Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pitbulls bijten geleidehond bijna dood
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Re: Pitbulls bijten geleidehond bijna dood
Maar moeten we dan maar alles laten, omdat er een mogelijk gevaar schuilt? Dan kunnen we ook wel onze tassen thuis laten want er zijn zo veel mensen die ze willen stelen, en we kunnen ook wel onze kinderen eeuwig binnen laten want er zijn nou eenmaal engerds met kwaad in de zin. Dat zou toch maf zijn.
Je eigen verantwoordelijkheid moet je nemen voor jezelf en naar je hond toe, dus een chi onbeheerd ergens op de grond laten staan als er een hond van 60kg met kwade bedoelingen op af komt, of je kind alleen het bos in sturen met je hond, dat valt voor mij niet onder verantwoord handelen. Maar een hulphond is meestal niet klein, er loopt iemand naast die de hond kent, en ze lopen vaak heel kort bij de persoon aan de riem, en de halve wereld kan zien dat het gaat om een hulphond. Zo veel meer verantwoordelijkheid hoef je dan wat mij betreft niet te verwachten van iemand die blind is, dus daarom vind ik de situatie niet te vergelijken.
Je eigen verantwoordelijkheid moet je nemen voor jezelf en naar je hond toe, dus een chi onbeheerd ergens op de grond laten staan als er een hond van 60kg met kwade bedoelingen op af komt, of je kind alleen het bos in sturen met je hond, dat valt voor mij niet onder verantwoord handelen. Maar een hulphond is meestal niet klein, er loopt iemand naast die de hond kent, en ze lopen vaak heel kort bij de persoon aan de riem, en de halve wereld kan zien dat het gaat om een hulphond. Zo veel meer verantwoordelijkheid hoef je dan wat mij betreft niet te verwachten van iemand die blind is, dus daarom vind ik de situatie niet te vergelijken.
- Maich
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
lieke schreef:Nee, ik weet niks van je. Je komt ineens in een topic over de zoveelste aan gort gebeten hond even binnenvallen om te blaten over de - geromantiseerde - geschiedenis van die arme miskende pitbull. Wat nergens op slaat.Maich schreef:lieke schreef:ranetje schreef:Ik geloof dat je de tekst van Lieke nog een keer moet lezen Biet
![]()
Biet, uk was sarcastisch omdat Ik boos werd over de reactie van Maiche. Weer het obligate gebral over hoe lief, geweldig en onbegrepen die arme honden zijn terwijl er net weer de zoveelste hond naar de barrebiesjes is gebeten.
Woedendmakend, zo'n reactie.
Waarom woedend over mijn reactie ? Omdat ik niet meeblaat met de kudde schapen? En je opmerking (in een eerdere reactie) over de intilligentie van mensen met klapkaken slaat al helemaal nergens op. Ten eerste heb ik geen klapkaak en ten tweede ken je mij niet, dus hou je oordeel voor je.
Want ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben al reuze oud en ik wéét waarom de RAD in het leven is geroepen. Ik heb het nl. aan de lijve ondervonden toen ik in een 'prachtwijk' woonde met een collie en in elk tweede huis zo'n geval te vinden was.
Als ik mijn lieve sufmuts van een collieteef moest uitlaten, liep ik met geknepen billen over straat. En ik héb wel eens, met haar onder de armen, moeten rennen om ons vege lijf te redden.
Omdat er toen ook van die halve randdebielen rondliepen met 'stoere honden' en het geweldig vonden om anderen te intimideren of erger. Plus het aantal gebeten mens/kind-incidenten
Dus daarom, mijn beste, omdat het toen ook al de spuigaten uitliep, is er toen een wet in het leven geroepen. Een gedrocht van een wetgeving, geef ik direct toe. Waar heel veel onschuldige honden de dupe van zijn geworden.
Nu is het nog veel erger.
A: er zijn veel meer mensen en honden in Nederland dan 35 jaar geleden.
B: omdat er door dezelfde randdebielen of hun nazaten de meest afgrijselijke combinaties worden gemaakt tussen pitbulls, staffords, ambullen, boerboels, kangals en andere mánscherpe honden. Als het maar breed-breder-breedst is
C: de social media en de steeds minder terughoudende rol van het journaille het vuurtje nog eens verder opstoken
D: de politiek alleen nog maar bezig is met scoren op korte termijn en de waan van alledag belangrijker is dan verstandige maatregelen op langere termijn.
Dat alles tezamen is hét recept voor het politieke en maatschappelijke doodvonnis van de door jullie bejubelde rassen. En de goede eigenaren, en let wel: die zijn er heus wel (ik ken ze ook!), die zwijgen of roepen dat ze miskend en gediscrimineerd worden. Tot de rasverenigingen toe die de rastypische eigenschappen verzwijgen of ronduit ontkennen.
Slim hoor om het dan 'meeblaten met de kudde te noemen.'
Zoals ik al schreef kwam ik het topic binnenvallen terwijl ik dat bijna niet doe omdat ik me stoor aan mensen die er zo een bekrompen mening op nahouden. Er zijn ook andere hondenrassen dan de huis tuin en keukenhond die men zelf heeft. Iedereen mag een mening hebbben en geven, maar verdiep je eerst eens in iets en geef dan je mening. Maar het probleem is vaak dat mensen die mening en dan met name over Pitbulls en Staffords baseren op wat ze in de media horen. De meeste kennen de honden alleen van zien op straat en van de verhalen. Maar goed, andere rassen bijten niet, want daar hoor je immers nooit iets over. En over dat romantiseren van de geschiedenis, dat zijn gewoon de feiten en daar is niks romantisch aan. Ik ben opgegroeid in de jaren tachtig in een wijk die nu door zou gaan voor prachtwijk, daar liepen honden rond die de ene na de andere hond afslachte als ze de kans kregen. Er was niet een Pitbull bij, wel Duitse Herders, Dobermann Pinchers, Rottweillers en Bouviers. Nu woon ik ook in een prachtwijk en er lopen hier genoeg Pitbulls en Staffords rond. Van de 10 eigenaren zijn er misschien 2 die het beest los laten en contact laten hebben met honden. Niet omdat ze diep in hun hart niet weten wat ze los laten maar omdat het meer een houding is van:'' Dat zien we dan wel weer'' Dat soort mensen moest het verboden worden om een dergelijke hond te hebben. In zoverre zijn we het wel eens denk ik. Maar om een ras te laten verdwijnen om die paar bijtincidenten die in de media breed uitgemeten worden vind ik te ver gaan.
A Man and his Dog
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
O, een bekrompen mening? Ik moet me er eerst in verdiepen? En vervolgens mag ik me geen oordeel aanmatigen terwijl jij dat wel doet door me ten eerste ervan te beschuldigen dat ik er geen verstand van heb en vervolgens direct weer met vingertjes te gaan wijzen naar 'andere rassen' en als laatste de hele berichtgeving af te doen als 'enkele incidenten'.Maich schreef:Zoals ik al schreef kwam ik het topic binnenvallen terwijl ik dat bijna niet doe omdat ik me stoor aan mensen die er zo een bekrompen mening op nahouden. Er zijn ook andere hondenrassen dan de huis tuin en keukenhond die men zelf heeft. Iedereen mag een mening hebbben en geven, maar verdiep je eerst eens in iets en geef dan je mening. Maar het probleem is vaak dat mensen die mening en dan met name over Pitbulls en Staffords baseren op wat ze in de media horen. De meeste kennen de honden alleen van zien op straat en van de verhalen. Maar goed, andere rassen bijten niet, want daar hoor je immers nooit iets over. En over dat romantiseren van de geschiedenis, dat zijn gewoon de feiten en daar is niks romantisch aan. Ik ben opgegroeid in de jaren tachtig in een wijk die nu door zou gaan voor prachtwijk, daar liepen honden rond die de ene na de andere hond afslachte als ze de kans kregen. Er was niet een Pitbull bij, wel Duitse Herders, Dobermann Pinchers, Rottweillers en Bouviers. Nu woon ik ook in een prachtwijk en er lopen hier genoeg Pitbulls en Staffords rond. Van de 10 eigenaren zijn er misschien 2 die het beest los laten en contact laten hebben met honden. Niet omdat ze diep in hun hart niet weten wat ze los laten maar omdat het meer een houding is van:'' Dat zien we dan wel weer'' Dat soort mensen moest het verboden worden om een dergelijke hond te hebben. In zoverre zijn we het wel eens denk ik. Maar om een ras te laten verdwijnen om die paar bijtincidenten die in de media breed uitgemeten worden vind ik te ver gaan.
