Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De poort uit, naar de markt

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

De poort uit, naar de markt

Ongelezen bericht door blondie »

Toch blijf ik het leuk vinden om op vrijdag even snel de markt samen op te zoeken. Het is om de hoek dus :tongue:
De poort uit was dit keer wat druk. De meneer met de rollator liepen we tegen het lijf.
Afbeelding
Hij zwaaide vriendelijk naar Aki
Afbeelding
Ik liep door maar hoorde achter me de meneer lokgeluidjes maken. Dus Aki gezegd maar even naar de meneer toe te gaan, en vooral niet te springen :neenee: :mrgreen:
Lieve meneer
Afbeelding
Meneer weg en toen kwam de buuf op de scooter
Afbeelding
En toen was op de markt een kleine viervoeter, op de grond eerst en dat vond hij wel erg interessant. Toen werd de viervoeter opgetild. De mevrouw besefte zelf wel dat de hond dan extra interessant zou worden. Dus afleiden voor mij :wink:
Afbeelding
Smakelijk hapje
Afbeelding
We hadden eerst wel even laten snuffelen, en Aki was al wat rustiger
Afbeelding
Allebei zeven maanden, maar wat een verschil!
Afbeelding
Het was gewoon weer leuk op de markt. Kindjes gezien die niet bang waren, kindjes die wel bang waren, heel veel lekkere luchtjes en gewoon lekker saampjes even weg en genieten, ook op de markt :wink:
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Re: De poort uit, naar de markt

Ongelezen bericht door cornelia »

Leuk hoor, zo'n zekere, vriendelijke hond. :E:

Bij Ezio is daar helaas iets mis gegaan in die zin dat hij in foto 1 dus direct dat wat hij, ook wel zo trots, zou dragen, zou laten vallen om eens flink tegen die meneer te blaffen; "he' jij daar, ik word flink zenuwachtig van jou, kun je niet gewoon ff verdwijnen" (kwispel, kwispel, blaf, blaf)

Foto 3 vind hij dan weer geweldig want 2 buren rijden zo rond en die zijn altijd zijn vriend dus is iedereen op een scooter zijn vriend. Idem de foto's met het hondje. Mensen met hondje zijn altijd veilig.
Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat een leuke foto's. Lieve kop met zijn grote speelkluif in zijn bekje.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Wat doet hij het al goed! :ok:
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat een lieve foto's :I:
Altijd leuk dat soort uitjes :E:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Leuk zulke kennismakingen :ok:
Kwam goed uit dat ze daar waren achter de poort :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Wat een gezellige hond :D Manu is ook zo, ik vind het heerlijk, een drukke markt is dan ook geen probleem maar een plezierig uitje :cheer:
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

wat een avonturen :lol1:
knappe Aki :I:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

ranetje schreef:Leuk zulke kennismakingen :ok:
Altijd leuk ja. De buuf kent hij uiteraard, scooter was wel weer nieuw zo dichtbij :wink:. De rollator op afstand was altijd prima, en nu zo weer eens van dichtbij was weer eens wat anders :lol1:
De markt was niet zo druk, maar druk genoeg. Paar keer bijna een apie gejat van kinderen, maar dat mag de pret niet drukken :mann: Ik zag het aankomen dus kon het voorkomen, net als dat ik merkte dat de kleine wawa ineens achter ons opdoemde. Ze zijn dan best wel heel klein als je dan met zo'n (potentiele) lompe jonge hond staat :wink:, maar op deze manier elkaar besnuffelen vond ik dan wel weer prima voor allebei de honden.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

blondie schreef:
ranetje schreef:Leuk zulke kennismakingen :ok:
Altijd leuk ja. De buuf kent hij uiteraard, scooter was wel weer nieuw zo dichtbij :wink:. De rollator op afstand was altijd prima, en nu zo weer eens van dichtbij was weer eens wat anders :lol1:
De markt was niet zo druk, maar druk genoeg. Paar keer bijna een apie gejat van kinderen, maar dat mag de pret niet drukken :mann: Ik zag het aankomen dus kon het voorkomen, net als dat ik merkte dat de kleine wawa ineens achter ons opdoemde. Ze zijn dan best wel heel klein als je dan met zo'n (potentiele) lompe jonge hond staat :wink:, maar op deze manier elkaar besnuffelen vond ik dan wel weer prima voor allebei de honden.
Is het ook, zeker als zo'n wawa niet meteen in neuzen probeert te bijten :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief

ranetje schreef:
blondie schreef: maar op deze manier elkaar besnuffelen vond ik dan wel weer prima voor allebei de honden.
Is het ook, zeker als zo'n wawa niet meteen in neuzen probeert te bijten :wink:
:o yep, maar deze mevrouw was ook gewoon leuk. Ze liet Aki ook eerst het achterste snuffelen van de hond die ze in haar armen hied en toen dat ok ging konden ze even "neuzen" :wink: en ik lette op dat mijn kleintje niet omhoog zou springen. Ze zat ook op cursus zei ze, maar al menigmaal een jonge grote hond die met een poot een grote haal over het bekkie van de kleine had gegeven. Zou ik persoonlijk niet zo vrolijk van worden, het kan ook gewoon anders denk ik dan maar.
Het was leuk om zo'n dame in ieder geval te treffen op de markt.

En ik vind het ook leuk om zo af en toe een rondje met Aki te doen, gewoon ook leuk om nu te ervaren hoe het is om met een jonge hond van alles te ervaren en te beleven. Merk nu wel al dat door gewenning het steeds makkelijker gaat op de markt, en we hebben ook echt wel lol samen. En hij krijgt veel aandacht. Het is gewoon een guitig hondje, blij ei. Ik ga overigens niet met de spits erheen, dat vind ik zelf ook helemaal niets.
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Aki on adventure, leuk hoor. :E:
Afbeelding
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers