Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oei wie houd zich aan de regels.?
Moderator: moderatorteam
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Oei wie houd zich aan de regels.?
Hebben jullie alles laten registreren .? Verhuizing ,overlijden van hond en dergelijk.? En jullie klanten waar aan je pup of volwassen hond hebt verkocht.? En heb je ze zelf wel afgemeld.?
Je bent ook verplicht om een pup binnen 8 weken op je naam te registreren , dus de puppen die naar het buitenland gaan tot 15 weken oud.
Hoe zit dat met de hondenbelasting .? Staan die dan ook gelijk op de stoep een 4 maanden honden belasting te heffen op je puppen.?
Hoe doe je dat met een hond op jouw naam maar die je uit hebt zitten en dus ergens anders woond.?
Mag je trouwens nog wel een nest fokken wat bij een "gastgezin" onder fokkersvoorwaarden ligt op jouw naam.?
http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/s ... n-fokkers/" onclick="window.open(this.href);return false;
Je bent ook verplicht om een pup binnen 8 weken op je naam te registreren , dus de puppen die naar het buitenland gaan tot 15 weken oud.
Hoe zit dat met de hondenbelasting .? Staan die dan ook gelijk op de stoep een 4 maanden honden belasting te heffen op je puppen.?
Hoe doe je dat met een hond op jouw naam maar die je uit hebt zitten en dus ergens anders woond.?
Mag je trouwens nog wel een nest fokken wat bij een "gastgezin" onder fokkersvoorwaarden ligt op jouw naam.?
http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/s ... n-fokkers/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Oei wie houd zich aan de regels.?
Ik heb er helemaal niet aan gedacht om het overlijden van Bijou te melden bij de databank.
En ik betaal kennelbelasting dus kan zoveel honden in huis hebben als ik wil.
Toen ik nog fokte was het nog niet zo dat de pups eerst op mijn eigen naam gezet moest worden.
En ik betaal kennelbelasting dus kan zoveel honden in huis hebben als ik wil.
Toen ik nog fokte was het nog niet zo dat de pups eerst op mijn eigen naam gezet moest worden.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Angelique.
Oh ja en daar moet je dan nog voor betalen ook
Is dan weer het eerste wat mij opvalt
Dan ga ik nu even goed kijken wat dit nu weer exact is
Is dan weer het eerste wat mij opvalt
Dan ga ik nu even goed kijken wat dit nu weer exact is
-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
In mijn gemeente hebben we gelukkig geen hondenbelasting dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.
Verder hou ik me inderdaad zoveel mogelijk aan alle regels, pups keurig aangemeld en weer afgemeld.
Ik heb de pupkopers uitvoerig geïnformeerd, maar ga ze niet controleren.
Honden elders plaatsen doe ik niet.
Alleen bij overlijden kan dat wel eens even duren, dan heb ik wel wat anders aan mijn hoofd.
En de boekjes e.d. hou ik zelf. Die hoor je volgens mij officieel op te sturen maar dat doe ik niet. Hecht daar waarde aan.
Verder hou ik me inderdaad zoveel mogelijk aan alle regels, pups keurig aangemeld en weer afgemeld.
Ik heb de pupkopers uitvoerig geïnformeerd, maar ga ze niet controleren.
Honden elders plaatsen doe ik niet.
Alleen bij overlijden kan dat wel eens even duren, dan heb ik wel wat anders aan mijn hoofd.
En de boekjes e.d. hou ik zelf. Die hoor je volgens mij officieel op te sturen maar dat doe ik niet. Hecht daar waarde aan.

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Komt natuurlijk ook dat bij het verzinnen van al die regels en wetjes de geroepsmatige kennelhouders vereniging gesprekspartner is.
Deze moeten ook alles aan en afmelden wat geboren,dood gaat ,gekocht en verkocht word.
Deze moeten ook alles aan en afmelden wat geboren,dood gaat ,gekocht en verkocht word.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Bayko en Cyntha heb ik na onze terugkeer in NL niet meer opnieuw laten inschrijven in het NHSB. Bayko's overlijden is ook niet gemeld en z'n stamboom heb ik hier nog in een map liggen. Ze kunnen me wat.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Overlijden Nanni nooit gemeld.
Verhuizing Noah nooit gemeld bij RvB, wel NDG.
Hondenbelasting betalen we braaf.
Verhuizing Noah nooit gemeld bij RvB, wel NDG.
Hondenbelasting betalen we braaf.
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Wat nog wel vaag is met het nieuwe paspoort, dat je officieel geen on-gechipte pups mag enten.
De raad mag tussen de 5-7 weken komen. De enting adviseren ze met zes weken.
- yukon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dierenartsen zijn inderdaad in overtreding op het moment dat zij een Europees paspoort uitgeven aan een niet gechipte hond. Hond moet dus gechipt zijn voordat paspoort wordt uitgegeven. KNMVD adviseert als de chipper van de RvB nog niet is langsgeweest op tijdstip van de vaccinatie na de chipdatum nogmaals de dierenarts te laten komen. Dierenarts moet dan de chips uitlezen en kan dan alsnog de paspoorten uitgeven.jome schreef:Wat nog wel vaag is met het nieuwe paspoort, dat je officieel geen on-gechipte pups mag enten.
