Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voetballen met Teckeltje

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Mieke-Bo

Re: Voetballen met Teckeltje

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Kwam hem ook net tegen, hoop dat het hondje goed geneest.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Nanna schreef:Laat het een les zijn. Er zijn wel meer mensen die zo buitensporig op een hond reageren. Bij je houden, dus.
Je hond blaffend achter mensen aan laten rennen vind ik ook niet kunnen.
Laat onverlet dat ik wel hoop dat het beestje weer helemaal opknapt.
Dat wilde ik net zeggen. Of honden los mogen of niet heeft er verder weinig mee te maken. Niet je hond blaffend achter mensen aan laten rennen.
Maar zo een hondje zo hard schoppen vind ik echt buiten proportioneel. Ik hoop dat ze hem pakken.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Nanna schreef:Laat het een les zijn. Er zijn wel meer mensen die zo buitensporig op een hond reageren. Bij je houden, dus.
Vind ik ook hoor :ok:
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik hoop dat ze de dader vinden. Samen met wat vrienden en familie de zaak verder afhandelen.
Politie is niet nodig.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ben het met je eens, leer je hond niet blaffend naar mensen rennen!
Maar echt, die man was met mij niet snel klaar geweest, die had van mij een paar flinke strafschoppen gehad :boos:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Pom rende een tijd geleden ook op iemand af en die was daar (terecht overigens, was mijn fout) niet van gediend. Die haalde ook uit, en hard want ik was niet heel dichtbij maar ik hoorde echt BOFFF op haar ribbenkast. Nou is Pom wel groot en sterk, dus die had er verder niets van, maar dat vond ik al niet echt proportioneel. En dit is dat helemaal niet, wat een eikel zeg..
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Wolfsblut schreef:Ik hoop dat ze de dader vinden. Samen met wat vrienden en familie de zaak verder afhandelen.
Politie is niet nodig.
Hoe wil je dit afhandelen dan?
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Gaia schreef:
Wolfsblut schreef:Ik hoop dat ze de dader vinden. Samen met wat vrienden en familie de zaak verder afhandelen.
Politie is niet nodig.
Eigen rechter spelen natuurlijk.
Een hond is voor de politie maar een ding.
Zo'n persoon is voor ook een ding.
Oog om oog, tand om tand principe dus.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wolfsblut schreef:
Gaia schreef:
Politie is niet nodig.
Ja dat lost een boel op vooral als jezelf de bek vol hebt over de verloedering/verhuftering van NL.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Wolfsblut
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Wolfsblut schreef:
Gaia schreef:
Politie is niet nodig.
Ja dat lost een boel op vooral als jezelf de bek vol hebt over de verloedering/verhuftering van NL.
Gelet op de huidige straffen, in dit geval geen, hooguit betaling dierenartskosten, werkt dit uitermate repressief tegen de verhuftering.
Die man zal dus nooit meer met een Teckeltje voetballen. Ook niet met andere kleine hondjes.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ja, dat zal ze leren, die kuthondeneigenaren! Gewoon hun hond verrotschoppen, en nog het liefst dat hij er in blijft.

De volgende keer dat een kat voor mijn wielen oversteekt, rij ik er gewoon overheen! Dat zal die katteneigenaren ook leren om hun kat bij te houden! Ha!

En owee als iemand en keer iets lulligs tegen mij zegt. Ik stamp hem helemaal verrot zodat hij nooit meer kan lopen!
Ik verdraag van niemand iets!

Gezellig is het allemaal he. :engel:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Wolfsblut schreef:
Gaia schreef:
Politie is niet nodig.
Ik weet niet. De ene verhuftering wordt niet bestrafd, en de andere wel. Ik vind dat niet normaal. Dat mensen weg komen met het mishandelen van dieren.

Dan rest niets anders dan verhuftering bestrijden met verhuftering. Had niet gehoeven als de wet had gedeugd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
blaf
Zeer actief

Ongelezen bericht door blaf »

iones schreef: Dan rest niets anders dan verhuftering bestrijden met verhuftering. Had niet gehoeven als de wet had gedeugd.
Ja, want als de boel in de fik staat kun je beter nog even wat benzine erop gooien. Dat lost idd ook het probleem uiteindelijk wel op.
iones
Zeer actief

blaf schreef:
iones schreef: Dan rest niets anders dan verhuftering bestrijden met verhuftering. Had niet gehoeven als de wet had gedeugd.
Ja, want als de boel in de fik staat kun je beter nog even wat benzine erop gooien. Dat lost idd ook het probleem uiteindelijk wel op.
Ik zou in dit geval van water spreken. Niet van benzine. Het is maar net hoe je er tegen aan kijkt.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Dit dus, een kleine teckel ziet er onschuldig uit, maar het gedrag is gewoon heel vervelend. Al vind ik zo een reactie ook zeer overdreven. De laatste keer dat er een chi keffend achter mij aan liep, was een boze blik en groot maken al meer dan voldoende.
Perry en Noah

