Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
een teef ergens anders laten wonen
Moderator: moderatorteam
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Re: een teef ergens anders laten wonen
Uitplaatsen ging volgens mij met het idee van twee nesten. Maar toen de eigenaar aangaf dat ze een nest genoeg vond en het welzijn van de hond voorop stelde rekende de fokker ineens het maximale aantal nesten dat ze had kunnen fokken. En alles met contract. Zegt mij genoeg, zels als je alles denkt te hebben afgesproken zullen er toch nog dingen komen om over te ruziën als 1 van de partijen gaandeweg tot andere inzichten komt.
Waarbij ik vind dat de fokker alle kosten voor onderzoeken op zich had horen te nemen. Zelfs als er maar 1 nest komt i.p.v. 2. Fokker heeft tenslotte kunnen fokken en het had vijfde fokker om wat voor reden dan ook na het eerste nest over kunnen zijn met fokken.
Waarbij ik vind dat de fokker alle kosten voor onderzoeken op zich had horen te nemen. Zelfs als er maar 1 nest komt i.p.v. 2. Fokker heeft tenslotte kunnen fokken en het had vijfde fokker om wat voor reden dan ook na het eerste nest over kunnen zijn met fokken.
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wat vreselijk. Sowieso een hond uitplaatsen voor zoveel nesten. Hier in principe 1 nest en nu met Dappie op verzoek van Minna een 2de nest[/quote]crutz schreef:Nou ja wat vreselijk van die fokker. Ik zou proberen te Regelen of er een nest bij de mensen thuis geboren kan worden dan en anders maar niet. Wat een vreselijk persoon om dan te zeggen dat ze drie nesten misloopt en dan als nog geld te eisen. Daarom wil ik een legaal contract dat beide partijen en hond beschermt. Als fokker mag je gelukkig zijn dat hond en nieuw baasje zoveel van elkaar houden en tja als het niet werkt zoals je gepland had das klote maar so be it.geluk van hond staat voor op.wilma23 schreef:Ik heb het doembeeld al eens uit zien komen. Degene bij wie de teef kwam was overtuigt dat alles heel goed was geregeld en afgesproken. Fokker was goede bekende van haar. Prima, niet mij ding.
Eerste nest werd gefokt en teef beviel bij de fokker die aan de andere kant van het land woonde. Tot de pups weg waren zou ze daar blijven, eigenaar ging op bezoek. Op eigen kosten. En omdat ze haar hond vreselijk miste en andersom haar hond ook haar, was dat zo vaak mogelijk. Dus heel wat kosten.
Teef wist bij het zien van de eigenaar ook niet hoe snel ze bij de eigenaar moest zijn, pups werden op dat moment totaal genegeerd.
Toen de eigenaar na dit nest aangaf dit niet nog een keer te willen voor de hond en zichzelf, meende de fokker dat ze daardoor nog 3 nesten misliep die ze had kunnen fokken en kon de eigenaar alsnog de volle pupprijs betalen om onder de fokkersvoorwaarden uit te komen en ook nog een bijdrage in de gemaakte kosten voor voor het nest (shows, gezondsheidsonderzoeken, etc.).
Harde les, maar ze zal nooit meer een hond onder fokkersvoorwaarden accepteren.
Ja dat is mijn idee. 1 nestje en bij wederzijds goedkeuren misschien een 2de.
Ik heb mijn teefje ook op fokkersvoorwaarden gekregen (de hond was toen wel al 2 en 1/2) en de fokster gaf meer dan standaard was. Voer, examengelden en medische kosten werden vergoed. ook de helft van de verkoop van de pups kreeg ik zelfs. Er zijn toen helaas wel misverstanden ontstaan, want de fokster woonde ook niet naast de deur én je merkte dat als ik met mijn reu langs kwam de teef duidelijk naar ons toe trok en het wat lastiger was in de roedel weer te zitten waar ze eigenlijk was opgegroeid. Ik ging minder langs nadat de pups geboren waren (ik was er gelukkig wel op het moment dat ze ging bevallen, en dat had ik voor geen goud willen missen, maar helaas heb ik niet alle pups geboren zien worden) en op een bepaald moment helemaal niet meer tot het moment dat ik haar weer op ging halen. Het is inmiddels uitgesproken, maar ik betreur nog steeds dat het toen zo gelopen is. Het had anders gekund. Om die reden zou ik het niet weer doen.
- fransoos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): franse bulldog
- Aantal honden: 10
- Contacteer:
hier in totaal 5 teefjes op contract geplaatst, 2 hiervan hebben beide een nest gehad, de andere 3 zijn nooit gedekt omverschillende redenen
De afspraak is hier altijd 1 nest, dek en bevalingskosten zijn van mij als de teef hier bevalt
bij een nest met maar 1 pup wordt de teef nogmaals gedekt
willen ze het nest zelf thuis hebben, kies ik de dekreu, zijn al de kosten voor hun zelf, en krijg ik 1e en 2e nestkeuze
Teefjes waren beide zo gefixeerd op hun pups, dat bezoek van de eigenaar totaal geen probleem was
De afspraak is hier altijd 1 nest, dek en bevalingskosten zijn van mij als de teef hier bevalt
bij een nest met maar 1 pup wordt de teef nogmaals gedekt
willen ze het nest zelf thuis hebben, kies ik de dekreu, zijn al de kosten voor hun zelf, en krijg ik 1e en 2e nestkeuze
Teefjes waren beide zo gefixeerd op hun pups, dat bezoek van de eigenaar totaal geen probleem was
groetjes Ida en de fransoosjes

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Die verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid heb je al als er iets met de pups blijkt te zijn of ruzie over die pup die mensen daar gekocht hebben waar jouw naam onder staat.Tara schreef:Ik doe niks gratis weg, je kunt een hond van mij kopen en je mag er als je daar zin in hebt onder mijn kennelnaam een nestje mee fokken, dan moet de hond op mijn naam blijven staan of later al dan niet tijdelijk worden overgeschreven. En voor de rest wil ik er geen enkele verantwoordelijkheid, aansprakelijkheid, investering, inkomsten in welke vorm dan ook van hebben.Dat hou ik liever gewoon allemaal zuiver. Raad en daad kun je uiteraard altijd van me krijgen.![]()
Jóuw hond, en ik zou het geweldig vinden als er met zorg een nestje mee gefokt wordt, maar als het er niet van komt, even goede vrienden. Ik ga geen constructies bouwen die juridisch geen bestaansrecht hebben.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
cindymaes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Riva heeft ook een nestje gehad, ik heb haar ook onder voorwaarde gekregen.
Een contract heb ik zelf moeten opstellen, omdat de fokker wilde weten hoe ik er tegenover stond, en zodat alles voor mij in elk geval duidelijk
zou zijn. Zo een contract is ook helemaal niets waard voor de rechtbank, dus het is eigenlijk alleen een herinnering aan wat je toen besproken hebt. Op het moment dat ik had gezegd ik doe er niet meer aan mee, dan waren zij gewoon hun hond kwijt geweest.
Ook al hebben zij de stamboom en registratiebewijs.
Zodra de verzorger kan aantonen dat zij alle medische kosten en voer etc betaald heeft voor de hond, wordt deze als eigenaar gezien in de wet.
En heeft de fokker dus geen poot om op te staan.
Gelukkig zijn er hier geen meningsverschillen geweest. De pups zijn hier geboren. Ik had Riva ook nooit weg kunnen doen
op zo'n ingrijpend moment in haar leven. Daar zou ik zelf kapot aan zijn gegaan....
Een contract heb ik zelf moeten opstellen, omdat de fokker wilde weten hoe ik er tegenover stond, en zodat alles voor mij in elk geval duidelijk
zou zijn. Zo een contract is ook helemaal niets waard voor de rechtbank, dus het is eigenlijk alleen een herinnering aan wat je toen besproken hebt. Op het moment dat ik had gezegd ik doe er niet meer aan mee, dan waren zij gewoon hun hond kwijt geweest.
Ook al hebben zij de stamboom en registratiebewijs.
