Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Snauwen
Moderator: moderatorteam
-
Simone_V
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): kruising teckel x yorkshire terriër
- Aantal honden: 1
Snauwen
Hallo iedereen ,
Mijn hond , Mika , een kruising ruwharige teckel x yorkshire terrier van 6,5 jaar oud en snauwt en blaft soms naar sommige honden. Aan de riem is dit erger maar los doet hij het soms (ook). Ook tegen puppy's en vooral tegen drukke honden doet hij het.
Hij is , toen hij ongeveer 1 jaar was , (half) aangevallen door twee loslopende rottweilers ,hij liep toen ook los
Ook blaft hij , uit onzekerheid , tegen onbekende mensen en dan vooral mannen en mensen (ook vrouwen) met bijvoorbeeld een capuchon , hoofddoek of pet op hebben , of als ze in zijn ogen iets engs doen (bijv hameren / lopen met een hamer etc etc). Als deze mensen hem dan laten snuffelen en hem aaien is het goed en zijn het bijna beste vrienden.
Vooral het snauwen naar de honden en en mensen die zeggen dat hij vals is , vind ik vervelend.
Vanaf volgende (a.s) zaterdag ga ik iig 4 lessen fun class doen bij fun4dogz.
Verder luisterd hij super goed naar me en doet graag kunstjes en werkt graag met mij samen, Alleen in de blaf situaties kan ik hem niet meer bereiken , om het zo maar te zeggen.
(en hij komt (wss) uit de broodfok)
Ik hoop dat het duidelijk genoeg is?
Wat kan ik hieraan / tegen doen? (het gedrag etc?)
Groetjes,
Simone
Mijn hond , Mika , een kruising ruwharige teckel x yorkshire terrier van 6,5 jaar oud en snauwt en blaft soms naar sommige honden. Aan de riem is dit erger maar los doet hij het soms (ook). Ook tegen puppy's en vooral tegen drukke honden doet hij het.
Hij is , toen hij ongeveer 1 jaar was , (half) aangevallen door twee loslopende rottweilers ,hij liep toen ook los
Ook blaft hij , uit onzekerheid , tegen onbekende mensen en dan vooral mannen en mensen (ook vrouwen) met bijvoorbeeld een capuchon , hoofddoek of pet op hebben , of als ze in zijn ogen iets engs doen (bijv hameren / lopen met een hamer etc etc). Als deze mensen hem dan laten snuffelen en hem aaien is het goed en zijn het bijna beste vrienden.
Vooral het snauwen naar de honden en en mensen die zeggen dat hij vals is , vind ik vervelend.
Vanaf volgende (a.s) zaterdag ga ik iig 4 lessen fun class doen bij fun4dogz.
Verder luisterd hij super goed naar me en doet graag kunstjes en werkt graag met mij samen, Alleen in de blaf situaties kan ik hem niet meer bereiken , om het zo maar te zeggen.
(en hij komt (wss) uit de broodfok)
Ik hoop dat het duidelijk genoeg is?
Wat kan ik hieraan / tegen doen? (het gedrag etc?)
Groetjes,
Simone
Laatst gewijzigd door Simone_V op 31 jan 2015 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Re: Snauwen
Dus als ik het goed begrijp, wil je weten wat je moet doen voordat hij gaat focusen en blaffen, en hoe je hem weer terug naar de aarde haalt als hij eenmaal in die focus zit.
-
Simone_V
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): kruising teckel x yorkshire terriër
juist ja.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Snauwen is totaal normaal hondengedrag. Het is inderdaad vervelend dat mensen het snel zien als agressie.
Ik lees vooral onzekerheid, dus zou je kunnen gaan werken aan het zelfvertrouwen van je hond. Hindernisbaantjes met verschillende voorwerpen, verschillende ondergronden, verschillende hoogten. Eerst natuurlijk met dingen die hij niet eng vindt en dan steeds 1 dingetje aanpassen. Als dat goed gaat ook maar eens gaan werken met petten, capuchons ed.
