Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Chemische castratie

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Chemische castratie

Ongelezen bericht door thom »

Ik ben toch heel erg benieuwd naar de ervaringen van jullie.
Aar is al een hele vent van 1.5 jaar, en wordt helemaal gek van loopse teven op de hei, maar ook in de buurt.
In het begin was hij nog prima te corrigeren, maar nu echt niet meer.
Op dit moment is een teefje aan de overkant is loops, dus het geeft enorm veel onrust en janken in huis, ,maar over ongeveer 2 weken is daar het 2e teefje loops. Dus wij overwegen nu toch de chemische castratie, puur vanwege alle onrust binnen en buiten.
Dus ik ben enorm benieuwd.
Afbeelding
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Chemische castratie

Ongelezen bericht door Hylos »

Xavi is chemisch gecastreerd om meerdere redenen en o.a. om wat jij aankaart.
Dat stukje is bij hem zo ongeveer helemaal weg. Geen gejammer, gehijg, gejank, gedrentel, gezeur, gerij etc meer om (loopse) teefjes :lol1:
Hij markeert iets minder, snuffelt nog wel evenveel. Hij kan beter zijn rust vinden in huis en kan echt slapen ipv steeds hazenslaapjes te doen. Kan zich bij sommige dingen beter concentreren en is minder snel over de zeik van prikkels. Hij heeft eindelijk eens zin in eten en lust ook veel meer dingen.
Hij is onzekerder geworden naar honden en wil naar grote reuen wel uitvallen, terwijl hij dit normaal niet deed. Buiten is hij nog steeds helemaal into de geuren, dit is helemaal niet veranderd naar mijn idee.

Er zitten voor mij en Xavi zelf fijne en minder fijne kanten aan. Als mijn hond alleen last had van loopse teven had ik het denk ik niet gedaan.. maar ik weet hoe irritant het kan zijn.
Afbeelding
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Ik wil echt liever niet niet zijn ballen eraf, ivm dikker worden, gedragsverandering en verandering van vacht, dus denken we er nog diep over. Als je de chip zet, werkt dat al snel en hoelang werkt zoiets ?
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

thom schreef:Ik wil echt liever niet niet zijn ballen eraf, ivm dikker worden, gedragsverandering en verandering van vacht, dus denken we er nog diep over. Als je de chip zet, werkt dat al snel en hoelang werkt zoiets ?
die effecten heb je toch met een chip ook?
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Begrijpelijk, liever niet natuurlijk. Maar als je zelf binnen (en buiten) geen leven meer hebt met je hond dan ben je er wel een keer klaar mee :devil:
Het duurde hier wel even voordat het werkte. Het uitvallen naar sommige grote reuen werkte wel vrij snel :lol1: Hoe lang het werkt verschilt heel erg per hond en welke chip (er zijn volgens mij 2). Bij Xavi zou de chip ongeveer 5 a 6 maanden moeten duren zei de DA.
Afbeelding
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

thom schreef:Ik ben toch heel erg benieuwd naar de ervaringen van jullie.
Aar is al een hele vent van 1.5 jaar, en wordt helemaal gek van loopse teven op de hei, maar ook in de buurt.
Op dit moment is een teefje aan de overkant is loops, dus het geeft enorm veel onrust en janken in huis, ,maar over ongeveer 2 weken is daar het 2e teefje loops. Dus wij overwegen nu toch de chemische castratie, puur vanwege alle onrust binnen en buiten.
je kan ook puur geslachtsdrift proberen?
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

sbientje schreef:
thom schreef:Ik wil echt liever niet niet zijn ballen eraf, ivm dikker worden, gedragsverandering en verandering van vacht, dus denken we er nog diep over. Als je de chip zet, werkt dat al snel en hoelang werkt zoiets ?
Dat weet ik dus echt niet, maar in elk geval is het dan tijdelijk, zolang als de chip werkt.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Marco88 schreef:
thom schreef:Ik ben toch heel erg benieuwd naar de ervaringen van jullie.
je kan ook puur geslachtsdrift proberen?
Vertel eens wat meer.
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Tja, als je last van hem hebt...
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

thom schreef:
sbientje schreef:
Dat weet ik dus echt niet, maar in elk geval is het dan tijdelijk, zolang als de chip werkt.
Dat heb je met een chip dus ook, Napoleon heeft ook zo'n implantaat die inmiddels wel is uitgewerkt. Duurde een eeuwigheid voor het ging werken maar het gaf zoveel rust bij hem, ging eindelijk eten bijvoorbeeld. Vachtverandering heeft hij geen last van maar hij heeft nauwelijks vacht, dikker is hij wel geworden en hij is veel meer bezig met eten waar dat hem voorheen totaal niet interesseerde. Gedrag naar andere honden toe is ook niet echt anders geworden. Zijn gedrag was voorheen obsessief te noemen in alles wat hij deed en daar is heel veel meer rust in gekomen. Ik hoop nu dat dit een verandering teweeg heeft gebracht zodat we het nu zo kunnen laten want de chip is echt wel uitgewerkt nu.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

thom schreef:
sbientje schreef:
Ja, maar als die uitgewerkt is, dan reageert hij weer exact hetzelfde op loopse teven :19:
De chip gaat na ca. 2 weken werken en werkt max. 6 maanden. Puchu heeft een chip gehad, maar die werkte maar 4 maanden.
Hij kreeg het niet om deze reden, dus wat dat betreft kan ik je niet helpen, maar ik ga er vanuit dat een chip helpt tegen dit gedrag,
alleen dat is dus echt maar tijdelijk en daarna komt het weer net zo hard terug.
Persoonlijk zou ik om deze reden alleen een chip geven of castreren als het echt totaal de klauwen uitloopt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
*Marina*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel

Ongelezen bericht door *Marina* »

cloris schreef:
thom schreef:
sbientje schreef:
Dat heb je met een chip dus ook, Napoleon heeft ook zo'n implantaat die inmiddels wel is uitgewerkt. Duurde een eeuwigheid voor het ging werken maar het gaf zoveel rust bij hem, ging eindelijk eten bijvoorbeeld. Vachtverandering heeft hij geen last van maar hij heeft nauwelijks vacht, dikker is hij wel geworden en hij is veel meer bezig met eten waar dat hem voorheen totaal niet interesseerde. Gedrag naar andere honden toe is ook niet echt anders geworden. Zijn gedrag was voorheen obsessief te noemen in alles wat hij deed en daar is heel veel meer rust in gekomen. Ik hoop nu dat dit een verandering teweeg heeft gebracht zodat we het nu zo kunnen laten want de chip is echt wel uitgewerkt nu.
Dit klinkt heel herkenbaar. Teun heeft in november het implantaat gekregen en ging binnen 3 weken beter eten de verandering in gedrag liet iets langer op zich wachten, maar inderdaad minder obsessief n beter uit gedrag te halen dan zonder de chip. Teun heeft wel lang haar maar voor veranderingen daarin is het nog te vroeg.
Het werkt dus lang niet altijd binnen 2 weken kan wel tot 8 weken duren, dit had de DA ook gezegd. en kan 6 tot 9 maanden werken.

Ow ja Teun z'n ballen zijn enorm gekrompen, als het implantaat uitgewerkt raakt kan je dat daaraan ook controleren, tip van de DA, ik voel niet iedere week aan zijn ballen :LOL:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou het even aankijken allemaal.
Vind het een typische leeftijd voor dit soort ongein.
Bij veel reuen zwakt het af, bij sommige ook niet hoor, maar goed daar kan je nog weinig van zeggen.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Kay kreeg een chip vanwege nogal heftig gedrag naar andere honden. Hij reageerde aanvankelijk niet op loopse teven. Met de castraatchip wel (de chip is zelfde als chemische castratie, alleen is de werkingsduur langer). Kay ging slechter eten met de chip (was al slechter eter) en zijn gedrag werd alles behalve makkelijk. Sowieso wordt gewaarschuwd dat gedrag de eerste weken juist kan verergeren voordat het gedrag afneemt. Bij Kay god zij dank ook geen werking van 6 maanden geweest haha. Kay ging meer snuffelen en meer markeren. Nadat chip uitgewerkt was werd het langzaam aan ook weer beter. Hij kon ook weer met loopse teven. At ook weer, ook als er loopse teven waren.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Dat topic over Taran heb je ook gelezen? Misschien haal je er tips uit
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Ik wil niemand wat aanpraten maar inderdaad, wellicht heb je wat aan mijn topic over Taran?
Staat ook hier in gedrag.
thom
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt voor alle tips en ervaringen.
Afbeelding
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Wat van de problemen waar je tegenaanloopt heeft Freek ook. We hebben niet heel veel intacte teven, maar als een buurteef loops is, dan eet hij inderdaad niet en is hij met het wandelen in de buurt met andere zaken bezig dan met mij. Maar de lijntjes korthouden en in die periode puur geslachtsdrift gebruiken werkt voldoende hier.

