Ik denk eerlijk gezegd dat honden dat laatste zelden begrijpen, en dat ik daarom zelf de strijd hierover niet aanga. Had ik maar beter moeten opletten, had ik het maar beter moeten aanleren. Uitzondering: het gebeurt onder mijn ogen tegen mijn verbod in. Dat begrijpt een hond denk ik wel.Marjoleine schreef:Die van Willemijn ook moeilijk, maar dat is ook maar 19 kilo hondZoie schreef:Maar waarom zou je dan niet op lossen trainen dan? De bek van een fila die z'n kaken op elkaar houdt, krijg je niet open hoor
Ik train er niet speciaal op omdat het zelden voorkomt dat het nodig is en ik wil eten niet belangrijker maken dan het is.
Ik vind dat eten geen issue moet zijn en als ik train op eten lossen wordt het dat wel denk ik.
Soms moet ze wet even haar botje geven maar omdat ze weet dat ze dat terugkrijgt is dat geen probleem.
Het is pas een probleem als ze wéét dat ze iets heeft dat niet mag. Tja, en dat weet ze dus altijd, want onrechtmatig verkregen.
Verder komen issues bij honden die daar gevoelig voor zijn niet van lossen, maar van afpakken. Gebeurt het misschien niet vaak, het gebeurt, en je hond rekent erop, en krijgt soms gelijk. Dat houdt het op zeker in stand. Juist bij een hond met issues zou ik nooit afpakken, altijd lossen, en het geloste laten ( wat ik bij training altijd doe ) , of op een andere plaats teruggeven, of afpakken in ruil voor ... zonder strijd what so ever.