Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tips gevraagd voor bench / tent voor op wedstrijden

Moderator: moderatorteam

MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Aantal honden: 2

Tips gevraagd voor bench / tent voor op wedstrijden

Ongelezen bericht door MirjamV »

Dit jaar ga ik agility-wedstrijden lopen met mijn hond. In december hebben we de eerste wedstrijd gelopen en heb daar eens zitten kijken wat iedereen allemaal voor spullen meehad voor zijn hond. Ik zag van die nylon benches en vroeg me af of dat makkelijk is voor op wedstrijden? Of dat een ijzeren bench handiger is? Zo'n nylon bench is natuurlijk wel lekker licht en makkelijk mee te nemen, maar valt het niet bijv. makkelijk om als de hond een beetje drukte maakt als hij erin zit?

En bij een buitenwedstrijd zag ik van die tentjes staan die je zo uit kan klappen, weten jullie goede sites waar deze te koop zijn?
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Re: Tips gevraagd voor bench / tent voor op wedstrijden

Ongelezen bericht door rakker2000 »

Dit zijn de tenten wie je heel vaak op de wedstrijden ziet
http://www.decathlon.nl/woonruimte-base ... 08602.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Die benches, ik gebruik ze zelf al jaren voor de honden. Heb ze wel met buizenframe, die met een rits vind ik te slap en je kunt er niets bovenop leggen. Milo zelf is heel druk maar de bench blijft staan. Maar het is geen sloper, en maakt de rits ook niet open.
Maar heb de honden er ook niet de hele dag erin zitten, zolang ik er ben staat ie open, ga ik weg gaat alleen milo erin.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Csiva sloopt helaas wel de stoffen bench. Ik heb dus nu een ijzeren. Maar alleen voor de winter. In de zomer ligt ze gewoon aan een grondpin in de tent, en als ik er bij ben gewoon los. Stukje schapengaas om de tent en ze kan heerlijk los liggen :)
rakker2000
Zeer actief
parson russell terrier
boerenfox

dat gaas lukt dus niet met milo, die gaat dara doorheen als hij het veld ziet, terwijl het op vakantie wel goed gaat.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

rakker2000 schreef:dat gaas lukt dus niet met milo, die gaat dara doorheen als hij het veld ziet, terwijl het op vakantie wel goed gaat.
Milo is een monster :D Maar wel een heeel lief monster :I:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat voor bench je wil gebruiken hangt af van hoe graag je hond een nylon bench sloopt. Als je hond een sloper is kun je beter een draadbench meenemen als je je hond in een bench wil hebben tussentijds. Mojo van mij sloopt ze niet dus die zit er regelmatig in als ik op wedstrijd ben en hij is mee. Tapas houdt niet van in een bench zitten, dus die ligt in de winter lekker rustig in de auto en in de zomer ligt ze aan de grondpin in de tent of heb ik haar gewoon bij me aan de riem.
Ik heb inderdaad ook een Quechua-ploptent, ik vind ze ideaal voor de wedstrijden. Wat ook handig is, is een opvouwbare bolderkar, zodat je je tas, stoel, tent, bench, waterbak en wat je nog meer mee hebt in 1x en zonder gedoe mee kunt nemen als je een stukje moet lopen, wat wel vaak het geval is bij de agilitywedstrijden, zo is mijn ervaring.
MirjamV
Zeer actief

Machie schreef:Csiva sloopt helaas wel de stoffen bench. Ik heb dus nu een ijzeren. Maar alleen voor de winter. In de zomer ligt ze gewoon aan een grondpin in de tent, en als ik er bij ben gewoon los. Stukje schapengaas om de tent en ze kan heerlijk los liggen :)
Daar ben ik bij die van mij ook bang voor. Daarom twijfel ik nog een beetje. Ik denk dat hij er niet echt aan gaat knagen, maar meer aan het gaas gaat krappen als ik bijv. even weg ben en hij erin zit. Maar zo'n ijzeren bench lijkt me ook weer zo'n gesjouw.
rakker2000 schreef:Dit zijn de tenten wie je heel vaak op de wedstrijden ziet
http://www.decathlon.nl/woonruimte-base ... 08602.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Die benches, ik gebruik ze zelf al jaren voor de honden. Heb ze wel met buizenframe, die met een rits vind ik te slap en je kunt er niets bovenop leggen. Milo zelf is heel druk maar de bench blijft staan. Maar het is geen sloper, en maakt de rits ook niet open.
Maar heb de honden er ook niet de hele dag erin zitten, zolang ik er ben staat ie open, ga ik weg gaat alleen milo erin.
Bedankt voor de link, zoiets bedoelde ik inderdaad.

