Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kan iedereen een hond opvoeden?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Kan iedereen een hond opvoeden?
Kan ieder mens als je maar hard genoeg je best doet en er helemaal voor gaat, een hond opvoeden? Of zijn er gewoon ook mensen die het niet helemaal in zich hebben en die het gewoon niet voor elkaar kunnen krijgen om een hond een degelijke opvoeding te geven?
Ik vraag me af wat de meningen zijn.
-
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Het ligt er ook een beetje aan wat je onder goed opvoeden verstaat, daar hebben veel mensen toch andere ideen over.
Naar aanleiding van wat mijn idee is van opvoeden denk ik inderdaad niet dat iedereen dat kan. Al die oudjes die hun hond volstoppen met lekkers waardoor hij veel te dik wordt, en het beest alles geven wat hij wil omdat het zo'n lieverd is, terwijl de hond gewoon over hen heenloopt, kunnen naar mijn mening niet behoorlijk een hond opvoeden, ook al doen ze naar hun idee alles wat ze kunnen.
Maar goed, zij vinden dan dus dat ze hun hond prima opvoeden, en dat ik te streng en rechtlijnig ben.
Naar aanleiding van wat mijn idee is van opvoeden denk ik inderdaad niet dat iedereen dat kan. Al die oudjes die hun hond volstoppen met lekkers waardoor hij veel te dik wordt, en het beest alles geven wat hij wil omdat het zo'n lieverd is, terwijl de hond gewoon over hen heenloopt, kunnen naar mijn mening niet behoorlijk een hond opvoeden, ook al doen ze naar hun idee alles wat ze kunnen.
Maar goed, zij vinden dan dus dat ze hun hond prima opvoeden, en dat ik te streng en rechtlijnig ben.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nee, niet iedereen kan een hond opvoeden. Soms geeft dat niet en zijn mensen dus perfect gelukkig met hun niet luisterende, grommende en grauwende hondje. Het wordt pas een probleem als dat hondje een rottweiler/herder of ander groot ras betreft.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Ayra
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Senna1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
- sindar
- Actief
- Mijn ras(sen): duitse dog
Senna1 schreef:JA maar doggen hebben van nature al goede manieren!jip007 schreef:ik heb 7 onopgevoede doggenen ik ben er apen trots op

Groetjes Christa
Klaag niet dat het zo donker is, maar doe een lamp aan.
in loving memory
Sindar 13/9/2001-5/6/2007 Danté 16/01/2003-12/04/2010 Dino 3/1/2009-6/12/2010
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Willen jullie dat nog wat harder roepen? En wat vaker? Dan kunnen alle Goldeneigenaren zeggen dat het van die niet op te voeden krengen zijn. Misschien dat er dan toch nog wat gekken zijn die op een dog overstappensindar schreef:Senna1 schreef:JA maar doggen hebben van nature al goede manieren!jip007 schreef:ik heb 7 onopgevoede doggenen ik ben er apen trots op
![]()

Maar even serieus. Een mens is over het algemeen een inconsequent wezen en laat een hond nou net een consequente opvoeding nodig hebben.
Moet zeggen dat onze honden redelijk goed opgevoed zijn, maar ja wat wil je. 3 volwassenen (was zelf 18 toen de 1e hond kwam) en een moeder die in de puppytijd van de oudste overal briefjes ophing met wat wel en absoluut niet mocht 8O . Had ze geleerd op de cursus. Tja, het heeft blijkbaar toch gewerkt......

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Kan iedereen een hond opvoeden?
Niet ieder mens kan élke hond opvoeden.Snoopy schreef:Kan ieder mens als je maar hard genoeg je best doet en er helemaal voor gaat, een hond opvoeden? Of zijn er gewoon ook mensen die het niet helemaal in zich hebben en die het gewoon niet voor elkaar kunnen krijgen om een hond een degelijke opvoeding te geven?
Er zijn mensen die met de éne hond wel tot een bevredigend resultaat komen, maar dat met een andere zeker niet voor elkaar kunnen krijgen, hoe hard ze ook hun best doen.
Evenzogoed zijn er honden bij wie een korrekte opvoeding een ruimer begrip is, en andere waarbij het véél nauwer luistert.
- Canto
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 9
Sommige honden zijn niet op te voeden.....
Het ligt niet aan mij... 8O
Nee hoor, maar om nou te zeggen dat ik het goed doe........
ik zou echt veel meer willen weten. Soms denk ik dat ik het snap en dan zie ik dus van alles over het hoofd. Toch gaat het redelijk en heb ik ook wel eens een succesje. En ik weet al veel meer dan een jaar geleden, dus als het in dit tempo doorgaat komt het nog helemaal goed...
Ik hoop ooit nog eens een goede hondenopvoeder te zijn.

