Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2 volwassen honden (Labrador en Beagle)

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Re: 2 volwassen honden (Labrador en Beagle)

Ongelezen bericht door vania »

kiwietje schreef:Ik woon in België, en fietsen met de hond mag hier niet... en ik vrees ook als de beagle een andere hond of kat ziet, die ik nog niet had opgemerkt, trekt hij me gewoon omver.
De hondenloopweide in de buurt kan misschien wel een oplossing vormen om eens goed te kunnen rennen? Maar dan weet ik wel niet hoe hij op andere honden zal reageren.
fietsen mag hier misschien dan wel niet, maar ik doe het ook hoor, net zoals zovele mensen, ben ook nog nooit tegen gehouden, ondanks dat ik wel eens politie tegen kom, ondanks dat ik woon midden tussen de boeren woon, die hun honden dikwijls gewoon laten loslopen, wat ook weer niet mag.
toen wij hier (kasterlee) net woonde, was ik met Darko* los in het bos aan het lopen, toen ik de wijkagent ineens tegen kwam :oeps: , ik wilde snel snel Darko* aanlijnen, maar hij zei gewoon, zie dat hij op het pad blijft (wegens illegaal stropen in dat bos) en geen mensen lastig valt, verder heb ik er geen probleem mee :cheer:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Wat een positief topic en complimenten voor kiwiet :ok:
Wat ik zelf erg belangrijk vind bij honden die erg naar buiten gericht zijn en waar je dus moeilijk contact mee kunt krijgen, is om te stoppen met het binnenshuis voeren.
Vaak worden er binnenshuis niet veel problemen ervaren maar buiten wel. Ik vind het dan zo zonde om een zo belangrijk middel als de dagelijkse maaltijd zomaar weg te geven in de probleemloze binnenshuis situatie.
Ik zou manieren bedenken waarop je, in ieder geval de Beagle, buitenshuis zou kunnen gaan voeren door hem zijn eten te laten verdienen met speur- of apporteerklusjes (aan een lange lijn).
Misschien doe je HIER ook wat ideeën op.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jeroen19
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler x Briard

Ongelezen bericht door Jeroen19 »

Lang geleden toen mijn vorige hond, halve rottweiler en vreselijk krachtig, nog trok aan de riem.
Ik hield de riem in mijn rechter hand en achter langs naar links waar de hond liep de riem spande dan over mijn linker bovenbeen waardoor hij tijdens mijn loopbeweging steeds een rukje aan zijn band kreeg als hij trok, hier had hij snel een hekel aan en liep snel goed mee !
Afbeelding
kiwietje
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door kiwietje »

Eerst en vooral moet ik jullie bedanken voor alle tips en informatie! Ik had gehoopt hier enkele tips te krijgen, maar ik heb al zoveel geleerd!
Ik ben nu constant op zoek in huis naar doosjes, rolletjes, potjes, enz.. die ik kan gebruiken om te hersenwerken met Rocky en Balou. Ik volg nu ook facebookpagina's waar ik dagelijks nieuwe tips vind.
Dit weekend hebben we een wandeling gemaakt en zijn dan een half uurtje gaan "spelen" in de hondenloopweide. Ze konden eens goed rennen, Balou kon apporteren en Rocky liep alles af te snuffelen. We hebben hen ook laten zitten voor een koekje, en Balou ben ik aan het aanleren om door een band te springen. Kwestie van hen te laten "werken" voor lekkers.
Vanavond zijn we opnieuw geweest, onderweg laten we ze telkens zitten voor we de baan oversteken. Dit lukt en tot mijn verbazing is zelf Rocky niet de hele weg meer aan het sleuren aan de riem. Balou trekt nog nauwelijks. Ik probeer heel consequent te zijn en telkens door te bijten als ik een "bevel" geef. Als Rocky te hard trekt stop ik even en laat hem zitten en me aankijken. Dat komt hij weer een beetje tot zijn positieven.
Ik verstop telkens hun eten in de tuin en laat hen zoeken ernaar, dat vinden ze allebei super. Ze lopen zo wel een kwartier kwispelend door de tuin te snuffelen. Soms als het even duurt duidt ik een paar brokjes aan (als ik me niet vergis is dit goed voor de vertrouwensband?) Daarna verstop ik nog een deel onder potjes en in doosjes enzo. Vooral Rocky is daar dol op. Balou neemt enkel de brokjes die makkelijk te vinden zijn en dan begint hij met zijn touw rond te lopen tot ik hem eens weggooi (ik doe dit nooit direct omdat ik gelezen heb dat ik degene moet zijn die het spel start en ook weer stop). Telkens voor ik het touw weggooi, laat ik hem zitten. Rocky gaat wel ruw te werk wanneer hij zijn brokjes zoekt bij het hersenwerken. Hij duwt de potjes door de kamer, trekt de zak van de jeansbroek gewoon kapot en een eierdoosje kiepert hij gewoon om. Dit is voor mij geen probleem, alleen vraag ik me af of hij dan eigenlijk wel aan het hersenwerken is?

Jaap ik heb je artikel gelezen, heel erg interessant. Is het zoeken in de tuin ook werken voor de maaltijd? Het hersenwerken? Het zitten om een koekje te krijgen?

Zo dit is een beetje de stand van zaken, ik dacht dat jullie wel graag eens wat feedback krijgen. Je mag gerust melden als ik iets beter op een andere manier zou aanpakken.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat een leuke update over hoe lekker jullie bezig zijn kiwietje; erg leuk om te lezen :E: . Ik hoop dat jullie fijn voort kunnen bouwen op dit mooie begin :ok: .
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

kiwietje schreef:Is het zoeken in de tuin ook werken voor de maaltijd? Het hersenwerken? Het zitten om een koekje te krijgen?
Ja hoor. Maar probeer het wel een initiatief van jóu te laten zijn.
Alles waardoor je een eetmoment met de hond kan hebben door een beetje samenwerking is beter dan het eten zomaar weg te geven :wink:
Hoe meer dat samenwerken bekrachtigt wordt, hoe beter :ok:
Hij moet het graag willen omdat hij er een positief gevoel door krijgt. Dat is immers altijd beter dan iets doen (of laten) omdat het móet.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”