Afbeelding
iones
Zeer actief

De reactie was `overdreven`?
Ik noem het laag en wreed.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Kan mij voorstellen als eigenaar of als toeschouwer je even over de zeik kunt gaan en zo'n vent even lens schopt.
Maar om hem op te zoeken achteraf moet je heel niiet willen wat de straffen dan ook mogen zijn.
Die straffen gaan wel omhoog hoor daarvoor is er teveel geluid vanuit de burgers om het te negeren . En er zijn al zaken geweest waar hogere straffen dan anders werden opgelegt, nu nog rechters die volgen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
iones
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Die straffen gaan wel omhoog hoor daarvoor is er teveel geluid vanuit de burgers om het te negeren
Zou het werkelijk?
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Wolfsblut schreef:
bouvierpoedel schreef:
Wolfsblut schreef:
Gaia schreef:
Gelet op de huidige straffen, in dit geval geen, hooguit betaling dierenartskosten, werkt dit uitermate repressief tegen de verhuftering.
Die man zal dus nooit meer met een Teckeltje voetballen. Ook niet met andere kleine hondjes.
Die verhuftering was er 35 jaar geleden ook al, hoor. Ik liep midden jaren '80 eens met mijn collie over straat. Midden in een woonwijk, geen groenstrook in zicht. En in die tijd was de slogan 'hond in de goot'. Dus mijn hond stond keurig in de goot te poepen terwijl ik ook toen al met een plastic zakje in mijn hand stond te wachten tot ze klaar was om het op te ruimen.
Fietste er een man langs, stopte, stapte af van de fiets en liep op mijn hond af.
Ik was gewend dat mensen altijd vol bewondering onder het kwelen van 'Lassie, Lassie' mijn hond wilde aaien, dus ik zag er niks bijzonders in.
Haalt die man ineens uit en stompt mijn Robyn keihard met een gebalde vuist midden op haar bek. Resultaat was een paar tanden door de lip en één losse kies. Robyn was nog maanden lang doodsbang voor vreemde mannen die op haar afliepen.
Ik stond trouwens als verstijfd en heb niets kunnen zeggen of doen van ontsteltenis.

On topic: ik hoop dat die arme uk nog hersteld. :ugh:
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
Gaia schreef:
Politie is niet nodig.
Brr.

Oog om oog, tand om tand? Beetje middeleeuws, niet? Houd gewoon je hond bij je. Lijkt mij veel effectiever dan te gaan quoten uit een boek dat zo'n 1500 jaar terug geschreven is en alleen wanneer je dat zelf wat beter uit komt.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

lieke schreef: Die verhuftering was er 35 jaar geleden ook al, hoor. Ik liep midden jaren '80 eens met mijn collie over straat. Midden in een woonwijk, geen groenstrook in zicht. En in die tijd was de slogan 'hond in de goot'. Dus mijn hond stond keurig in de goot te poepen terwijl ik ook toen al met een plastic zakje in mijn hand stond te wachten tot ze klaar was om het op te ruimen.
Fietste er een man langs, stopte, stapte af van de fiets en liep op mijn hond af.
Ik was gewend dat mensen altijd vol bewondering onder het kwelen van 'Lassie, Lassie' mijn hond wilde aaien, dus ik zag er niks bijzonders in.
Haalt die man ineens uit en stompt mijn Robyn keihard met een gebalde vuist midden op haar bek. Resultaat was een paar tanden door de lip en één losse kies. Robyn was nog maanden lang doodsbang voor vreemde mannen die op haar afliepen.
Ik stond trouwens als verstijfd en heb niets kunnen zeggen of doen van ontsteltenis.
:O:
Wolfsblut
Zeer actief

Gaia schreef:
Wolfsblut schreef:
Gaia schreef:
Politie is niet nodig.
Brr.

Oog om oog, tand om tand? Beetje middeleeuws, niet? Houd gewoon je hond bij je. Lijkt mij veel effectiever dan te gaan quoten uit een boek dat zo'n 1500 jaar terug geschreven is en alleen wanneer je dat zelf wat beter uit komt.
Middeleeuws of niet. Het boeit mij voor geen meter. Geweld dien je met geweld te bestrijden. Het is gebleken dat dit effectief is. Zoete lieve broodjes bakken en thee drinken werkt van geen kant.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

duitse herder schreef:
Dit dus, een kleine teckel ziet er onschuldig uit, maar het gedrag is gewoon heel vervelend. Al vind ik zo een reactie ook zeer overdreven. De laatste keer dat er een chi keffend achter mij aan liep, was een boze blik en groot maken al meer dan voldoende.
Sneeuw doet t ook als ze de kans krijgt, en heel soms is ze me net te snel as, ja dus die zou een keer een voet tegen kunnen komen........ is t buiten proportioneel dan zeg ik daar ook wel wat van hoor :gvd: . Maar eerlijk is eerlijk mensen gaan lopen aanblaffen is rotgedrag :blauwoog:
Gaia
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
Gaia schreef:
Wolfsblut schreef: Oog om oog, tand om tand principe dus.
Brr.

