Hoi,
Op dit moment weegt onze Aussie reu 27kg en volgens onze trainer en fokker mag er iets van anderhalve kilo terug af (geschat dmv ribben voelen: Mits een beetje druk zijn de ribben nog voelbaar).
Hij krijgt op dit moment Pro Plan Zalm en Rijst (volwassen voer), gewoon verder gezet naar wat we van de fokker hadden meegekregen.
Tot zo'n 2 maand geleden kreeg hij ongeveer 400gr per dag (2x 200gr), toen werd het winterstop bij onze frisbeeclub en vonden we zelf dat hij wat bijkwam dus overgeschakeld op 2x 150gr, begin november.
Midden november op Eurodog in Kortrijk (hond was mee) de fokker gezien en zij zei dat we moesten overschakelen op 2x 100gr en dat hij dan wel snel weer op gewicht zou zijn.
Echter vonden wij dat het niet echt verbeterde, qua voelbaarheid van de ribben en qua gewicht bleef hij omhoog gaan. Hier hebben we het dan met haar begin december nog is over gehad en ze zei over te gaan op 2x 80gr per dag = Aanbevolen hoeveelheid voor een hond van 5 tot 10 kg...
Nu moet ik zeggen dat ik nog altijd niet bijster veel verbetering zie.
Dit is onze eerste hond en ik heb geen idee hoe snel een (opgroeiende) hond gemiddeld afvalt, maar we merken dus niet echt verbetering. Wel heeft hij duidelijk nog erg veel honger.
Verder heeft hij ook HEEL wisselende ontlasting, van steenhard tot echt 'gekleurd water' dat eruit loopt.
Iemand raadde ons aan om eerst een bloedonderzoek uit te voeren (zou iets met de pancreas kunnen zijn?) en van iemand anders kregen we de raad om over te stappen op (koud)geperste brok.
Nu zie ik zelf niet wat wijs is, nog even volhouden op die 160gr/dag en kijken of het uit zichzelf goedkomt, inderdaad eens langs de dierenarts voor een bloedonderzoek of gewoon nu al beginnen overschakelen op andere brok? En welke dan?
Ik heb me wat ingelezen over KVV (hebben hier ook wat degomeat liggen in de vriezer), maar vind het voorlopig niet handig met ontdooien en in de weekends gaan we vaak met hond naar vrienden met het OV en dan lijkt mij dit allemaal niet zo makkelijk.
Iemand raad?