Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verkooppunten, winkels ruffwear

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2

verkooppunten, winkels ruffwear

Ongelezen bericht door joyce83 »

Aangezien onze hond net op de grens zit qua maat zou ik graag een keer een ruffwear Front range in een winkel gaan passen om te zien of hij S of M nodig heeft.

Weet iemand een verkooppunt in Limburg waar ik een keer kan gaan passen? Liefst omgeving Roermond.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Re: verkooppunten, winkels ruffwear

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik weet niet waar ze te koop zijn, maar ik heb zelf de frontrange via internet gekocht. Ik kwam er achter dat de maten kleiner vielen dan ik had gedacht. Ik dacht dat ze makkelijk in een S zou passen n.a.v. het maattabel, maar ik heb echt de maximale afstelling van de riemen nodig.
De kwaliteit valt me tegen. Ik zou het niet gekocht hebben als ik het tuig had gepast en gezien voor aankoop. Maar ik maak er toch graag gebruik van, vind het tuig alleen absurd duur t.o.v. de kwaliteit. Ik had meer verwacht.
Afbeelding
StephanieR
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji

Ongelezen bericht door StephanieR »

Welkoop, weet alleen niet of ze ook de nieuwe spullen van Ruffwear hebben.
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Voor mijn stabij heb ik een M. Ik ben er heel tevreden over. Gebruik hem bijna dagelijks en kwaliteit is goed. Wat vind jij dan tegenvallen aan het tuig Paisley?
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik geloof niet dat ik al ooit eens de tuigen van Ruffwear in een dierenspeciaalzaak gezien heb. Denk dat je toch echt online zal moeten bestellen.
Staat er online geen maattabel bij per maat?
Mijn honden hebben de web master harness, dus de langere versie van het tuig dat jij op het oog hebt. Die hebben ze al jaren en ze bevallen mij nog steeds prima. Als deze aan vervanging toe zijn zou ik zo de kortere versie van dit tuig aanschaffen voor hen.
Hier hebben ze alle 3 maat M trouwens.
Paisley
Zeer actief

Sita schreef:Voor mijn stabij heb ik een M. Ik ben er heel tevreden over. Gebruik hem bijna dagelijks en kwaliteit is goed. Wat vind jij dan tegenvallen aan het tuig Paisley?
De pasvorm vind ik niet optimaal, de lus aan de voorkant onbruikbaar door het schuiven en de stof van het borststuk gaat hier rafelen en daar begon al de eerste week dat ik hem had doordat ze een paar keer aan het tuig had gekrabt...
ook vind Ik de vele stiksels bobbelig, zit de voering van het borststuk op 1 plek dubbelgeslagen en "ontsnapt" het voorstuk onder de oksels onder de banden vandaan doordat hij slecht dmv lussen op zijn plek wordt gehouden.
Mijn tuig van ferplast wat de helft koste vind ik van betere kwaliteit en die gebruik ik liever. Ik pak de ruffwear alleen als die van ferplast nat is of onvindbaar
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Ohja wat ik nog vergeten was. .. Bij de beste afstelling is de halsopening te klein om nog over haar kop uit te trekken. Ik mis dus een kliksluiting in de halsopening. Nu ben ik genoodzaakt het tuig iets te ruim af te stellen, anders krijg ik hem niet meer uit.....
heel onnozel van de fabrikant. Zo'nn dikke kop heeft mijn hond nou ook weer niet...
en de kliksluitingen zitten boven op de schouderbladen. kijkt me oncomfortabel bij mijn bonkige hondje, want dat is een plek waar veel beweging is.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

LongFields schreef:Ik geloof niet dat ik al ooit eens de tuigen van Ruffwear in een dierenspeciaalzaak gezien heb. Denk dat je toch echt online zal moeten bestellen.
Staat er online geen maattabel bij per maat?
Mijn honden hebben de web master harness, dus de langere versie van het tuig dat jij op het oog hebt. Die hebben ze al jaren en ze bevallen mij nog steeds prima. Als deze aan vervanging toe zijn zou ik zo de kortere versie van dit tuig aanschaffen voor hen.
Hier hebben ze alle 3 maat M trouwens.
De webmastertuigen heb ik destijds bij de Boerenbond gekocht ;)
Hier ook allemaal M trouwens
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
joyce83
Zeer actief

Paisley jammer dat je er niet tevreden over was, wel fijn dat je het vermeld. Ik kan me voorstellen dat een tuig niet altijd bij elke hond even lekker zal zitten en dan is de maat wel zo belangrijk om het ook lekker zittend te krijgen natuurlijk.

Longfields via de maattabel kom ik er net tussen in. Ik had borstomvang op 68 cm gemeten, volgens mij niet te strak maar eerder iets te losjes gemeten. 68 cm is net de overgang naar M. Mijn gevoel zegt om een M te pakken aangezien hij als het goed is nog iets moet uitzwaren.

Boerenbond zal ik wel eens kunnen bellen of ze dat hier hebben.

Maar goed eerst even met man overleggen of hij dit soort tuig ook ziet zitten, is namelijk wel flink wat tuig wat hij dan om zal krijgen.
Sita
Zeer actief

De small is echt heel klein, die had ik eerst besteld omdat Taro er ook tussen in zat qua maten. Die medium is echt veel beter voor hem en dan ook geen probleem dat het niet over zijn kop gaat. Ook de andere punten herken ik totaal niet bij het tuig. Als het al zo snel lelijk/kapot gaat, zou ik ook het verkooppunt hebben benaderd. Voor dat geld van het tuig, mag je wel kwaliteit verwachten.

