Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oeps, pup gromt!
Moderator: moderatorteam
-
Chichixx
- Vaste gebruiker
Re: Oeps, pup gromt!
Je slaat de spijker op zijn kop, en is precies ook ons plan inderdaad! sowieso ga ik altijd mee het balkon op, ik wil graag dat hij zich er prettig voelt. we hebben het balkonzeil ook al klaar liggen, nu is het afgezet met kippengaas en dan doen we onderlangs nu voor hem nog dicht zeil. We gaan het inderdaad leuker voor hem maken, en een bak maken/kopen waar we aarde in doen, wie weet lukt het ons zelfs plantjes erin te groeien haha. Belonen als hij het daar doet is nog lastig, hij is zó afgeleid (of door de leuke tuin, of omdat hij meteen terug naar de deur rent om naar binnen te gaan vanuit balkon) dat hij geen aandacht heeft voor mij of een snoepje haha. Ik hoop dan dat mijn blije goedzo etc wel aankomt :p ik probeer hem overigens als hij naar de deur rent altijd ff weer van de deur weg te lokken, en dan pas naar binnen. Wil niet dat dat rennen naar die deur en piepen om naar binnen te mogen gewoonte wordt. Zodra vriendlief het balkon gefixt heeft, gaan we actief aan de slag met het echt leuk maken daar. Dat zal met een wat uitdagender en minder open, winderig en betonnen balkon denk ik al stukken beter gaan! Hij toonde overigens vandaag al interesse voor de stoeltjes die er staan, haha.
- dagmar88
- Zeer actief
Chichixx schreef:Hahahahaha die til je niet even 9 verdiepingen omlaag danHoop dat hij inmiddels zindelijk is!
Ja hoor, heeft wat langer geduurd, maar bij mij (1 hoog) is hij het uiteindelijk toch gaan snappen.
Niet voordat hij de tweede laminaatvloer in z'n leven naar z'n grootje had gezeken, maar toch
-
Chichixx
- Vaste gebruiker
Gelukkig maar! Vind het fijn om te horen ook dat het blijkbaar nooit te laat is een hond zindelijk te maken. We zijn er namelijk nu wel mee bezig, maar niet zo hard als je in de boeken vindt. Dit omdat ik merkte dat het een issue werd waar wij gefrustreerd van raakten en hij nerveus van werd en nog banger om naar buiten te gaan. Vooral als het donker is.. sta je daar, hondje bang en aan het verkleumen.. en dan met een zaklamp erop aangezien je bij zo'n kleintje gewoon niet zo makkelijk ziet of hij aan het plassen is. En niet plassen he, hij dééd het gewoon niet. Stond echt te shaken en begon te janken. Enorme blaascontrole, blijft ook al vrijwillig (ondanks dat er een pad ligt) bijna elke nacht droog. Nu we gewoon met hem aan het oefenen zijn om buiten leuk te vinden (waarbij wij dus ontspannen zijn, wat hij ook aanvoelt) gaat het stukken beter en zoals ik al zei: in de tuin van mijn ouders komen de poepjes en plasjes al! En wandelen doet hij al beter buiten, hij begint door te krijgen dat we toch écht niet gediend zijn van zijn gejammer. Dan zie je hem kijken van "oh, dit werkt niet", zet weer wat stappen en probeert opnieuw. Maar het worden steeds grotere stukken die hij aan een stuk doorloopt. Ook de tip van naar huis laten lopen werkte super! En hebben hem gisteravond zelfs kunnen foppen hihi, hij liep heel goed mee en toen liepen we het trapje richting de flat voorbij. Hij liep gewoon mee! Opeens begon hij om te kijken, maar toch is hij nog een klein omweggetje mee gelopen. Ik zie dus vooruitgang, maar maakte me even zorgen of het feit dat we het zindelijk maken op een lager pitje hebben staan geen blijvende schade zou opleveren. Dat het langer gaat duren, maakt me niet uit. Zo te horen is het allemaal niet zo erg haha. Kapotte laminaatvloer is hier geen issue, meneer doet het gewoon op de puppypads zelfs terwijl we hem daar niet voor belonen.
Nu uitlaten is trouwens ook rampzalig met hem, het stormt hier dat de bomen er bijna horizontaal van staan. Met zo'n hummeltje toch lastig, want hij waait létterlijk weg (ervaring, helaas). Bij "gewoon" harde wind gaan we juist met hem naar buiten, om te zorgen dat hij daar ook aan went.
Nu uitlaten is trouwens ook rampzalig met hem, het stormt hier dat de bomen er bijna horizontaal van staan. Met zo'n hummeltje toch lastig, want hij waait létterlijk weg (ervaring, helaas). Bij "gewoon" harde wind gaan we juist met hem naar buiten, om te zorgen dat hij daar ook aan went.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Zie je, zelf wat minder gespannen en het gaat de goede kant op. Komt echt allemaal in orde als je zo doorgaat.
-
Chichixx
- Vaste gebruiker
Ja, inderdaad, het gaat met hele grote stappen al beter! Ik zal héus niet de enige zijn die even heel nerveus wordt als het allemaal zover komt. Alleen heb ik niet echt een blad voor de mond, en denk ik altijd: beter teveel gevraagd, dan te weinig. Dat dat even een naar beeld schept en bijkomende soms lullige opmerkingen, moet ik dan maar even slikken
Heb namelijk wel al veel profijt gehad hiervan!
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Chichixx schreef:Ja, inderdaad, het gaat met hele grote stappen al beter! Ik zal héus niet de enige zijn die even heel nerveus wordt als het allemaal zover komt. Alleen heb ik niet echt een blad voor de mond, en denk ik altijd: beter teveel gevraagd, dan te weinig. Dat dat even een naar beeld schept en bijkomende soms lullige opmerkingen, moet ik dan maar even slikkenHeb namelijk wel al veel profijt gehad hiervan!
natuurlijk ben je niet de enige. maar ook dáár is het hondenforum goed voor. adviezen geven, maar ook mensen met beide voetjes weer op de grond zetten en vertellen dat het écht allemaal goed komt.
ik kan wel over mijzelf zeggen dat ik veel ervaring heb met honden en het trainen ervan, maar ook ik heb mijn hulplijnen die ik gebruik als ik iets niet weet en als je mij in een stress stuip wil hebben moet je mij nu een pup in handen duwen