Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hooi en "minihemp" eten schadelijk?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Chichixx
Vaste gebruiker

Hooi en "minihemp" eten schadelijk?

Ongelezen bericht door Chichixx »

Hallo iedereen,

Balou (chihuahua reutje van 13 weken) is een echte stofzuiger (zoals je van een hondje/pupje wel kan verwachten), haha . We houden alles keurig schoon, maar als de cavia's hun ontbijt krijgen op de mat (groente) lopen ze bodembedekking (minihemp, dat is dit: http://www.gerbil.nl/webshop/gerbil-bod ... p-12l.html" onclick="window.open(this.href);return false;) en stukjes hooi mee naar buiten. Ook misschien eens een keuteltje. Balou wil dit nog wel eens gaan eten. Kan dit kwaad? Hij pakt ook wel eens graag een stukje wortel of paprika mee de bench in, dit had ik al vernomen dat geen probleem was (hij eet het niet op, gebruikt het eigenlijk meer als knaagblokje).
We proberen het natuurlijk zoveel mogelijk af te leren, maar uiteraard gaat dat nog niet volledig van de een op andere dag ;)

Ben benieuwd! Alvast bedankt.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Hooi en "minihemp" eten schadelijk?

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik ken de minihemp zelf niet, maar het heeft een sponswerking dus ik zou wel opletten dat balou er niet teveel van binnenkrijgt (omdat het dus uitzet in de maag). Je zult zelf wel weten hoeveel groter die stukjes minihemp worden denk ik? Anders even een paar stukjes op een schoteltje met water leggen, dan kun je zien hoeveel groter de stukjes worden en hoeveel stukjes je chi nog veilig naar binnen kan werken.
Het hooi zou ik me niet druk om maken.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Zamunda schreef:Ik ken de minihemp zelf niet, maar het heeft een sponswerking dus ik zou wel opletten dat balou er niet teveel van binnenkrijgt (omdat het dus uitzet in de maag). Je zult zelf wel weten hoeveel groter die stukjes minihemp worden denk ik? Anders even een paar stukjes op een schoteltje met water leggen, dan kun je zien hoeveel groter de stukjes worden en hoeveel stukjes je chi nog veilig naar binnen kan werken.
Het hooi zou ik me niet druk om maken.
Absorberend, maar het is mij nog niet opgevallen dat het uitzet..... Net zo absorberend als zaagsel, wat naar mijn weten ook niet uitzet?
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Kind maak jezelf toch niet zo veel zorgen om onbenulligheden.
Trouwens brok zet meer uit dan hemp.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

hemp zet volgens mij niet heel erg uit toch? althans, dat is mij nooit zo opgevallen. Hooi ook niet, ik zou me niet al te druk maken hoor
Chichixx
Vaste gebruiker

Jammer van de reactie van bouvierpoedel. Onnodig onvriendelijk bewoord ("kind", "onbenulligheden") en van weinig toegevoegde waarde.

Andere reacties bedankt! hemp zet inderdaad niet uit, dus als ik het goed begrijp hoef je je dan geen zorgen te maken. Fijn! Zaagsel zou volgens ander topic wel schadelijk zijn (zou je ook niet direct denken) vandaar ook de vraag over hemp.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Chichixx schreef:Jammer van de reactie van bouvierpoedel. Onnodig onvriendelijk bewoord ("kind", "onbenulligheden") en van weinig toegevoegde waarde.

Andere reacties bedankt! hemp zet inderdaad niet uit, dus als ik het goed begrijp hoef je je dan geen zorgen te maken. Fijn! Zaagsel zou volgens ander topic wel schadelijk zijn (zou je ook niet direct denken) vandaar ook de vraag over hemp.
Staat er trouwens heel vriendelijk geschreven en bedoeld.Zo te lezen ben je nog vrij jong en je zorg is een beetje over het onbenullige. Je mis zoveel als je je steeds zorgen loopt te maken. :W:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Chichixx
Vaste gebruiker

bouvierpoedel schreef: Staat er trouwens heel vriendelijk geschreven en bedoeld.Zo te lezen ben je nog vrij jong en je zorg is een beetje over het onbenullige. Je mis zoveel als je je steeds zorgen loopt te maken. :W:
Ah ok, geschreven kan iets heel anders overkomen dan dat je het misschien bedoelt haha. Nee hoor dit waren geen echte zorgen, meer even iets dat praktisch fijn is om te weten :p Hoeft niet overal zoiets zwaars achter gezocht te worden toevallig omdat ik in het begin een onzekere periode had (ben ik ook heus niet de enige in, zag ik verder op dit en andere fora) ;) Ik ben midden 20 trouwens :)
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

sbientje schreef:hemp zet volgens mij niet heel erg uit toch? althans, dat is mij nooit zo opgevallen. Hooi ook niet, ik zou me niet al te druk maken hoor
Hooi absorbeert ook niet... :oohja: :mrgreen: :pffff:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”