Langhaar Tomas is 11 en heeft nooit met vreemde honden gekund, met geen enkele reu en ook niet met grote teven. Hij voelt zich al snel bedreigt en valt dan heftig uit, pakt de hond ook vast al maakt hij geen gaatjes.
We hebben problemen altijd kunnen vermijden al is het wel jammer dat hier geen hondenbezoek meer mogelijk is, op kleinere teefjes na dan. Het geeft bij hem ook enorm veel stress, na zo'n uitval is hij helemaal van de kook en trekt zich dat liefst ergens terug.
Nu heeft de vriendin van onze jongste haar hond uit Amerika laten overkomen, een 10 jaar oude labradorteef. Niet gewend aan andere honden kent ze de hondentaal niet en denkt dat ze altijd de liefste is.
De eerste keer brachten zij de teef onverwacht mee en lieten haar in de tuin. Het leek goed te gaan met Tomas tot ze binnen, met weinig ruimte wegens nog aanwezig bezoek,even aan zijn achterkant snuffelde en Tomas zich rot schrok en haar aanvloog. Daarna duldde hij haar niet meer in zijn buurt, iets wat ze niet helemaal snapte dus ik was vreselijk op mijn hoede.
Ook Sancho was erdoor van slag en vertrouwde de grote zwarte dame niet meer.
Mijn idee was ze een keer in het voorjaar als alles hier open kan blijven eerst met ze te gaan wandelen en dan samen mee naar huis te nemen.
Maar onze zoon is van het no-nonsensetype en wil haar vandaag weer meebrengen.Dat had hij tegen Martin gezegd en die vond dat een goed idee.
Ik niet zoals jullie al begrepen hadden
Ik wil wel graag dat ze het samen kunnen vinden want ik denk toch dat het onze oppashond gaat worden maar Tomas is zo'n enorme stresskip dat ik hem dat niet aan wil doen als hij zich niet op zijn gemak voelt. Dat zit bij hem echt heel diep, hij is dan minstens een dag van slag.
Er is geen haast bij het wennen aan elkaar dus ik wil niets forceren wat daardoor nooit meer goed komt, tips zijn welkom.