Ik zit even met een dingetje en na vandaag wil ik er toch even wat meer over weten, vandaar dit berichtje..
Sam is altijd dicht bij mij in de buurt en van mij en mijn vriend ben ik duidelijk degene waar ze het vaakst bij in de buurt is. Wel denk ik dat ze voor mij minder ontzag heeft dan voor mijn vriend, en hij wel hoger in 'rang' staat, om het zo maar te zeggen.
Het probleem wat er nu is viel me eigenlijk op toen ik een monteur over de vloer kreeg. Ging allemaal prima, sam hield alles in de gaten. Toen hij weg wou gaan wou hij mij een hand geven (ik zat op de bank met Sam naast me). Hij boog met uitgestrekte arm naar voren en Sam vloog uit het niets op hem af en snapte naar hem met een hoge blaf en ging direct weer naar achter. Uit reactie heb ik haar gelijk in dr nekvel gepakt en flink toegesproken.
Dit voorval heeft zich nog eens herhaald met een andere (vreemde) bezoeker.
Maar ook bij een bekende die ik wou feliciteren, hij boog voorover (ik ben vrij klein, haha) en Sam vloog vanaf haar plaats naar hem toe, weer met hoge blaf en een snap naar zijn hand.
Nou was vanmiddag mijn familie op bezoek met nichtje van 1,5 jaar. Sam lag op de bank bij mij op schoot (naast mij, ikkon geen signalen van haar kop opvangen). Mijn nichtje klauterde over de bank en was vrij druk, kwam bij mij in de buurt en wou mij een kus geven. Ze zat dicht met haar gezicht bij het mijne, ineens hoor ik weer een hoge blaf van sam en hapt ze naar mijn nichtjes gezicht. Gelukkig ging het allemaal net goed maar we schrokken wel. Als reactie heb ik sam van de bank geduwd en verbaal gestraft.
Het had best anders kunnen aflopen en daarom zit ik er wel mee of en hoe ik dit moet aanpakken. Mijn hond mag namelijk best beschermen maar niet bepalen bij wie, wanneer en hoe. Is het trouwens wel beschermen of is het meer bezitterigheid? Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Tips zijn welkom!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bezitterig, jaloers? Aanpakken of niet...?
Moderator: moderatorteam
- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
- Aantal honden: 1
Bezitterig, jaloers? Aanpakken of niet...?
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3