Ik denk namelijk dat niet iedereen van nature een goede opvoeder is maar wel heel veel kan leren. En je moet het ook willen. Misschien dat het daaraan ligt als het niet lukt. Misschien wat te kort door de bocht?

Nee hoor, maar om nou te zeggen dat ik het goed doe........

Ik hoop ooit nog eens een goede hondenopvoeder te zijn.

Ik denk namelijk dat niet iedereen van nature een goede opvoeder is maar wel heel veel kan leren. En je moet het ook willen. Misschien dat het daaraan ligt als het niet lukt. Misschien wat te kort door de bocht?
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Nee hoor, ik denk ook niet dat iedereen een hond goed kan opvoeden. Trouwens, bij mezelf twijfel ik er ook weleens ernstig aan
Maar mijn moeder bv
pfffff een totale ramp
Ze heeft dus een hond en volgens haar best goed opgevoed, maar ik zie een blaffend, verwend en veel te aanhankelijk hondje. Maar goed, beestje doet geen kwaad, beiden zijn ze gelukkig met elkaar, dus ach......
Zelf heb ik de laatste tijd ook gemerkt dat mijn honden erg aan/afhankelijk van mij zijn, dus ergens heb ik ook iets niet helemaal goed gedaan

Maar mijn moeder bv

Zelf heb ik de laatste tijd ook gemerkt dat mijn honden erg aan/afhankelijk van mij zijn, dus ergens heb ik ook iets niet helemaal goed gedaan

- TaMa
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee ik denk ook dat niet ieder mens een hond op kan voeden, ik denk zelf ook dat een mens er een soort passie voor moet hebben.. dus liefde voor honden moet hebben..
Ik twijfel aan mezelf ook vaak genoeg maar ik denk dat dat helemaal nog niet zo erg is want als er iets gebeurt kan ik de fout bij mezelf zoeken en niet bij de hond want in de meeste gevallen ligt het toch vaak aan de baas. Ook als ik naar mensen om mij heen kijk met honden.. ik ben de enigste die op hondenforums zit en soms vragen ze me ook weleens waarom ik dat zo leuk vind... Om bij te leren natuurlijk
Ik twijfel aan mezelf ook vaak genoeg maar ik denk dat dat helemaal nog niet zo erg is want als er iets gebeurt kan ik de fout bij mezelf zoeken en niet bij de hond want in de meeste gevallen ligt het toch vaak aan de baas. Ook als ik naar mensen om mij heen kijk met honden.. ik ben de enigste die op hondenforums zit en soms vragen ze me ook weleens waarom ik dat zo leuk vind... Om bij te leren natuurlijk

Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005

- Domie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk ook inderdaad dat niet iedereen in staat is tot goed opvoeden.
Laatst gewijzigd door Domie op 23 jan 2004 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
vaak bij oudere mensen, van die hondjes die je meteen in je handen hangen of in je enkels. Van die kleine verwende stinkende krengetjes, die zelfs het vrouwtje bijten.Eline* schreef:Nee, niet iedereen kan een hond opvoeden. Soms geeft dat niet en zijn mensen dus perfect gelukkig met hun niet luisterende, grommende en grauwende hondje. Het wordt pas een probleem als dat hondje een rottweiler/herder of ander groot ras betreft.
Ik had vroeger een vriendinnetje die hadden een hondje en elke keer als je daar binnen kwam beet dat kreng je in de enkels, liep je dansend door de kamer en maar grommen. Rotbeest

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet iedereen heeft zo'n lamzak van een golden zoals jij die hebt hoor!joe schreef:Als ze maar een golden nemen, komt het allemaal goed

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
laat maar
Laatst gewijzigd door Eline* op 09 jan 2004 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Vaste gebruiker
Ik ben ook van die mening dat sommige mensen beter geen hond in huis halen. Voor mij geld het zeker voor die jonge gasten die een hond willen om hun imago te versterken. Ik zie dat hier op onze hondenschool, ze lopen dan met een amstaff of een rottweiler aan hun zij en hebben geen flauw benul hoe ze met die hond moeten omgaan. Maar zij komen tenminste nog naar de hondenschool, er zijn er andere. Die hun honden vind je dan terug in het asiel.
Een hond is geen tatouage op u schouder waarop staat: 'I'm bad!' Laat ze eerst een cursus volgen voor bepaalde hondenrassen. Echte kenners doen die zonder problemen en dan geraken die zogezegde 'gevaarlijke' hondenrassen mss nog van hun slecht imago af.

