Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Showen?

Moderator: moderatorteam

wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Showen?

Ongelezen bericht door wolvster »

(Ik zag het topic van Gimmick, maar omdat dit een andere situatie is (pup vs volwassen hond) toch maar even een topic gestart).

Ik zou graag willen showen met Murdock. Volgens de fokker, die ook veel showt, is hij een pup met potentie.
We oefenen nu op het staan, maar we weten eigenlijk niet hoe nu verder.

Hier dus een aantal vragen voor de ervaringsdeskundigen:

Vanaf welke leeftijd kun je ringtraining doen?
Vanaf welke leeftijdsklasse kun je uberhaubt naar een show?
Hoe weet je of een trimmer 'showwaardig' kan trimmen?
Heeft er iemand ervaring met het Showdog Centre in Zwolle of de ringtraining van de Kynologenclub Zwolle? Zo ja, zou je het aanraden?
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Showen?

Ongelezen bericht door sbientje »

vanaf 4 maanden babyklasse op show :) dan vanaf 6 maanden puppyklasse en vanaf 9 maanden begint het echt eigenlijk, in de jeugdklasse :)
Ringtraining kan vanaf.. heel jong iig, ik heb maar een paar lessen gedaan met Pom (want ik vond het doodsaai en ik ben niet zo'n shower) zo rond een maand of.. 5-6 denk ik. Maar daarvoor kan ook prima hoor :)
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Showdog centre in Zwolle staat erg goed aangeschreven.
Afbeelding
gevni havanezers
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Qua trimmen zou ik de fokker vragen. Zeker als die vindt dat jouw pup potentie heeft. Er zijn genoeg goede trimmers maar mijn ervaring is dat een fokker toch het beste weet hoe een hond voor show moet worden getrimd. Misschien ook tips hoe je het zelf kan bij houden.

De verenigingen die je noemt ken ik niet. Misschien ondervinden en eens langs gaan voor een proefles. Je kan ook een keer een show bezoeken zonder inschrijven. Dan kan je kijken hoe het er aan toe gaat. Ook sfeer proeven, misschien vindt er dan toch geen klap aan :wink:
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Vanaf welke leeftijd kun je ringtraining doen?
In principe vanaf 8 weken al

Vanaf welke leeftijdsklasse kun je uberhaubt naar een show?

In Nederland de babyklasse vanaf 4 maanden. Maar het echte showen begint pas op 9 maanden in de jeugdklasse. Ik vond het zelf wel fijn om eerst in een klasse te starten waar het allemaal nog niet zo nauw luistert, is een foutje van jouw kant ook niet zo erg.

Hoe weet je of een trimmer 'showwaardig' kan trimmen?
Vaak weten de mensen die het ras zelf showen (en dit vaak doen) het beste hoe een hond van dat ras getrimd moet worden. In jouw geval zou ik de fokker vragen als die zelf ook actief showt.

Heeft er iemand ervaring met het Showdog Centre in Zwolle of de ringtraining van de Kynologenclub Zwolle? Zo ja, zou je het aanraden?
Ken meerdere mensen die daar trainen en/of workshops volgen (showdog centre) en die zijn erg tevreden. Zelf heb ik er geen ervaring mee
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door lijn »

Je vragen zijn al beantwoordt!

Je kunt zelf al gaan oefenen op het commando staan.
Ik ben met beide meiden met een paar maanden oud begonnen met ringtraining. Bij Vedette ging alles makkelijk en vindt het leuk in de ring. Lutèce vindt er tot nu toe nog niet veel aan. Ik heb 3 verschillende ringtrainingen gevolgd. Wat fijn is, is dat ze je uitleggen wat de bedoeling is in de ring, uitleggen hoe je hond hoort te lopen en hoe jij daar voor kunt zorgen en je helpen letten op je tempo. Ook belangrijk is hoe je hond goed staat en hoe dat precies werkt. De eerste legde niks uit, dat waren uiteindelijk maar 3 lessen. De 2e was ok, maar waren meer bezig met socializen/negeren van andere honden, dan het echt met jou en je hond als koppel. Juiste tempo en juiste stand voor jouw ras. De 3e heeft me echt de bouw van de hond uitgelegd en waaraan je de stand goed kunt zetten en hoe de voeten ten opzichte van het lijf horen. Ook hulp met hoe de gang hoort te zijn, meekijken met anderen en waar het daar juist goed of fout gaat...

Met andere woorden, kun je je vragen kwijt, worden je vragen beantwoord en krijg je door de training duidelijk waar je mee bezig bent en voel je je er goed bij. Dan zit je goed!
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

In Belgie babyklas vanaf 3 maand. In de babyklas (tegenwoordig minor puppy genoemd) is het allemaal zo streng niet, ideaal om te wennen voor de hond maar ook voor jezelf. Showen leer je vooral door shows te lopen en op shows te kijken.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik blijf oefenen met staan en ga binnenkort beginnen met ringtraining. Ik denk dat ik in eerste instantie KC Zwolle probeer, aangezien ik daar lid van ben. Als dat niet bevalt kan ik altijd nog verder kijken. [WHITE SMILING FACE]
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Vanaf 8 weken kun je beginnen. Vanaf 4 maanden kun je inschrijven op officiele shows.
SDC is erg goed en ze zijn beiden trimmer. Ze kunnen je ongetwijfeld een goede trimmer adviseren voor jouw ras.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Show”