Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foto en Nieuws topic "Project Kral 2015 " - upd dec 2015
Moderator: moderatorteam
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Foto en Nieuws topic "Project Kral 2015 " - upd dec 2015
Hier is de laatste update van het asiel - Januari 2015 -
---------------------------------------------------------------------------------
Beste vrienden,
November en december waren natte maanden in Istanbul, met bijna iedere dag de nodige buien. Voor asielhonden geen makkelijke tijd, omdat zij constant buiten zijn en soms niet eens een hok in willen gaan. Sommige honden zijn daardoor gaan hoesten en hebben we moeten behandelen met antibiotica.
Murat Bekhan en het SHKD-team zijn van 21 tot 23 december in Ayvalik geweest om aldaar, volledig gesponsord door Stichting ActieZwerfhonden, 152 honden uit Ayvalik and 7 katten van Cunda te steriliseren. Het totale aantal honden dat we daarmee gesteriliseerd hebben komt uit op 1206, een bewonderenswaardig getal. Het was de bedoeling dat hiermee de campagne in Ayvalik voorbij zou zijn. Echter zijn Murat en Necdet een kijkje wezen nemen op de vuilnisbelt en zagen dat daar ongeveer 200 vruchtbare honden en pups leven die zich voeden met het afval. Door de erbarmelijke omstandigheden op de vuilstortplaats wordt er onderling veel gevochten, honden lijden en sterven. Daarop hebben Murat en Necdet besloten om van 24 tot 26 januari in dat gebied ook honden te gaan steriliseren.
Saprinas is inmiddels aan beide ogen geopereerd. Eén van de ogen is volledig hersteld, maar helaas het andere oog niet. Daarom hebben we haar nogmaals geopereerd aan dat oog en haar medicatie en druppels van de dierenarts gegeven. Tot onze grote spijt heeft ook dit niet mogen helpen en is ze weer terug bij af. De dierenarts heeft een derde operatie voorgesteld, echter denkt Murat dat de kans van slagen erg klein is. Saprinas moet binnenkort terug naar de dierenarts en dan zullen we beslissen hoe nu verder. We zijn Aysen Bolukbas en haar familie heel erg dankbaar dat zij de operaties van Saprinas mogelijk gemaakt hebben. Of we nu beslissen om nogmaals te opereren of niet, Saprinas kan in ieder geval weer zien nu en dat biedt haar goede kansen in het leven. Langzaamaan verdwijnt haar verlegen karakter en wordt ze steeds socialer en vriendelijker.
In november is Sumbul plotseling overleden.
Sati en Adam zijn de laatste tijd afgevallen. Een grondige bloedtest wijst echter uit dat zij in goede gezondheid verkeren en dus kunnen we concluderen dat het gewichtsverlies veroorzaakt wordt door ouderdom.
Pars had een tumor in zijn nek. Deze heeft Murat met succes kunnen verwijderen.
Tot zover een update vanuit het asiel.
Veel groeten en liefs van het SHKD-team en jullie honden,
SHKD-team
---------------------------------------------------------------------------------
Beste vrienden,
November en december waren natte maanden in Istanbul, met bijna iedere dag de nodige buien. Voor asielhonden geen makkelijke tijd, omdat zij constant buiten zijn en soms niet eens een hok in willen gaan. Sommige honden zijn daardoor gaan hoesten en hebben we moeten behandelen met antibiotica.
Murat Bekhan en het SHKD-team zijn van 21 tot 23 december in Ayvalik geweest om aldaar, volledig gesponsord door Stichting ActieZwerfhonden, 152 honden uit Ayvalik and 7 katten van Cunda te steriliseren. Het totale aantal honden dat we daarmee gesteriliseerd hebben komt uit op 1206, een bewonderenswaardig getal. Het was de bedoeling dat hiermee de campagne in Ayvalik voorbij zou zijn. Echter zijn Murat en Necdet een kijkje wezen nemen op de vuilnisbelt en zagen dat daar ongeveer 200 vruchtbare honden en pups leven die zich voeden met het afval. Door de erbarmelijke omstandigheden op de vuilstortplaats wordt er onderling veel gevochten, honden lijden en sterven. Daarop hebben Murat en Necdet besloten om van 24 tot 26 januari in dat gebied ook honden te gaan steriliseren.
Saprinas is inmiddels aan beide ogen geopereerd. Eén van de ogen is volledig hersteld, maar helaas het andere oog niet. Daarom hebben we haar nogmaals geopereerd aan dat oog en haar medicatie en druppels van de dierenarts gegeven. Tot onze grote spijt heeft ook dit niet mogen helpen en is ze weer terug bij af. De dierenarts heeft een derde operatie voorgesteld, echter denkt Murat dat de kans van slagen erg klein is. Saprinas moet binnenkort terug naar de dierenarts en dan zullen we beslissen hoe nu verder. We zijn Aysen Bolukbas en haar familie heel erg dankbaar dat zij de operaties van Saprinas mogelijk gemaakt hebben. Of we nu beslissen om nogmaals te opereren of niet, Saprinas kan in ieder geval weer zien nu en dat biedt haar goede kansen in het leven. Langzaamaan verdwijnt haar verlegen karakter en wordt ze steeds socialer en vriendelijker.
In november is Sumbul plotseling overleden.
Sati en Adam zijn de laatste tijd afgevallen. Een grondige bloedtest wijst echter uit dat zij in goede gezondheid verkeren en dus kunnen we concluderen dat het gewichtsverlies veroorzaakt wordt door ouderdom.
Pars had een tumor in zijn nek. Deze heeft Murat met succes kunnen verwijderen.
Tot zover een update vanuit het asiel.
Veel groeten en liefs van het SHKD-team en jullie honden,
SHKD-team
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 09 dec 2015 23:25, 4 keer totaal gewijzigd.
- mercedes2803
- Zeer actief
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Re: Foto en Nieuws topic "Project Kral 2015 "
Wat een leuk koppie heeft Bambi zeg
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ik blijf een zwak houden voor Dobby.
De rest is ook erg aandoenlijk maar dobby,....
Fijn dat we hier weer de updates kunnen lezen.