Waar werd oprechter trouw dan tussen man en vrouw, ter wereld ooit gevonden?
Antwoord: Bij de Honden!
Quinten en Chanouk zijn verloofd!
http://users.skynet.be/stallaureas/
Antwoord: Bij de Honden!

Quinten en Chanouk zijn verloofd!
http://users.skynet.be/stallaureas/
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Kan iedereen een hond opvoeden?
Helaas ken ik ook mensen die werkelijk geen een hond kunnen opvoeden. Deze mensen hebben in de tijd dat ik ze ken drie honden "vals" gekregen, van Duitse dog tot dwergpoedel. Ook de papegaai en verschillende katten hebben ze weggedaan omdat ze vals zouden zijn.Wil de hond schreef:
Er zijn mensen die met de éne hond wel tot een bevredigend resultaat komen, maar dat met een andere zeker niet voor elkaar kunnen krijgen, hoe hard ze ook hun best doen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-
- Vaste gebruiker
nee, ik kan er al meteen twee opnoemen, met samen 4 honden. Een ervan is een dwergkees. Blaffen dat ie doet als we weg gaan bij die mensen, en zij maar roepen dat ie stil moet zijn. En als je hem gaat uitlaten dan krijg je de riem niet eens om. En hij plast binnen, maar een bench is zielig.
Ze hebben mij ook al eens verwonderd aangekeken toen ik zei dat mijn honden niet tegen mij opspringen.
Ok eerlijk gezegd heb ik ook wel moeite met bepaalde dingen, niet trekken is een van die punten. Ik heb nu door dat het afhangt van de belonig die je bij je hebt. En verder moeten ze gewoon terug komen als ze aan het eind van de riem zijn.
En uitvallen naar andere honden, omdat we te weinig geoefend hebben met Bowie. Ice krijgt je wel sneller rustig, maar ook die blaft graag tegen andere honden.
Er zit gelukkig verbetering in!!!
Mandy
Ze hebben mij ook al eens verwonderd aangekeken toen ik zei dat mijn honden niet tegen mij opspringen.

Ok eerlijk gezegd heb ik ook wel moeite met bepaalde dingen, niet trekken is een van die punten. Ik heb nu door dat het afhangt van de belonig die je bij je hebt. En verder moeten ze gewoon terug komen als ze aan het eind van de riem zijn.
En uitvallen naar andere honden, omdat we te weinig geoefend hebben met Bowie. Ice krijgt je wel sneller rustig, maar ook die blaft graag tegen andere honden.
Er zit gelukkig verbetering in!!!

Mandy
- Ruth
- Actief
ik vind dat al een probleem grommend wit bolletje wolEline* schreef:Nee, niet iedereen kan een hond opvoeden. Soms geeft dat niet en zijn mensen dus perfect gelukkig met hun niet luisterende, grommende en grauwende hondje. Het wordt pas een probleem als dat hondje een rottweiler/herder of ander groot ras betreft.

-
- Zeer actief
- Trina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Neem mijn moeder. ze is inmiddels 82 en heeft al meerdere hondjes gehad, maar opvoeden kan ze echt niet.
Ze zegt altijd dit soort dingen: "Wat moet ik doen, hij wil niet naar buiten"
of "Ik kan niet met hem aan de lijn lopen want hij loopt alle kanten op"
"Hij wil dit niet en hij wil dat wel".
Duizenden keren heb ik haar verteld dat ze hem moet leren aan de lijn te lopen en dat hij moet leren om ook naar buiten te moeten als zij dat wil.
Maar ik krijg het er niet in bij haar.
Ze heeft al jaren een dwergpinchertje en ze zijn dolgelukkig met elkaar, dus ik hou mijn ogen maar een beetje dicht.
Het is een wonder dat ik zelf nog een beetje goed terecht ben gekomen.

Ze zegt altijd dit soort dingen: "Wat moet ik doen, hij wil niet naar buiten"
of "Ik kan niet met hem aan de lijn lopen want hij loopt alle kanten op"
"Hij wil dit niet en hij wil dat wel".
Duizenden keren heb ik haar verteld dat ze hem moet leren aan de lijn te lopen en dat hij moet leren om ook naar buiten te moeten als zij dat wil.
Maar ik krijg het er niet in bij haar.
Ze heeft al jaren een dwergpinchertje en ze zijn dolgelukkig met elkaar, dus ik hou mijn ogen maar een beetje dicht.
Het is een wonder dat ik zelf nog een beetje goed terecht ben gekomen.

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is grappig...Ik zat het me net af te vragen of ze ook zo met haar kinderen geweest zou zijn. Maar nee dus!Trina schreef:Het is een wonder dat ik zelf nog een beetje goed terecht ben gekomen.![]()

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki