Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
lengte lange lijn
Moderator: moderatorteam
- NoaPup
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Leonberger
- Aantal honden: 1
lengte lange lijn
Begin maart start ik met Noa aan een beginnerscursus "speuren". Helemaal leuk!
Daarvoor moeten we een tuigje hebben en een lange lijn van minimaal 5 meter. Ik heb al heel veel kunnen lezen over het soort lange lijn maar niet over de lengte. Wat is nou echt handig, 5 meter, 10 meter? Met 10 meter heb je zoveel in handen lijkt mij maar er is wel meer vrijheid.
Ik ben namelijk van plan deze lijn spoedig aan te schaffen omdat onze dame van het loslopen op dit moment een potje maakt. Het ging eigenlijk heel goed maar de afgelopen 2 weken is ze echt een beetje stout. Het eerste stukje is ze superbraaf maar als ze eenmaal een beetje heeft gerend of met een andere hond gespeeld heeft gaat er een knopje om en dan raakt Noa helemaal door het dolle heen. Ze laat zich niet meer pakken. Niet dat ze wegloopt maar ze gaat wel verder bij mij vandaan dan me lief is. Hij lijkt mij handig om haar op dat moment aan een lange lijn te hebben.
Ik lijn haar nu ook wel aan (als ik haar eindelijk te pakken heb) maar dat is een heel kort riempje, dat vind ik ook zo vervelend voor haar in het bos.
Ik ben benieuwd wat jullie nou de ideale lengte lange lijn vinden. Voor wandelen dus en speuren.
Daarvoor moeten we een tuigje hebben en een lange lijn van minimaal 5 meter. Ik heb al heel veel kunnen lezen over het soort lange lijn maar niet over de lengte. Wat is nou echt handig, 5 meter, 10 meter? Met 10 meter heb je zoveel in handen lijkt mij maar er is wel meer vrijheid.
Ik ben namelijk van plan deze lijn spoedig aan te schaffen omdat onze dame van het loslopen op dit moment een potje maakt. Het ging eigenlijk heel goed maar de afgelopen 2 weken is ze echt een beetje stout. Het eerste stukje is ze superbraaf maar als ze eenmaal een beetje heeft gerend of met een andere hond gespeeld heeft gaat er een knopje om en dan raakt Noa helemaal door het dolle heen. Ze laat zich niet meer pakken. Niet dat ze wegloopt maar ze gaat wel verder bij mij vandaan dan me lief is. Hij lijkt mij handig om haar op dat moment aan een lange lijn te hebben.
Ik lijn haar nu ook wel aan (als ik haar eindelijk te pakken heb) maar dat is een heel kort riempje, dat vind ik ook zo vervelend voor haar in het bos.
Ik ben benieuwd wat jullie nou de ideale lengte lange lijn vinden. Voor wandelen dus en speuren.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Re: lengte lange lijn
Ik heb voor mijn honden altijd een lijn van 10 meter gebruikt. Nu nog steeds trouwens. Zeker voor een groot ras als de Leonberger is 5 meter erg kort.
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Ik heb een lijn van 5 meter maar soms is die toch echt wel te kort. Dus hier komt er ook nog wel een keer één van 10 meter.
- NoaPup
- Vaste gebruiker
Dank jullie wel, hier heb ik wat aan!
Dan ga ik toch maar voor de 10 meter.
Dan ga ik toch maar voor de 10 meter.
- Bishy
- Zeer actief
Ik heb ook een van 10 meter en laat het "overtollig" deel achter mij aan slepen (en er over struikelen gebeurt ook nog steeds).
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Ik ben begonnen met een 5 meter lijn, nu een 10 meter en dat is echt zoveel fijner. Als je hem ook als sleeplijn wil gaan gebruiken zou ik gaan voor een biothane lijn, onderhoudsvrij en neemt geen vocht en vuil op.
- NoaPup
- Vaste gebruiker
http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... nen/197735" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dit een prettige lijn? iemand hier ervaring mee? Lijkt mij een mooie aanbieding en de kleur lijkt mij wel handig.
De 10 meter dus.
Is dit een prettige lijn? iemand hier ervaring mee? Lijkt mij een mooie aanbieding en de kleur lijkt mij wel handig.
De 10 meter dus.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Met speuren mag er eigenlijk geen handvat aan de lijn zitten, omdat dit ergens aan kan blijven haken als deze achter je aansleept.
Ik vind biothane fijn, maar het kan wel erg glad worden, zou het niet als speurlijn gebruiken.
Hoe breed is deze lijn? Heel smal is ook niet fijn in je handen.
Ik vind biothane fijn, maar het kan wel erg glad worden, zou het niet als speurlijn gebruiken.
Hoe breed is deze lijn? Heel smal is ook niet fijn in je handen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Prima lijn. Het handvat zou ik er wel af knippen, uiteinde even dicht smelten 

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- NoaPup
- Vaste gebruiker
Misschien een hele stomme vraag (ik ben nog maar een groentje op dit gebied);
Wat is het verschil tussen een zoeklijn en een zweetlijn?
Wat is het verschil tussen een zoeklijn en een zweetlijn?
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Wat vinden jullie fijner, een platte of een ronde lijn?