De rest is ook erg aandoenlijk maar dobby,....
Fijn dat we hier weer de updates kunnen lezen.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- mercedes2803
- Zeer actief
Ja, Bambi heeft niet alleen een lief koppie , maar IS ook erg lief
Ik heb haar beide keren gezien dat ik er was
Het jammere is dat ik de honden uit ons eigen projectje niet echt op mijn netvlies heb staan, op Dobby na
want ik geloof dat ik die zelf ook ergens op foto's heb staan.
Wat een leukerd he?
Kont de schuwe blaffert heb ik in een gedeelte van schuwe honden wel op afstand gezien
En Trimmetje, die is zo lekker relaxed...
Maar de volgende keer dat ik er ben ga ik met naam en rugnummers de hokken in hoor

Ik heb haar beide keren gezien dat ik er was
Het jammere is dat ik de honden uit ons eigen projectje niet echt op mijn netvlies heb staan, op Dobby na
want ik geloof dat ik die zelf ook ergens op foto's heb staan.
Wat een leukerd he?
Kont de schuwe blaffert heb ik in een gedeelte van schuwe honden wel op afstand gezien
En Trimmetje, die is zo lekker relaxed...
Maar de volgende keer dat ik er ben ga ik met naam en rugnummers de hokken in hoor

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
ik vind het zo goed van je dat je daar naartoe gaat! ik zou alleen maar huilen geloof ik.
super dat je steeds foto's plaatst.

- mercedes2803
- Zeer actief
Ik krijg eens in de zoveel maanden een update met verhaal EN Foto's toegestuurdHutsje schreef:ik vind het zo goed van je dat je daar naartoe gaat! ik zou alleen maar huilen geloof ik.

Die plaats ik hier dan idd
Zo blijven we algemeen op de hoogte en dat bindt
De reden dat ik een tweede keer ging en misschien dit jaar wel een derde keer
en anders volgend jaar wel (en de rest van mijn leven

is omdat ik de eerste keer heb kunnen zien wat een immens goed werk er gedaan wordt door
de verzorgers , vrijwilligers en dierenarts Murat
Laatstgenoemde heb ik de laatste keer ook ontmoet en wat een innemend en mooi mens!!!
Evenals Bilge, de mevrouw die de stukjes vaak schrijft en er ook vaak komt, zij was ook degene die ons meenam er naartoe.
Maar het diepste respect heb ik nog wel voor de mensen die er dag in dag uit, de hele dag, in weer en wind
bij de honden zijn, de kennels checken, voer rondrijden met kruiwagens, de kennels onderhouden, de honden aanhalen, ze verzorgen, ze in de gaten houden hoe het met ze gaat etc etc
Echt... je kunt ze vragen naar een specifieke hond en ze weten over vrijwel ELKE hond wel iets te vertellen, ze weten waar ze zitten en lopen zo voor je uit naar de kennels waar die hond zit, doen de deur open, lopen naar binnen, roepen/klikken en klakken en staan te wijzen wie het is, of als de honden aan komen lopen met kwispelende staart zitten ze er uitbundig mee te knuffen.
Dat kan alleen maar als je ECHT van ze houdt, ander ga je al die voddebalen, manke nelissen, pluizebollen en blafapen niet bij naam onthouden.

Er zijn bvb ook nachtwakers...die mannen zitten de hele nacht in een soort schaftkeet, doen hun rondes, in het STERVENSSTIKKE donker
naast een voormalige vuilnisbelt, buiten de stad.
Geen stroom, geen stromend water, geen internet...niet met je laptoppie op schoot je nachtdienst uitzitten of zo...
Nee, in de kou, in het donker, met zaklampie's
Ze komen lopend of met de bus en dat al jaar in jaar uit, maand in maand uit.
Ik zie die bezieling zelfs in Nederlandse opvang of asiels nog niet eens altijd
Echt, het is dat het daar als heel bizar beschouwd wordt, maar ik voel op de momenten dat ik daar ben soms bij vlagen echt de behoefte opkomen om ze vast te grijpen en te knuffelen, om ze in de watten te leggen, om ze een dikke kus op het voorhoofd te geven, de hele middag schouderklopjes te geven of zo..
En weet je Jes...
Als je in Istanbul loopt en ziet hoe onveilig sommige plekken zijn met verkeer en daar dartelen dan honden met pups doorheen...
En dan de wetenschap dat er (zeker in het verleden regelmatig) "schoonmaak" razzia's gehouden worden

Dan kun je echt alleen maar blij zijn dat er het bosasiel is waar ze in relatieve vrijheid , veilig zitten en verzorging krijgen.
Wat me wel die beide keren erg opviel is dat ze in de stad zelf - er zijn vast uitzonderingen - ze niet bewust slecht zijn voor de honden op straat. In sommige gevallen hangen ze rond op hangplekken waar mannen zitten te schaken bvb, en krijgen dan wat toegeworpen.
Maar wat er in de kleinere dorpen en dergelijk gebeurt waar ik dingen over gezien heb op internet..dat maakt je ook verdrietig hoor.
En je weet dat ze erg weinig met honden hebben, dus ligt er ergens een gewond dier, kreupell, mager, schurfterig, dan zullen hele volksstammen er niet om malen of zich er mee bezig gaan houden
Maar goed , dat zie je in onze zogenaamde beschaving helaas ook wel.
Het bosasiel is dus zeker een plek die het bezoeken waard is en waar je ook niet per definitie met een rotgevoel vandaan gaat.
Ik vind het wel moeilijk om weg te gaan aan het eind van zo'n dag hoor, maar dat is ook je eigen gevoel erbij.
Ik gun, zeker de jonge honden die er dan zitten, allemaal een fijn huis, met een hondslaapzakje zoals Lijf heeft

- Elske
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising duitse herder en twee straathondjes
- Aantal honden: 3
Ik vind het echt geweldig dat je deze actie hebt opgezet en in gang houd!
Het mooie van het shkd vind ik zelf dat hun focus ligt op het oplossen van de problemen ter plekke en ze niet klakkeloos maar honden weg proberen te halen zonder de bron aan te pakken.
Zelf heb ik sinds twee maanden twee honden uit het shkd bosasiel, beide gekomen als opvangers maar we kunnen ze niet meer laten gaan dus blijven ze.
Als ik de berichten over de weersomstandigheden daar lees en mijn kleintjes dan onder warme dekens naast me op de bank heb liggen is het contrast met het leven voor de honden daar zo enorm groot.
Murat is wat mij betreft een echte held, ik heb er echt bewondering voor hoe belangeloos hij zich inzet voor de honden. Ik heb Murat mogen ontmoeten toen hij Puck en Moos naar Nederland bracht. Toen de honden aankwamen was er een moment dat de honden op schiphol 'kwijt' waren, de frustratie toen niet duidelijk was waar de honden waren en de opluchting toen ze eindelijk terecht waren was bij Murat nog groter dan bij de toekomstige baasjes die stonden te wachten. Er zouden meer dierenartsen als hij moeten zijn...
Ik hoop ook ooit een keer net als jij het shkd te kunnen bezoeken.
Het mooie van het shkd vind ik zelf dat hun focus ligt op het oplossen van de problemen ter plekke en ze niet klakkeloos maar honden weg proberen te halen zonder de bron aan te pakken.
Zelf heb ik sinds twee maanden twee honden uit het shkd bosasiel, beide gekomen als opvangers maar we kunnen ze niet meer laten gaan dus blijven ze.

Murat is wat mij betreft een echte held, ik heb er echt bewondering voor hoe belangeloos hij zich inzet voor de honden. Ik heb Murat mogen ontmoeten toen hij Puck en Moos naar Nederland bracht. Toen de honden aankwamen was er een moment dat de honden op schiphol 'kwijt' waren, de frustratie toen niet duidelijk was waar de honden waren en de opluchting toen ze eindelijk terecht waren was bij Murat nog groter dan bij de toekomstige baasjes die stonden te wachten. Er zouden meer dierenartsen als hij moeten zijn...
- mercedes2803
- Zeer actief
Wat leuk dat jij twee honden uit het bosasiel hebt!!!Elske schreef:Ik vind het echt geweldig dat je deze actie hebt opgezet en in gang houd!
Zelf heb ik sinds twee maanden twee honden uit het shkd bosasiel, beide gekomen als opvangers maar we kunnen ze niet meer laten gaan dus blijven ze.Als ik de berichten over de weersomstandigheden daar lees en mijn kleintjes dan onder warme dekens naast me op de bank heb liggen is het contrast met het leven voor de honden daar zo enorm groot.
Heb je foto's ?
Ik ben heeeeeel benieuwd of het hondjes zijn die ik de afgelopen keer gezien heb

Ik heb massa's foto's op mijn facebook en thuis op de pC staan, dus wie weet!
En Murat...
Ja , wat een held he?

Ik zie hem zo staan daar op Schiphol te zweten en te snuiven

Hij zet zich idd belangeloos in als dierenarts en dat al jaren he?!
Dat doe je alleen maar als je betrokken bent en van dieren houdt.
Als je de gelegenheid hebt, ZEKER gaan

- Elske
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising duitse herder en twee straathondjes
- Aantal honden: 3
Tuurlijk heb ik foto's!mercedes2803 schreef:Wat leuk dat jij twee honden uit het bosasiel hebt!!!Elske schreef:Ik vind het echt geweldig dat je deze actie hebt opgezet en in gang houd!
Zelf heb ik sinds twee maanden twee honden uit het shkd bosasiel, beide gekomen als opvangers maar we kunnen ze niet meer laten gaan dus blijven ze.Als ik de berichten over de weersomstandigheden daar lees en mijn kleintjes dan onder warme dekens naast me op de bank heb liggen is het contrast met het leven voor de honden daar zo enorm groot.
Heb je foto's ?
Ik ben heeeeeel benieuwd of het hondjes zijn die ik de afgelopen keer gezien heb![]()
Ik heb massa's foto's op mijn facebook en thuis op de pC staan, dus wie weet!
En Murat...
Ja , wat een held he?![]()
Ik zie hem zo staan daar op Schiphol te zweten en te snuiven![]()
Hij zet zich idd belangeloos in als dierenarts en dat al jaren he?!
Dat doe je alleen maar als je betrokken bent en van dieren houdt.
Als je de gelegenheid hebt, ZEKER gaan
Dit is een foto van Puck toen ze nog daar was, ze heette toen Browny

En hier bij ons:

En Moos(daar Gamble) toen hij nog daar was, hij is eerst bij een gezin hier in Nederland geplaatst geweest maar omdat het daar niet ging is hij bij ons terecht gekomen.

En Moos bij ons thuis:

Vanaf dag één vormden ze al overduidelijk een roedel dus daar konden wij niks meer aan veranderen

Ik ben benieuwd of je ze daar tegen bent gekomen, Puck is naar schatting nu een jaar oud, Moos zou rond maart 1 moeten worden.
Wanneer ben je er voor het laatst geweest?
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Wij gaan Kotan voor een jaar adopteren 

- mercedes2803
- Zeer actief
Wow!Brigitte schreef:Wij gaan Kotan voor een jaar adopteren

wat lief Bri!!!
Er blijven helaas genoeg gehandicapte honden in het project over om te steunen
Dus alle extra's die gestort worden probeer ik in dat project onder te brengen
Als er nou ECHT heel veel aanmeldingen komen kunnen we misschien overgaan tot een vierde hond, maar vooralsnog is dat
nog iets te ver weg
- suza
- Actief
- Mijn ras(sen): Turkse natuurrassen
- Contacteer:
Lieve Hondenforummmers,
heel erg bedankt voor jullie steun nu al voor het derde achtereenvolgende jaar!
Ik ga Murat niet vertellen wat er hier allemaal over hem geschreven wordt; hij loopt al naast zijn schoenen.
Momenteel is hij honden aan het steriliseren in het Turkse Ayvalik.
ActieZwerfhonden betaalt alle kosten; salaris vangteam, paraveterinair, dierenarts, instrumenten, medicijnen, vaccinaties en noem maar op. Murat heeft de leiding en ja geloof het of niet...hij wil geen salaris.
Naast zijn werk voor ons tijdens de sterilisatiecampagnes is hij manager van het bos asiel waar hij een kleine vergoeding voor ontvangt. Hij voorziet in zijn levensonderhoud met een baan in een particuliere dierenkliniek.
In het bos asiel leven echt honden die nergens anders terecht kunnen. Veelal dieren die ziek of gewond naar het asiel gebracht zijn en na herstel niet meer terug op straat geplaatst konden worden.
Het vriendenproject waar jullie nu al voor het derde jaar voor doneren zorgt dat de kosten van de verzorging van een aantal van deze honden gegarandeerd zijn.
Sommige honden in het bos asiel zijn super geschikt als familie hond en minder geschikt om in het asiel te leven. Op kleine schaal wordt getracht voor hen een familie in Nederland of Duitsland te vinden.
Zowel ActieZwerfhonden als het SHKD (eigenaar van het bos asiel) zijn van mening dat de zwerfhondenproblematiek daar aangepakt moet worden waar ze is en dat het herplaatsen van honden het geluk voor die ene hond kan zijn maar niet de oplossing voor de zwerfhondenproblematiek is. Die moet echt gezocht worden in het vangen, steriliseren en terugplaatsen van honden, zodat het aantal honden langs natuurlijke weg af zal nemen.
Nog even over Ayvalik.
Inmiddels zijn er 1206 honden gesteriliseerd. Op dit moment wordt er gewerkt aan het vangen, steriliseren en terugplaatsen van 200 honden die op de vuilstortplaats van Ayvalik trachten te overleven.
Onderstaand wat achtergrondinformatie zoals die in onze januari nieuwsbrief stond
Stil zitten en achterover leunen is er echter nog niet bij...
In principe is “the breaking point” bereikt; het percentage gesteriliseerde dieren is nu hoog genoeg om een vermindering van het aantal dieren te krijgen; er zullen meer honden sterven dan dat er pups geboren zullen worden.
Uit mededogen met de dieren willen we echter verder gaan. In Ayvalik is een grote vuilstortplaats waar zo’n 200 honden leven. Honden die elders geen voer kunnen vinden, komen naar deze plek. Het leven is er hard; te veel honden op een te klein oppervlak met alle gevolgen van dien; honden vechten om voedsel, schuilplaatsen en leefruimte, en de reuen om de loopse teven. Alles wat maar enigszins eetbaar lijkt wordt opgegeten, met het gevolg dat veel dieren voedselvergiftiging hebben. Als de dieren gesteriliseerd zijn, zullen in ieder geval de vechtpartijen om de loopse teven stoppen en zullen de teefjes zich kunnen concentreren op hun eigen welzijn in plaats van al hun krachten op te gebruiken tijdens weer een dracht en voor het grootbrengen van pups. En natuurlijk zal het aantal honden afnemen als er geen pups meer geboren worden en er door onze eerdere sterilisaties ook geen vruchtbare honden uit de omgeving meer naar de vuilstortplaats komen. Kortom, het welzijn van de honden zal enorm worden verbeterd.
Op zaterdag 24 januari vertrekken Murat en zijn team naar Ayvalik om de 25ste te beginnen met de sterilisatie van deze honden. Een team getrainde hondenvangers zal vooruit reizen om de extreem schuwe honden te vangen. Hierbij zullen zij geholpen worden door een aantal Syrische en Koerdische vluchtelingen die ook op de vuilstortplaats leven. Zij zullen hier een kleine vergoeding voor ontvangen, die ook voor hen het leven iets dragelijker zal maken. Deze actie zal rond de 6000 euro gaan kosten. Een Turkse dierenvriend heeft 4000 euro gedoneerd! Voor de overige 2000 euro hopen wij op uw steun! In maart zullen we naar Ayvalik vertrekken om de zwerfhondenpopulatie in Ayvalik en de zwerfkatten- en hondenpopulatie van Cunda ook daadwerkelijk onder controle te houden. Eerdere effectieve sterilisatieprojecten hebben aangetoond dat twee keer per jaar “nazorg” nodig is. Het is een illusie om te denken dat geen dier de sterilisatiedans ontsprongen is en dat niemand nog ongesteriliseerde dieren op straat zal dumpen. Het aantal te steriliseren dieren zal echter iedere keer afnemen en de nazorg zal uiteindelijk overbodig worden.
heel erg bedankt voor jullie steun nu al voor het derde achtereenvolgende jaar!
Ik ga Murat niet vertellen wat er hier allemaal over hem geschreven wordt; hij loopt al naast zijn schoenen.
Momenteel is hij honden aan het steriliseren in het Turkse Ayvalik.
ActieZwerfhonden betaalt alle kosten; salaris vangteam, paraveterinair, dierenarts, instrumenten, medicijnen, vaccinaties en noem maar op. Murat heeft de leiding en ja geloof het of niet...hij wil geen salaris.
Naast zijn werk voor ons tijdens de sterilisatiecampagnes is hij manager van het bos asiel waar hij een kleine vergoeding voor ontvangt. Hij voorziet in zijn levensonderhoud met een baan in een particuliere dierenkliniek.
In het bos asiel leven echt honden die nergens anders terecht kunnen. Veelal dieren die ziek of gewond naar het asiel gebracht zijn en na herstel niet meer terug op straat geplaatst konden worden.
Het vriendenproject waar jullie nu al voor het derde jaar voor doneren zorgt dat de kosten van de verzorging van een aantal van deze honden gegarandeerd zijn.
Sommige honden in het bos asiel zijn super geschikt als familie hond en minder geschikt om in het asiel te leven. Op kleine schaal wordt getracht voor hen een familie in Nederland of Duitsland te vinden.
Zowel ActieZwerfhonden als het SHKD (eigenaar van het bos asiel) zijn van mening dat de zwerfhondenproblematiek daar aangepakt moet worden waar ze is en dat het herplaatsen van honden het geluk voor die ene hond kan zijn maar niet de oplossing voor de zwerfhondenproblematiek is. Die moet echt gezocht worden in het vangen, steriliseren en terugplaatsen van honden, zodat het aantal honden langs natuurlijke weg af zal nemen.
Nog even over Ayvalik.
Inmiddels zijn er 1206 honden gesteriliseerd. Op dit moment wordt er gewerkt aan het vangen, steriliseren en terugplaatsen van 200 honden die op de vuilstortplaats van Ayvalik trachten te overleven.
Onderstaand wat achtergrondinformatie zoals die in onze januari nieuwsbrief stond
Stil zitten en achterover leunen is er echter nog niet bij...
In principe is “the breaking point” bereikt; het percentage gesteriliseerde dieren is nu hoog genoeg om een vermindering van het aantal dieren te krijgen; er zullen meer honden sterven dan dat er pups geboren zullen worden.
Uit mededogen met de dieren willen we echter verder gaan. In Ayvalik is een grote vuilstortplaats waar zo’n 200 honden leven. Honden die elders geen voer kunnen vinden, komen naar deze plek. Het leven is er hard; te veel honden op een te klein oppervlak met alle gevolgen van dien; honden vechten om voedsel, schuilplaatsen en leefruimte, en de reuen om de loopse teven. Alles wat maar enigszins eetbaar lijkt wordt opgegeten, met het gevolg dat veel dieren voedselvergiftiging hebben. Als de dieren gesteriliseerd zijn, zullen in ieder geval de vechtpartijen om de loopse teven stoppen en zullen de teefjes zich kunnen concentreren op hun eigen welzijn in plaats van al hun krachten op te gebruiken tijdens weer een dracht en voor het grootbrengen van pups. En natuurlijk zal het aantal honden afnemen als er geen pups meer geboren worden en er door onze eerdere sterilisaties ook geen vruchtbare honden uit de omgeving meer naar de vuilstortplaats komen. Kortom, het welzijn van de honden zal enorm worden verbeterd.
Op zaterdag 24 januari vertrekken Murat en zijn team naar Ayvalik om de 25ste te beginnen met de sterilisatie van deze honden. Een team getrainde hondenvangers zal vooruit reizen om de extreem schuwe honden te vangen. Hierbij zullen zij geholpen worden door een aantal Syrische en Koerdische vluchtelingen die ook op de vuilstortplaats leven. Zij zullen hier een kleine vergoeding voor ontvangen, die ook voor hen het leven iets dragelijker zal maken. Deze actie zal rond de 6000 euro gaan kosten. Een Turkse dierenvriend heeft 4000 euro gedoneerd! Voor de overige 2000 euro hopen wij op uw steun! In maart zullen we naar Ayvalik vertrekken om de zwerfhondenpopulatie in Ayvalik en de zwerfkatten- en hondenpopulatie van Cunda ook daadwerkelijk onder controle te houden. Eerdere effectieve sterilisatieprojecten hebben aangetoond dat twee keer per jaar “nazorg” nodig is. Het is een illusie om te denken dat geen dier de sterilisatiedans ontsprongen is en dat niemand nog ongesteriliseerde dieren op straat zal dumpen. Het aantal te steriliseren dieren zal echter iedere keer afnemen en de nazorg zal uiteindelijk overbodig worden.
zo lang mensen denken dat honden niet voelen zullen honden voelen dat mensen niet denken
- mercedes2803
- Zeer actief
En een leuk filmpje van Konan ! (uit het gehandicapten project)
Op onderstaande link een mini filmpje van Konan de driepoot.
Bijna alle honden in het bos asiel leven in roedel verband.
Konan niet.
Hij heeft het goed naar zijn zin en is het liefst alleen en mag graag op zijn bank luieren.
https://www.dropbox.com/sh/1c0v1f3v43d1 ... GP2605.MOV" onclick="window.open(this.href);return false;
Op onderstaande link een mini filmpje van Konan de driepoot.
Bijna alle honden in het bos asiel leven in roedel verband.
Konan niet.
Hij heeft het goed naar zijn zin en is het liefst alleen en mag graag op zijn bank luieren.
https://www.dropbox.com/sh/1c0v1f3v43d1 ... GP2605.MOV" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Dat is wel een inieminiefilmpje
Maar duidelijk dat dat zijn plek is inderdaad. En dat het kan

Maar duidelijk dat dat zijn plek is inderdaad. En dat het kan

-
- Zeer actief
- Contacteer:
mooie dingen op komst dus, hopelijk gaat het allemaal zijn vruchten afwerpen!
- Hutsje
- Zeer actief
- mercedes2803
- Zeer actief
SHKD update januari - maart
De eerste maanden van 2015 waren koud en nat met slechts zo nu en dan een zonnige dag. Een pittige tijd voor onze honden. Sati, die voorheen steeds meer gewicht verloor, heeft speciaal voer gekregen en is goed door ons in de gaten gehouden. Inmiddels is hij aangekomen en oogt weer gezond. Adam heeft een operatie moeten ondergaan waarbij een knobbel in zijn nek verwijderd is. Het gaat weer goed met hem. In de laatste update informeerden we jullie over de operatie van Pars, waarbij een tumor verwijderd was. Ondanks de operatie ging zijn gezondheid steeds verder achteruit. Hij kwam steeds minder vaak zijn hok uit en vorige week begon hij te janken van de pijn. Murat kon niet anders dan hem uit zijn lijden te verlossen en hij is vredig ingeslapen.
Onze auto, destijds gedoneerd door een andere dierenwelzijnsorganisatie in Turkije, begon af te takelen. De monteur die ons enkele malen heeft geholpen met reparaties adviseerde ons de auto te verkopen en een nieuwe aan te schaffen. Helaas kregen we voor de oude auto niet meer genoeg terug en was er geen geld om het verschil bij te leggen. ActieZwerfhonden kwam in actie en nu hebben we een prachtige nieuwe bestelwagen om voer en honden in te vervoeren. Hier zijn we ontzettend dankbaar voor.
Hoewel we in januari al bijna ons gestelde doel hadden bereikt, is het SHKD team in Maart weer in Ayvalik geweest voor een ‘onderhoudscampagne’. We hebben weer 157 honden gesteriliseerd waardoor het totaal aantal gesteriliseerde honden, in een cirkel van 15 km vanuit het centrum van Ayvalik, tot nu toe uitkomt op 1713.
Ayvalik is een vakantieoord aan de Egeïsche kust van Turkije. In de zomer verblijven hier bijna 10 maal zoveel mensen dan in de wintermaanden. Het is een vreemde gewoonte, maar in Turkije adopteren mensen vaak een hond in de zomer om ze vervolgens achter te laten als men voor de winter weer naar huis gaat. Dat is de reden dat de zwerfhondenpopulatie aan het eind van de zomer altijd (veel) groter is dan voor de zomer: door de achtergelaten ongesteriliseerde honden en hun pups. Daarom is er besloten in mei (vlak voor het zomerseizoen begint) nog een extra sterilisatieronde te houden, waarna we in september (vlak na het zomerseizoen) nogmaals zullen terugkeren. Ons doel is niet alleen de populatie in Ayvalik onder controle te houden, maar ook te bewijzen aan andere steden in Turkije dat CNR (vangen, steriliseren en terugplaatsen) werkt.
We hebben met het project in Ayvalik al grote stappen gezet. Met nog wat kleinere stappen zal het de boeken in gaan als een groot succesverhaal. En dit alles, mede dankzij de gulle donateurs en supporters van ActieZwerfhonden. Wij zijn hen ontzettend dankbaar. We hopen dan ook dat de Nederlandse dierenvrienden ons zullen blijven steunen, zodat we het project succesvol kunnen afronden.
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie steun aan ons en dus ook aan onze dieren.
De eerste maanden van 2015 waren koud en nat met slechts zo nu en dan een zonnige dag. Een pittige tijd voor onze honden. Sati, die voorheen steeds meer gewicht verloor, heeft speciaal voer gekregen en is goed door ons in de gaten gehouden. Inmiddels is hij aangekomen en oogt weer gezond. Adam heeft een operatie moeten ondergaan waarbij een knobbel in zijn nek verwijderd is. Het gaat weer goed met hem. In de laatste update informeerden we jullie over de operatie van Pars, waarbij een tumor verwijderd was. Ondanks de operatie ging zijn gezondheid steeds verder achteruit. Hij kwam steeds minder vaak zijn hok uit en vorige week begon hij te janken van de pijn. Murat kon niet anders dan hem uit zijn lijden te verlossen en hij is vredig ingeslapen.
Onze auto, destijds gedoneerd door een andere dierenwelzijnsorganisatie in Turkije, begon af te takelen. De monteur die ons enkele malen heeft geholpen met reparaties adviseerde ons de auto te verkopen en een nieuwe aan te schaffen. Helaas kregen we voor de oude auto niet meer genoeg terug en was er geen geld om het verschil bij te leggen. ActieZwerfhonden kwam in actie en nu hebben we een prachtige nieuwe bestelwagen om voer en honden in te vervoeren. Hier zijn we ontzettend dankbaar voor.
Hoewel we in januari al bijna ons gestelde doel hadden bereikt, is het SHKD team in Maart weer in Ayvalik geweest voor een ‘onderhoudscampagne’. We hebben weer 157 honden gesteriliseerd waardoor het totaal aantal gesteriliseerde honden, in een cirkel van 15 km vanuit het centrum van Ayvalik, tot nu toe uitkomt op 1713.
Ayvalik is een vakantieoord aan de Egeïsche kust van Turkije. In de zomer verblijven hier bijna 10 maal zoveel mensen dan in de wintermaanden. Het is een vreemde gewoonte, maar in Turkije adopteren mensen vaak een hond in de zomer om ze vervolgens achter te laten als men voor de winter weer naar huis gaat. Dat is de reden dat de zwerfhondenpopulatie aan het eind van de zomer altijd (veel) groter is dan voor de zomer: door de achtergelaten ongesteriliseerde honden en hun pups. Daarom is er besloten in mei (vlak voor het zomerseizoen begint) nog een extra sterilisatieronde te houden, waarna we in september (vlak na het zomerseizoen) nogmaals zullen terugkeren. Ons doel is niet alleen de populatie in Ayvalik onder controle te houden, maar ook te bewijzen aan andere steden in Turkije dat CNR (vangen, steriliseren en terugplaatsen) werkt.
We hebben met het project in Ayvalik al grote stappen gezet. Met nog wat kleinere stappen zal het de boeken in gaan als een groot succesverhaal. En dit alles, mede dankzij de gulle donateurs en supporters van ActieZwerfhonden. Wij zijn hen ontzettend dankbaar. We hopen dan ook dat de Nederlandse dierenvrienden ons zullen blijven steunen, zodat we het project succesvol kunnen afronden.
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie steun aan ons en dus ook aan onze dieren.
- mercedes2803
- Zeer actief
Re: Foto en Nieuws topic "Project Kral 2015 " - upd 12-4
En de foto's - komen er aan !!!
- mercedes2803
- Zeer actief
hahahahah Kijk die Kont !
Hij staat ALTIJD blaffend op de foto's maar waarschijnlijk was hij deze keer overrompeld of zo
Wat een mooie - verbaasde - foto van hem zeg!

