Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een teef ergens anders laten wonen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

een teef ergens anders laten wonen

Ongelezen bericht door wilma23 »

Als Ik een nestje zou fokken en een teef je daarvan gratis bij iemand plaats met de afspraak dat het hun hond is maar dat Ik er 2 nesten bij mag fokken mits alles gezond is etc.

uiteraard zijn de dierenarts kosten wat betreft gezondheids testen voor mij en als de teef bij mij Komt tijdens dracht en bevalling die kosten natuurlijk ook.

Maar betaal Ik Dan ook voor het normale voeren en dierenarts kosten? Hoe werkt dit en wat voor contract maak je op etc.

Wie heeft ervaring en tips?
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Aantal honden: 2

Re: een teef ergens anders laten wonen

Ongelezen bericht door miriam »

Alle kosten i.v.m. fokken en shows waren bij ons voor de fokster. De normale kosten van dierenarts en voer waren voor ons.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Bij Biène was de afspraak dat de medische kosten en het voer voor de fokker waren, de kosten voor training en extraatjes waren voor mij. Uiteindelijk is er met Biène niet gefokt, dus vanaf dat ze bijna 2 jaar oud was zijn alle kosten voor mij geworden en werd ze mijn eigendom (al staat de stamboom nog gewoon op naam van de fokker)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
bandolero
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bandolero »

Zelfs met mensen die je al kent kan je heel erg bedrogen uitkomen.

Hier is het zo dat alle kosten mbt het fokken voor de fokkers is (dus extra voer tijdens dracht, kosten voor testen, inschrijven op shows, ...)
Normale dierenartskosten en voeding is voor mij.
Wens ik in te schrijven in een show waar de fokker niet inschrijft, betaal ik dat zelf.
zolang de hond inzetbaar is voor de fok, staan chip en stamboom op naam van de fokker.
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Ik krijg er altijd een nare smaak van in mijn mond, van dit soort overeenkomsten.
wilma23
Zeer actief

*Ellen* schreef:Ik krijg er altijd een nare smaak van in mijn mond, van dit soort overeenkomsten.
waarom?
wilma23
Zeer actief

bandolero schreef:Zelfs met mensen die je al kent kan je heel erg bedrogen uitkomen.

Hier is het zo dat alle kosten mbt het fokken voor de fokkers is (dus extra voer tijdens dracht, kosten voor testen, inschrijven op shows, ...)
Normale dierenartskosten en voeding is voor mij.
Wens ik in te schrijven in een show waar de fokker niet inschrijft, betaal ik dat zelf.
zolang de hond inzetbaar is voor de fok, staan chip en stamboom op naam van de fokker.
Ik dacht zo zelf ook.

@tara Ik weet dat Ik dat idd in nederland meer gelezen heb. Weet niet hoe het in de UK zit en hoe Ik wettelijk sta met een contract van de advocaat/notaris.
Maar zal het ook niet met iemand doen die Ik niet ken.
wilma23
Zeer actief

Tara schreef:
wilma23 schreef:
*Ellen* schreef:Ik krijg er altijd een nare smaak van in mijn mond, van dit soort overeenkomsten.
waarom?
Omdat het een potentiële bron voor oorlog kan zijn. Ik ben er helemaal niet happig op. Het kan, maar je moet jezelf geen rad voor ogen draaien. Je blijft geen eigenaar op afstand. Probeer dat dan ook maar niet te zijn.
Nee das ook het idee niet om eigenaar te blijven dat zou ook niet eerlijk zijn naar de mensen toe
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Hier betaald fokker showkosten en alles wat met fokken te maken heeft. Wil ik zelf inschrijven voor een show waar zij niet heen gaat, betaal ik dat zelf. Alles in overleg. Zij weet dat bij mij jachttraining voor gaat, dus als ze daardoor niet naar een show kan, geen probleem. Ook tijdens proevenseizoen geen shows en dan mag ze van mij ook niet gedekt worden als dat toevallig zo zou uitkomen, dan wachten we maar tot de volgende loopsheid. Maar ja, ik ken de fokker heel goed, niet iedereen zou blij met mij zijn denk ik ;)
Afbeelding
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Bij mij waren alle medische kosten ivm fokkerij voor de fokker.
De rest voor mijn rekening.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Tara schreef:Onthoud maar dat je juridisch geen enkele status hebt. Degene die voor de hond zorgt is voor de wet eigenaar.
De tip die ik van een ervaren fokker kreeg was om dit soort constructies alleen maar aan te gaan met mensen die je al kent, en die heb ik maar in mijn oren geknoopt. Ik heb er geen ervaring mee, maar mijn keus zou altijd zijn om een hond gewoon te verkopen en in overleg op mijn naam te laten staan.
Ik weet niet zo goed of dat echt zo is. Ik heb het niet op een rechtzaak aan laten komen dus feitelijk bewijs heb ik niet mbt Laicka want had ik verloren was ik haar kwijt. Maar zo zwart wit durf ik het dus niet te zeggen of het daadwerkelijk zo is.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Laura84 schreef:
Tara schreef:Onthoud maar dat je juridisch geen enkele status hebt. Degene die voor de hond zorgt is voor de wet eigenaar.
De tip die ik van een ervaren fokker kreeg was om dit soort constructies alleen maar aan te gaan met mensen die je al kent, en die heb ik maar in mijn oren geknoopt. Ik heb er geen ervaring mee, maar mijn keus zou altijd zijn om een hond gewoon te verkopen en in overleg op mijn naam te laten staan.
Ik weet niet zo goed of dat echt zo is. Ik heb het niet op een rechtzaak aan laten komen dus feitelijk bewijs heb ik niet mbt Laicka want had ik verloren was ik haar kwijt. Maar zo zwart wit durf ik het dus niet te zeggen of het daadwerkelijk zo is.
Zo zwart wit is het dus ook niet inderdaad.
Juridisch gezien is een hond een zaak, dus alle regels zoals die voor andere zaken gelden dus ook.
Als ik mijn boek aan iemand uitleen, zonder de intentie om eigendom over te dragen, is de persoon die het boek leent niet automatisch eigenaar. Klinkt logisch toch?
Het probleem is echter dat je iemand het bezit verschaft over je hond, en voor veel mensen is dat een vrijbrief om het dan maar te zien als volledig eigendom. Zie een dier dan nog maar eens terug te krijgen. Laat staan dat een derde eventuele koper het begrijpt.
Iets wat je kan doen is een dwangsom bedingen in een contract mbt de nesten, maar ook dat is niet waterdicht.
Kortom, er kunnen veel problemen door ontstaan in de praktijk, terwijl het juridisch gezien best duidelijk lijkt.
Ik zou er dus ook voorzichtig mee zijn.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

het kan goed gaan maar ook fout gaan.
ik heb mijn 1e toller ook op fokkersvoorwaarden gekregen. ik heb daar zelf nooit moeite mee gehad. ik betaalde alle dagelijkse kosten en de fokker alles wat met fokken en showen te maken had. het voer kreeg ik ook van de fokker. er is zo`n leuk contact uit ontstaan dat ik van haar een dochter van mijn 1e toller heb gekregen om zelf mee te gaan fokken. en nog hebben we heel vaak contact met elkaar.
nu heb ik een teefje in een gastgezin zitten. deze mensen ken ik al ruim 2 jaar en vertrouw ik blindelings, maar er kan altijd wat voorvallen dat het contact verbroken wordt. ik weet dat ik dan kan fluiten naar het teefje ondanks dat ze op mijn naam staat en dat we een contract hebben getekend.
ellen
Afbeelding
Fortitude
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Sealyham Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Fortitude »

Wanneer je zegt dat de hond hun bezit is heb je alles weggegeven.
Hond moet op papier jouw bezit blijven. Daarnaast een schriftelijk overeenkomst maken met de gemaakte afspraken.
Wanneer jij de overeengekomen afspraken niet nakomt krijg je gedonder en kan je naast je hond ook een hoop geld kwijtraken. Komt de ander de afspraken niet na en wil je je hond terughalen heb je volgens mij een deurwaarder nodig.

zie ook : http://www.seniorennet.nl/Pages/Nieuws/ ... php?ID=137" onclick="window.open(this.href);return false;

Ken je situatie niet, maar twee nestjes bij iemand anders ????

i.i.g succes
Annemieb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Annemieb »

miriam schreef:Alle kosten i.v.m. fokken en shows waren bij ons voor de fokster. De normale kosten van dierenarts en voer waren voor ons.

Hier idem
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Ik persoonlijk zou dat niet kunnen met een teefje.....ik wil met haar een diepe band hebben en dan samen toewerken naar een nest. Oude teefjes blijven altijd bij mij.....na alles wat we samen door gemaakt hebben, wil ik ze bij me houden totdat ze sterven.

Een reu daarentegen plaatsen bij mensen terwijl ik de eigenaar blijf vind ik niet zo'n probleem.
Afbeelding

So Sweet :I:
wilma23
Zeer actief

Fortitude schreef:Wanneer je zegt dat de hond hun bezit is heb je alles weggegeven.
Hond moet op papier jouw bezit blijven. Daarnaast een schriftelijk overeenkomst maken met de gemaakte afspraken.
Wanneer jij de overeengekomen afspraken niet nakomt krijg je gedonder en kan je naast je hond ook een hoop geld kwijtraken. Komt de ander de afspraken niet na en wil je je hond terughalen heb je volgens mij een deurwaarder nodig.

zie ook : http://www.seniorennet.nl/Pages/Nieuws/ ... php?ID=137" onclick="window.open(this.href);return false;

Ken je situatie niet, maar twee nestjes bij iemand anders ????

i.i.g succes
Nee hoor nog geen nestjes maar heb plannen in een bepaalde righting. En ja je kan nu eenmaal niet alles houden en daar zou ik wel tegen aan Lopen in de toekomst Ik wil een lijn opzetten en Dan denk Ik aan allerlei verschillende dingen. Waarvan dit er een is. Door een pup uit te plaats en en Dan met die pup een nest te hebben hou Ik ruimte om oude en fok ongeschikte honden te houden maar ook mijn bloedlijn voort te zetten etc.

Dank Iedereen voor de informatie was erg help vol
wilma23
Zeer actief

truusje schreef:Ik persoonlijk zou dat niet kunnen met een teefje.....ik wil met haar een diepe band hebben en dan samen toewerken naar een nest. Oude teefjes blijven altijd bij mij.....na alles wat we samen door gemaakt hebben, wil ik ze bij me houden totdat ze sterven.

Een reu daarentegen plaatsen bij mensen terwijl ik de eigenaar blijf vind ik niet zo'n probleem.
ja oude teefjes blijven zeker, een Jonge pup waar Ik een liefde vol huis voor vind maar een nestje van wil daar hoef Ik geen Hele diepe band mee daar voor zoek Ik voor haar super eigenaren.
Das hetzelfde als een reu op je naam houden Ik zie geen verschil Ik wil gewoon Hele goede baasjes vinden
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

wilma23 schreef:
Tara schreef:
wilma23 schreef:
waarom?
Omdat het een potentiële bron voor oorlog kan zijn. Ik ben er helemaal niet happig op. Het kan, maar je moet jezelf geen rad voor ogen draaien. Je blijft geen eigenaar op afstand. Probeer dat dan ook maar niet te zijn.
Nee das ook het idee niet om eigenaar te blijven dat zou ook niet eerlijk zijn naar de mensen toe
Ik heb het doembeeld al eens uit zien komen. Degene bij wie de teef kwam was overtuigt dat alles heel goed was geregeld en afgesproken. Fokker was goede bekende van haar. Prima, niet mij ding.
Eerste nest werd gefokt en teef beviel bij de fokker die aan de andere kant van het land woonde. Tot de pups weg waren zou ze daar blijven, eigenaar ging op bezoek. Op eigen kosten. En omdat ze haar hond vreselijk miste en andersom haar hond ook haar, was dat zo vaak mogelijk. Dus heel wat kosten.
Teef wist bij het zien van de eigenaar ook niet hoe snel ze bij de eigenaar moest zijn, pups werden op dat moment totaal genegeerd.
Toen de eigenaar na dit nest aangaf dit niet nog een keer te willen voor de hond en zichzelf, meende de fokker dat ze daardoor nog 3 nesten misliep die ze had kunnen fokken en kon de eigenaar alsnog de volle pupprijs betalen om onder de fokkersvoorwaarden uit te komen en ook nog een bijdrage in de gemaakte kosten voor voor het nest (shows, gezondsheidsonderzoeken, etc.).
Harde les, maar ze zal nooit meer een hond onder fokkersvoorwaarden accepteren.
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

wilma23 schreef:
truusje schreef:Ik persoonlijk zou dat niet kunnen met een teefje.....ik wil met haar een diepe band hebben en dan samen toewerken naar een nest. Oude teefjes blijven altijd bij mij.....na alles wat we samen door gemaakt hebben, wil ik ze bij me houden totdat ze sterven.

ja oude teefjes blijven zeker, een Jonge pup waar Ik een liefde vol huis voor vind maar een nestje van wil daar hoef Ik geen Hele diepe band mee daar voor zoek Ik voor haar super eigenaren.
Das hetzelfde als een reu op je naam houden Ik zie geen verschil Ik wil gewoon Hele goede baasjes vinden
Ik begrijp je standpunt Overactief, want je loopt idd op een gegeven moment tegen een limiet aan.