- yukon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Is het ook, zeker gezien het feit dat de da dan twee keer moet komen, en dus ook twee keer wat moet berekenen.Tara schreef:Ik vind het echt een enorm gedoe hoor.yukon schreef:Dierenartsen zijn inderdaad in overtreding op het moment dat zij een Europees paspoort uitgeven aan een niet gechipte hond. Hond moet dus gechipt zijn voordat paspoort wordt uitgegeven. KNMVD adviseert als de chipper van de RvB nog niet is langsgeweest op tijdstip van de vaccinatie na de chipdatum nogmaals de dierenarts te laten komen. Dierenarts moet dan de chips uitlezen en kan dan alsnog de paspoorten uitgeven.jome schreef:Wat nog wel vaag is met het nieuwe paspoort, dat je officieel geen on-gechipte pups mag enten.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
dat is dus alleen als ze niet op tijd gechipt zijn, hier waren ze het afgelopen nest erg laat en toen vond ik dat al vervelend want wilde zelf altijd al met gechipte pups naar de DA (daar zelfs nog topic over geopend en hele discussie met de chipper over gehad)yukon schreef:Is het ook, zeker gezien het feit dat de da dan twee keer moet komen, en dus ook twee keer wat moet berekenen.Tara schreef:Ik vind het echt een enorm gedoe hoor.yukon schreef:Dierenartsen zijn inderdaad in overtreding op het moment dat zij een Europees paspoort uitgeven aan een niet gechipte hond. Hond moet dus gechipt zijn voordat paspoort wordt uitgegeven. KNMVD adviseert als de chipper van de RvB nog niet is langsgeweest op tijdstip van de vaccinatie na de chipdatum nogmaals de dierenarts te laten komen. Dierenarts moet dan de chips uitlezen en kan dan alsnog de paspoorten uitgeven.jome schreef:Wat nog wel vaag is met het nieuwe paspoort, dat je officieel geen on-gechipte pups mag enten.
-
jome
- Zeer actief
Idd, alleen als ze er niet voor de zes weken zijn. Al meerdere malen meegemaakt dat ze pas na 6 weken komen.crutz schreef:
dat is dus alleen als ze niet op tijd gechipt zijn, hier waren ze het afgelopen nest erg laat en toen vond ik dat al vervelend want wilde zelf altijd al met gechipte pups naar de DA (daar zelfs nog topic over geopend en hele discussie met de chipper over gehad)
Zelfs een keer na 7 weken, volgens de raad mag het tot 8 weken. En is het tussen de 5-7 weken, slechts een richtlijn.
Eenmaal een pup waarbij de chip er bij de da niet in bleek te zitten. Dat heeft weken geduurd voordat dit geregeld was.
Van de raad mocht de pup toen wel weg, met de nieuwe regels zou dat dan ook niet meer kunnen.
Nou ja, ik vind het allemaal veel gedoe, veel regeltjes, en verbeterd dit nou de hele hondenfokkerij?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
jome schreef:Idd, alleen als ze er niet voor de zes weken zijn. Al meerdere malen meegemaakt dat ze pas na 6 weken komen.crutz schreef:
dat is dus alleen als ze niet op tijd gechipt zijn, hier waren ze het afgelopen nest erg laat en toen vond ik dat al vervelend want wilde zelf altijd al met gechipte pups naar de DA (daar zelfs nog topic over geopend en hele discussie met de chipper over gehad)
Zelfs een keer na 7 weken, volgens de raad mag het tot 8 weken. En is het tussen de 5-7 weken, slechts een richtlijn.
Eenmaal een pup waarbij de chip er bij de da niet in bleek te zitten. Dat heeft weken geduurd voordat dit geregeld was.
Van de raad mocht de pup toen wel weg, met de nieuwe regels zou dat dan ook niet meer kunnen.
Nou ja, ik vind het allemaal veel gedoe, veel regeltjes, en verbeterd dit nou de hele hondenfokkerij?
in de 9 jaar dat ik nu fok zijn ze nu dan 1x pas met precies 6 weken gechipt, verder altijd ruim daarvoor (5-5,5 week) de chipper controleert zelf ook nog of de chip er in zit dus als deze in de dagen daarna door het lichaam er toch nog uitgewerkt wordt vind ik dat niet direct een fout van de chipper
Moet wel zeggen, ik stuur altijd de dag na de geboorte al de geboorteaangifte op en betaal ook direct op de dag dat de AG binnenkomt, dat scheelt gewoon wel in de snelheid van afhandeling, nu ze met 6 weken pas waren had ik de geboorteaangifte pas met 4 dagen opgestuurd ipv direct
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik ben altijd laat met opsturen, want er kan nog wat dood gaan. Ik wacht dus tot een dag of tien.
En ze komen gewoon op tijd. Nou ent ik dus nooit op zes weken, dat deed ik al niet, pas op zeven, en tegenwoordig titer ik. Maar ik had ze altijd ruim op tijd.
Heb nu op zes en zeven weken getiteld en de raad was allang geweest.
Ik vind het wel gedoe, afmelden vergeet ik dus gewoon. En ik ben al drie keer dat wachtwoord kwijtgeraakt.
En ze komen gewoon op tijd. Nou ent ik dus nooit op zes weken, dat deed ik al niet, pas op zeven, en tegenwoordig titer ik. Maar ik had ze altijd ruim op tijd.
Heb nu op zes en zeven weken getiteld en de raad was allang geweest.
Ik vind het wel gedoe, afmelden vergeet ik dus gewoon. En ik ben al drie keer dat wachtwoord kwijtgeraakt.
-
jome
- Zeer actief
crutz schreef: in de 9 jaar dat ik nu fok zijn ze nu dan 1x pas met precies 6 weken gechipt, verder altijd ruim daarvoor (5-5,5 week) de chipper controleert zelf ook nog of de chip er in zit dus als deze in de dagen daarna door het lichaam er toch nog uitgewerkt wordt vind ik dat niet direct een fout van de chipper
Chipper had hier niet gecontroleerd, ze was weg, en ik zei ze heeft helemaal geen check gedaan. gebeurd ons geen tweede keer
Dood gaan kan altijd, ook met drie weken nog.
Je kan dan gewoon minder betalen of krijgt het geld terug.