Hier bij de dierenwinkel verkopen ze ook Ruffwear. De webmaster tuigen, riemen en halsbanden. Begreep alleen dat de importeur er mee is gestopt en dat het nu heel moeilijk is om nieuwe spullen te bestellen.

Afbeelding
joyce83
Zeer actief

Helaas hier niet bij de boerenbond te krijgen. Dat wordt dan toch via internet bestellen als manlief het ermee eens is en dan zoeken naar een webwinkel met lage verzendkosten en liefst nog gratis retour sturen.
Sita
Zeer actief

Ik heb de mijne bij http://www.hondenoutlet.nl besteld.

Afbeelding
joyce83
Zeer actief

Nou man ziet ook de voordelen, morgen maar eens kijken waar te kopen.
joyce83
Zeer actief

Via hondenoutlet is het volgens mij momenteel het goedkoopste. Alleen met retour zenden ben ik 6.95 kwijt. Zelf ben ik gek op de blauwe kleur maar denk dat man liever de grijs/zwarte wil. Echter het andere tuig wat die heeft is zwart en als ik eerlijk ben het doet niks. Ken een stabij met hetzelfde zwarte tuig en daar staat het gewoon netjes/mooi bij maar bij Juul doet zwart niks(Juul is een bruin/witte engelse springer). Wilde daarom eigenlijk beide kleuren bestellen en dan eentje terug sturen.
Sita hoe houd de kleur zich? wordt het snel vuil en kun je het dan goed schoon krijgen?
Paisley
Zeer actief

Het tuig is wel makkelijk schoon te maken. De padding is niet zo dik en blijft daardoor ook niet lang nat. Dat vind ik het voordeel tov mijn Ferplast tuigje, want die padding is dik en zuigt zich helemaal vol met water.
De gekleurde stof is te vergelijken met wat ook vaak gebruikt wordt voor lichtgewicht backpacks. Kleurvast, dun en sterk.
Afbeelding
joyce83
Zeer actief

Nou gisteren besteld, op verzoek man toch maar de grijs/zwarte en vandaag al binnen.

Eerste reactie van mezelf was dat het kleiner uit zag dan ik dacht. Ook was ik bang dat het net te groot zou zijn maar niks is minder waar. Voor mijn gevoel zit het goed. Enige puntje zou zijn dat hij wat meer naar achter mag zitten bij de oksels?. Aan beide kanten nog evenveel over dus neem aan dat als hij wat zwaarder gaat worden dat er nog genoeg speling is.

Stomme is wel dat als je het tuig op het grootste zet qua borstomvang en dan het meetlint ernaast legt dat het dan maar 69 cm is? Meende dus al dat er een fout in de maat zat.

Het slachtoffer:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik denk dat je de banden om de hals iets losser moet zetten zodat het tuig wat lager gaat zitten op de borst en wat verder naar achteren. Persoonlijk vind ik 'm zo te veel in de oksels zitten. Ik heb zelf het tuig met 3 banden voor 1 van mijn honden en die ligt net wat meer naar achteren in zn geheel.
joyce83
Zeer actief

Dank je voor de snelle reactie. Ik heb het wat aangepast. Voor zit nu bijna op het grootste. Laatste foto even mijn vinger erbij zodat het wat duidelijker is ivm de vacht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
joyce83
Zeer actief

Klopt de maat wel met de anderen die ook een M hebben? borststuk is van voor naar achter 31 cm en 6 cm breed.
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Yvette, welke maat zou Taro in het webmaster tuig hebben, ook een M? En stel Taro vergist zich enorm en hij trekt flink aan de riem, is het borststuk dan laag genoeg om er geen last van te hebben? Ik overweeg het frontrange tuig voor Abby, maar ik twijfel over de maat.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Hij heeft een webmaster tuig, maar weet de maat niet uit mijn hoofd. Je kan het front range tuig van Taro wel proberen bij Abby. Gelijk goede reden om af te spreken!

Afbeelding
dewiii
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door dewiii »

Hondenoutlet heeft ook een fysieke winkel waar je kan passen.
Voor mij te ver weg dus ik heb hem op goed geluk besteld, de ruffwear front range
Wel jammer dat je zelf moet betalen voor evt retourneren. Hoop dat hij maandag aankomt en goed past
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

joyce83 schreef:Via hondenoutlet is het volgens mij momenteel het goedkoopste. Alleen met retour zenden ben ik 6.95 kwijt. Zelf ben ik gek op de blauwe kleur maar denk dat man liever de grijs/zwarte wil. Echter het andere tuig wat die heeft is zwart en als ik eerlijk ben het doet niks. Ken een stabij met hetzelfde zwarte tuig en daar staat het gewoon netjes/mooi bij maar bij Juul doet zwart niks(Juul is een bruin/witte engelse springer). Wilde daarom eigenlijk beide kleuren bestellen en dan eentje terug sturen.
Sita hoe houd de kleur zich? wordt het snel vuil en kun je het dan goed schoon krijgen?
Een webshop mag geen geld vragen voor retour zenden, al proberen ze het wel :wink:
Afbeelding
dewiii
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door dewiii »

Een webshop mag geen geld vragen voor retour zenden, al proberen ze het wel :wink:
Zou je dat uit willen leggen?
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”