Maar voor mij persoonlijk vind ik het erg belangrijk om een goede band met de teef te hebben, ik laat haar pups krijgen en ik moet haar kunnen lezen en schrijven, zodat ik precies weet wanneer er wat en hoe aan de hand is. Het krijgen van een nest is geen kattenpis namelijk.
Een lijn kun je zo ook opbouwen, mss niet zo snel, maar is goed te doen.
Afbeelding

So Sweet :I:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Tara schreef:
wilma23 schreef:
waarom?

inderdaad, de situaties waar ik dat dan ook los gelaten heb is de plaatsing wel goed gegaan, waar ik "eigenaar op afstand" wilde blijven (oa waar dus alle kosten voor mijn rekening kwamen) idd potentiele bron voor oorlog

Inmiddels doe ik het dus enkel qua gratis plaatsing, hun hond, groeit ze goed uit gaan we er dan later nog wel eens over praten of 1 of 2 nestjes tot de mogelijkheden behoort
Magdalena1905
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spinone italiano

Ongelezen bericht door Magdalena1905 »

Wat ik me afvraag bij dit soort constructies waar het teefje de bevalling en de 8 weken na de bevalling terug gaat naar de fokker ,is dat niet heel verwarrend voor de hond .
De hond woont dan al twee jaar in haar roedel en moet dan een week of 10 ergens anders haar pups krijgen en opvoeden en komt dan weer terug in haar vertrouwde roedel ...
Ik zou het niet willen mijn hond zolang van huis ...maar hebben de honden daar last van?
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Magdalena1905 schreef:Wat ik me afvraag bij dit soort constructies waar het teefje de bevalling en de 8 weken na de bevalling terug gaat naar de fokker ,is dat niet heel verwarrend voor de hond .
De hond woont dan al twee jaar in haar roedel en moet dan een week of 10 ergens anders haar pups krijgen en opvoeden en komt dan weer terug in haar vertrouwde roedel ...
Ik zou het niet willen mijn hond zolang van huis ...maar hebben de honden daar last van?
Laicka is zelfs langer weg geweest en heb behalve dat ze bek af was, vrij weinig gemerkt. Ze kon niet wachten om weer met me mee te gaan, en heeft op het moment van weggaan niet 1 seconde naar de pups om gekeken. En dat terwijl ze me ook al die tijd van dat ze weg is geweest, mij niet heeft gezien.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Magdalena1905 schreef:Wat ik me afvraag bij dit soort constructies waar het teefje de bevalling en de 8 weken na de bevalling terug gaat naar de fokker ,is dat niet heel verwarrend voor de hond .
hier 2x de pups bij de eigenaar geboren laten worden en 1x bij mij met de eigenaar hier met de bevalling\
ook met de teef die hierheen kwam (eerdere nest bij de eigenaar zelf gehad op mijn naam) geen problemen gehad met de overgang en de eigenaar is zoveel en zolang als ze wil welkom, de logeerkamer staat klaar zeg maar.

Ga nu weer een teef plaatsen en die gaat het nest gewoon bij de eigenaren geboren worden
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

mijn teef zat al te piepen in de auto als we naar de fokker gingen. als ze een nestje had was ze heel blij om mij te zien maar ging toch weer erg graag naar haar puppies. na 9 weken kwam ze weer thuis en had ik een verwende hond :mrgreen: maar na 1 dag draaide ze al weer mee in de routine van ons huishouden. als we nu naar de fokker gaan en ze gaat mee zit ze nog steeds te piepen in de auto en is ze heel uitgelaten om de fokker te zien. nooit verwarring bij haar gemerkt.
ellen
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Mijn teefje is zo vaak bij de fokker,,die voelt zich daar ook gewoon thuis. Dit jaar gaat ze er ook nog een paar keer logeren zodat ze dat ook gewend is..woon er in de buurt, dus ben er zelf ook regelmatig dan als zij een nestje heeft. Denk niet dat het een probleem zal zijn.
Afbeelding
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Toen Pleun haar eerste nestje bij de fokker kreeg was ze al enigszins gewend om daar te zijn. Ze had inmiddels al een aantal shows gelopen en heeft dan regelmatig bij haar het weekend doorgebracht. Na de bevalling gingen we wekelijks kijken. Pleun was heel blij om ons te zien, maar maakte totaal geen aanstalten om mee naar de auto te gaan als we vertrokken. Dat kwam pas de laatste paar weken, toen ze de pups beu was. Maar als de fokster haar dan weer mee riep ging ze gewoon met haar mee, zonder dwang.
Als ze haar kwam halen was ze ook altijd heel bij om haar te zien. Denk dat ik er zelf veel meer moeite mee heb gehad, en zal er niet nogmaals voor kiezen.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

In het geval van Pippi's nestje kwam het mij wel goed uit dat de pups bij de fokker geboren zouden worden, want ik zou in die periode gaan verhuizen.
Ze was daarna heel erg blij om weer mee te mogen, maar kon hier in huis echt niet wennen, en daarom woont ze nu weer daar, en heeft het prima naar haar zin.
Ze is nog steeds blij om me te zien, en gaat af en toe ook een dagje mee op stap, ergens wandelen of zo.
Als ze hier nog had gewoond dan had ze bij een evt. volgend nestje ook hier kunnen bevallen, alleen is dat i.v.m. de nestcontrole niet handig begreep ik. Maar daar heb ik me verder niet in verdiept, omdat het toch niet nodig zal zijn.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
wilma23
Zeer actief

Ik heb het doembeeld al eens uit zien komen. Degene bij wie de teef kwam was overtuigt dat alles heel goed was geregeld en afgesproken. Fokker was goede bekende van haar. Prima, niet mij ding.
Eerste nest werd gefokt en teef beviel bij de fokker die aan de andere kant van het land woonde. Tot de pups weg waren zou ze daar blijven, eigenaar ging op bezoek. Op eigen kosten. En omdat ze haar hond vreselijk miste en andersom haar hond ook haar, was dat zo vaak mogelijk. Dus heel wat kosten.
Teef wist bij het zien van de eigenaar ook niet hoe snel ze bij de eigenaar moest zijn, pups werden op dat moment totaal genegeerd.
Toen de eigenaar na dit nest aangaf dit niet nog een keer te willen voor de hond en zichzelf, meende de fokker dat ze daardoor nog 3 nesten misliep die ze had kunnen fokken en kon de eigenaar alsnog de volle pupprijs betalen om onder de fokkersvoorwaarden uit te komen en ook nog een bijdrage in de gemaakte kosten voor voor het nest (shows, gezondsheidsonderzoeken, etc.).
Harde les, maar ze zal nooit meer een hond onder fokkersvoorwaarden accepteren.[/quote]

Nou ja wat vreselijk van die fokker. Ik zou proberen te Regelen of er een nest bij de mensen thuis geboren kan worden dan en anders maar niet. Wat een vreselijk persoon om dan te zeggen dat ze drie nesten misloopt en dan als nog geld te eisen. Daarom wil ik een legaal contract dat beide partijen en hond beschermt. Als fokker mag je gelukkig zijn dat hond en nieuw baasje zoveel van elkaar houden en tja als het niet werkt zoals je gepland had das klote maar so be it.geluk van hond staat voor op.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

wilma23 schreef:Ik heb het doembeeld al eens uit zien komen. Degene bij wie de teef kwam was overtuigt dat alles heel goed was geregeld en afgesproken. Fokker was goede bekende van haar. Prima, niet mij ding.
Harde les, maar ze zal nooit meer een hond onder fokkersvoorwaarden accepteren.
Nou ja wat vreselijk van die fokker. Ik zou proberen te Regelen of er een nest bij de mensen thuis geboren kan worden dan en anders maar niet. Wat een vreselijk persoon om dan te zeggen dat ze drie nesten misloopt en dan als nog geld te eisen. Daarom wil ik een legaal contract dat beide partijen en hond beschermt. Als fokker mag je gelukkig zijn dat hond en nieuw baasje zoveel van elkaar houden en tja als het niet werkt zoals je gepland had das klote maar so be it.geluk van hond staat voor op.[/quote]

Wat vreselijk. Sowieso een hond uitplaatsen voor zoveel nesten. Hier in principe 1 nest en nu met Dappie op verzoek van Minna een 2de nest
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”