En toen
Ging hij weer blaffen

Trim

En Dobby de dakligger

en natuurlijk nog een paar foto's van honden uit het gehandicapte honden project (waaronder Kotan van Brigitte
)
Yassar

Bambi

Kotan (van het filmpje hierboven)

Hij staat ALTIJD blaffend op de foto's maar waarschijnlijk was hij deze keer overrompeld of zo
Wat een mooie - verbaasde - foto van hem zeg!

En toen
Ging hij weer blaffen

Trim

En Dobby de dakligger

en natuurlijk nog een paar foto's van honden uit het gehandicapte honden project (waaronder Kotan van Brigitte

Yassar

Bambi

Kotan (van het filmpje hierboven)

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Sodemieters wat verrichten ze toch GEWELDIG werk daar

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- mercedes2803
- Zeer actief
Nou !Shibby schreef:Sodemieters wat verrichten ze toch GEWELDIG werk daar![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Of niet dan !
Toen ik dik 10 jaar geleden begon met mijn eerste adoptiehond op afstand had ik niet kunnen en durven dromen dat het zo zou gaan, We hoopten het met zijn allen...zeker!
Dat de "rest" en dan vooral de (deel)gemeenten en bestuurlijke meneren en mevrouwen, zouden gaan zien en merken dat sterilisatie campagnes HET middel zouden zijn om het zwerfhonden vraagstuk blijvend en succesvol aan te pakken.
er werd al jaren gesmeekt te stoppen met die zinloze vergiftigingsactie's en barbaarse andere toestanden van honden vangen en dumpen op een afgelegen en afgesloten plek waar ze doodhongerden of elkaar opvraten

En ja, het gebeurt nog, en ja er is nog bakken werk aan de winkel..
Er moet educatie gegeven blijven worden, een mentaliteitsverandering heb je niet te pakken in 1 stadsbestuur of 1 school die je voorlichting geeft.
GENOEG werk nog aan de winkel dus maar wat een bergen werk zijn er al verzet

- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising

Maar wat fijn dat het zo goed gaat en dat de inspanning zijn vruchten af gaat werpen.
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Tjee, die eerste foto van Kont, zo verbaasd.
De honden zien er goed uit, complimenten voor het asiel.
Dobby blijft, ik weet niet waarom, toch een beetje mijn favoriet.
Bedankt weer voor de update.

De honden zien er goed uit, complimenten voor het asiel.
Dobby blijft, ik weet niet waarom, toch een beetje mijn favoriet.
Bedankt weer voor de update.

Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- Hutsje
- Zeer actief
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- mercedes2803
- Zeer actief
SHKD update april-mei 2015
De zomer laat dit jaar lang op zich wachten. Tot in juni overheerste de koude en regen, met slechts een paar zonnige dagen. Omdat ons asiel in het bos ligt zullen we bij hogere temperaturen last gaan krijgen van teken en vlooien. In mei hebben al onze vrienden en vrijwilligers geholpen om de honden in te enten tegen rabiës (hondsdolheid) en interne en externe parasieten. Indien nodig herhalen we dit in de zomer. Op het moment zijn de honden echter nog vrij van parasieten.
We hebben wederom een seminar gegeven. Dit is een groot succes aangezien Murat Bekhan, onze dierenarts, een talent schijnt te hebben en veel ervaring heeft in te brengen zodat hij al spelenderwijs de kinderen kan onderwijzen.
Voor onze sterilisatiecampagne in Ayvalik, gestart in 2013, zijn we in mei voor de 12e maal op bezoek geweest. Het SHKD team heeft iedere dag zo’n 150-200 honden geholpen. We hebben nu, door ook Cunda steeds niet over te slaan, 1864 honden en 1274 katten kunnen helpen. De campagne begon met het steriliseren van honden in het asiel, maar breidde zich later uit tot de wijde omgeving en aanliggende plaatsen. Ten slotte zijn we begonnen met het steriliseren van de honden op de vuilnisbelt. Dit is een hele uitdaging, aangezien deze honden zich niet zomaar laten vangen.
Tijdens ons laatste bezoek aan Ayvalik in mei heeft ons team 151 honden en 9 katten gesteriliseerd. Ook is 1 hond geholpen aan een hernia, 2 honden hebben een amputatie van een poot ondergaan, bij 1 hond hebben we een tumor in de borst verwijderd, 1 kat heeft een oogoperatie ondergaan en bij 2 honden is de staart geamputeerd.
We zijn Stichting ActieZwerfhonden erg dankbaar voor de sponsoring van dit enorme project! Ook danken wij het team van SHKD, onder leiding van dierenarts Murat Bekhan, voor al het harde werk! Ons doel is een eind te maken aan het leed van zwerfdieren door controle van de populatie, maar ook om burgers en gemeenten te laten inzien dat sterilisatie de enige effectieve oplossing is om de zwerfdierenpopulatie te doen afnemen.
De zomer laat dit jaar lang op zich wachten. Tot in juni overheerste de koude en regen, met slechts een paar zonnige dagen. Omdat ons asiel in het bos ligt zullen we bij hogere temperaturen last gaan krijgen van teken en vlooien. In mei hebben al onze vrienden en vrijwilligers geholpen om de honden in te enten tegen rabiës (hondsdolheid) en interne en externe parasieten. Indien nodig herhalen we dit in de zomer. Op het moment zijn de honden echter nog vrij van parasieten.
We hebben wederom een seminar gegeven. Dit is een groot succes aangezien Murat Bekhan, onze dierenarts, een talent schijnt te hebben en veel ervaring heeft in te brengen zodat hij al spelenderwijs de kinderen kan onderwijzen.
Voor onze sterilisatiecampagne in Ayvalik, gestart in 2013, zijn we in mei voor de 12e maal op bezoek geweest. Het SHKD team heeft iedere dag zo’n 150-200 honden geholpen. We hebben nu, door ook Cunda steeds niet over te slaan, 1864 honden en 1274 katten kunnen helpen. De campagne begon met het steriliseren van honden in het asiel, maar breidde zich later uit tot de wijde omgeving en aanliggende plaatsen. Ten slotte zijn we begonnen met het steriliseren van de honden op de vuilnisbelt. Dit is een hele uitdaging, aangezien deze honden zich niet zomaar laten vangen.
Tijdens ons laatste bezoek aan Ayvalik in mei heeft ons team 151 honden en 9 katten gesteriliseerd. Ook is 1 hond geholpen aan een hernia, 2 honden hebben een amputatie van een poot ondergaan, bij 1 hond hebben we een tumor in de borst verwijderd, 1 kat heeft een oogoperatie ondergaan en bij 2 honden is de staart geamputeerd.
We zijn Stichting ActieZwerfhonden erg dankbaar voor de sponsoring van dit enorme project! Ook danken wij het team van SHKD, onder leiding van dierenarts Murat Bekhan, voor al het harde werk! Ons doel is een eind te maken aan het leed van zwerfdieren door controle van de populatie, maar ook om burgers en gemeenten te laten inzien dat sterilisatie de enige effectieve oplossing is om de zwerfdierenpopulatie te doen afnemen.
- mercedes2803
- Zeer actief
Re: Foto en Nieuws topic "Project Kral 2015 " - upd 25-6
En de foto's !
Daar is onze DOBBY de dakligger weer
-dit maal niet op het dak

En mooie, wijs uitkijkende Trimmetje

Kontje Kont
Die is zo geschrokken van de vorige fotosessie en al die complimenten hier, dat hij nu toch weer in de bosjes is gaan liggen denk ik

En nog wat foto's van Kotan op zijn lounge
- Bambi
en Yasar

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap

oh ja...vooruit...dit is "mijn eigen Alex" die ik samen met mijn moeder adopteer

Daar is onze DOBBY de dakligger weer

En mooie, wijs uitkijkende Trimmetje

Kontje Kont

Die is zo geschrokken van de vorige fotosessie en al die complimenten hier, dat hij nu toch weer in de bosjes is gaan liggen denk ik

En nog wat foto's van Kotan op zijn lounge

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap

oh ja...vooruit...dit is "mijn eigen Alex" die ik samen met mijn moeder adopteer

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Re: Foto en Nieuws topic "Project Kral 2015 " - upd 25-6
Ze doen echt goed werk daar