als de fokker dan geen nieuwe eigenaar kan vinden , de hond naar het asiel..alles beter dan in de plomp te worden gegooid met een steen om de nek..
wat vinden jullie hiervan? zie ik iets over het hoofd of ben ik dom aan het denken?

Moderator: moderatorteam
bij ons MOET hij terug...Senna1 schreef:Staat er bij mij ook in, als ik er om wat voor reden niet dan ook afstand van wil doen MAG ik hem terug brengen...verplichten kan volgens mij juridisch gezien niet. Maar hoe dom kan je zijn als je de optie krijgt om hem terug te brengen naar de fokker en het vervolgens niet te doen? ( als daar een reden voor is natuurlijk!)
Ja hoor, er kan veel instaan...wat Jip al aangeeft, als de koper zich er niet aan houdt heb je geen poot om op te staan! Dus jij moet je koopcontract aan je DA geven eigenlijk? Het is ook een domme regel, je hebt er veel meer aan dat de fokker je de gelegenheid geeft om hem terug te mogen brengen als het niet goed gaat. Moeten, moeten is dwang en als ik iets koop houd ik daar niet zo van! Zoals Jip ook al aangaf: een goed contact met je fokker is veel meer waard dan een dwangbevel in je koopcontract!malinois schreef:bij ons MOET hij terug...Senna1 schreef:Staat er bij mij ook in, als ik er om wat voor reden niet dan ook afstand van wil doen MAG ik hem terug brengen...verplichten kan volgens mij juridisch gezien niet. Maar hoe dom kan je zijn als je de optie krijgt om hem terug te brengen naar de fokker en het vervolgens niet te doen? ( als daar een reden voor is natuurlijk!)
Er staat ook in dat als een DA bijvoorbeeld aangeeft dat de hond ernstig mishandeld is dat ze hem af kunnen nemen...
nou ja, het maakt me ook niet veel uit.. als er echt wat is gaat hij ook terug naar de fokker als hij nergens anders heen kan... ik kan goed met alle fokkers van m'n honden opschieten...Senna1 schreef:Ja hoor, er kan veel instaan...wat Jip al aangeeft, als de koper zich er niet aan houdt heb je geen poot om op te staan! Dus jij moet je koopcontract aan je DA geven eigenlijk? Het is ook een domme regel, je hebt er veel meer aan dat de fokker je de gelegenheid geeft om hem terug te mogen brengen als het niet goed gaat. Moeten, moeten is dwang en als ik iets koop houd ik daar niet zo van! Zoals Jip ook al aangaf: een goed contact met je fokker is veel meer waard dan een dwangbevel in je koopcontract!malinois schreef:bij ons MOET hij terug...Senna1 schreef:Staat er bij mij ook in, als ik er om wat voor reden niet dan ook afstand van wil doen MAG ik hem terug brengen...verplichten kan volgens mij juridisch gezien niet. Maar hoe dom kan je zijn als je de optie krijgt om hem terug te brengen naar de fokker en het vervolgens niet te doen? ( als daar een reden voor is natuurlijk!)
Er staat ook in dat als een DA bijvoorbeeld aangeeft dat de hond ernstig mishandeld is dat ze hem af kunnen nemen...
een fokker krijgt het ook niet te weten als z'n honden doorverkocht worden? Misschien dat dat eens veranderd zou moeten worden, als je een stamboom laat overschrijven voor de nieuwe eigenaar, zou dat meteen doorgegeven moeten worden aan de fokker vind ik... kan hij het nog een beetje volgen.cloris schreef:Tja er kan heel veel instaan maar zoals al aangegeven wordt daar niet altijd naar gehandeld.
Zie Chira.... ook in het contract van die man die haar en haar zusje had, toen ze voor hem niet goed genoeg bleken of wat er dan ook was heeft hij ze aan willekeurige personen overgedaan, Chira heeft het overleeft maar haar zusje niet.
Toen ik contact met haar opnam om te vertellen dat wij een teefje van haar uit een asiel hadden gehaald brak ze spontaan in tranen uit aan de telefoon, dit waren de enige 2 teven geweest waarvan ze het spoor bijster was geraakt, dus contract of niet ik denk dat het voor het grootste deel aan de "koper" ligt of die daar wel of niet wat mee doet.