Ik heb genoeg last van de bazen die in mijn buurt met de (kruising)honden van de door mij genoemde rassen. Nog niet zo lang geleden werd mijn Bonnie aangevallen door zo'n kruising-staffteef. Gelukkig kon zij weg komen en een andere baas (overigens één van de verantwoordelijke eigenaren waar ik het al eerder over had) greep de teef op tijd bij haar kladden terwijl haar eigen baas stompzinnig stond toe te kijken. En ik niks kon doen omdat ik ook twee bejaarde collieteven bij me had en niet dichterbij durfde te komen want die konden met hun artrosebotjes niet meer dan een hobbeldrafje opbrengen.
Dit is niet de eerste keer dat ik met mijn honden in dit soort situaties terecht ben gekomen.
En kom me in vredesnaam niet aan met 'andere honden doen het ook'. Zal vast wel. Er zijn zat onverantwoordelijke hondenbazen en individuele honden die onbetrouwbaar zijn. Maar dat laat onverlet dat dit individuele gevallen zijn die overigens ook aangepakt dienen te worden.
Maar andere rassen zijn niet eeuwenlang gefokt en geselecteerd op extreme hondagressiviteit. En de laatste jaren worden deze rassen ook nog eens met mánscherpe rassen gekruist waardoor er een hele nieuwe generatie echt gevaarlijke honden ontstaan is. En dat in handen van totaal onverantwoordelijke mafketels. Tot ongeluk ook van de honden zélf die uiteindelijk het gelag betalen.
Tot zover dus mijn 'gebrek aan kennis'.

- Hanneke2
- Zeer actief
'Die paar bijtincidenten' gaan niet over een paar gaatjes, snap je dat nou echt niet?Maich schreef: Zoals ik al schreef kwam ik het topic binnenvallen terwijl ik dat bijna niet doe omdat ik me stoor aan mensen die er zo een bekrompen mening op nahouden. Er zijn ook andere hondenrassen dan de huis tuin en keukenhond die men zelf heeft. Iedereen mag een mening hebbben en geven, maar verdiep je eerst eens in iets en geef dan je mening. Maar het probleem is vaak dat mensen die mening en dan met name over Pitbulls en Staffords baseren op wat ze in de media horen. De meeste kennen de honden alleen van zien op straat en van de verhalen. Maar goed, andere rassen bijten niet, want daar hoor je immers nooit iets over. En over dat romantiseren van de geschiedenis, dat zijn gewoon de feiten en daar is niks romantisch aan. Ik ben opgegroeid in de jaren tachtig in een wijk die nu door zou gaan voor prachtwijk, daar liepen honden rond die de ene na de andere hond afslachte als ze de kans kregen. Er was niet een Pitbull bij, wel Duitse Herders, Dobermann Pinchers, Rottweillers en Bouviers. Nu woon ik ook in een prachtwijk en er lopen hier genoeg Pitbulls en Staffords rond. Van de 10 eigenaren zijn er misschien 2 die het beest los laten en contact laten hebben met honden. Niet omdat ze diep in hun hart niet weten wat ze los laten maar omdat het meer een houding is van:'' Dat zien we dan wel weer'' Dat soort mensen moest het verboden worden om een dergelijke hond te hebben. In zoverre zijn we het wel eens denk ik. Maar om een ras te laten verdwijnen om die paar bijtincidenten die in de media breed uitgemeten worden vind ik te ver gaan.
Mijn eigen honden hebben gaten en schrammen opgelopen door een stuk of wat herders, een keer een malteser, en ik dacht een keer een Drent. Gaatjes en schrammen. Niks meer. Oh, en zelf hebben ze nooit een hond tot bloedens toe gebeten, alleen van zich af gehapt.