Zodra de verzorger kan aantonen dat zij alle medische kosten en voer etc betaald heeft voor de hond, wordt deze als eigenaar gezien in de wet.
En heeft de fokker dus geen poot om op te staan.
Gelukkig zijn er hier geen meningsverschillen geweest. De pups zijn hier geboren. Ik had Riva ook nooit weg kunnen doen
op zo'n ingrijpend moment in haar leven. Daar zou ik zelf kapot aan zijn gegaan....

-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik ook.wilma23 schreef:waarom?*Ellen* schreef:Ik krijg er altijd een nare smaak van in mijn mond, van dit soort overeenkomsten.
Maar dat is omdat ik een hond die bij mij leeft als de mijne beschouw en die zou ik niet willen blootstellen aan de risico's en de belasting van zwangerschap, bevalling en zogen en de stress om dit op een onbekend adres te moeten doorstaan.
Zo verwordt een hond tot een gebruiksvoorwerp. Die heeft hier hoegenaamd niets aan.
Dat een fokker zo'n constructie prettig vindt, kan ik me voorstellen, maar een vaste verzorger?
Als een rashond je te duur is, haal er dan eentje op in een asiel.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Hoeft geen onbekend adres te zijn ? Mijn hond komt zo vaak bij de fokker en voelt zich daar ook thuis. Zou het niet gedaan hebben als ik heel ver weg woonde en ze daar normaal nooit komt. Sowieso ben ik er ook bij met de bevalling;)

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Jij niet alleen hoor.*Ellen* schreef:Ik krijg er altijd een nare smaak van in mijn mond, van dit soort overeenkomsten.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Geloof dat jij en de meeste moeders het helemaal geen reet uitmaakt waar ze moeten verblijven zolang dat maar bij je kinderen is.kooi schreef:Ik ook.wilma23 schreef:waarom?*Ellen* schreef:Ik krijg er altijd een nare smaak van in mijn mond, van dit soort overeenkomsten.
Maar dat is omdat ik een hond die bij mij leeft als de mijne beschouw en die zou ik niet willen blootstellen aan de risico's en de belasting van zwangerschap, bevalling en zogen en de stress om dit op een onbekend adres te moeten doorstaan.
Zo verwordt een hond tot een gebruiksvoorwerp. Die heeft hier hoegenaamd niets aan.
Dat een fokker zo'n constructie prettig vindt, kan ik me voorstellen, maar een vaste verzorger?
Zo geld dat ook bij heel wat teven die geen aandacht meer voor hun omgeving hebben zodra ze aan het bevallen is of zogen.
Dat is het belangrijkste voor hun op dat moment.
Snap niet wat het verschil is met je hond in pension doen of bij vreemde mensen of familie onderbrengen omdat jij op vacantie moet.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
bouvierpoedel schreef:Geloof dat jij en de meeste moeders het helemaal geen reet uitmaakt waar ze moeten verblijven zolang dat maar bij je kinderen is.kooi schreef:Ik ook.wilma23 schreef:waarom?*Ellen* schreef:Ik krijg er altijd een nare smaak van in mijn mond, van dit soort overeenkomsten.
Zo geld dat ook bij heel wat teven die geen aandacht meer voor hun omgeving hebben zodra ze aan het bevallen is of zogen.
Dat is het belangrijkste voor hun op dat moment.
Snap niet wat het verschil is met je hond in pension doen of bij vreemde mensen of familie onderbrengen omdat jij op vacantie moet.
Wat BP zegt
En mensen die dat willen? Ja in t verleden m'n kop gestoten met mensen die een gratis pup wilde. Toen eerst besloten het nooit meer te doen maar inmiddels toch goede ervaringen, alleen niet bij mensen die een gratis hond willen maar mensen die willen fokken maar t (nog) niet zelf durven. Nestje (afspraak 1) mag gewoon daar geboren worden dan ben ik daar of stand-by of mag hier geboren worden en dan mag de eigenaar hier logeren.
Langer blijvers (export) nog niet verkochte pups komen hier op 8 weken dus geen risico voor de teef eigenaar (financieel) en wel ervaring opdoen.