Nee hij had het niet doorgegeven, hij heeft ze gewoon van de hand gedaan en vandaar uit zijn ze aan het "zwerven" geslagen..... de fokker heeft contact gezocht met die man maar dat is niet meer gelukt, ja 2 jaar later kwam het telefoontje van mij en nu weten ze waar ze zit, ik heb wel contact met ze, niet vaak maar op shows enz. Ze weten dat Chira goed zit.malinois schreef:een fokker krijgt het ook niet te weten als z'n honden doorverkocht worden? Misschien dat dat eens veranderd zou moeten worden, als je een stamboom laat overschrijven voor de nieuwe eigenaar, zou dat meteen doorgegeven moeten worden aan de fokker vind ik... kan hij het nog een beetje volgen.cloris schreef:Tja er kan heel veel instaan maar zoals al aangegeven wordt daar niet altijd naar gehandeld.
Zie Chira.... ook in het contract van die man die haar en haar zusje had, toen ze voor hem niet goed genoeg bleken of wat er dan ook was heeft hij ze aan willekeurige personen overgedaan, Chira heeft het overleeft maar haar zusje niet.
Toen ik contact met haar opnam om te vertellen dat wij een teefje van haar uit een asiel hadden gehaald brak ze spontaan in tranen uit aan de telefoon, dit waren de enige 2 teven geweest waarvan ze het spoor bijster was geraakt, dus contract of niet ik denk dat het voor het grootste deel aan de "koper" ligt of die daar wel of niet wat mee doet.
Wij hebben regelmatig contact met de fokkers, dat zal niet iedereen hebben...
Ja zo kan je het ook bekijkenhenny schreef:Denk niet dat je een fokker kunt verplichten een pup terug te nemen, wel kun je hem op de hoogte stellen dat je een andere oplossing voor de hond zoekt en dan kan de fokker meezoeken!!!!
Heb je ruimte? er was toch ook ruimte toen de puppen nog bij de fokker waren? Een fokker moet het als z'n verantwoording zien om puppen terug te nemen als het fout gaat. Kan je dat om wat voor reden dan ook niet, gewoon niet fokken!jidde schreef:Tja, helaas is het denk ik alleen niet haalbaar!! Een fokker mag volgens mij namelijk niet een hond in beslag nemen, dus danmoet de eigenaar echt afstand willen doen.
Heb je de ruimte en is de pup npg best jong, kan de fokker hem terug nemen, maar helaas kunnen niet alle fokkers dat. Dan vind ik wel dat hij een tijdelijk of permanent baasje moet helpen te zoeken
Heb je opzich gelijk in hoor, maar het is moeilijk om bv een volwassen teef zomaar in je roedel te stoppen, dat kan ook erg uit de hand lopen... Vooral als je al weet dat je een paar pittige teven in huis hebt lopen!Senna1 schreef:Heb je ruimte? er was toch ook ruimte toen de puppen nog bij de fokker waren? Een fokker moet het als z'n verantwoording zien om puppen terug te nemen als het fout gaat. Kan je dat om wat voor reden dan ook niet, gewoon niet fokken!jidde schreef:Tja, helaas is het denk ik alleen niet haalbaar!! Een fokker mag volgens mij namelijk niet een hond in beslag nemen, dus danmoet de eigenaar echt afstand willen doen.
Heb je de ruimte en is de pup npg best jong, kan de fokker hem terug nemen, maar helaas kunnen niet alle fokkers dat. Dan vind ik wel dat hij een tijdelijk of permanent baasje moet helpen te zoeken
Dus dat is een reden als fokker om de koper van één van je puppen te laten stikken? Hou toch op, dan verzinnen ze maar een andere oplossing... Nogmaals: als je onder welke omstandigheden dan ook als fokker niet kan waarmaken dat je een puppie kan terug nemen moet je gewoon niet fokken!jidde schreef:Heb je opzich gelijk in hoor, maar het is moeilijk om bv een volwassen teef zomaar in je roedel te stoppen, dat kan ook erg uit de hand lopen... Vooral als je al weet dat je een paar pittige teven in huis hebt lopen!Senna1 schreef:Heb je ruimte? er was toch ook ruimte toen de puppen nog bij de fokker waren? Een fokker moet het als z'n verantwoording zien om puppen terug te nemen als het fout gaat. Kan je dat om wat voor reden dan ook niet, gewoon niet fokken!jidde schreef:Tja, helaas is het denk ik alleen niet haalbaar!! Een fokker mag volgens mij namelijk niet een hond in beslag nemen, dus danmoet de eigenaar echt afstand willen doen.