Met zo'n buizenframe is misschien wel beter.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Mijn stoffen bench heeft geen buizenframe en ik kan er toch gerust een en ander bovenop leggen hoor. Geen zware tas natuurlijk, maar riemen/halsbanden, catalogus, lunch, lekkers voor de honden en speeltjes liggen er hier regelmatig op zonder dat de boel instort.
MirjamV
Zeer actief

LongFields schreef:Wat voor bench je wil gebruiken hangt af van hoe graag je hond een nylon bench sloopt. Als je hond een sloper is kun je beter een draadbench meenemen als je je hond in een bench wil hebben tussentijds. Mojo van mij sloopt ze niet dus die zit er regelmatig in als ik op wedstrijd ben en hij is mee. Tapas houdt niet van in een bench zitten, dus die ligt in de winter lekker rustig in de auto en in de zomer ligt ze aan de grondpin in de tent of heb ik haar gewoon bij me aan de riem.
Ik heb inderdaad ook een Quechua-ploptent, ik vind ze ideaal voor de wedstrijden. Wat ook handig is, is een opvouwbare bolderkar, zodat je je tas, stoel, tent, bench, waterbak en wat je nog meer mee hebt in 1x en zonder gedoe mee kunt nemen als je een stukje moet lopen, wat wel vaak het geval is bij de agilitywedstrijden, zo is mijn ervaring.
Ik weet niet hoe hij zich gaat gedragen in een bench, ik heb nog nooit een bench gehad voor hem. Ook niet als pupje. Het is meer zo dat hij een hoop drukte kan maken als ik hem even achter moet laten (in de bench dan straks) en ik weet niet of die bench daar een beetje tegen bestand is :wink:
Zo'n bolderkar is inderdaad ook handig, daar zag ik ook mensen mee lopen.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Je zou ook nog een kunststof bench kunnen nemen, zit een beetje tussen de stoffen en de ijzeren in. Toen Mojo nog echt pup was had ik een kunststof bench die precies in mijn bolderkar paste, met pup erin. Reuze handig was dat. Inmiddels past dat bij lange na niet meer en is een opvouwbare bench gewoon een stuk praktischer.
MirjamV
Zeer actief

LongFields schreef:Je zou ook nog een kunststof bench kunnen nemen, zit een beetje tussen de stoffen en de ijzeren in. Toen Mojo nog echt pup was had ik een kunststof bench die precies in mijn bolderkar paste, met pup erin. Reuze handig was dat. Inmiddels past dat bij lange na niet meer en is een opvouwbare bench gewoon een stuk praktischer.
Ja dat kan ook nog, maar die kan je niet inklappen. Ik heb een vrij kleine auto dus ik denk dat iets opvouwbaars toch het meest praktisch is.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

MirjamV schreef:
LongFields schreef:Je zou ook nog een kunststof bench kunnen nemen, zit een beetje tussen de stoffen en de ijzeren in. Toen Mojo nog echt pup was had ik een kunststof bench die precies in mijn bolderkar paste, met pup erin. Reuze handig was dat. Inmiddels past dat bij lange na niet meer en is een opvouwbare bench gewoon een stuk praktischer.
Ja dat kan ook nog, maar die kan je niet inklappen. Ik heb een vrij kleine auto dus ik denk dat iets opvouwbaars toch het meest praktisch is.
Ja, dat denk ik dan ook. :wink:
Machie
Zeer actief