Let goed op wanneer je hond signalen gaat geven naar andere honden. Dat kan al op grote afstand (zeg maar meer dan honderd meter!) zijn. Dan moet je al de aandacht weer naar jezelf toe halen. Niet gaan corrigeren voor het onzekere blaffen en het snauwen! Als je hond geen grenzen aan mag geven, heeft hij op een gegeven moment nog maar 1 middel: direct zonder waarschuwing bijten. Geef je hond de steun die hij nodig heeft en laat hem voorlopig niet te dicht bij honden komen waar hij moeite mee heeft!
Ik lees vooral onzekerheid, dus zou je kunnen gaan werken aan het zelfvertrouwen van je hond. Hindernisbaantjes met verschillende voorwerpen, verschillende ondergronden, verschillende hoogten. Eerst natuurlijk met dingen die hij niet eng vindt en dan steeds 1 dingetje aanpassen. Als dat goed gaat ook maar eens gaan werken met petten, capuchons ed.
Let goed op wanneer je hond signalen gaat geven naar andere honden. Dat kan al op grote afstand (zeg maar meer dan honderd meter!) zijn. Dan moet je al de aandacht weer naar jezelf toe halen. Niet gaan corrigeren voor het onzekere blaffen en het snauwen! Als je hond geen grenzen aan mag geven, heeft hij op een gegeven moment nog maar 1 middel: direct zonder waarschuwing bijten. Geef je hond de steun die hij nodig heeft en laat hem voorlopig niet te dicht bij honden komen waar hij moeite mee heeft!
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Hier idem. Zolang het binnen de perken blijft, mag ze van mij best laten weten dat ze van bepaald gedrag echt niet gediend is. Ik probeer wel te voorkomen dat mijn hond in zulke situaties komt, dus ik ga drukke honden uit de weg en als ze op ons af komen, stuur ik ze weg.Tara schreef:Je geeft zelf het antwoord al: je hond vindt dat drukke gedoe niet fijn.
Hoe erg is dat? Ik heb ook zo'n hond die een heel duidelijke voorkeur heeft voor correcte hondse omgangsvormen en zij kan ook snauwen als ze ergens niet van gediend is. Ik ben er niet altijd blij mee, maar ik vind het ook niet zo'n grote ramp. Ze is nou eenmaal zo, en wat de wereld daar allemaal van vindt kan mij niet zoveel schelen. Ze is namelijk echt wel heel sociaal, maar ze is gewoon heel erg duidelijk in wat ze wel en niet wil.
Simone_V, jouw hond is niet vals, hij is gewoon niet gediend van drukke honden en laat dat op een hondse manier weten.
Wat betreft het blaffen zou ik sowieso aandacht vragen voordat je hond reageert, dus als je iets tegenkomt waarvan je hond zou kunnen gaan blaffen. Mila doet het ook wel eens naar 'verdachte mensen' (bijvoorbeeld mensen in de bosjes, dat hoort niet, mensen moeten op het pad). Dan helpt het bij haar altijd om haar een zit en blijf te geven en te belonen als ze stil is. Als ik haar laat staan, is het lastiger om haar snel stil te krijgen dan wanneer ik haar het commando 'zit' geef - dan stopt ze direct ook met blaffen.
-
Domani
- geregistreerd lid
Ik had ook ergens gehoord dat dit juist positief gedrag kan zijn. Jouw hond is eigenlijk degene die beter begrijpt hoe het hoort, de drukke hond daarentegen is degene die onbeschoft is. Aaf kon als puppy ook enorm druk zijn en kreeg dan op haar kop van de oudere honden. Uiteindelijk heeft dat juist heel erg geholpen. Er zijn natuurlijk wel grenzen... En als het inderdaad is uit angst of onzekerheid dan is het ook een ander verhaal.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
En gezien de kruising is blaffen op zulk soort situaties niet zo vreemd. Tuurlijk kan je er wel iets mee, maar ik denk dat je al een manier gevonden hebt (als ze aaien zijn het de grootste vrienden). Bij de rest laat je rustig zien dat er niet zoveel aan de hand is (rare voorwerpen aaien en zulk soort....)