-
kooi
- Zeer actief
Iets van: je hond is je huisdier en onderdeel van je gezin, geen broedmachine voor iemand anders.
Hij verwordt zodoende tot een gebruiksvoorwerp in plaats van een levend wezen.
Ik zou er mijn dier niet voor lenen, maar dat is mijn idee.
Wel ben ik nieuwsgierig naar de motieven van mensen die onder die voorwaarde een hond nemen. Waarom niet je 100% eigen hond aangeschaft?
Waarom je hond blootstellen aan de medische risico's terwijl je er zelf niet eens iets mee wint?
Wel ben ik nieuwsgierig naar de motieven van mensen die onder die voorwaarde een hond nemen. Waarom niet je 100% eigen hond aangeschaft?
Waarom je hond blootstellen aan de medische risico's terwijl je er zelf niet eens iets mee wint?
-
_Jules_
- Zeer actief
Voor de fokker van ivy is ze ook gewoon onderdeel van het gezin en hoort daar er helemaal bij. Als je het als fokker als een broedmachine ziet ben je verkeerd bezig. En niet bij iedere fokker krijg je een gratis hond hoor, zijn genoeg andere manieren om dat te doen 

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoals boven al staat omdat mensen het graag eens willen ervaren / meemaken maar zelf niet de risico's willen lopen om de pups niet (niet goed) geplaatst te krijgen en dat die mensen graag begeleiding hebben in het op de juiste wijze fokken van een nestje.kooi schreef:Iets van: je hond is je huisdier en onderdeel van je gezin, geen broedmachine voor iemand anders.
Overigens krijgt hier een uitgeplaatste teef 1 nest (Dappie waren het er 2 op verzoek van haar eigenaresse) dus broedmachine???
-
_Jules_
- Zeer actief
Idd ik heb zelf nog te weinig ervaring en kennis om te fokken vind ik, ook al weet ik aardig wat over mijn ras. Wil dat eerst zo meemaken, ben pas 1x bij bevalling geweest van Ivy's moeder.crutz schreef:Zoals boven al staat omdat mensen het graag eens willen ervaren / meemaken maar zelf niet de risico's willen lopen om de pups niet (niet goed) geplaatst te krijgen en dat die mensen graag begeleiding hebben in het op de juiste wijze fokken van een nestje.kooi schreef:Iets van: je hond is je huisdier en onderdeel van je gezin, geen broedmachine voor iemand anders.
Overigens krijgt hier een uitgeplaatste teef 1 nest (Dappie waren het er 2 op verzoek van haar eigenaresse) dus broedmachine???
Ivy krijgt 1 nestje, waarschijnlijk eind dit jaar en als er nog een 2de komt dan wil ik er daar misschien eentje van houden. Maar hangt ook vanaf hoe het loopt met dr jachttraining. Als we volgend jaar voor de A kunnen dan moet dat 2de nestje nog een tijd wachten

-
cindymaes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Je hoeft een hond dan toch ook niet gratis weg te geven????
Dan trek je waarschijnlijk verkeerde mensen met verkeerde bedoelingen aan.
Je kunt haar toch in co-ouderschap nemen. Bijv de helft betalen of wat dan ook.
Ik wilde al heel lang een keer een nestje, maar niet zonder begeleiding. Gelukkig hadden de pups al allemaal een baasje
voor ze 8 weken waren. Maar het was voor mij een geruststellende gedachte, dat stel als het er er 12 of meer worden, ik
via de fokker toch gemakkelijk een goed baasje zou vinden. Ik heb me 10 weken verlof genomen, en zou het niet zien zitten om na die 10 weken met nog 5 of 6 pups te zitten.
Gelukkig was hier geen sprake van en waren ze alle 8 snel vergeven, en hebben ze super baasjes gekregen!
Ik zie ze allemaal nog wel 1 of 2x per jaar. Ze komen regelmatig eens langs, super gezellig!!!
Ik weet wel door deze ervaring dat fokken echt niets voor mij is, dus weer een les wijzer geworden.
