Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hij heeft weer iets nieuws geleerd.
Moderator: moderatorteam
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
- Aantal honden: 1
Hij heeft weer iets nieuws geleerd.
Sinds vanmorgen een goed succes op een nieuw commando. "voetjes in".
"Voetjes in"; als we thuis komen van wandelingetjes waarbij alleen de poten vies zijn (en meestal haren aan de buik,) wat bij een witte (langharige) hond en het weer van vandaag gewoon standaard is (+ hij loopt hier vrijwel continu langs modderige bermen) dan staat er naast de voordeur een afwasteiltje met schoon water. "Voetjes in" en hij gaat verder geheel zelfstandig met beide voorpoten in het teiltje met water staan. Even met de spons en schoon. Achterpoten is nog niet gelukt maar natuurlijk ook moeilijker. Hij kent wel "draai" waarop hij dus met zijn gat naar het teiltje gaat staan maar daar houd het dus op. Daar moet ik hem even tilletje geven.
Hij doet het echt voor mij hoor want hij vind er geen ruk aan om in schoon water te staan. Ik zie het ook duidelijk aan zijn hele uitdrukking (en de diepe zucht bevestigd dit alleen maar) Maar de beloning is ook wel navenant dus "de pijn" is van korte duur.
Vooral handig zodra er gestrooid is buiten e.d.
"Voetjes in"; als we thuis komen van wandelingetjes waarbij alleen de poten vies zijn (en meestal haren aan de buik,) wat bij een witte (langharige) hond en het weer van vandaag gewoon standaard is (+ hij loopt hier vrijwel continu langs modderige bermen) dan staat er naast de voordeur een afwasteiltje met schoon water. "Voetjes in" en hij gaat verder geheel zelfstandig met beide voorpoten in het teiltje met water staan. Even met de spons en schoon. Achterpoten is nog niet gelukt maar natuurlijk ook moeilijker. Hij kent wel "draai" waarop hij dus met zijn gat naar het teiltje gaat staan maar daar houd het dus op. Daar moet ik hem even tilletje geven.
Hij doet het echt voor mij hoor want hij vind er geen ruk aan om in schoon water te staan. Ik zie het ook duidelijk aan zijn hele uitdrukking (en de diepe zucht bevestigd dit alleen maar) Maar de beloning is ook wel navenant dus "de pijn" is van korte duur.
Vooral handig zodra er gestrooid is buiten e.d.
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- lotje&famke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
- Aantal honden: 2
Re: Hij heeft weer iets nieuws geleerd.
Dat is een goede tip
Ik vind vieze poten in huis niet erg, maar Lotje heeft er wel last van als de modder opdroogt tot kluitjes tussen d'r tenen (heeft half lang haar). Dus die spoel ik elke keer schoon. Maar dit buiten kunnen doen lijkt me handiger dan binnen 

-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Handig! Modder heb ik niet zoveel last van hier, en als er al wat aan blijft hangen dan droogt het wel op en stofzuig ik de bank wel weer. Ik maak haar poten nu met het strooizout overal wel na elke wandeling in de wijk even schoon, wel een idee om haar dit aan te leren!
Misschien kun je hem voor de achterpoten naar voren lokken? Dat hij rechtdoor de teil uitloopt en er vanzelf met z'n achterpoten in komt te staan.
Misschien kun je hem voor de achterpoten naar voren lokken? Dat hij rechtdoor de teil uitloopt en er vanzelf met z'n achterpoten in komt te staan.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Dat vraagt om een filmpje 
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Mooi is dat he? Als je ziet dat t werkt.
Ik geef niet om vieze voetjes, maar liep vaaktr kloten met de ectra lange lijn voor Figo. Was ik niet op tijd met de lijn binnenhengelen dus zat die weer achter de voorpoot. Ja dat kunnen ze prima zelf oplossen maar ik vind dat irritant. Of ergelijk. Ik vind t irritant. Dus aangeleerd ' poot' en opgelost. Laatst liep vriend met Figo en ik met Nani. Ik liep rechts. Figo wou perse steeds in t midden en dat gaf een strakke riem en t liep niet fijn. Vriend sprak zich daarover uit, dus toen zei ik 'Figo..andere kant'. Figo ging achterlangs vriend links lopen.
Gezicht van vriend alleen was al goud waard
Ik geef niet om vieze voetjes, maar liep vaaktr kloten met de ectra lange lijn voor Figo. Was ik niet op tijd met de lijn binnenhengelen dus zat die weer achter de voorpoot. Ja dat kunnen ze prima zelf oplossen maar ik vind dat irritant. Of ergelijk. Ik vind t irritant. Dus aangeleerd ' poot' en opgelost. Laatst liep vriend met Figo en ik met Nani. Ik liep rechts. Figo wou perse steeds in t midden en dat gaf een strakke riem en t liep niet fijn. Vriend sprak zich daarover uit, dus toen zei ik 'Figo..andere kant'. Figo ging achterlangs vriend links lopen.
Gezicht van vriend alleen was al goud waard
- Thomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Van de zomer heb ik mijn hond geleerd dat een teiltje en dergelijke prima te doen is. Ik had dat haar nooit geleerd, dus met een beetje veel 'JAAA GOEDZOOOO' en 'GOEDHOORMEISSIE' en veel brokjes, haar ongemakkelijk een pootje over het teiltje laten zetten. Ze vond het dus echt niet prettig. Wat ik dus toen gedaan heb, is de teil omgedraaid. belonen wanneer ze met haar poot interactie toonde met de teil, vervolgens haar er op laten staan, en uiteindelijk met twee poten (als een circushondje haha) op het teiltje laten staan. Dat heb ik geoefend en het commando 'allebei!' erbij te voegen, waarna ze rustig eerst met het ene, dan met het andere pootje op de teil ging staan. Toen het mooi weer was, ben ik dus zelf in de teil gaan staan, de hond bij me geroepen, en gezegd, 'allebei'. dat deed ze eventjes, maar ging er gelijk weer uit.
Toen ben ik er achter gekomen dat de teil te licht van kleur was, en ze dus geen diepte in het water kon zien. Oud stuk donker iets (geen idee meer wat ik erin had gepleurd) er in gelegd, waarna ze na drie keer proberen, zonder problemen met de pootjes in het water ging.
Inmiddels hoef ik maar een wasmand of teil met een laagje water neer te zetten, als mevrouw het warm heeft kruipt ze er in en gaat er opgerold inliggen. lekker afkoelen.
Minpuntje is dat ze in de zomer, als ze met honden in de speelweide is, ook het grote 'drink-krat' als een afkoeling ziet, en terwijl andere honden aan het drinken zijn, ze er lekker ongegeneerd in plonst
Nou ja, dan moet ik maar een paar keer lopen met de gieter. 
Toen ben ik er achter gekomen dat de teil te licht van kleur was, en ze dus geen diepte in het water kon zien. Oud stuk donker iets (geen idee meer wat ik erin had gepleurd) er in gelegd, waarna ze na drie keer proberen, zonder problemen met de pootjes in het water ging.
Inmiddels hoef ik maar een wasmand of teil met een laagje water neer te zetten, als mevrouw het warm heeft kruipt ze er in en gaat er opgerold inliggen. lekker afkoelen.
Minpuntje is dat ze in de zomer, als ze met honden in de speelweide is, ook het grote 'drink-krat' als een afkoeling ziet, en terwijl andere honden aan het drinken zijn, ze er lekker ongegeneerd in plonst

- Thomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Wat een leuk commando trouwens!
Dat is wat ik origineel wou posten, maar toen bedacht ik me mijn eigen ervaring ermee en heb die opgeschreven. Sorry als het een beetje wijsneuzerig overkwam, dat was niet mijn bedoeling. 

-
lets have fun
Dat heb je handig bedacht 
- cornelia
- Zeer actief
Minpuntje is dat ze in de zomer, als ze met honden in de speelweide is, ook het grote 'drink-krat' als een afkoeling ziet, en terwijl andere honden aan het drinken zijn, ze er lekker ongegeneerd in plonst Nou ja, dan moet ik maar een paar keer lopen met de gieter.
Ik hoef niet "bang" te zijn dat hij zoiets zou gaan doen. Het is iedere keer weer een soort oneerbaar voorstel wat ik doe geloof ik. Hij kijkt doet het wel maar liever niet. Hij is helemaal niet zo waterig aangelegd behalve als hij uit vieze plassen kan drinken of er keihard doorheen kan rennen.
Van de week heeft hij wel geprobeerd zelf 1 achterpoot in het teiltje te zetten maar hij tilt zijn poot nog niet hoog genoeg op. Hij gaat wel zo staan dat ik hem met 1 tilletje met de achterpoten er in zet. Hij snapt dus wel goed wat de bedoeling is.
- cornelia
- Zeer actief
Nanna schreef:Ik zie me al gaan met vijf honden![]()
Ik veeg liever naderhand
Maar evengoed knap hoor
Ja je gaat het denk ik niet echt redden met 1 lullig wasteiltje en 20 pootjes.