Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

warming up / cooling down

Moderator: moderatorteam

Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

warming up / cooling down

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Hallo,

Ik vroeg me af wat jullie doen aan warming up en cooling down?
Hoeveel tijd neem je daarvoor?

Ben op het moment een beetje zoekende naar vooral de juiste warming up.

Cooling down is bij ons uitlopen tot ik zelf weer op adem ben gekomen of gewoon tijdens het opruimen van het parcour.
Aismee hobbelt dan met me mee in een rustig tempo dus dan is zij in elk geval wel weer redelijk afgekoeld tot normaal tegen de tijd dat alles is opgeruimd.

Warming up is bij ons nu dat ik wat loop met tempo wisselingen en op het laatst gooi ik een paar keer de bal om Aismee ook even flink te laten versnellen want mijn sprintjes zijn voor haar natuurlijk nog niet echt snel... ;-)
Meestal is het een minuut of 5 dat ik daarmee bezig ben voordat de les begint.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: warming up / cooling down

Ongelezen bericht door LongFields »

Eerst een minuut of 5 tot 10 gewoon wandelen en daarna doe ik veel sjorspelletjes met Tapas. Verder niet echt iets bijzonders.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

5 tot 10 minuutjes wandelen, dan balletje voor wat sprintjes, trekspelletjes en twistjes en turns voor het losmaken van de rug.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

We wandelen de lange route van parkeerterrein naar behendigheidsveld. Dat is een kwartiertje sjokken en snuffelen, afgewisseld met kort tikkertje spelen met de andere honden. Op het veld lopen we nog een of enkele minuten wat rond, waarbij ik me vooral richt op het uitzetten van het enthousiast gekef.

Tussen de rondjes ijsberen we soms wat en vraag ik regelmatig een nette 'zit'.

Na de training mag Salina vrij snuffelen tijdens het opruimen en lopen we weer via de lange om naar de auto.

Bij wedstrijden liep ik ca 10 minuten rustig warm naast de ring. Ik probeerde soms rustig wat te joggen, maar daar werd Salina helemaal hyper van. Na het rondje liepen we weer een paar minuten rustig af te koelen.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Eerst gewoon lopen, daarna laat ik Csiva inbuigen, links en rechts met de neus naar de kont, diverse keren. Vervolgens strek en rek ik zelf haar poten 2x. Verder hoofd naar boven en naar beneden en daarna mag ze een minuut of wat dingen doen voor koekjes. Vooral veel handtouchen. Laag beginnen en dan mn hand steeds hoger zodat ze goed moet springen. Hier strekt ze de rug goed mee en wordt ze door het landen lekker warm in dr spieren. Verder doen we nog wat lig, blijf en go als de ruimte er is. Die is er in de zomer vaak wel, maar in de winter is dat lastiger ;)
Uitlopen is gewoon een stukje lopen. Bij koud weer gelijk na het lopen een jasje aan.
Ik doe het vrij uitgebreid omdat Csiva gevoelig is op haar spieren, helemaal als het koud is.
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Bedankt voor alle input!
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”