Dan trek je waarschijnlijk verkeerde mensen met verkeerde bedoelingen aan.
Je kunt haar toch in co-ouderschap nemen. Bijv de helft betalen of wat dan ook.
Ik wilde al heel lang een keer een nestje, maar niet zonder begeleiding. Gelukkig hadden de pups al allemaal een baasje
voor ze 8 weken waren. Maar het was voor mij een geruststellende gedachte, dat stel als het er er 12 of meer worden, ik
via de fokker toch gemakkelijk een goed baasje zou vinden. Ik heb me 10 weken verlof genomen, en zou het niet zien zitten om na die 10 weken met nog 5 of 6 pups te zitten.
Gelukkig was hier geen sprake van en waren ze alle 8 snel vergeven, en hebben ze super baasjes gekregen!
Ik zie ze allemaal nog wel 1 of 2x per jaar. Ze komen regelmatig eens langs, super gezellig!!!
Ik weet wel door deze ervaring dat fokken echt niets voor mij is, dus weer een les wijzer geworden.

-
kooi
- Zeer actief
Op deze manier kan ik het wel volgen. Dan is het iets wat je samen oppakt en verder individueel gaat uitbouwen in de toekomst._Inge_ schreef:Idd ik heb zelf nog te weinig ervaring en kennis om te fokken vind ik, ook al weet ik aardig wat over mijn ras. Wil dat eerst zo meemaken, ben pas 1x bij bevalling geweest van Ivy's moeder.crutz schreef:Zoals boven al staat omdat mensen het graag eens willen ervaren / meemaken maar zelf niet de risico's willen lopen om de pups niet (niet goed) geplaatst te krijgen en dat die mensen graag begeleiding hebben in het op de juiste wijze fokken van een nestje.kooi schreef:Iets van: je hond is je huisdier en onderdeel van je gezin, geen broedmachine voor iemand anders.
Ivy krijgt 1 nestje, waarschijnlijk eind dit jaar en als er nog een 2de komt dan wil ik er daar misschien eentje van houden. Maar hangt ook vanaf hoe het loopt met dr jachttraining. Als we volgend jaar voor de A kunnen dan moet dat 2de nestje nog een tijd wachtenen dat is voor de fokker ook geen probleem.
Dat is een andere insteek. Ik doelde op mensen die een gratis rashond verkrijgen op voorwaarde dat ze die ter beschikking stellen.
Dan vind ik het niet gek dat de wet een huisdier als een ding blijft zien.
Het hele proces is niet zonder risico voor het leven en welzijn van een dier en ik kan me niet verplaatsen in mensen die daartoe bereid zijn alleen maar omdat ze zo graag een rashond willen hebben, maar dit niet kunnen of willen betalen.
Neem dan een herplaatser van datzelfde ras.
Van een fokker kan ik het wel volgen: die kan dan een nieuwe teef gebruiken, maar hoeft die niet onderdak te hebben en een leven lang te verzorgen. Een uitkomst....
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Had gisteren op de club nog wel een discussie hierover. Nl ook mensen die een reu uitplaatsen zodat ze een dekreu houden / kunnen dekken. Daar begin ik dus niet aan. Gun ik iemand een reu kan hij die zo krijgen en wil ik (zelf) misschien ooit 1 dek, maar een reu kan je altijd gebruiken, dan gewoon dekgeld betalen, maar pupkoper betaald toch ook de pup 
-
blondie
- Zeer actief
Er zit meer tussen zwart en wit.kooi schreef:Ik doelde op mensen die een gratis rashond verkrijgen op voorwaarde dat ze die ter beschikking stellen.
Het hele proces is niet zonder risico voor het leven en welzijn van een dier en ik kan me niet verplaatsen in mensen die daartoe bereid zijn alleen maar omdat ze zo graag een rashond willen hebben, maar dit niet kunnen of willen betalen.
Van een fokker kan ik het wel volgen: die kan dan een nieuwe teef gebruiken, maar hoeft die niet onderdak te hebben en een leven lang te verzorgen. Een uitkomst....