Ik heb idd ook een opvouwbare bolderkar, past een kleiner maatje ijzeren bench ook prima in. Zo'n kar is wel een enorm handig aankoop. Al met al heb ik een boel verzameld aan zooi het afgelopen jaar ;)
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Hebben jullie ook een link naar die bolderkar toevallig? Want die zoek ik nog.
Opvouwbaar klinkt wel handig want zoveel ruimte om hem tussendoor op te bergen heb ik niet...
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
rakker2000
Zeer actief
parson russell terrier
boerenfox

maar als hij rustig bij de tent blijft liggen aan een pin, is dat geen optie? rak en tom vonden dat veel fijner dan in de bench, terwijl die er wel stond. zochten hem alleen op als ze oe waren.
Machie schreef:
rakker2000 schreef:dat gaas lukt dus niet met milo, die gaat dara doorheen als hij het veld ziet, terwijl het op vakantie wel goed gaat.
Milo is een monster :D Maar wel een heeel lief monster :I:
dat zeker. is echt een klein, wit monster.

meneer mag dit jaar ook beginnen met wedstrijden :schrik:

Pets_Passion schreef:Hebben jullie ook een link naar die bolderkar toevallig? Want die zoek ik nog.
Opvouwbaar klinkt wel handig want zoveel ruimte om hem tussendoor op te bergen heb ik niet...
jan van driel had ze toen http://www.janvandriel.nl" onclick="window.open(this.href);return false; weet niet of hij ze nog heeft. karwei heeft ze wel eens in de aanbieding. en bij de anwb komen ze denk ik van de zomer ook wel weer.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Even opvouwbare bolderkar intikken in google en je krijgt allerlei links naar webshops waar ze te koop zijn. Ik heb de mijne bij een kampeerwinkel gekocht, in Ermelo. Dat zou je ook kunnen proberen als je een dergelijke winkel in de buurt hebt.
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

De ANWB bolderkar is de bekendste en is lekker sterk. Andere merken heb ik niet getest, maar ik heb wel eens gemopper gehoord dat sommige typen net te klein zijn voor de bench.

Mijn tip:
koop op korte termijn bench + tent (die tenten zijn bijna elke zomer uitverkocht)
Meet hoe groot de kar moet zijn om het erin te plaatsen
Koop dan de kar
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Degene die ik heb is ook heel erg stevig en is kleiner op te bergen/mee te nemen als hij ingevouwen is dan die van de ANWB. :wink:
Machie
Zeer actief

Ik heb een andere versie, van de kruitvat. Voldoet ook prima :)
MirjamV
Zeer actief

rakker2000 schreef:maar als hij rustig bij de tent blijft liggen aan een pin, is dat geen optie? rak en tom vonden dat veel fijner dan in de bench, terwijl die er wel stond. zochten hem alleen op als ze oe waren.
Nou ja, rustig...... Hij gaat sowiezo blaffen en drukte maken als ik hem even alleen laat als we ergens zijn. Als er bekenden mee zijn kan hij daar bij zitten. En bij mooi weer kan hij inderdaad aan een pin, maar als het slecht weer is en je zit in een tent of binnen dan wil ik hem ook ergens in kunnen doen als ik even weg moet of parcour verkennen o.i.d.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

MirjamV schreef: En bij mooi weer kan hij inderdaad aan een pin, maar als het slecht weer is en je zit in een tent of binnen dan wil ik hem ook ergens in kunnen doen als ik even weg moet of parcour verkennen o.i.d.
Mijn tent is gewoon waterdicht hoor, dus daarin heb ik altijd de hond aan de grondpin. :wink:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Je hebt ook inklapbare kunststof benches. Heb er zelf geen (Ziva ligt in een stoffen en Jip aan de pin met dekbed) maar ze lijken me wel handig als je een sloperige hond hebt.

Een bolderkar heb ik nooit nodig gehad. Ik hang de tent op mijn rug, stoel schuif ik daar tussen en mijn rugzak hang ik over een schouder. Mocht ik Ziva bij hebben en dus een bench dan gaat die in mijn hand. Beetje pakezel maar scheelt wel weer een bolderkar meenemen :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Lysette schreef:Je hebt ook inklapbare kunststof benches. Heb er zelf geen (Ziva ligt in een stoffen en Jip aan de pin met dekbed) maar ze lijken me wel handig als je een sloperige hond hebt.

