Heavy schreef:Nou dat staat er niet bij hoor dat de eigenaren van de Briard weggelopen zijn.
Ik denk dat er in zo'n situatie best paniek is en als je dan je Teckel los hebt denk ik dat je zo snel mogelijk bij een dierenarts wil komen en geen oog hebt voor de eigenaren van de hond.
Misschien hebben die het niet eens zien gebeuren kan ook nog.
Zouden die de eigenaren dan niet hebben horen roepen of zo?. En die teckel heeft die niet gejankt?
Toen onze Bo werd aangevallen heb ik echt niet tegen die hond staan fluisteren "pssst, zeg, wil je alstublieft je muil uit de buik van mijn hondje halen". En onze Bo piepte niet, nee, die gilde het uit. Maar de bazin van die hond was blijkbaar doof en blind, liep gewoon door. Ik vergeet zo vaak namen maar nu, 15 jaar later hoor ik haar nog zeggen "Kom Joep, doorlopen".
Naast verzekeringskwestie is het zo klote als je niet iemand hebt om op de bek te slaan (enfin, tegen wie je gericht je boosheid etc. kunt uitten, iets kunt met je behoefte aan "gerechtigheid" ook al zou dat niks anders zijn dan eens dwaas te schelden of zo). 1 van die dingen waar ik nog last van heb bij dat hele gebeuren is de gedachte dat dat mens w.s. nog steeds (hoewel die hond inmiddels ook wel overleden zal zijn) met zo'n onverschillige rotkop rondloopt (of rond gelopen heeft)