Ik heb onder voorwaarden een teef van 2 1/2 gekregen. Ik wilde een maatje erbij om mee te trainen, omdat de hond die ik had dat niet meer kon.
Geenszins ooit de gedachte gehad dat het fijn was om een"ras" hond "gratis" te krijgen. Op dat moment werd het me aangeboden en ik vond het prima. Achteraf kun je altijd denken dat het misschien anders had geweest als ik niet haar, maar een andere hond had gekocht of gekregen.
In mijn geval ging het niet om het idee om gratis een hond te krijgen in ieder geval. Dat het in de praktijk toch moeilijk bleek, zeker ook omdat de afstand tussen mij en de fokker wat groot was, vind ik niet te maken hebben met dat ik mijn hond als een product zag, of zie.
Ik zal niet snel weer voor zo'n constructie kiezen in ieder geval. Ik heb er wel van geleerd.
-
kooi
- Zeer actief
De menselijke factor...blondie schreef:Er zit meer tussen zwart en wit.kooi schreef:Ik doelde op mensen die een gratis rashond verkrijgen op voorwaarde dat ze die ter beschikking stellen.
Ik heb onder voorwaarden een teef van 2 1/2 gekregen. Ik wilde een maatje erbij om mee te trainen, omdat de hond die ik had dat niet meer kon.
Geenszins ooit de gedachte gehad dat het fijn was om een"ras" hond "gratis" te krijgen. Op dat moment werd het me aangeboden en ik vond het prima. Achteraf kun je altijd denken dat het misschien anders had geweest als ik niet haar, maar een andere hond had gekocht of gekregen.
In mijn geval ging het niet om het idee om gratis een hond te krijgen in ieder geval. Dat het in de praktijk toch moeilijk bleek, zeker ook omdat de afstand tussen mij en de fokker wat groot was, vind ik niet te maken hebben met dat ik mijn hond als een product zag, of zie.
Ik zal niet snel weer voor zo'n constructie kiezen in ieder geval. Ik heb er wel van geleerd.
Ik begrijp het.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb Xena gewoon gekocht destijds toen was er niet eens sprake van een nest... uiteindelijk iom haar fokker besloten een nest te doen en ik mocht ook kiezen waar. Gezien ik geen ervaring had en een hondagressieve hond thuis had zitten was al snel besloten dit bij de fokker te doen. Heb er geen sec spijt van gehad, ben bij de bevalling geweest, ben er voor en er na bijna dagelijks geweest en Xena heeft me amper gemist die lag vanaf dag 1 prinsheerlijk op de bank bij haar fokker, iets wat hun eigen honden niet voor elkaar kregen....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Wij hebben een aantal keren verschillende duitse herder teven op fokkers voorwaarden in huis gehad. Steeds van dezelfde fokker.
We kregen de hond gratis, hij betaalde voer, dierenarts etc. Met vakanties of dagjes weg konden ze ook even terug naar hem.
Altijd goed gegaan maar nu was deze fokker ook absoluut geen moeilijke man. Als ik naar de DA wilde, dan ging ik etc.
Hij vond alles prima, zolang er maar getraind werd om de benodigde diploma's te halen voor de fok.
We kregen de hond gratis, hij betaalde voer, dierenarts etc. Met vakanties of dagjes weg konden ze ook even terug naar hem.
Altijd goed gegaan maar nu was deze fokker ook absoluut geen moeilijke man. Als ik naar de DA wilde, dan ging ik etc.
Hij vond alles prima, zolang er maar getraind werd om de benodigde diploma's te halen voor de fok.

Cash v Heiligental en Flow.
-
*Ellen*
Wat is de reden dat mensen een pup gratis weggeven met een contract erbij dat er wel drie nesten afgeleverd moeten worden ?
Dat gaat om geld en om niks anders.
Over broodfok gesproken.....
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Doe het zelden maar heb 1 teefje uitzitten die 1 nestje moet krijgen .
Zij heeft de hond voor niets als pup gekregen en ik betaal de testen en aangaande nest en worden gewoon bij haar geboren.
Zij heeft de hond voor niets als pup gekregen en ik betaal de testen en aangaande nest en worden gewoon bij haar geboren.

