Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een mand erbij? (en andere zaken voor een nieuwe hond)

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Een mand erbij? (en andere zaken voor een nieuwe hond)

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik was steeds van plan om nog even een extra mand te kopen voor als nieuwe Toto hier komt volgende week, maar ik vraag me nu opeens af of dat wel nodig is. Ik heb 1 hondenbed (om precies te zijn is het de helft van een 1-persoonsmatras met een dik kleed eroverheen) op de grond liggen. Voorheen was het dubbel zo groot, maar ik heb de helft weggemieterd toen Jack er niet meer was omdat het helemaal kapotgegraven was en voor Lilo in haar eentje sowieso veels te groot.

De honden mogen op de bank, en Lilo ligt meestal in een hoekje van de tweezitter. Dat is ook de enige plek waar ze 'moeilijk' over doet, als Pindapoes daar ligt gaat Lilo er gewoon ook liggen en dan schuift Pinda wel op. :mrgreen:

Zal ik nog een mand bij kopen of is dit eigenlijk wel zat ligplek voor twee honden dalijk?
Laatst gewijzigd door Hanneke2 op 25 jan 2015 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Re: Een mand erbij?

Ongelezen bericht door gyanty »

Dat moet je helemaal zelf weten. Ik heb in huis twee ligplaatsen en eveneens in de bijkeuken twee ligplaatsen. Ze kunnen dus kiezen en tja soms is er ook nog een kat die een grote mand inpikt (terwijl die ook twee eigen mandjes en een gigakrappaal hebben met launchemogelijkheden. Ik zou het wel doen. Kan altijd nog opgeruimd worden.
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Hier de bench voor djenna maar die is overdag dicht want ze gaat er alleen 's nachts in.
De honden liggen hier alleen op de bank; we hadden een kat die altijd in de manden/kleden van de honden plaste dus die hebben we niet meer staan (ondanks dat de kat nu al een jaar dood is)
Maar ja hoekbank is groot genoeg dus past prima :)
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Hier staat één mand voor 2 honden, maar ze mogen ook op de bank en ze hebben een eigen stoel. Er staat maar één mand, omdat ze toch liever op de stoel of bank liggen. Als we visite hebben en dat dus niet kan, liggen er 2 extra manden.
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Kan je er niet eentje lenen? Gewoon om te kijken of er gebruik van wordt gemaakt en als de honden straks toch liever samen op het matras liggen weet je dat het niet nodig is..
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb 1 klein hondje van 6 kilo. Hij mag op de bank (alleen op uitnodiging, maar dat is vaak ;) ), heeft een bench, een reisbench, een doos met kleed, een kussen (oud kussen van de Poäng-stoel van de ikea, dubbelgevouwen) en een mandje in de woonkamer. En dan heeft hij boven nog een bench en een mandje, mag hij op bed en op een voetenbank. Kortom: als jij een mand of kussen erbij wilt hebben, dan doe je dat toch gewoon?
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Toen ik meerdere honden in huis had hadden ze wel allemaal hun eigen mand. Wat ook echt hún mand was. Zelf ben ik van mening dat een hond (ik heb er op zijn max 3 in huis gehad) een eigen plekje moet hebben. Dat als je ze bv naar hun plaats moet sturen ze ook direct weten waar dat dan is.

Daarnaast lag het spul ook overal hoor. Indy ligt nu ook het meeste op de bank te hangen. Maar als het nodig is weet ze wel wat haar eigen plekje ook is, de mand.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb twee dezelfde manden gekocht toen Mika steeds op Gollums kussen ging liggen en Gol niet in Mika's mand wilde. Gol stond me dan uiterst ongelukkig aan te kijken en wilde dan natuurlijk perse niet op de bank. En ik had geen zin om me ermee te bemoeien dus dan maar twee dezelfde, kunnen ze niet meer zeuren :F:
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Hangt ook van je honden af denk ik. Die van mij willen beslist niet contact liggen met elkaar. Samen op de bank wordt al niks. Dus ik zorg wel dat ze elk een eigen plek hebben.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hier 3 honden en 1 mand en 1 kussen. Verder liggen ze voornamelijk op de bank of op de vloer. Alleen Sita en Rowan kennen het commando naar je plaats en ze kiezen dan zelf wel een plek uit (mand of kussen). Taro die begrijpt dat niet en die leg ik zelf wel ergens af.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

lets have fun schreef:Hangt ook van je honden af denk ik. Die van mij willen beslist niet contact liggen met elkaar. Samen op de bank wordt al niks. Dus ik zorg wel dat ze elk een eigen plek hebben.

Charlie en Tibbe wel, maar ook die hebben hun ruimte nodig om elkaar niet zat te raken of even apart te kluiven.
Voor de twee grote is een plek die echt van hen alleen is heel belangrijk.
Hanneke2
Zeer actief

dagmar88 schreef:
lets have fun schreef:Hangt ook van je honden af denk ik. Die van mij willen beslist niet contact liggen met elkaar. Samen op de bank wordt al niks. Dus ik zorg wel dat ze elk een eigen plek hebben.

Charlie en Tibbe wel, maar ook die hebben hun ruimte nodig om elkaar niet zat te raken of even apart te kluiven.
Voor de twee grote is een plek die echt van hen alleen is heel belangrijk.
Ik ga er toch stiekem wel weer van uit dat ik straks weer een stapel podenco's heb. Bij Lilo en Jack duurde het ook niet lang voor ze dicht tegen elkaar aan sliepen.

En ik koop dus geen mand. Als het om een of andere reden toch nodig blijkt te zijn, is er snel genoeg een gekocht.

Inmiddels wel een nieuwe flexlijn gekocht (die van Jack is 12 jaar oud, en die vertrouw ik niet met een jonge stuiterbal aan het eind van die 8 meter), en een nieuw tussenstuk voor zijn autotuig. Ik had twee extra tuigen, en nul extra tussenstukken meer (om vast te klikken in de auto dus). Hoogstwaarschijnlijk ooit achtergelaten in iemands auto na een uitje of vakantie. :roll:

Tweede voer- en waterbak heb ik uiteraard nog, ik ga nog voor allebei een nieuwe knuffel met oogjes kopen, ook om meteen te zien of Toto oogjes ook netjes uitspuugt zoals Jack en Lilo. Goeie leren halsband heb ik (was ooit een miskoop, te groot voor Lilo en net te klein voor Jack, met een beetje geluk past hij perfect, en voor alle zekerheid neem ik ook Jack's ouwe halsband mee). Ik heb nog een nauwelijks gebruikt tuig van Lilo dat een stuk ruimer kan en dat past waarschijnlijk wel. (Eerste paar dagen ga ik tuig+halsband en dubbel zekeren doen, liever overdreven voorzichtig dan een vermiste hond.) Ik heb een paar goeie leren politielijnen, ook voor de eerste dagen, en als alles op rolletjes loopt kan hij daarna aan de flex.

Wat ik nog even moet halen is vlooienspul voor de complete beestenbende. Als ik het hele stel morgen druppels geef, krijgen zij in elk geval geen last als Toto een paar vlooien blijkt te hebben, en dan krijgt Toto druppels als hij hier is en het nodig is. (Dat was destijds mijn enige aanmerking op het asiel waar Lilo vandaan kwam, ze stond stijf van de vlooien, dus ik zou er niet van op kijken.)

En om mee te nemen als we hem gaan ophalen: vochtige doekjes (als hij tijdens de reis heeft gepoept, effe het ergste weg), keukenrol en plastic zakjes (voor ongelukjes in de aankomsthal), waterbakje, flesje water, stukjes gekookte kip.

Ben ik iets vergeten?

Ik loop echt te stuiteren van de spanning en ik mot nog drie dagen. Dat kan nog wat worden. :roll:
Feather__
Zeer actief

Re: Een mand erbij? (en andere zaken voor een nieuwe hond)

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ohh. Je hebt zojuist een goede tip gegeven van dingen meenemen.
Dankje :ok:

Wij mogen op valentijnsdag waarschijnlijk onze dame ophalen :cheer:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Feather__ schreef:Ohh. Je hebt zojuist een goede tip gegeven van dingen meenemen.
Dankje :ok:

Wij mogen op valentijnsdag waarschijnlijk onze dame ophalen :cheer:
Leuk! Ik heb vast berichten gemist, maar komt ze ook via een stichting? En waar komt ze aan?
Feather__
Zeer actief

Ja. Ze komt via dierenhulp zonder grezen.
En op schiphol :)
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Feather__ schreef:Ja. Ze komt via dierenhulp zonder grezen.
En op schiphol :)
Spannend! Ik hoop dat het voor jullie geen enorme reis is naar Amsterdam? Ik ben stikblij dat Toto aankomt in Rotterdam, voor ons het dichtstbijzijnde vliegveld.

Het lijkt me wel een hele ervaring, zo'n aankomst. Onze eerste hond hebben we opgehaald bij zijn opvanggezin, de tweede werd thuis afgeleverd, dus voor mij is dit helemaal nieuw.
Feather__
Zeer actief

Uhm het is +1 uur rijden. Rotterdam zou ook veeeel dichterbij zijn (kwartiertje :P) maar helaas. Voor ons maakt het niet zoveel uit maar je weet niet echt hoe de hond zich voelt in de auto natuurlijk. Ik weet ook niet of we haar los op de achterbank of juist de grote achterbak moeten doen met een lekkere deken. Of misschien kijken of de bench eventueel in de auto past en haar daar in doen?
Of juist bij mijn voeten neerleggen of is dat juist te bedreigend?

Lastig :P
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Feather__ schreef:Uhm het is +1 uur rijden. Rotterdam zou ook veeeel dichterbij zijn (kwartiertje :P) maar helaas. Voor ons maakt het niet zoveel uit maar je weet niet echt hoe de hond zich voelt in de auto natuurlijk. Ik weet ook niet of we haar los op de achterbank of juist de grote achterbak moeten doen met een lekkere deken. Of misschien kijken of de bench eventueel in de auto past en haar daar in doen?
Of juist bij mijn voeten neerleggen of is dat juist te bedreigend?

Lastig :P
Toto krijgt een autotuig om dat je vast kan klikken aan die autogordelklikdingen. Zo reist Lilo ook altijd mee in de auto, en in mijn ogen is het de veiligste manier. Een hond heeft zo best wat bewegingsruimte, maar in een noodgeval zit hij of zij veilig vast en kan niet door de auto vliegen. En bij thuiskomst kan je op je gemak een riem aan het tuig en aan de halsband vast maken terwijl die hond nog steeds vast zit in de auto. Bij een heel bange hond kan je nog extra zekeren door een tweede riem aan bijvoorbeeld je jas of broek vast te haken, en dan is ook dat loopje van auto naar huis helemaal safe. Ik zou een nieuwe hond in elk geval nooit los in de auto zetten, dat is bijna vragen om ellende.

Is dit je eerste buitenlandertje?

Heeft de stichting trouwens geen aanwijzingen gegeven? Tijdens het meest recente telefoongesprek met Podencoworld waar Toto vandaan komt ben ik doorgezaagd over alle veiligheidsmaatregelen. Heel gemoedelijk allemaal hoor, want ze weten daar inmiddels goed dat ik wel wat ervaring heb. Maar toch even voor alle zekerheid de lijst aflopen van tuig en halsband, dubbel zekeren, sluizen in huis, de hele reutemeteut. Goeie stichting, is mijn indruk nog steeds.

Er kan altijd iets gebeuren waardoor een hond los schiet en in paniek de benen neemt, maar ik vind het wel een verantwoordelijkheid van een stichting om jou duidelijk te maken hoe je een nieuwe hond naar huis vervoert. Verkijk je alsjeblieft niet op vluchtgedrag, want daar krijg je vermissingen van. Serieus: ook dat sluizen in huis is heel belangrijk. Nooit een deur open waar je nieuwe hond rechtstreeks door heen kan naar buiten. Ik heb zelf geen deur tussen de huiskamer en de hal. Bij Lilo hebben we er een opgevouwen tuinstoel voor gezet, dat ga ik dalijk met Toto ook weer doen. Zodra hij helemaal blij thuis is en goed luistert kan dat ding weg, maar tot die tijd is het sluizen, dus altijd afsluiten voor de buitendeur opengaat.
Feather__
Zeer actief

Mijn andere hond ligt altijd los op de achterbank, die verplaatst regelmatig en gaat liggen slapen. Zo'n autotuig is waarschijnlijk wel beter ja. En nee, dat hebben we niet gehad. Ze is een pup die al een tijd in de opvang zit dus ik verwacht geen doodsbange hond. Dubbel zekeren doen we, maar dat komt hier door het forum.

Ja, eerste buitenlander ja :P Wil ook eigenlijk mijn hondje meenemen maar die kan niet met mannetjes en d'r zullen vast wel mannetjes gaan aankomen die dag dus die moet thuis blijven.
Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

vergeet je camera niet,

en schrik niet maar op rotterdam mogen de honden enkel buiten uit de benches gehaald worden.
terwijl dit op schiphol al binnen en dus iets veiliger kan gebeuren
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik heb 3 honden, en 6 bedjes en kussens. Ik vind dat ze moeten kunnen kiezen waar ze willen liggen. De bank mag ook vaak.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”