Wij hebben sinds kerstmiddag een labrador pup.
Doordat ze erge spuitpoep kreeg zijn we met kerst naar de dierenarts gegaan. Probiotica en Royal Canon Intestinal gekregen. De spuitpoep ging niet over. Uiteindelijk op oudejaarsdag bij onze eigen dierenarts een giardia test laten doen. En dat bleek t te zijn!
Ze heeft nu een kuurtje gehad en afgelopen dagen ook gekookte kip met rijst.
De poep was beter geworden maar best wel geel, ook wel logisch misschien met de rijst en kip.
Nu had ik al Naturis voor haar gehaald omdat hier geen granen in zitten en evt giardia dan minder snel in de darmen zal gaan hechten en vlees uiteindelijk de meest natuurlijk voersoort is.
Ik kon niet veel anders dan direct overstappen op volledig Naturis omdat ze al een aantal dagen geen brokken meer had gehad.
Nu had ze dus vanochtend weer diarree (geen spuitpoep, maar wel dun). Niet meer geel maar donkerbruin, wellicht meer de kleur wat het vlees ook zal geven.
Het lijkt mij dat het nu komt doordat ze dus (alweer) wat anders in de darmen krijgt.
Het vlees vindt ze heerlijk, als ik het klaarmaak springt ze met vier pootjes tegelijk de lucht in.
Wat is jullie ervaring?
Ik heb zelf het gevoel nu even door blijven geven zodat de darmen daar aan kunnen gaan wennen?