Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voedingadvies

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

kingrot
Vaste gebruiker

Voedingadvies

Ongelezen bericht door kingrot »

Hoi allemaal,
Ik heb een brok in huis waarover ik graag advies zou willen.
( ik ga kvv ook zeker uitproberen!). Vraagje: hoe doen jullie dit qua vriesruimte ? Want het zit nu al vol :D

Het is voor mijn rottweiler pup 10 weken.
De info over de brok op de verpakking vermeld:

Samenstelling: kippenmeel, mais,gerst,gevogeltevet,bietenpulp,vismeel,lijnzaad,johannesbrood,eipoeder,gist,lecithine,vitamine en mineralen.

Analyse: Ruw eiwit 27%, ruw vet 16%, ruwe celstof 3%, ruwe as 6%, 1,2% calcium. fosfor 0,8%.

Vitamine A 20000 ie/kg, D3 2000 ie/kg, E200ie/kg, E1 50mg, E2 1,5 mg, E3 0,5 mg, E4 5mg, E5 35 mg, E6 65 mg, Taurine 100 mg, carnithine 300 mg.

Alvast bedankt.
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Re: Voedingadvies

Ongelezen bericht door Alex »

Ik heb geen mening over de brok, maar om in te gaan op je vraag over diepvriesruimte:

Mijn hond eet voornamelijk uit de diepvries en ik heb op marktplaats een extra vriezer aangeschaft, zo goed als gratis. Deze staat in de schuur en daar verzamel ik allerlei rauwe voeding in die ik tegenkom/bestel. Eens per week haal ik eruit wat hij die week eet en dat doe ik dan deels in de koelkast en deels in de vriezer binnen. Als ik het zo beschrijf, lijkt het misschien omslachtig, maar voor mij werkt het prima :D
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Een kleiner hondje nemen :pffff: Ons teckeltje doet een maand of wat met 10 rolletjes van een halve kg, dat proppen we gewoon ergens tussen :mrgreen:
Afbeelding
hendrik
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): leonberger
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door hendrik »

.
Laatst gewijzigd door hendrik op 21 feb 2016 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zolang mensen denken, dat dieren niks kunnen voelen. Zolang voelen dieren, dat mensen niet kunnen denken.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

groeit je pup goed? heeft hij goede ontlasting? glanst hij mooi?

dan is het een goede brok.

kvv/barf heb ik ook gedaan (nu niet meer) en toen hadden wij een vrieskist. als je die niet hebt moet je vaker halen
Afbeelding
kingrot
Vaste gebruiker

Zijn haar glanst wel, maar ik vind zijn ontlasting niet altijd even goed. Soms wat dunnig. Daardoor ben ik op het idee gekomen om andere brok te nemen, maar las ook veel over vlees geven. Vlees hoeft volgens mij niet eens zo duur te zijn, want deze brokken kosten al 10E / 3 kg.
Ik wil eerst even aankijken hoe het verder gaat omdat ik hem ook wel eens tussendoor wat voer.
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Als je niet tevreden bent over een brok zou ik gewoon eens wat anders proberen, brok of vlees is zo goed als de hond het erop doet.

Mijn hond eet ook vrijwel alleen rauw en hiervoor is een 2e vriezer gekomen, het was anders niet te doen en ik heb een stuk minder hond dan jij straks!
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Je kunt andere voeding proberen, waarom niet, gewoon doen zou ik zeggen tot je iets vind, waar je hond t goed op doet, een drie kilo zak zou toch zo leeg moeten zijn met een rottie pup
kingrot schreef:Zijn haar glanst wel, maar ik vind zijn ontlasting niet altijd even goed. Soms wat dunnig. Daardoor ben ik op het idee gekomen om andere brok te nemen, maar las ook veel over vlees geven. Vlees hoeft volgens mij niet eens zo duur te zijn, want deze brokken kosten al 10E / 3 kg.
Ik wil eerst even aankijken hoe het verder gaat omdat ik hem ook wel eens tussendoor wat voer.
t kan idd ook door tussendoortjes komen, pens staafjes en zo kunnen soms laxerend werken :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb een vrieskist alleen voor de honden....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Als ik de samenstelling van de brok lees, word ik toch niet happy: duur betaald voor wat ik voornamelijk "vulsel" noem. Misschien overwegen om naar een betere brok met minder graan over te stappen vb. Taste of the Wild, Acana, Orijen, Wolfsblut e.a.

En zeker ook KVV blijven geven. Moest ik genoeg plaats hebben in huis om vrieskisten kwijt te kunnen, zou ik zelf integraal op barf & KVV overstappen.
kingrot
Vaste gebruiker

13 kg Acana brokken zijn weer bijna op. Ben inderdaad al snel overgegaan op Acana. Nu ook KVV. Even kijken hoe dat bevalt. Acana was in het begin veel diarree. Zeer waarschijnlijk was het voer de reden want ontlasting is onderzocht bij dierenarts. Teveel gemengd misschien. Nu gaat het goed.
kingrot
Vaste gebruiker

Kruimel53 schreef:Hier 2 middelgrote honden en 2 katten die barfen, en die hebben samen een grote vrieskist en een vrieskast. Minder kan ook prima, dan moet ik alleen vaker inkopen en daar heb ik geen zin in. Nu bestel ik 4 a 5x per jaar een enorme berg gevarieerde barf en daar doen we dan lekker een hele tijd mee.

Áls je graag brok voert zou ik ook gaan voor één met weinig vulstoffen, veel vlees en weinig granen. Toegevoegde groente is voor de baas lollig om te zien maar als je dat wilt voeren kun je net zo goed of beter restjes van je eigen groente geven. Van piepers als koolhydraten-leverancier ben ik zelf niet veel meer gecharmeerd dan van granen, maar honden líjken op die piepers minder vaak met jeuk te reageren.

Goeie brokken zijn meestal duurder dan brokken met veel nutteloze zooi erin maar je kunt er ook minder van voeren en de meeste honden doen het er ook beter op, dus minder bezoekjes aan de dierenarts en dat levert ook winst op.
Inderdaad dat is waar ! Mag je ze ook fruit geven ? Komkommer en tomaat is hij gek op. Alleen opletten met suikers?
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”