Een bolderkar heb ik nooit nodig gehad. Ik hang de tent op mijn rug, stoel schuif ik daar tussen en mijn rugzak hang ik over een schouder. Mocht ik Ziva bij hebben en dus een bench dan gaat die in mijn hand. Beetje pakezel maar scheelt wel weer een bolderkar meenemen :ok:
Zoals jij het doet heb ik ook een hele poos gedaan, maar ik vind het toch een heel gedoe, zeker als je een flink eind van het terrein af hebt moeten parkeren. Ik zie het lastige niet van het meenemen van een bolderkar, legt hem in de auto of zet hem achter de voorstoel of voor de bijrijdersstoel en haalt hem er ter plekke weer uit.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Ik gebruiken ijzeren bench, als ik er bij ben zit ze aan een grondpin. Alleen als ik wegloop dan blijft ze echt niet rustig aan zo'n pin liggen dus vandaar ook de bench.
Ze is al eens dwars door zo'n nylonbench gelopen dus die vertrouw ik niet zo :schrik:

Het is een gesleep, zeker voor maatje Sari maar dan hoef ik tenminste niet bang te zijn dat er een hond met pin achter zich aan her veld over rent :mann:

Ik heb zo'n inklapbaar steekwagentje, ook ideaal.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Niet zo zeer lastig maar ik neem het liefst zo min mogelijk mee en mis hem niet. Maar als straks de kleine man een keer mee gaat zal het ook wel een complete uitdragerij worden ;-)

LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Veronique & Kyra schreef: Ik heb zo'n inklapbaar steekwagentje, ook ideaal.
Die had ik eerst ook, alleen klapte daarvan op een gegeven moment te pas en te onpas 1 van de 2 wieltjes in, waardoor de hele boel 1 kant opkiepte en met een beetje pech eraf kletterde.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Lysette schreef:Niet zo zeer lastig maar ik neem het liefst zo min mogelijk mee en mis hem niet. Maar als straks de kleine man een keer mee gaat zal het ook wel een complete uitdragerij worden ;-)
Als ik zelf zo beladen ben en Tapas (of Mojo als die ook mee is) geeft een keer een snok aan de riem omdat ze een bekende hond spotten, dan ben ik daar een stuk minder blij mee dan wanneer ze hetzelfde doen en ik heb mijn bagage lekker stabiel in mijn kar liggen.
Maar dat is natuurlijk persoonlijk, ik vind die opvouwbare karren echt ideaal.
Machie
Zeer actief

Ik wil ook niet meer zonder kar :F: Vind het zoveel makkelijker. Ik vond het ook altijd onzin, tot ik er 1 had :LOL:
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

LongFields schreef:
Veronique & Kyra schreef: Ik heb zo'n inklapbaar steekwagentje, ook ideaal.
Die had ik eerst ook, alleen klapte daarvan op een gegeven moment te pas en te onpas 1 van de 2 wieltjes in, waardoor de hele boel 1 kant opkiepte en met een beetje pech eraf kletterde.
Ah dat is niet handig nee, bij mij klappen de wielen niet in dus daar heb ik geen last van.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Lysette schreef:Niet zo zeer lastig maar ik neem het liefst zo min mogelijk mee en mis hem niet. Maar als straks de kleine man een keer mee gaat zal het ook wel een complete uitdragerij worden ;-)
Als ik zelf zo beladen ben en Tapas (of Mojo als die ook mee is) geeft een keer een snok aan de riem omdat ze een bekende hond spotten, dan ben ik daar een stuk minder blij mee dan wanneer ze hetzelfde doen en ik heb mijn bagage lekker stabiel in mijn kar liggen.
Maar dat is natuurlijk persoonlijk, ik vind die opvouwbare karren echt ideaal.
Ik heb natuurlijk meestal alleen den poedel bij die met een pink te houden is. Dat scheelt wel denk ik ja. Als je het handig vindt moet je het natuurlijk ook gewoon doen :ok:

Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”