-
*Ellen*
Ze moet dus een nestje krijgen. Moet.
Als ruil voor het gratis weg geven.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Wat is daar mis mee? Of je nou zelf een teef aanhoud of je plaatst deze uit, ze zou hoe dan ook (mits alles goed is) een nest krijgen. Het voordeel van uit huis plaatsen is dat je meer aan kan houden en beter kan selecteren.*Ellen* schreef:Ze moet dus een nestje krijgen. Moet.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ja en snap het probleem niet .*Ellen* schreef:Ze moet dus een nestje krijgen. Moet.
Als ik de teef had gehouden had ze bij mij ook 1 of 2 nesten gehad en nu krijgt ze het daar bij een gezin die knettergek en goed met haar zijn.
Haar ouders heb ik voor veel geld over laten komen uit Canada en zij is de enig van die lijn , dus hoop uit haar 2 honden aan te kunnen houden waar ik mee verder kan. En misschien blijft er ook wel 1 bij haar die ze dan zou krijgen.?

-
lets have fun
Nee. Het gaat erover dat je graag een eigen lijn wilt hebben. Daarvoor ben je veel fokdieren nodig maar die passen niet allemaal in je huis.*Ellen* schreef:Wat is de reden dat mensen een pup gratis weggeven met een contract erbij dat er wel drie nesten afgeleverd moeten worden ?
Wanneer een fokker iets aanhoudt is dat met de bedoeling daar verder mee te gaan. Dát is de hobby.
-
*Ellen*
Dat getrut van een eigen lijn willen hebben, daar trap ik niet in.lets have fun schreef:Nee. Het gaat erover dat je graag een eigen lijn wilt hebben. Daarvoor ben je veel fokdieren nodig maar die passen niet allemaal in je huis.*Ellen* schreef:Wat is de reden dat mensen een pup gratis weggeven met een contract erbij dat er wel drie nesten afgeleverd moeten worden ?
Wanneer een fokker iets aanhoudt is dat met de bedoeling daar verder mee te gaan. Dát is de hobby.
-
blondie
- Zeer actief
Ik snap het probleem ook niet zo. In mijn geval wilde de fokster graag een nest met de teef, maar er moesten papieren voor gehaald worden om aan de bepaalde voorwaarden te voldoen. Aan mij de keus of ik dat wilde doen, en akkoord gaan met eenmalig een nestje.bouvierpoedel schreef:Ja en snap het probleem niet .*Ellen* schreef:Ze moet dus een nestje krijgen. Moet.
Als ik de teef had gehouden had ze bij mij ook 1 of 2 nesten gehad en nu krijgt ze het daar bij een gezin die knettergek en goed met haar zijn.
Haar ouders heb ik voor veel geld over laten komen uit Canada en zij is de enig van die lijn , dus hoop uit haar 2 honden aan te kunnen houden waar ik mee verder kan. En misschien blijft er ook wel 1 bij haar die ze dan zou krijgen.?
Een fokker geeft iemand dan toch de keus, wil je het niet, dan doe je dat niet. Ik zie het probleem niet zo eerlijk gezegd als een teef verder gezond is en goed genoeg is om pups te krijgen. En een goed huisje heeft, en een fokker die graag de lijn inderdaad voortgezet ziet worden maar niet alle teven zelf in huis kan aanhouden om verder mee te fokken.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat jij daar geen waarde aan hecht is jouw probleem... ik fok verder niet maar zoek dus wel een pup uit een bepaalde lijn en ik ben blij dat er dus fokkers zijn die een eigen lijn opgezet hebben en onderhouden!*Ellen* schreef:Dat getrut van een eigen lijn willen hebben, daar trap ik niet in.lets have fun schreef:Nee. Het gaat erover dat je graag een eigen lijn wilt hebben. Daarvoor ben je veel fokdieren nodig maar die passen niet allemaal in je huis.*Ellen* schreef:Wat is de reden dat mensen een pup gratis weggeven met een contract erbij dat er wel drie nesten afgeleverd moeten worden ?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi