Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help ons de tijd te overbruggen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Arie heeft een tijd lang Suprelorin gehad omdat hij Kira zo ontzettend lastig viel en zij daar last van had. Nu heeft hij al jaren geen chip meer gehad en het bleef rustig dus wij hoopten dat hij volwassen was geworden ( hij is nu ruim 7 jaar). Echter de chip heeft nu pas echt zijn werking verloren en hij valt Kira enorm lastig, ze wordt bijna de hele dag door hem verkracht het arme oude omaatje. Kira wordt nu bijna 14 jaar en zij is 13 kg tov zijn 35 kg. Er gaat dus weer een chip in Arie.
Maar hoe houden we dit voor Kira rustig tot die tijd? Arie loopt bijna 24/7 achter haar aan, pint haar vast, reept, likt etc. Hij doet haar ook echt pijn, want ze heeft artrose in de heupen en hij drukt haar continu klem om bij haar te komen. Wij proberen ze uit elkaar te houden, worden boos en halen hem telkens weg. Daardoor lopen beide honden lopen dan weer gedrukt door het huis, heel gezellig :roll:
Afleiden en beide honden apart houden doen we nu, maar heeft iemand ervaring om toch komende tijd nog een beetje fatsoenlijk door te komen tot de chip die hij volgende week gaat krijgen werkt of is het gewoon tijd uitzitten?
Jeannettebo
Zeer actief

Re: Help ons de tijd te overbruggen

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

waarom castreer je hem eigenlijk niet gewoon?
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Carmen schreef:Arie heeft een tijd lang Suprelorin gehad omdat hij Kira zo ontzettend lastig viel en zij daar last van had. Nu heeft hij al jaren geen chip meer gehad en het bleef rustig dus wij hoopten dat hij volwassen was geworden ( hij is nu ruim 7 jaar). Echter de chip heeft nu pas echt zijn werking verloren en hij valt Kira enorm lastig, ze wordt bijna de hele dag door hem verkracht het arme oude omaatje. Kira wordt nu bijna 14 jaar en zij is 13 kg tov zijn 35 kg. Er gaat dus weer een chip in Arie.
Maar hoe houden we dit voor Kira rustig tot die tijd? Arie loopt bijna 24/7 achter haar aan, pint haar vast, reept, likt etc. Hij doet haar ook echt pijn, want ze heeft artrose in de heupen en hij drukt haar continu klem om bij haar te komen. Wij proberen ze uit elkaar te houden, worden boos en halen hem telkens weg. Daardoor lopen beide honden lopen dan weer gedrukt door het huis, heel gezellig :roll:
Afleiden en beide honden apart houden doen we nu, maar heeft iemand ervaring om toch komende tijd nog een beetje fatsoenlijk door te komen tot de chip die hij volgende week gaat krijgen werkt of is het gewoon tijd uitzitten?
Misschien zit ik er helemaal naast, maar kan er dan niet iets anders aan de hand zijn? Het kan toch eigenlijk niet dat die chip pas na jaren uitgewerkt is? Ik bedoel, zou zijn 'rustige' gedrag van de afgelopen jaren niet gewoon zijn normale gedrag zijn? En dat het gedrag wat hij nu vertoont een specifieke oorzaak heeft? Dan zou ik denken aan frustratie door te weinig uitdaging, of een hormonale afwijking (bij hem of bij je teefje), of of of...?

Over de tijd doorkomen: de kamer verdelen met puppypanelen? Ik zou in ieder geval écht voorkomen dat hij bij Kira kan komen (door toezicht inc. appel of echt gescheiden houden), want voor Kira klinkt dit echt heel vervelend.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik gaf hem unverfroren op zijn kloten.
Hij kan zich best wel beheersen, hij heeft er alleen geen zin aan omdat 'ie van omaatje geen tegengas krijgt. Ik gok maar zo dat hij het bij een Skadi uit zijn bolle kop zou laten. Als de teef niet duidelijk maakt dat het not done is, vind ik dat de baas dat moet doen.

Ik ga trouwens met Zamunda mee dat die chip geen jarenlang werkt.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik zou hem castreren,iedere keer een chip geven is ook niet goed.Normaal werkt een chip een jaar soms iets langer.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

beatje schreef:Ik zou hem castreren,iedere keer een chip geven is ook niet goed.Normaal werkt een chip een jaar soms iets langer.
Maar je weet nu toch helemaal nog niet of dat 'nodig' is? Het is niet zo dat deze hond zich écht niet kan gedragen: hij heeft zich jarenlang 'gewenst' gedragen zonder chip :19: .
Dus ik zou dan toch eerst medische zaken uitsluiten en duidelijk maken dat dit gedrag niet gewenst is :devil: . Ik bedoel, als je erbij bent moet je toch kunnen voorkomen dat die hond Kira lastig valt? Ik zou ze dan waarschijnlijk wel scheiden als ik er niet bij ben, maar in mijn aanwezigheid worden hondjes gewoon niet lastiggevallen. Klaar :devil: .
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Hoe lang geleden is de laatste chip gezet? Ik kan me voorstellen dat als hij er meer dan 2 achter elkaar heeft gehad de werking langer duurde maar echt langer dan 2 jaar kan ik me ook niet voorstellen?
Ik zou idd eerst iets medisch uitsluiten. Mss is er iets waardoor de testosteron is verhoogd? Of is er iets met het teefje waardoor ze erg lekker ruikt?

Ben ook eens met rijgedrag verbieden. Diem was hier hyperseksueel. Maar echt niet dat hij ergens op mocht hoor. In zijn geval stond hij dan droog te rijden. Erg sneu ook voor hem, maar geen teefjes of mensenbenen waren slachtoffer.

Mocht er geen andere oorzaak zijn en blijft het zou ik idd ook castreren. Zo vaak een chip lijkt mij kwalijker dan 1 operatie. Maar das gevoel, geen idee of dat uit onderzoek blijkt.
Afbeelding
Carmen
Zeer actief

Jeannettebo schreef:waarom castreer je hem eigenlijk niet gewoon?
Omdat hij een hartkwaal heeft die vrij weinig voorkomt waarvan ze niet weten wat de impact van een narcose is dus dat proberen we te allen tijde te voorkomen.
Carmen
Zeer actief

Zamunda schreef:
Carmen schreef:Arie heeft een tijd lang Suprelorin gehad omdat hij Kira zo ontzettend lastig viel en zij daar last van had. Nu heeft hij al jaren geen chip meer gehad en het bleef rustig dus wij hoopten dat hij volwassen was geworden ( hij is nu ruim 7 jaar). Echter de chip heeft nu pas echt zijn werking verloren en hij valt Kira enorm lastig, ze wordt bijna de hele dag door hem verkracht het arme oude omaatje. Kira wordt nu bijna 14 jaar en zij is 13 kg tov zijn 35 kg. Er gaat dus weer een chip in Arie.
Misschien zit ik er helemaal naast, maar kan er dan niet iets anders aan de hand zijn? Het kan toch eigenlijk niet dat die chip pas na jaren uitgewerkt is? Ik bedoel, zou zijn 'rustige' gedrag van de afgelopen jaren niet gewoon zijn normale gedrag zijn? En dat het gedrag wat hij nu vertoont een specifieke oorzaak heeft? Dan zou ik denken aan frustratie door te weinig uitdaging, of een hormonale afwijking (bij hem of bij je teefje), of of of...?

Over de tijd doorkomen: de kamer verdelen met puppypanelen? Ik zou in ieder geval écht voorkomen dat hij bij Kira kan komen (door toezicht inc. appel of echt gescheiden houden), want voor Kira klinkt dit echt heel vervelend.
Dat is ook wat we nu doen, we hebben een lang hek en zetten ze uit elkaar en als hij zich kan gedragen mogen ze bij elkaar
Carmen
Zeer actief

Ik denk wel dat het de chip is, zijn ballen waren ook nog altijd klein, zo'n euneugje en die zijn ook weer letterlijk aanwezig :mrgreen: Beheersen is echt moeilijk, hij krijgt op zijn flikker, maar daar heeft Kira meer last van dan hij, zij is erg gevoelig en als we onze hielen lichten, is het weer mis
Omaatje laat alles toe, de lieverd :I: alleen heeft ze er zelf veel last van
Hij kan zich best wel beheersen, hij heeft er alleen geen zin aan omdat 'ie van omaatje geen tegengas krijgt. Ik gok maar zo dat hij het bij een Skadi uit zijn bolle kop zou laten. Als de teef niet duidelijk maakt dat het not done is, vind ik dat de baas dat moet doen.

Ik ga trouwens met Zamunda mee dat die chip geen jarenlang werkt.[/quote]
Carmen
Zeer actief

Dat weet ik eerlijk gezegd niet meer, wel dat de eerste sneller waren uitgewerkt en nu (ik denk de derde) wel langer mee ging.
pioenroos schreef:Hoe lang geleden is de laatste chip gezet? Ik kan me voorstellen dat als hij er meer dan 2 achter elkaar heeft gehad de werking langer duurde maar echt langer dan 2 jaar kan ik me ook niet voorstellen?
Ik zou idd eerst iets medisch uitsluiten. Mss is er iets waardoor de testosteron is verhoogd? Of is er iets met het teefje waardoor ze erg lekker ruikt?

Ben ook eens met rijgedrag verbieden. Diem was hier hyperseksueel. Maar echt niet dat hij ergens op mocht hoor. In zijn geval stond hij dan droog te rijden. Erg sneu ook voor hem, maar geen teefjes of mensenbenen waren slachtoffer.

Mocht er geen andere oorzaak zijn en blijft het zou ik idd ook castreren. Zo vaak een chip lijkt mij kwalijker dan 1 operatie. Maar das gevoel, geen idee of dat uit onderzoek blijkt.
Carmen
Zeer actief

Iedereen heeft het over hem mores leren en dan....Dan ligt Kira bibberend van zich af te pissen onder de bank, Arie bibberend in de hoek en een dag later als wij in de keuken staan en ff niet kijken doet hij het toch weer. Daar heb ik dus geen zin in. Dan ga ik wel gewoon scheiden en houdt die k*reu achter het hek tot die hormonen weer plat liggen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Is oma Kira al nagekeken door de DA?
Misschien zit er ergens een infectie die hem hitsig maakt.
Of doet hij zo bij alle teven?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Carmen
Zeer actief

ranetje schreef:Is oma Kira al nagekeken door de DA?
Ik laat hem buiten niet bij andere honden dus dat weet ik niet. Hij gedraagt zich buiten wel anders, veel afgeleid, snuffelen etc. Dat deed hij eerder minder vandaar dat ik denk dat het in hem zit
ranetje
Zeer actief

Carmen schreef:
Ik laat hem buiten niet bij andere honden dus dat weet ik niet. Hij gedraagt zich buiten wel anders, veel afgeleid, snuffelen etc. Dat deed hij eerder minder vandaar dat ik denk dat het in hem zit
Ik zou het eerst uitsluiten voor ik het hele probleem bij hem leg. :wink:

Laat hem ook maar nakijken trouwens.
Misschien is er bij hem ook iets niet helemaal ok.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Carmen
Zeer actief

Als ik dat doe schiet ik dat ding geheid tegen mijn eigen neus :mrgreen: Dan is TT of rijzweepje beter en hoewel ik hem soms wel kan schieten, wil ik niet tot dat soort middelen komen. Hij heeft al wel vliegles gehad, opgepakt bij kop en kont, als een drillsergeant in zijn gezicht geschreeuwd en aan de kant gezet. Toen was het even rustig. Maar hij loopt ook gewoon rusteloos rond, hijgen, helemaal roze, klappertandend. Hij is gewoon superopgewonden :roll:

Cleva schreef:
Carmen schreef:Iedereen heeft het over hem mores leren en dan....Dan ligt Kira bibberend van zich af te pissen onder de bank, Arie bibberend in de hoek en een dag later als wij in de keuken staan en ff niet kijken doet hij het toch weer. Daar heb ik dus geen zin in. Dan ga ik wel gewoon scheiden en houdt die k*reu achter het hek tot die hormonen weer plat liggen.
Een postelastiek tegen zijn oor tatsen maakt haar niet bang, hoor.

Als je het goed timet en mikt werkt het niet zoals je beschrijft.
Carmen
Zeer actief

ranetje schreef:
Carmen schreef:

Ze heeft pas al een bloedonderzoek gehad, wat kun je nog doen dan?
Daar kwam verder niets bijzonders uit en ze is al 11 jaar een castraat dus dat is het ook niet
Maar we zijn een aantal jaar geleden ook begonnen met de Suprelorin omdat hij zo vervelend was. Toen kon ze niet fatsoenlijk lopen omdat hij aan haar doos vastgeplakt zat...
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Een infectie bij haar zou kunnen, Nora kreeg op haar oude dag vaginitis en Nilo reageerde alsof ze een hoogloopse teef was.

Maar hij kan ook gewoon last van z'n hormonen hebben en afreageren op haar. Ik merk aan Nilo wel dat dit een periode is dat er veel loopse teven zijn. Bij hem uit zich dat in meer snuffelen buiten en daar moeilijk te bereiken, maar er zijn reuen die daar meer spanning van hebben natuurlijk.
Carmen
Zeer actief

Hij krijgt nu inderdaad meer beweging dan eerst, maar het gekke is dan komt hij dus echt superopgewonden terug. Onze auto hopte gewoon op en neer omdat hij zo enorm op haar aan het rijden was. Maar na de wandeling verplichte opsluiting en daarna gaat het beter. We moeten het maar uitzitten, hij lijkt wel een 16-jarige puber die net zijn piemeltje ontdekt.
Cleva schreef:In alle eerlijkheid doe je aan echte hitsigheid gewoon niet zoveel. Je kunt specifiek gedrag tot taboe verklaren maar de drang blijft en die zal zich links of rechtsom wel uiten.

Ik zou hem twee keer per dag behoorlijk beweging geven. Echt even heel flink doorwerken want endorphinen zijn goed voor gezond gedrag en dan nog met een half uurtje even knuffelen lekker in zijn eigen kamer laten wonen.
Of Oma in haar eigen kamer als dat bij jouw honden beter uitkomt.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Dit is een goede vraag. Ze kan natuurlijk vaginitis hebben.
Hoe reageert hij op andere teven?
Hij is ook al wat ouder toch? Hoe is zijn poep? Is die afgeplat?

Ik zou het nog steeds verbieden, issie nou bekalefatert! Maar dat sluit niet uit dat je naar medische oorzaken kunt zoeken. Dit is wel vanuit het niets. Want echt, implantaten werken geen jaren lang.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Sylvi@
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvi@ »

Gelijktijdig met de chip een injectie Tardek geven, dan nemen de hormonen vrij snel af en heb je hopelijk geen begin verergering door de Suprelorin.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Je hebt toch van die sprays om reuen weg te houden bij loopse teven? De baas van een scharreltje van Jack heeft dat ooit gebruikt toen die teef loops was, en Jack veranderde in 1 klap van helemaal verliefd in helemaal :O: :schrik: wegwezen. Hij durfde die teef ook na die loopsheid ook nog amper te besnuffelen.

Dat zou ik dus eerst maar eens proberen, lijkt me eerlijk gezegd effectiever dan castratie. Jack klom zonder ballen ook net zo vrolijk op loopse teven, en heeft het ook 1 keer geprobeerd bij gecastreerde Lilo. Die was daar niet van gediend en heeft dat maar 1 keer heel duidelijk hoeven maken.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
MBJ
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door MBJ »

Hier in de buurt zijn een aantal teven loops, en mijn intacte reu reageert daar ook op, veel snuffelen buiten en als hij dan thuis komt is hij opgewonden.
Maar die hoeft niet bij mijn teefje aan te komen, die geeft hem meteen op zijn kop.

Als ze loops is, krijgt Bear puur geslachtsdrift en dat werkt best goed. Is misschien ook nog iets voor jullie.

Gasnarcose is een stuk veiliger, wellicht is dat nog een oplossing voor hem toch te castreren , die chip lijkt me iedere keer ook niet goed.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Miranda schreef:
Dit is een goede vraag. Ze kan natuurlijk vaginitis hebben.
Hoe reageert hij op andere teven?
Hij is ook al wat ouder toch? Hoe is zijn poep? Is die afgeplat?

Ik zou het nog steeds verbieden, issie nou bekalefatert! Maar dat sluit niet uit dat je naar medische oorzaken kunt zoeken. Dit is wel vanuit het niets. Want echt, implantaten werken geen jaren lang.
Mijn uitlaathond bleek een ontstoken prostaat te hebben die dit gedrag veroorzaakte... En inderdaad was het ook te merken aan zijn poep, en ook aan dat hij ineens bij andere teefjes ook wilde rijden terwijl het anders een gentleman is.
Dus ik zou ook toch wel even kijken of medisch alles in orde is.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Carmen schreef:Iedereen heeft het over hem mores leren en dan....Dan ligt Kira bibberend van zich af te pissen onder de bank, Arie bibberend in de hoek en een dag later als wij in de keuken staan en ff niet kijken doet hij het toch weer. Daar heb ik dus geen zin in. Dan ga ik wel gewoon scheiden en houdt die k*reu achter het hek tot die hormonen weer plat liggen.
Aangelijnd bij je houden zodra je weg bent? Dat is er geen even niet kijken.

De TT is hier wel handig geweest toen Tibbe nog extreem overgevoelig was voor correcties naar andere honden toe.
Die hadden hem niet om, maar kenden de piep en vatten dat als waarschuwing op, terwijl hij geen idee had.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou toch kijken in hoeverre castratie onder een zeer licht roesje geen optie is.
Paar minuten en het is gepiept natuurlijk.
Maar dit lijkt me ook geen leven, zeker niet voor je oudje.
ranetje
Zeer actief

Carmen schreef:
ranetje schreef:
Carmen schreef:

Ze heeft pas al een bloedonderzoek gehad, wat kun je nog doen dan?
Daar kwam verder niets bijzonders uit en ze is al 11 jaar een castraat dus dat is het ook niet
Maar we zijn een aantal jaar geleden ook begonnen met de Suprelorin omdat hij zo vervelend was. Toen kon ze niet fatsoenlijk lopen omdat hij aan haar doos vastgeplakt zat...
Vaginitis zoals maeve uitlegt?
Afbeelding
Carmen
Zeer actief

Vandaag al naar de dierenarts geweest. Kira was gezond en in goede conditie voor haar leeftijd. Met Arie was ook alles goed, en we hebben gekozen voor een nieuwe chip.
Hopelijk helpt het gauw en bij wangedrag moet Arie achter het hek, dat zal hem leren :pffff:
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Carmen schreef:Vandaag al naar de dierenarts geweest. Kira was gezond en in goede conditie voor haar leeftijd. Met Arie was ook alles goed, en we hebben gekozen voor een nieuwe chip.
Hopelijk helpt het gauw en bij wangedrag moet Arie achter het hek, dat zal hem leren :pffff:
Edit: eerste stukje weggehaald, topics door de war gehaald.

bij een kind zal achter het hek vast werken, maar de meeste honden leren daar geen drol van, alleen dat achter het hek zitten frustrerend is.

Overigens fijn te lezen dat je honden gezond zijn, en ik hoop voor je dat het werkt.
Afbeelding
Carmen
Zeer actief

Goh, zou ik met het met die smiley misschien cynisch bedoelen :wink:
Hij gaat gewoon achter het hek om Kira rust te geven als het nodig is
Thomas schreef:
Carmen schreef:Vandaag al naar de dierenarts geweest. Kira was gezond en in goede conditie voor haar leeftijd. Met Arie was ook alles goed, en we hebben gekozen voor een nieuwe chip.
Edit: eerste stukje weggehaald, topics door de war gehaald.

bij een kind zal achter het hek vast werken, maar de meeste honden leren daar geen drol van, alleen dat achter het hek zitten frustrerend is.

Overigens fijn te lezen dat je honden gezond zijn, en ik hoop voor je dat het werkt.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”