Laatst bij de jaarlijkse check up vroeg de DA of wij al eens hadden nagedacht over evt. Castreren. Ik had die vraag niet helemaal verwacht, want ben best te spreken over de ruime wn moderne opvatting van hem. Maar hij raadde het dus af bij Freek, ook omdat hij van zichzelf niet heel zeker is en hij in het contact met anderen honden nog heel prima is. Ik ben het helemaal met hem eens, maar had deze vraag/antwoord niet verwacht haha.

Ik hoop als hij nog een maand of 6-12 ouder is dat dit hormonale gedrag ook wat minder wordt, maar zo is er ook prima mee te leven hoor.
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

Wij hebben bij Flynn rond dezelfde leeftijd de chip laten zetten, anderhalf jaar oud. Bij hem heeft het gewerkt om hem rustiger in zn kop te krijgen. We hebben het wel met veel training gecombineerd. Inmiddels is de chip uitgewerkt, en Flynn heeft nauwelijks interesse in teefjes. Vorige week nog in dezelfde ruimte als een loopse teef (niet hoogloops, overigens) getraind, en hij heeft er niet eens naar om gekeken. En verder is het echt wel weer een reu ;)

Maar ik heb ook genoeg verhalen gehoord waarbij de chip geen enkel effect had, dus ik denk echt dat het een afweging is die je moet maken.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

http://time4dogs.blogspot.nl/2014/01/do ... s.html?m=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
thom
Zeer actief
Contacteer:

Na het verhaal over Freek, vlak hierboven, ben ik flink met Ria in gesprek gegaan, ik ben al helemaal geen voorstander van castratie mocht het niet medisch noodzakelijk zijn. Maar Freek en Ari lijken qua gedrag best veel op elkaar. Ik wil gewoon een vrolijke hond, die ondanks zijn enige onzekerheid wel kan genieten van alles wat hij doet. Dus het besluit is gevallen, we laten Ari zoals hij is, en zo houden wij van hem. :ok:
Afbeelding
Evertje
Zeer actief

Echte broers zullen het wel niet zijn maar sommige dingen komen wel erg overeen haha. En de laatste maand merk ik ook gewoon steeds vaker dat er in bepaalde situaties wat meer rust in het koppie komt en hij zich langer kan concentreren dan 5 sec. En ik ben het met Apple eens dat de meeste reuen tussen de 18 en 24 maanden een stuk stabieler worden in het gedrag dat ze laten zien. voor dit moment is het gewoon veel herhalen en over een jaar lachje waarschijnlijk om deze berichten (hou ik mezelf gewoon even voor haha)
thom
Zeer actief
Contacteer:

Evertje schreef:Echte broers zullen het wel niet zijn maar sommige dingen komen wel erg overeen haha. En de laatste maand merk ik ook gewoon steeds vaker dat er in bepaalde situaties wat meer rust in het koppie komt en hij zich langer kan concentreren dan 5 sec. En ik ben het met Apple eens dat de meeste reuen tussen de 18 en 24 maanden een stuk stabieler worden in het gedrag dat ze laten zien. voor dit moment is het gewoon veel herhalen en over een jaar lachje waarschijnlijk om deze berichten (hou ik mezelf gewoon even voor haha)
Nee, ik verwacht ook niet dat het echte broers zijn, maar dat maakt verder niet uit. Het gedrag van Freek herken ik volkomen bij Ari.
Afbeelding
Evertje
Zeer actief

Ja en soms zie ik blikken en gezichtsuitdrukkingen op foto's van Ari, zou precies Freek kunnen zijn hahah
Evertje
Zeer actief

Ja en soms zie ik blikken en gezichtsuitdrukkingen op foto's van Ari, zou precies Freek kunnen zijn hahah
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”