Met een pit of staff praat je niet over gaatjes of schrammen. Dat is het probleem.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Ik zei dus, emotioneel is het net zo erg, maar als je kijk hoe het het dagelijks leven verder beïnvloed is de dood of zware verwonding van een geleide hond van iemand die een ziekte heeft of gehandicapt is, inderdaad een heel stuk ernstiger.Cleva schreef:Ja, zo kun je het ook af doen.
Ik vind mijn honden niet zomaar vervangbaar en ik ben niet geïnteresseerd in "erger dan".
Dat Telegraaferige gesleur met zieligheid in kwantumkorting vind ik smerig.
Net als een bericht over een gewelddadige beroving opleuken met " slachtoffer Dijkstra was een geliefde leraar geschiedenis op het Akkerlandcollege. Zijn leerlingen hebben ballonnen voor hem opgelaten."
Strontgoedkoop.
Als jouw hond wordt kapot gemaakt door een loslopende stafford, kan jij nog steeds naar je werk gaan, kan jij nog steeds alles doen wat wilt doen, bij iemand die erg afhankelijk is van een geleide hond, kan dat allemaal niet meer.
En een nieuwe geleide hond opleiden gebeurt ook niet zomaar 1,2,3.
Daarom heeft het slopen van een geleide hond, een hevigere impact op het dagelijks leven.
Emotioneel gezien is het verdriet hetzelfde.
Snappie?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Kan die klapkaken wel begrijpen , als je als schorremorrie bent word je toch een beetje boos en jaloers op een lab die het wat verder heeft geschopt op de maatschappelijke ladder met zijn opleiding en baan.Cleva schreef:Buiten het feit dat ik het vreselijk zielig voor de hond en de eigenaar vind, en dat vind ik echt, vind ik het ook heel bijzonder dat mensen denken dat honden onderscheid zouden maken bij geleidehonden.
Alsof ze dan ineens "Nee, deze keer even niet. Geen geleidehond, dat gaat echt te ver. Kom, we zoeken een andere golden!" zouden denken.
Bijna alle honden zijn van enorm belang voor hun mensen. Het is echt altijd even erg als je hond gemold wordt.

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Zie overeenkomsten met de IS.

Als een blinde overvallen wordt, zeggen we toch ook niet: "En dan kan je je afvragen of het dan wel verantwoord is om als blinde mens de deur uit te gaan met een portemonnee op zak." ?Hanneke2 schreef:(...)
Nee, je ziet het verkeerd. In zo'n geleidehond is geïnvesteerd, tijd en moeite en geld en donaties van aardige mensen die het goeie doel steunen. In 'gewone' honden niet.![]()
Oh wacht...
Nee serieus, ik heb het al niet op hulphonden, en nu blijkt ook maar weer eens dat ze extra kwetsbaar zijn. Ik wil niet zeggen dat ik twee pitbulls van mijn hond af zou kunnen trappen, maar een blinde kan helemaal niks doen. En dan kan je je afvragen of het dan wel verantwoord is om als blinde mens met een hond te gaan lopen. Dat is eigenlijk bijna net zo onverantwoord als een kind met een hond laten lopen. Want kinders kunnen situaties niet goed inschatten en kunnen vechtende honden niet uit elkaar krijgen. Daar waren we het allemaal over eens. Toch raar dat echt alles anders wordt als het om een geleidehond gaat.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Een 'paar' incidenten? Als ik hier op de locale radio (en dat is die van 1 van de grote steden in NL) hoor dat de asielen t zat zijn, deze honden niet meer kwijt kunnen en ermee blijven zitten en zeggen dat t 5 voor 12 is dat er heel snel iets moet gebeuren tegen dit soort rassen vraag ik me af waar je die paar vandaan haalt...Maich schreef:
Zoals ik al schreef kwam ik het topic binnenvallen terwijl ik dat bijna niet doe omdat ik me stoor aan mensen die er zo een bekrompen mening op nahouden. Er zijn ook andere hondenrassen dan de huis tuin en keukenhond die men zelf heeft. Iedereen mag een mening hebbben en geven, maar verdiep je eerst eens in iets en geef dan je mening. Maar het probleem is vaak dat mensen die mening en dan met name over Pitbulls en Staffords baseren op wat ze in de media horen. De meeste kennen de honden alleen van zien op straat en van de verhalen. Maar goed, andere rassen bijten niet, want daar hoor je immers nooit iets over. En over dat romantiseren van de geschiedenis, dat zijn gewoon de feiten en daar is niks romantisch aan. Ik ben opgegroeid in de jaren tachtig in een wijk die nu door zou gaan voor prachtwijk, daar liepen honden rond die de ene na de andere hond afslachte als ze de kans kregen. Er was niet een Pitbull bij, wel Duitse Herders, Dobermann Pinchers, Rottweillers en Bouviers. Nu woon ik ook in een prachtwijk en er lopen hier genoeg Pitbulls en Staffords rond. Van de 10 eigenaren zijn er misschien 2 die het beest los laten en contact laten hebben met honden. Niet omdat ze diep in hun hart niet weten wat ze los laten maar omdat het meer een houding is van:'' Dat zien we dan wel weer'' Dat soort mensen moest het verboden worden om een dergelijke hond te hebben. In zoverre zijn we het wel eens denk ik. Maar om een ras te laten verdwijnen om die paar bijtincidenten die in de media breed uitgemeten worden vind ik te ver gaan.
