Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat de boer niet kent....

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Wat de boer niet kent....

Ongelezen bericht door Moos »

Vreet ie wel :roll: De dames krijgen al jaaaaren Rodi en/of smuldier. Doken altijd meteen de bak in, en hap slik weg. Saar deed dat nog steeds, Veer hield er een paar weken geleden opeens mee op. Zette je zo'n bak vlees (welke smaak dan ook) voor d'r neer, keek ze ernaar, likte er eens aan, en ging erbij staan kijken. Weglopen niet, want Saar stond al in de aanslag en dat was haar eer te na :pffff:

De volgende dag at ze dan weer wel, maar de dag erop weer niet :19: Aangezien ik haar juist wat meer wilde gaan voeren omdat ze wel erg schraal begon te worden sinds de behendigheid, schoot dat dus niet echt op. Denk je je hond te verrassen met een lekkere extra volle bak vlees, neemt ze met lange tanden muizenhapjes om die vervolgens weer naast de bak te deponeren.
Ze lag 's avonds ook vaak wat te smakken, wilde dan naar buiten om gras te eten, en soms gaf ze dan ook over (een berg vlees, als ze dus wel gegeten had, lekker op je witte kleed :schrik: ).

Dus ik naar de dierenwinkel en voor het eerste in jaren weer eens brok gekocht. Carocroc is het maar geworden want die doet niet aan de poespas van rassen en verschillende gewichten. 1 brok voor beide dames leek me wel zo praktisch. Bovendien was het niet uitzonderlijk duur, ook wel fijn.

En Vera is weer helemaal gelukkig. Duikt ouderwets de bak in, geen lange tanden en gelik en gemiep meer, en er begint nu weer een heel klein laagje vet op d'r botjes te komen. Dat is zat, meer vet hoeft er niet op, maar een bonenstaak hoefde ze nou ook weer niet te zijn. En verdomd als 't niet waar is, ze is sindsdien ook niet meer misselijk geweest. Ik was net aan het twijfelen om maar eens langs de dierenarts te gaan daarvoor.
Saar vindt het ook meer dan prima, want het zijn vrij grote brokken dus ze heeft nu echt even de tijd nodig om te eten ipv hap-slik-weg.

En ach, ik vind het stiekem ook wel makkelijk, gewoon zo'n hand brokken in de bakken mikken :oeps:
Maar ik vind het wel apart dat Veer opeens 'van 't vlees af' wilde schijnbaar :denken:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Re: Wat de boer niet kent....

Ongelezen bericht door Pepie »

Dol staat van pup afgaan op KVV/ barf en nu heb ik de dlg visbrok en die vind ze helemaal geweldig :cheer:
Ik geef de visbrok omdat ze gewoon geen vis moet en maar twee/ drie dagen in de week maar ze geeft er mooie ontlasting op.Het is dat ik volop in het vlees verhaal geloof anders ging ze er meer dagen op. :ok:
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Pasha eet hier ook weleens liever brok dan vlees.

Dan loopt ze weg bij haar bak, wie het opeet maakt haar niet uit, en gaat richting kast waar de brokken staan.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

nathalie schreef:Pasha eet hier ook weleens liever brok dan vlees.

Dan loopt ze weg bij haar bak, wie het opeet maakt haar niet uit, en gaat richting kast waar de brokken staan.
Dol gaat voor de ton zitten :LOL:
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Pepie schreef:
nathalie schreef:Pasha eet hier ook weleens liever brok dan vlees.

Dol gaat voor de ton zitten :LOL:
Pasha doet haar oeeeeeeehhhh geluid en rent vervolgens tussen mij en de kast op en neer. Dan mag ze kiezen: kuipje Renske of brok. Het verschilt, maar meestal gaat ze voor de brokken.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”