Middeleeuws of niet. Het boeit mij voor geen meter. Geweld dien je met geweld te bestrijden. Het is gebleken dat dit effectief is. Zoete lieve broodjes bakken en thee drinken werkt van geen kant.
Geinig. Dat zeiden ze toen ook al. Je hebt gelijkt. Buitenproportioneel geweld is ongelooflijk effectief. Dat blijkt wel. De teckel zal namelijk nooit meer naar iemand keffen.... :roll:

Ik hoop toch echt dat je dat je een geintje maakt en ik gewoon je humor mis. :piew:
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Vraag me af of die man dat ook zou doen als het een hele grote hond zou zijn geweest (en hij mogelijk echt reden had om zo bang te zijn dat hij niets anders had kunnen bedenken dan "schoppen".) Maar dan doen ze het juist weer niet, denk ik.

Wat betreft het gebruik van geweld over en weer; als we er een gewoonte van gaan maken dat we elkaar steevast standrechterlijk gaan executeren zal m.i. de aarde er wel bij varen. De wereld (lees; mensheid) is toch al naar de klote en/of op zijn minst aan het degenereren.

Let wel: ik heb al een dag of 3 de zon niet gezien en dat maakt mij altijd wat negativistisch. Het zou zomaar weer kunnen omslaan.

Edit; ik ben aan het degenereren (was dus fout getypt)
Laatst gewijzigd door cornelia op 09 jan 2015 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Kitsune

Ongelezen bericht door Kitsune »

Gaia schreef:
Wolfsblut schreef:
Gaia schreef:
Wolfsblut schreef: Oog om oog, tand om tand principe dus.
Brr.

Geinig. Dat zeiden ze toen ook al. Je hebt gelijkt. Buitenproportioneel geweld is ongelooflijk effectief. Dat blijkt wel. De teckel zal namelijk nooit meer naar iemand keffen.... :roll:

Ik hoop toch echt dat je dat je een geintje maakt en ik gewoon je humor mis. :piew:
Ik kan me toch wel enigszins vinden in het antwoord van Wolfsblut. Niet dat ik vind dat geweld een oplossing is, maar het is wel vaak het asociale kutvolk wat wegkomt met dit soort gedrag (een hond zomaar schoppen, iemand die een grote bek heeft slaan, met een groepje een individu pakken etc.). Zulke lui mag je best met gelijke middelen aanpakken, dan weten ze dat ze er niet steeds mee weg komen (de meeste mensen zijn immers te bang of te "verstandig"om wat terug te doen.

Als ik het had gezien van die tekkel had ie gast iig zo'n harde low-kick gekregen dat ie de eerste dagen mank zou lopen.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Ik kan me toch wel enigszins vinden in het antwoord van Wolfsblut. Niet dat ik vind dat geweld een oplossing is, maar het is wel vaak het asociale kutvolk wat wegkomt met dit soort gedrag (een hond zomaar schoppen, iemand die een grote bek heeft slaan, met een groepje een individu pakken etc.). Zulke lui mag je best met gelijke middelen aanpakken, dan weten ze dat ze er niet steeds mee weg komen (de meeste mensen zijn immers te bang of te "verstandig"om wat terug te doen.

Als ik het had gezien van die tekkel had ie gast iig zo'n harde low-kick gekregen dat ie de eerste dagen mank zou lopen.
Nou zal je w.s. het volgende antwoord kunnen verwachten; "Stel dat ik nou vind dat jij nu een grote bek hebt ?". (heb ik dan het recht om jou op je bek te slaan)

Let op he'; het is een vraag waar ik altijd nieuwsgierig naar ben in dit soort discussies en meer ook niet hoor :wink:
Afbeelding
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Nogal laf, ik geloof niet dat ze dat zouden proberen bij een rottweiler of herder
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Cindy52 schreef:Nogal laf, ik geloof niet dat ze dat zouden proberen bij een rottweiler of herder
Nou sommigen schromen daar ook niet voor hoor :wink:
hondje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier

Ongelezen bericht door hondje »

Belachelijk. Tuurlijk hondje mag niet blaffen tegen mensen maar goed als een kind schreeuwend op je af rent mag die dan ook een rotschop krijgen. Het is toch geen robot??? Hoop dat het hondje beter gaat worden. Erg sneu.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”