Helemaal mee eensSenna1 schreef: Dus dat is een reden als fokker om de koper van één van je puppen te laten stikken? Hou toch op, dan verzinnen ze maar een andere oplossing... Nogmaals: als je onder welke omstandigheden dan ook als fokker niet kan waarmaken dat je een puppie kan terug nemen moet je gewoon niet fokken!
Ja daar ben ik het dus ook mee eenschrico schreef:Helemaal mee eensSenna1 schreef: Dus dat is een reden als fokker om de koper van één van je puppen te laten stikken? Hou toch op, dan verzinnen ze maar een andere oplossing... Nogmaals: als je onder welke omstandigheden dan ook als fokker niet kan waarmaken dat je een puppie kan terug nemen moet je gewoon niet fokken!Een fokker kan dan ook de moeite nemen om op zoek te gaan naar een nieuw huisje voor de hond, evt rechtstreeks als het niet anders kan.
Dan moet je ze scheiden, bij heel veel fokkers lopen de honden toch niet door elkaar heenjidde schreef:Heb je opzich gelijk in hoor, maar het is moeilijk om bv een volwassen teef zomaar in je roedel te stoppen, dat kan ook erg uit de hand lopen... Vooral als je al weet dat je een paar pittige teven in huis hebt lopen!Senna1 schreef:Heb je ruimte? er was toch ook ruimte toen de puppen nog bij de fokker waren? Een fokker moet het als z'n verantwoording zien om puppen terug te nemen als het fout gaat. Kan je dat om wat voor reden dan ook niet, gewoon niet fokken!jidde schreef:Tja, helaas is het denk ik alleen niet haalbaar!! Een fokker mag volgens mij namelijk niet een hond in beslag nemen, dus danmoet de eigenaar echt afstand willen doen.
Het is wel haalbaar hoor, zeker als het een redelijk contract is. Alleen denken de meeste mensen dat het niet haalbaar is.jidde schreef:Tja, helaas is het denk ik alleen niet haalbaar!! Een fokker mag volgens mij namelijk niet een hond in beslag nemen, dus danmoet de eigenaar echt afstand willen doen.
echte mishandeling okee , maar wat als je een pup terug ziet en hij is mager, dof, en slap op zijn pootjes. En hij geeft verkeerd voer en verkeerde beweging, en ook nog een lul van een DA heeft die zegt dat hij het allemaal goed doet.....wat dan.Hutsje schreef:Het is wel haalbaar hoor, zeker als het een redelijk contract is. Alleen denken de meeste mensen dat het niet haalbaar is.jidde schreef:Tja, helaas is het denk ik alleen niet haalbaar!! Een fokker mag volgens mij namelijk niet een hond in beslag nemen, dus danmoet de eigenaar echt afstand willen doen.
De contracten zijn wel degelijk rechtsgeldig. Alleen het hard maken van het niet nakomen is soms moeilijk. Maar in het geval van mishandeling is dit niet zo moeilijk natuurlijk. Doet de eigenaar moeilijk? Advocaat inschakelen.
tja maar wat is mishandeling en mishandeling.. bij ons in het contract staat ook dat als de DA vindt dat de hond ernstig mishandeld wordt dat de fokker het recht heeft om het terug te nemen zonder vergoeding o.i.d.jip007 schreef:echte mishandeling okee , maar wat als je een pup terug ziet en hij is mager, dof, en slap op zijn pootjes. En hij geeft verkeerd voer en verkeerde beweging, en ook nog een lul van een DA heeft die zegt dat hij het allemaal goed doet.....wat dan.Hutsje schreef:Het is wel haalbaar hoor, zeker als het een redelijk contract is. Alleen denken de meeste mensen dat het niet haalbaar is.jidde schreef:Tja, helaas is het denk ik alleen niet haalbaar!! Een fokker mag volgens mij namelijk niet een hond in beslag nemen, dus danmoet de eigenaar echt afstand willen doen.
De contracten zijn wel degelijk rechtsgeldig. Alleen het hard maken van het niet nakomen is soms moeilijk. Maar in het geval van mishandeling is dit niet zo moeilijk natuurlijk. Doet de eigenaar moeilijk? Advocaat inschakelen.