Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Berendonck Wijchen zaterdag 10-01
Moderator: moderatorteam
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Berendonck Wijchen zaterdag 10-01
Het weer wordt inderdaad niet zo best morgen, maar wat mij betreft gaat het gewoon door.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 1
overmorgenBelle schreef:Het weer wordt inderdaad niet zo best morgen, maar wat mij betreft gaat het gewoon door.

- Belle
- Zeer actief
Oh ja, de werkweek duurt nog een dag langer dan ik dachtRiver8 schreef:overmorgenBelle schreef:Het weer wordt inderdaad niet zo best morgen, maar wat mij betreft gaat het gewoon door.

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
River wil mijn takketeven ook een lift geven, dus als het mag willen zij ook graag mee.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- pinguin20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): leonberger
Voor mij maakt een snauwende hond ook niet uit. Kaylee druipt dan gewoon af.
Laten we maar gewoon duimen voor een droog uur om 11u
Laten we maar gewoon duimen voor een droog uur om 11u

Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Als ze niet al blaffend op alles afstuiven wat ze tegenkomen heb ik er geen enkel probleem mee.moosje schreef:River wil mijn takketeven ook een lift geven, dus als het mag willen zij ook graag mee.
Maar hoe ze afgelopen week bezig waren vond ik niet echt een heel fijn voorbeeld voor mijn jonge hond. Ik denk niet dat hij zich daar in mee laat slepen maar als ik mijn meiden hun gang laat gaan doen zij hetzelfde (alleen naar honden die niet in de groep horen trouwens en niet naar mensen), en dat is voor mij juist de reden om hén niet mee te nemen zaterdag.

Misschien is het wel anders als die kleine kefferd er niet bij is hoor, dat weet ik natuurlijk niet.
En misschien zijn ze wel relaxter als de groep vanaf het begin gelijk al gevormd is en het dus niet gaat zoals afgelopen week.

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
In een groep doen ze dat in principe niet, en als de kleine niet mee is sowieso een stuk minder. En die is loops, en thuis, dus denk dat het wel mee zal vallen.LongFields schreef:Als ze niet al blaffend op alles afstuiven wat ze tegenkomen heb ik er geen enkel probleem mee.moosje schreef:River wil mijn takketeven ook een lift geven, dus als het mag willen zij ook graag mee.
Maar hoe ze afgelopen week bezig waren vond ik niet echt een heel fijn voorbeeld voor mijn jonge hond. Ik denk niet dat hij zich daar in mee laat slepen maar als ik mijn meiden hun gang laat gaan doen zij hetzelfde (alleen naar honden die niet in de groep horen trouwens en niet naar mensen), en dat is voor mij juist de reden om hén niet mee te nemen zaterdag.![]()
Misschien is het wel anders als die kleine kefferd er niet bij is hoor, dat weet ik natuurlijk niet.
En misschien zijn ze wel relaxter als de groep vanaf het begin gelijk al gevormd is en het dus niet gaat zoals afgelopen week.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
moosje schreef:In een groep doen ze dat in principe niet, en als de kleine niet mee is sowieso een stuk minder. En die is loops, en thuis, dus denk dat het wel mee zal vallen.LongFields schreef:Als ze niet al blaffend op alles afstuiven wat ze tegenkomen heb ik er geen enkel probleem mee.moosje schreef:River wil mijn takketeven ook een lift geven, dus als het mag willen zij ook graag mee.
Maar hoe ze afgelopen week bezig waren vond ik niet echt een heel fijn voorbeeld voor mijn jonge hond. Ik denk niet dat hij zich daar in mee laat slepen maar als ik mijn meiden hun gang laat gaan doen zij hetzelfde (alleen naar honden die niet in de groep horen trouwens en niet naar mensen), en dat is voor mij juist de reden om hén niet mee te nemen zaterdag.![]()
Dan zou het geen probleem moeten zijn dus!

-
- Zeer actief
Dan haak ik af, dan loopt Rowan alleen maar achter die teven aan, want ook die ruiken naar loopsheid en met Sita vertrouw ik het ook niet, als ik het zo lees met de teven van Moosje.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Pippi is vanaf zondagavond niet meer bij mijn meiden in de buurt geweest, dus dan ruiken ze niet meer naar loopsheid denk ik?Sita schreef:Dan haak ik af, dan loopt Rowan alleen maar achter die teven aan, want ook die ruiken naar loopsheid en met Sita vertrouw ik het ook niet, als ik het zo lees met de teven van Moosje.

-
- Zeer actief
Dat denk ik dan ook niet, maar als ik lees hoe de dames zich gedragen en dat je denkt dat het wel mee gaat vallen, dan heb ik daar niet zo'n zin in eigenlijk. Maar dat is mijn gebrek, ik hou gewoon niet van aanblaffende honden, dus dan ga ik niet mee.

- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Jade blaft niet, en Bleza blaft alleen naar mannen die haar aanstaren.
Jade vertoont wel herdergedrag, maar in een groep in principe niet, dan weet ze haar plek.
Maar goed, ga maar gewoon, ik blijf wel thuis, ga hier in de buurt wel wandelen.
Jade vertoont wel herdergedrag, maar in een groep in principe niet, dan weet ze haar plek.
Maar goed, ga maar gewoon, ik blijf wel thuis, ga hier in de buurt wel wandelen.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Tja, ik wil niet lullig doen maar ik heb Jade dat ook in een groep zien doen
En ik weet niet of ik het herdergedrag zou noemen. Het is het uitlokken van een confrontatie door een dominante en directe houding aan te nemen. En dit zeg ik echt niet om je dwars te zitten, maar ik weet dat Coda's gezicht toen op onweer stond en ik was blij dat ze zich inhield (door het verschil in grootte gok ik), maar ik zou dit risico niet nemen met teven (of reuen) die haar wel gaan corrigeren hierin. Daar wordt niemand gelukkig van lijkt me.

- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoals ik al zei, ik blijft wel thuis.Maeve schreef:Tja, ik wil niet lullig doen maar ik heb Jade dat ook in een groep zien doenEn ik weet niet of ik het herdergedrag zou noemen. Het is het uitlokken van een confrontatie door een dominante en directe houding aan te nemen. En dit zeg ik echt niet om je dwars te zitten, maar ik weet dat Coda's gezicht toen op onweer stond en ik was blij dat ze zich inhield (door het verschil in grootte gok ik), maar ik zou dit risico niet nemen met teven (of reuen) die haar wel gaan corrigeren hierin. Daar wordt niemand gelukkig van lijkt me.

Een blik of reactie van een andere hond is voldoende om haar op afstand te houden (als ik het niet op tijd zie), en ze is veel, maar dominant absoluut niet.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik zeg ook nergens dat ze dominant is, verre van inderdaad. Maar ze doet dominant, en dat pikken sommige honden niet. En als jij er nou met je neus bovenop zat vond ik het nog het proberen waard, maar ook dat is mijn ervaring niet. Ik wil je echt je wandeling niet ontnemen, maar ga dan iets doen aan dat gedrag. En wees er eerlijk over, je kan het beter wat te negatief schetsen in plaats van wat je nu doet vind ik 

-
- Zeer actief
Hier ben ik het wel mee eens. Je doet er heel makkelijk over en juist dat maakt dat het mij afschrikt. En dan is de afstand voor mij te ver om het maar te proberen, vandaar mijn opmerking. Als het dichterbij was geweest, had ik het best willen proberen, dan loop ik gewoon andere kant op als het niet gaat.Maeve schreef:Ik zeg ook nergens dat ze dominant is, verre van inderdaad. Maar ze doet dominant, en dat pikken sommige honden niet. En als jij er nou met je neus bovenop zat vond ik het nog het proberen waard, maar ook dat is mijn ervaring niet. Ik wil je echt je wandeling niet ontnemen, maar ga dan iets doen aan dat gedrag. En wees er eerlijk over, je kan het beter wat te negatief schetsen in plaats van wat je nu doet vind ik

- *Eva*
- Zeer actief
- Contacteer:
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Het wordt best een aardige groep zo, leuk
Verder: voor mij is een wandeling als deze om lekker ontspannen te lopen met andere hondeneigenaren, genieten van de hondjes en lekker kletsen.
Natuurlijk let iedereen op zijn/haar eigen hond en kan er altijd iets gebeuren maar het is misschien niet zo handig mee te wandelen met een hond waarvan de kans (zoals ik het lees) aardig groot is dat die ongewenst gedrag gaat vertonen.
Er kunnen namelijk honden bij zijn die daar niet tegen opgewassen zijn en er onzeker van worden of honden die het juist niet pikken waardoor er spanning ontstaat, hoe dan ook: het kan best wat onrust veroorzaken en dat zou jammer zijn.
Ik ken Moosje en haar honden verder niet goed dus het is ook niet negatief bedoeld maar dit is hoe ik het zie.

Verder: voor mij is een wandeling als deze om lekker ontspannen te lopen met andere hondeneigenaren, genieten van de hondjes en lekker kletsen.
Natuurlijk let iedereen op zijn/haar eigen hond en kan er altijd iets gebeuren maar het is misschien niet zo handig mee te wandelen met een hond waarvan de kans (zoals ik het lees) aardig groot is dat die ongewenst gedrag gaat vertonen.
Er kunnen namelijk honden bij zijn die daar niet tegen opgewassen zijn en er onzeker van worden of honden die het juist niet pikken waardoor er spanning ontstaat, hoe dan ook: het kan best wat onrust veroorzaken en dat zou jammer zijn.
Ik ken Moosje en haar honden verder niet goed dus het is ook niet negatief bedoeld maar dit is hoe ik het zie.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Eens.samantha! schreef:Het wordt best een aardige groep zo, leuk![]()
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Hier ook. Wilde al bijna typen dat ik dan wel thuis blijf want Nila vindt dat helemaal niks en is in zo'n grote groep al onder de indruk van alles, ze komt wel los, maar niet als er honden bij lopen die vinden dat ze continu de boel moeten regelen. Dan plakt ze aan mijn been en speelt echt niet meer.LongFields schreef:
Eens.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Voor mij ook geen probleem.Belle schreef:Even nog een vraagje aan iedereen die meegaat? Dora kan af en toe wat bezitterig zijn naar mij (of beter gezegd de koekjes in mijn zak). Ze kan dan snauwen (wat er soms best vervaarlijk uitziet), maar daar blijft het wel bij. Als er iemand is die dat vervelend vindt, zeg het dan, dan laat ik Dora thuis.
Laten we hopen dat het droog blijft!
-
- Zeer actief
Ik hoop het ook! Gaat vast goed komenveertje schreef:

- Belle
- Zeer actief
Als het regent, gaat Dora sowieso niet mee. Gisteren hebben we in de regen gewandeld en Dora liep er maar zieligjes bij. De enige keer dat ze blij keek en heeft gerend, was toen ik de riemen ophield om naar huis te gaan
De goldenmeisjes gaan wel mee, die maakt het niks uit wat voor weer het is.

- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ik haak definitief af. Heb een slechte week dus wil het weekend gebruiken om een beetje bij te tanken. Dan is dit me toch net iets te ver weg.
Veel plezier allemaal.
Veel plezier allemaal.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Veronique & Kyra schreef:Ik haak definitief af. Heb een slechte week dus wil het weekend gebruiken om een beetje bij te tanken. Dan is dit me toch net iets te ver weg.
Veel plezier allemaal.

Jammer Veronique, maar wel logisch. Hopelijk lukt het bijtanken dit weekend.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat zou wel lekker zijn inderdaad, maar voor het geval het wel gaat regenen zorg ik voor een regenjas voor mezelf en voor Mojo.Sita schreef:Ik hoop het ook! Gaat vast goed komenveertje schreef:

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik denk dat ik er zelf meer last van heb dan Finn. Maarja of ik nou daar nat regen of thuis maakt voor mij geen verschil en Finn heeft weer een leuke dagLongFields schreef:Dat zou wel lekker zijn inderdaad, maar voor het geval het wel gaat regenen zorg ik voor een regenjas voor mezelf en voor Mojo.Sita schreef:Ik hoop het ook! Gaat vast goed komenveertje schreef:

@Veronique: Jammer, maar begrijpelijk. Lekker rustig aandoen dit weekend

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Waar precies is de parkeerplaats? Voor mijn TomTom? Zal zo nog even kijken of ik er niet over heen gelezen heb.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
samantha! schreef:Adres daarvan is:
Staddijk 125, 3537TW Nijmegen
Dit is het adres van de tennisvereniging aan de linkerkant als je aan komt rijden, de gratis parkeerplaats is daar tegenover een de rechterkant dus.
Het wijst zichzelf ook wel want het is een grote parkeerplaats en de straat is verder doodlopend.

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik dacht dat dat de officiële parkeerplaats was, en we nu ergens anders gingen waar je niet met pasje in hoeft?
Maar ga deze eerst wel aanhouden.
Maar ga deze eerst wel aanhouden.