Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Te lange nagels maar kunnen niet geknipt worden

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Te lange nagels maar kunnen niet geknipt worden

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Gezien het feit dat z'n nagels vrij snel bloeden, zou ik gaan voor elke dag eventjes vijlen in de hoop dat het leven zich iets verder terugtrekt. De lengte op zich is niet het grootste probleem, volgens mij, wel dat bij meer slijtage dan normaal de boel gaat bloeden
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Fotogravinnetje schreef:Gezien het feit dat z'n nagels vrij snel bloeden, zou ik gaan voor elke dag eventjes vijlen in de hoop dat het leven zich iets verder terugtrekt. De lengte op zich is niet het grootste probleem, volgens mij, wel dat bij meer slijtage dan normaal de boel gaat bloeden
Maar dan nog zit je met het zelfde probleem.
Beetje logica. :19:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Als je 's avonds vijlt, heb je op dat moment controle over hoe ver de punten eraf gaan. Dus in plaats van de ene keer weinig slijtage, de andere keer (te) veel, zorg je dat ze altijd voor het slapen gaan zo ver mogelijk 'afgesleten' zijn zonder dat het gaat bloeden. Dan kan het zich 's nachts herstellen
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Ik vind het ook wel meevallen.
Bij Cas ben ik altijd bang in het leven te knippen dus bij hem vijl ik ook. Ik heb deze gekocht.
http://www.ebay.com/itm/US-Plug-110V-22 ... 54159ebd19" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: maar dan een met een normale stekker eraan.
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Bink2009 schreef:Nogmaals bedankt voor de reacties, de meeste van jullie vinden het dus wel meevallen, oke ik twijfel!
Maar ik ga denk toch wel vijlen om voor mijzelf een goed gevoel te hebben en in de hoop dat zijn nagels niet zo snel meer gaan bloeden, al is het maar dat ik er net een papiertje onder kan schuiven als hij zo staat.

Nog een foto waar ik het persoonlijk helemaal erg vind, hij gebruikt graag zijn poten om dingen en armen vast te pakken en door zijn nagels heeft hij daardoor de bijnaam "poes" gekregen :mrgreen:
en je ziet het niet heel goed maar ook hier raken de nagels van zijn voorpoot de grond terwijl zijn poot nu scheef staat (achter vind ik ze perfect).
Afbeelding
Dit heeft mijn amstaff dame ook als ze zo staat niks raars aan. Haar nagels zijn net niet zo langm
maar als je graag ze iets korter wil hebben dan zou ik een vijl gebruiken.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Die 'poes' dat ken ik, maar dat heeft niks met de lengte van de nagels te maken, maar met de spanning van de poot. Voor gemak heb ik een vergelijkbare foto, alleen net iets meer ontspanning (en moeilijk een langharige hond). Ook hier zie je dat Kay om de bal zijn poot spant en zo op de nagels komt te staan (en in spel met die bal is het dus nog tandje erger, maar dar heb ik dan geen foto van)

Afbeelding

Maar dat is dus iets typisch voor de hond. Kay doet het bijvoorbeeld ook bij pootje geven. Dat maakte dat ik hem als aaihond bij ouderen geen pootje kon laten geven, want ook zijn zwevende nagel spant hij dan aan en die gaat dan dwars door je vel heen. Door die van mij, laat staan door het dunne vel van ouderen.
Afbeelding
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Lizzie. schreef:ik gebruik deze;

Afbeelding
Waar heb je die vandaan?
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Afbeelding
Waar heb je die vandaan?
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Gordonsetter23 schreef:

Afbeelding
Waar heb je die vandaan?
Ik heb die van mij ooit bij de lidl gekocht, maar als je op pedicure set google dan zie je waar ze te koop zijn ;)
Afbeelding
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Veel reacties weer, fijn dat er zo meegedacht wordt! :cheer: Ik heb alles gelezen en ik neem alles mee maar ik reageer er op een aantal omdat ik anders bezig blijf.

@ bouvierpoedel: en als ik zijn poot vast heb en de lijn doortrek van de onderkant van zijn kussen dan zijn de nagels langer zeker de middelste twee, dat zie je al op het oog dus dat wat er voorbij gaat zou er dus af moeten/mogen maar meer liever niet?

@ Gyanty: herkenbare foto! Hun poten gebruiken als een poes doen dus meer honden, ik ben bouviers en labradors gewend en die heb ik het geen van alle zien doen, evenals dat die altijd hele korte nagels hadden.
Dat pootje geven is hier ook pijnlijk ja, zodra zijn poot in je hand komt "spant" hij zijn poot aan waardoor zijn nagels naar buiten komen zoals op die bal, na een keer stoeien heb ik twee zwaluwstaartjes nodig gehad omdat hij een grote snee in mijn arm had gemaakt met zijn nagel, hij ging klemmen om bij een balletje te komen die ik met mijn andere hand vast hield, heb er nog een lelijk litteken van :ugh:

@ Lizzie. en xSuzannex: Maken deze apparaatjes veel geluid? Ik was net bij de bouwmarkt om te kijken voor een dremel en die dingen maken behoorlijk wat herrie, zeker voor mijn hond die al moeilijk is met zijn poten. Ik heb al wel een schuurpapier blok gehaald, het vijlen duurt wat langer maar zo kan hij ook alvast wennen dat er aan zijn nagels gezeten wordt.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Bink2009 schreef: @ Lizzie. en xSuzannex: Maken deze apparaatjes veel geluid? Ik was net bij de bouwmarkt om te kijken voor een dremel en die dingen maken behoorlijk wat herrie, zeker voor mijn hond die al moeilijk is met zijn poten. Ik heb al wel een schuurpapier blok gehaald, het vijlen duurt wat langer maar zo kan hij ook alvast wennen dat er aan zijn nagels gezeten wordt.
Het is een zoemend geluid en niet echt storend, zelfs mijn ''truttige'' poedel is er niet bang van :wink:
Afbeelding
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Het is idd een zoemend geluid. En natuurlijk een licht slijpend geluid als je hem tegen de nagel houdt.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Bink2009 schreef:@ Gyanty: herkenbare foto! Hun poten gebruiken als een poes doen dus meer honden, ik ben bouviers en labradors gewend en die heb ik het geen van alle zien doen, evenals dat die altijd hele korte nagels hadden.
Dat pootje geven is hier ook pijnlijk ja, zodra zijn poot in je hand komt "spant" hij zijn poot aan waardoor zijn nagels naar buiten komen zoals op die bal, na een keer stoeien heb ik twee zwaluwstaartjes nodig gehad omdat hij een grote snee in mijn arm had gemaakt met zijn nagel, hij ging klemmen om bij een balletje te komen die ik met mijn andere hand vast hield, heb er nog een lelijk litteken van :ugh:
Kay heeft in de regel ook geen lange nagels hoor. Maar kan ze dus wel pijnlijk gebruiken. Enkel zijn zwevend teentje moet ik af en toe bijknippen om de ergste verwondingen bij mij te voorkomen haha. Ik heb er ook wel hier en daar een litteken van dat het iets te diep ging (laat ik het bij voorbaat afkloppen, maar het gebeurd niet meer).

Kay houdt ook niet zo van fietsen (nou ja eigenlijk is hij doodsbang voor de fiets. Als we eenmaal fietsen is het goed, maar echt plezier doe ik hem er niet mee. Maar wat bij Kay overigens wel goed helpt: in zand graven. Zodra hij zand ziet gaat hij graven (echt zand, dus enkel op zandvlakte en strand heb ik dit grappige 'probleem'). En dit doet hij dus met enkel de voorpoten. Dus achterpoten slijten niet verder en zijn voornagels wel. Dus ik weet niet of je hem aan de hobby graven kan helpen :schrik: Zand schuurt namelijk ook wel lekker af.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”