Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
samantha! schreef:Nou, er zijn wat foto's geschoten, ik zou ze vanavond uploaden.
Maggy heeft mij ook goedgekeurd, ik kreeg een pootje en ze kroop zowat op schoot
samantha! schreef:Nou, er zijn wat foto's geschoten, ik zou ze vanavond uploaden.
Maggy heeft mij ook goedgekeurd, ik kreeg een pootje en ze kroop zowat op schoot
Hoe vond je haar?
Het is een schatje.
Nog een tikje angstig en onzeker maar dat komt vast snel goed, ze is wel heel open en sociaal.
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Hoe vond je haar?
Het is een schatje.
Nog een tikje angstig en onzeker maar dat komt vast snel goed, ze is wel heel open en sociaal.
Het wordt steeds leuker met die twee nieuwe meiden erbij.
Abby heeft zich bij ontstentenis van een echte alpha opgeworpen als roedelleidster. Een rol waarbij Lyndie zich met een zucht van verlichting heeft neergelegd, Bonnie het als rasechte reldel geen bal interesseert en Maggie vriendelijk lachend toekijkt, mits het niet ten koste gaat van haar knuffels.
Of snackjes.
Abby blijkt een RegelTeef met hoofdletters te zijn. Bezoek? Die moet streng worden geïnspecteerd om te bezien of ze door de beugel kunnen. Gelukkig kan bezoek tot nu toe haar goedkeuring wegdragen. Op één bezoeker na: bordercollie Bliss mocht ze niet. Dus die moest in de hoek blijven zitten en niet bewegen.
Daar heb ik overigens snel een eind aan gemaakt want dat is iets dat ik wel uitmaak. Niet mevrouw. Maar goed, ze is ook loops, dus ze kan ook last van haar hormonen hebben.
Aan de andere kant, met Bliss kwam ook een drie maanden oude baby mee. En daar was Abby verliefd op. Ze was niet weg te sláán bij het hummeltje en vond het zelfs prima toen het wichtje haar met een zwaaiend knuistje op de kop sloeg.
Ze is overigens buitengewoon gehoorzaam (of goed opgevoed, dat kan ook). Ze moet elke dag haar oren laten zalven (ja Martijn, ze zien er stúkken beter uit!) en dat vindt ze vreselijk. Net als het twee maal per week badderen. Maar ze laat het wel braaf toe. En ik krijg naderhand een lik over mijn neus.
En dan Maggie: die vreet inmiddels als een wolf en probeert ook in de bak van Lyndie te duiken en zit het liefst op schoot. Wringt zich, zodra er een knuffel wordt uitgedeeld, zonder aarzelen ertussen. Of klimt over de andere honden heen om de knuffel te ontvangen.
Vanmorgen moest ik vreselijk lachen. Ik ging ze dus heel vroeg in de sneeuw een uurtje uitlaten. Abby mocht, ondanks haar loopsheid, los op overzichtelijke stukken, maar Maggie hou ik nog aan de (lange) lijn. Na een uur zag Lyndie er uit als De Verschrikkelijke Sneeuwvrouw (op haar vacht blijft alles liggen terwijl de sneeuw er van Abby’s vacht moeiteloos afglijdt) dus na thuiskomst moest Lyndie afgedroogd worden.
Iets wat zij heerlijk vindt, een massage met een warme badhanddoek. Abby wilde óók wel drooggemasseerd worden. En Bonnie stond ook al klaar.
Maggie stond het ritueel even fronsend aan te kijken, besloot dat er geen gevaar in schuilde en kwam er ook bij staan. Dus húp, ook een handdoek over haar heen. Dat vond ze toch zo heerlijk, dat ze er de dolle vijf minuten van kreeg. Als een idioot sprong ze door de kamer, heen. Over de bank racend, weer terug naar mij voor nog een veeg met de handdoek en weer een rondje door de kamer.
Ben zo een kwartier bezig geweest. En een gein dat ze had….
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017 Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Miranda schreef:Ik heb met Cayuga gepraat en hij wil liever nú
Abby ook. Maar ik hou mijn poot stijf.
(Trouwens, weet je wel wat er hier op het forum over gezegd wordt als ik een zevenjarige collieteef door een bejaarde tervuerense herder laat dekken? Ik word minstens geteerd en geveerd....)
lieke schreef:(Trouwens, weet je wel wat er hier op het forum over gezegd wordt als ik een zevenjarige collieteef door een bejaarde tervuerense herder laat dekken? Ik word minstens geteerd en geveerd....)
In het openbaar, ja.
Maar die pups raak je wel kwijt via PB's hoor
En bejaard? Een jonge god is het
And few will ever climb the great world-tree from which we've grown But those who seek will find the rhythm that vibrates high and far
lieke schreef:(Trouwens, weet je wel wat er hier op het forum over gezegd wordt als ik een zevenjarige collieteef door een bejaarde tervuerense herder laat dekken? Ik word minstens geteerd en geveerd....)
In het openbaar, ja.
Maar die pups raak je wel kwijt via PB's hoor
En bejaard? Een jonge god is het
Ik durf het gewoon niet. Teveel mensen weten waar ik woon. Krijg ik van die woedende menigten voor m'n deur die me willen lynchen.