En dat gaat er komen hoor gegarandeerd... dit is t 2e zeer grote incident in wat, 2 weken nu?
Gaat heen hier loopt ook zo'n idioot met zn loslopende pit want aanlijnen kan niet want dan kan hij zn ambul niet houden daar gaat hij als een veertje achteraan door de straat. In bijna 20 jaar honden heb ik afgelopen jaar voor t eerst een volwassen hoogbejaarde mechelteef over mn schouder moeten gooien omdat meneer zn pitbulteef haar niet accepteerde op straat NOTABENE VOOR MIJN HUIS omdat ze loops was. Werkelijk te gestoors voor woorden en ja ik ben t goed zat.
Ondanks dat t vriendinnetje van mn reu een x staf teefje is dat is de enige die ik vertrouw... voor de rest ga ik er met een zeer grote bocht omheen
Laatst gewijzigd door malinois op 08 jan 2015 08:28, 2 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Maich
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Contacteer:
Tara, ik ben een onschuldig lam ......Tara schreef:Maich, je zit wel degelijk met een kudde mee te blaten, de kudde die Lieke even daarvoor al bijna letterlijk citeerde.lieke schreef:Nee, ik weet niks van je. Je komt ineens in een topic over de zoveelste aan gort gebeten hond even binnenvallen om te blaten over de - geromantiseerde - geschiedenis van die arme miskende pitbull. Wat nergens op slaat.Maich schreef:
Waarom woedend over mijn reactie ? Omdat ik niet meeblaat met de kudde schapen? En je opmerking (in een eerdere reactie) over de intilligentie van mensen met klapkaken slaat al helemaal nergens op. Ten eerste heb ik geen klapkaak en ten tweede ken je mij niet, dus hou je oordeel voor je.
*KNIP*
Het is allemaal een mediahetze, het is diskrimmenaasie en die honden zijn zelf ook slachtoffer...![]()
Zoals ik al zei: Het heeft een reden dat mensen de incidenten met deze honden zat zijn.
Ik begrijp dat mensen die incidenten zat zijn, en terecht ook.
Maar ik wil alleen maar aangeven dat het niet alleen maar deze zielige gediscrimineerde arme honden

A Man and his Dog
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Nee maar ze veroorzaken wel de meeste dodelijke slachtoffers.Maich schreef:Tara, ik ben een onschuldig lam ......Tara schreef:Maich, je zit wel degelijk met een kudde mee te blaten, de kudde die Lieke even daarvoor al bijna letterlijk citeerde.lieke schreef:Nee, ik weet niks van je. Je komt ineens in een topic over de zoveelste aan gort gebeten hond even binnenvallen om te blaten over de - geromantiseerde - geschiedenis van die arme miskende pitbull. Wat nergens op slaat.Maich schreef:
*KNIP*
Het is allemaal een mediahetze, het is diskrimmenaasie en die honden zijn zelf ook slachtoffer...![]()
Zoals ik al zei: Het heeft een reden dat mensen de incidenten met deze honden zat zijn.
Ik begrijp dat mensen die incidenten zat zijn, en terecht ook.
Maar ik wil alleen maar aangeven dat het niet alleen maar deze zielige gediscrimineerde arme hondenzijn.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
Zoiets als mijn goede vriend Andre is overleden en heb verdriet en gemis vooral omdat hij mij wel eens meenam naar het museum omdat ik blind ben.

- iones
- Zeer actief
Dus als jij jouw hond zou verliezen is jouw vrijheid ook beperkt?Cleva schreef:Nee. En ik ga het ook niet snappen.Marco88 schreef:Ik zei dus, emotioneel is het net zo erg, maar als je kijk hoe het het dagelijks leven verder beïnvloed is de dood of zware verwonding van een geleide hond van iemand die een ziekte heeft of gehandicapt is, inderdaad een heel stuk ernstiger.Cleva schreef:Ja, zo kun je het ook af doen.
Ik vind mijn honden niet zomaar vervangbaar en ik ben niet geïnteresseerd in "erger dan".
Net als een bericht over een gewelddadige beroving opleuken met " slachtoffer Dijkstra was een geliefde leraar geschiedenis op het Akkerlandcollege. Zijn leerlingen hebben ballonnen voor hem opgelaten."
Strontgoedkoop.
Als jouw hond wordt kapot gemaakt door een loslopende stafford, kan jij nog steeds naar je werk gaan, kan jij nog steeds alles doen wat wilt doen, bij iemand die erg afhankelijk is van een geleide hond, kan dat allemaal niet meer.
Daarom heeft het slopen van een geleide hond, een hevigere impact op het dagelijks leven.
Snappie?
Ik vind het een hele rare kronkel.
Jij ziet niet het verschil in groot verdriet hebben om je doodgebeten hond en
een groot verdriet hebben om je doodgebeten hond EN je verloren vrijheid?
Ik snap niet wat mensen bezielt om honden te nemen die dergelijk gevaarlijk gedrag vertonen naar andere honden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Ik maak liever 1 rottig ding dan 2 verschillende dingen als er dan iets ergs gebeuren moet. Ik vind 2 verschillende dingen tegelijk namelijk toch erger dan één ding.Cleva schreef:Nee, dat zijn twee verschillende dingen. En zo hoort dat ook.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Cleva schreef:Heavy schreef:Of als je twee honden hebt en eentje overlijd dat mensen dan zeggen gelukkig heb je er nog een
"Ach, het is jammer maar ik had hem verder niet nodig ofzo. Dat is dan weer een geluk bij een ongeluk. Ik koop morgen wel een nieuwe."
Nou een heel klein beetje waarheid zit er wel in.
Natuurlijk is het net zo erg als er een hond dood gaat of je nou een hond of twee honden hebt.
Maar je hebt wel meer afleiding en het is niet gelijk doodstil in huis.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nou zo moeilijk is het niet.
Laat ik het zo zeggen: als hier de laatste hond doodgaat is het gelijk doodstil in huis.
Gaat er nu een dood heb ik er nog twee thuis dus dan heb je afleiding doordat je met de anderen nog naar buiten moet e.d.
Wat niet wilt zeggen dat je verdriet minder erg is, maar anders dan dat de laatste overlijd.
Nee, dat zeg ik nooit tegen mensen. Heb trouwens jaren geleden zelf een miskraam gehad. En de vader van mijn schoonzus zei toen tegen me: Wees maar blij, twee kinderen zijn genoeg. Ik had toen namelijk al twee kinderen.
Ik zeg trouwens ook nooit tegen mensen die meerdere honden hebben en er gaat er een dood dat ze er toch nog een paar hebben.
Maar als iemand dat tegen mij zou zeggen wordt ik daar niet kwaad om.
Laat ik het zo zeggen: als hier de laatste hond doodgaat is het gelijk doodstil in huis.
Gaat er nu een dood heb ik er nog twee thuis dus dan heb je afleiding doordat je met de anderen nog naar buiten moet e.d.
Wat niet wilt zeggen dat je verdriet minder erg is, maar anders dan dat de laatste overlijd.
Nee, dat zeg ik nooit tegen mensen. Heb trouwens jaren geleden zelf een miskraam gehad. En de vader van mijn schoonzus zei toen tegen me: Wees maar blij, twee kinderen zijn genoeg. Ik had toen namelijk al twee kinderen.
Ik zeg trouwens ook nooit tegen mensen die meerdere honden hebben en er gaat er een dood dat ze er toch nog een paar hebben.
Maar als iemand dat tegen mij zou zeggen wordt ik daar niet kwaad om.
Laatst gewijzigd door gonnie op 08 jan 2015 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
ik zal het nog simpeler uitleggen.Cleva schreef:Nee. En ik ga het ook niet snappen.Marco88 schreef:Ik zei dus, emotioneel is het net zo erg, maar als je kijk hoe het het dagelijks leven verder beïnvloed is de dood of zware verwonding van een geleide hond van iemand die een ziekte heeft of gehandicapt is, inderdaad een heel stuk ernstiger.Cleva schreef:Ja, zo kun je het ook af doen.
Strontgoedkoop.
Snappie?
Ik vind het een hele rare kronkel.
Kees is gehandicapt , is compleet blind.
Kees heeft 2 dieren, een kat en een blindengeleidenhond.
De hond helpt Kees om naar zijn werk te gaan, boodschappen doen, enzovoort.
Kees houd evenveel van de kat als van de hond.
Door een tragisch gebeuren, gaan zowel de kat als de hond dood.
Kees heeft evenveel verdriet over het verlies van de kat en de hond.
Maar omdat kees nu niet meer in het bezit is van een geleide hond, kan hij niet meer naar zijn werk, kan kees niet meer boodschappen doen etc.
Daarom de redenatie, emotioneel gezien is het allebij even erg, maar impact op dagelijks leven, heeft de hond een grotere impact dan zijn kat.
Dat is geen rare kronkel, het is gewoon de waarheid.
- iones
- Zeer actief
Goed uitgelegd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
God hou toch eens op mens met die kringen, ik ken genoeg eigenaren in die zgn kringen van jou die wel hun verantwoordelijkheid nemenNanna schreef:Me hond Lieke. In die kringen spreekt men van me hond.lieke schreef: Dergelijke opmerkingen komen mij zo langzamerhand de keel uit. Iedere keer als er een hond zowat of compleet wordt gesloopt, wordt er gelijk geroepen 'ja maar die golden of jack russel heeft mij of mijn hond ook gebeten.'
Alsof het een vergelijking is.
- Liesbeth
- Zeer actief
Dat laatste zou ik best kunnen zeggen, gewoon omdat ik daar zo over denkCleva schreef:Ik heb het vijf keer gelezen. Vijf keer met open mond.gonnie schreef:Cleva schreef:Heavy schreef:Of als je twee honden hebt en eentje overlijd dat mensen dan zeggen gelukkig heb je er nog een
"Ach, het is jammer maar ik had hem verder niet nodig ofzo. Dat is dan weer een geluk bij een ongeluk. Ik koop morgen wel een nieuwe."
Nou een heel klein beetje waarheid zit er wel in.
Natuurlijk is het net zo erg als er een hond dood gaat of je nou een hond of twee honden hebt.
Maar je hebt wel meer afleiding en het is niet gelijk doodstil in huis.
Ik snap er echt helemaal niets van.
Ben jij er ook zo een die tegen mensen die een miskraam krijgen "Nou, je kunt het toch nog een keer proberen." zegt? Dat vind ik ook altijd zo bijzonder.

Ik zeg het niet, omdat ik ook begrijp dat dat heel naar over zou kunnen komen, maar ik denk het wel.
Mijn eerste (mij bekende) zwangerschap eindigde in een miskraam. Ik was ontzettend verdrietig, maar anderzijds ook blij dat ik het bewijs gekregen had dat ik überhaupt zwanger kon worden.
Er zijn 3 jaren voorbijgegaan, na het stoppen met de pil, voordat ik zwanger werd. Dus ondanks dat die zwangerschap in een miskraam eindigde, was ik ook opgelucht.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018