Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
importeren vanuit engeland
Moderator: moderatorteam
- fransoos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): franse bulldog
- Aantal honden: 10
- Contacteer:
had een vraagje betreft het importeren vanuit engeland
de hond heeft een stamboom van de kennelclub
nu heeft hij volgens de raad een export stamboom nodig
kan ik deze zelf aanvragen bij de kennelclub of moet de Fokker dit al gedaan hebben ??
de hond heeft een stamboom van de kennelclub
nu heeft hij volgens de raad een export stamboom nodig
kan ik deze zelf aanvragen bij de kennelclub of moet de Fokker dit al gedaan hebben ??
groetjes Ida en de fransoosjes

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
- Aantal honden: 3
Re: importeren vanuit engeland
Geen ervaring mee, maar een snelle zoektocht op de website van de Engelse kennelclub leverde me dit op : http://www.thekennelclub.org.uk/media/8902/form13.pdf Vanaf pagina 3 volgens mij interessant.

- malushoeve
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitste staande Langhaar
Cesky fousek
Cairn terrier - Aantal honden: 3
- Contacteer:
volgens mij ligt dit bij de fokker. Wij hebben een hond uit tsjechie gehaald en zij had een export pedigree!!! Wij hebben hier niets aan gedaan. Daarna moet je het melden bij de raad van beheer en krijg je een nhsb formulier. Bewijs dat je hond is ingeschreven in Nederland. Info kan je vinden op de site van de raad van beheer!!
Trots op onze Cesky Fousek
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
De fokker moet de export pedigree aanvragen. Deze stuur je op naar de Raad (het origineel), dan zetten zij er een stempel op met het NHSB nummer, etc.
- fransoos
- Zeer actief
- Contacteer:
ik weet van hongarije dat die ook allemaal al een export stamboom hadden, die hoefde ik enkel op te sturen naar de RvB
maar de fokster zegt dat ik dit zelf aan moet vragen, nadat ik de hond op mijn naam heb laten zetten in engeland, en daarna het export stamboom moet aanvragen , maar ze wist het zelf ook niet zeker
maar de fokster zegt dat ik dit zelf aan moet vragen, nadat ik de hond op mijn naam heb laten zetten in engeland, en daarna het export stamboom moet aanvragen , maar ze wist het zelf ook niet zeker

die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
- malushoeve
- Vaste gebruiker
Cesky fousek
- Contacteer:
geen ervaring met engeland. wil je ook attent maken over de nieuwe invoer regels sinds eind 2014. Volgens mogen pups jonger als 15 weken niet naar nederland komen i.v.m de rabies injectie. Deze info kan je ook vinden op de site van de raad van beheer.
- fransoos
- Zeer actief
- Contacteer:
hij is vandaag rabies geent, en we gaan hem eind van de maand halenmalushoeve schreef:geen ervaring met engeland. wil je ook attent maken over de nieuwe invoer regels sinds eind 2014. Volgens mogen pups jonger als 15 weken niet naar nederland komen i.v.m de rabies injectie. Deze info kan je ook vinden op de site van de raad van beheer.

die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
- malushoeve
- Vaste gebruiker
Cesky fousek
- Contacteer:
super dan is dat geen probleem meer!!! was gewoon ter info hoor!!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Volgens mij doet de fokker dat bij de kennelclub want de fokker moet ook zijn gegevens invullen etc. Anders laat de fokker even bellen kan die ook gelijk alles Regelen indien nodig
- Noahtje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua (langharig)
- Aantal honden: 4
Volgens mij moet de fokker dat inderdaad doen.
Dat was bij mijn Isa in ieder geval wel zo. Haar fokker heeft alles aangevraagd en Ik kreeg het toen thuisgestuurd.
Dat was bij mijn Isa in ieder geval wel zo. Haar fokker heeft alles aangevraagd en Ik kreeg het toen thuisgestuurd.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Engeland is geen FCI, he 
Laat je fokker even bellen naar de kennelclub. Dat is voor hen goedkoper aangezien zij al in Engeland wonen en jij niet
Voor zover ik weet moeten zij een exportformulier aanvragen, dat zij en jij moeten invullen.
Daarna gaat de zaak hier naar de Raad, komt er iemand de chip uitlezen of indien nodig een nieuwe zetten (Ik meen dat ze in de UK een andere merk hebben) en wordt de hond in het NHSB ingeschreven.

Laat je fokker even bellen naar de kennelclub. Dat is voor hen goedkoper aangezien zij al in Engeland wonen en jij niet

Voor zover ik weet moeten zij een exportformulier aanvragen, dat zij en jij moeten invullen.
Daarna gaat de zaak hier naar de Raad, komt er iemand de chip uitlezen of indien nodig een nieuwe zetten (Ik meen dat ze in de UK een andere merk hebben) en wordt de hond in het NHSB ingeschreven.
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het exportformulier gaat naar de kennel club, niet naar de raad. Maar misschien bedoelde je dat ook.Marjoleine schreef:Engeland is geen FCI, he
Het exportformulier wordt inderdaad door eigenaar en fokker ingevuld en gaat naar de kennel club. De kennel club stuurt vervolgens de export pedigree naar eigenaar (ook als deze in NL woont).
De export pedigree stuur je weer naar de raad + de vraag om de hond in het NHSB in te schrijven. Dan komt de chipper de chip controleren (bij Focus hoefde geen nieuwe gezet te worden, maar misschien is dat per merk verschillend).
Chipper geeft bewijs dat alles klopt en een paar dagen later ligt de export stamboom weer in je brievenbus met een stempel erop met het nieuwe NHSB.
- fransoos
- Zeer actief
- Contacteer:
fokker heeft de kennelclub inderdaad even gebeld
eerst moet de hond op mijn naam komen bij de kennelclub , dan kan ik het export formulier invullen ( volgens haar hoeft zij hiervoor niet te tekenen, omdat de hond dan al op mijn naam staat)
na betaling van 50 pond krijg ik dan de export stamboom
hier in ned is het wel duidelijk
nu nog ff 3 week wachten voor de rabiës, en dan kunnen we hem ophalen
eerst moet de hond op mijn naam komen bij de kennelclub , dan kan ik het export formulier invullen ( volgens haar hoeft zij hiervoor niet te tekenen, omdat de hond dan al op mijn naam staat)
na betaling van 50 pond krijg ik dan de export stamboom
hier in ned is het wel duidelijk
nu nog ff 3 week wachten voor de rabiës, en dan kunnen we hem ophalen

die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
- fransoos
- Zeer actief
- Contacteer:
uuhhhh kennelclub is toch gewoon erkend door fci, dus kan hem toch gewoon inschrijven in het nhsbMarjoleine schreef:Engeland is geen FCI, he
.
wat maakt dan het verschil ???

die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
-
- Zeer actief
http://www.thekennelclub.org.uk/registr ... om-the-uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lees formulier 13 even zei zullen ook moeten tekenen als de aanvragers van het export pedigree.
Lees formulier 13 even zei zullen ook moeten tekenen als de aanvragers van het export pedigree.
- fransoos
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens haar ben ik de eigenaar en dus ook de aanvrager

die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
-
- Zeer actief
Dan moet je dus een formulier invullen dat Je de nieuwe eigenaar bent en deze samen met formulier 13 op sturen.
Heerlijk dubbel allemaal weer.
- fransoos
- Zeer actief
- Contacteer:
wilma23 schreef:Dan moet je dus een formulier invullen dat Je de nieuwe eigenaar bent en deze samen met formulier 13 op sturen.
hahahah ja vertel mij wat zeg, erg onlogisch allemaal
maar goed, zoals ik het nu dus heb begrepen, heeft de fokker en code gekregen, waarmee ik online de hond op mijn naam kan zetten, hierna kan ik dus het export stamboom aanvragen als eigenaar zijnde

die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
-
- Zeer actief
Oh gotogot ik duim LOL
Nee komt vast goed joh
Nee komt vast goed joh
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
fransoos schreef:wilma23 schreef:Dan moet je dus een formulier invullen dat Je de nieuwe eigenaar bent en deze samen met formulier 13 op sturen.
hahahah ja vertel mij wat zeg, erg onlogisch allemaal
maar goed, zoals ik het nu dus heb begrepen, heeft de fokker en code gekregen, waarmee ik online de hond op mijn naam kan zetten, hierna kan ik dus het export stamboom aanvragen als eigenaar zijnde
Yup. Ik moest ook nog een dierenarts verklaring hebben dat m'n reu pup 2 ballen had

- fransoos
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat kan ook gewoon bij en nederlandse da ?

die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja hoor. Hier netjes bij m'n eigen DA af laten tekenen en opgestuurdfransoos schreef:Dat kan ook gewoon bij en nederlandse da ?

- fransoos
- Zeer actief
- Contacteer:
nu loop ik tegen een ander probleem
de pup is de 3e geent voor rabiës, nu staat de terug reis gepland op de 24e, dit is 21 dagen na de rabiës, dacht dat ik hier goed mee zat, maar nu lees ik op de site van stenaline, dat de pup pas VANAF de 22e dag na enting de boot op mag
overal las ik 21 dagen
we moeten de 25e weer thuis zijn

de pup is de 3e geent voor rabiës, nu staat de terug reis gepland op de 24e, dit is 21 dagen na de rabiës, dacht dat ik hier goed mee zat, maar nu lees ik op de site van stenaline, dat de pup pas VANAF de 22e dag na enting de boot op mag
overal las ik 21 dagen

we moeten de 25e weer thuis zijn

die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Idd na 21 dagen geldig dus vanaf de 22ste dag en wij voeren op HvH en daar was de controle erg uitgebreid, zowel dus aan de Engelse zijde als in HvHfransoos schreef:nu loop ik tegen een ander probleem
overal las ik 21 dagen![]()
![]()
we moeten de 25e weer thuis zijn![]()
- fransoos
- Zeer actief
- Contacteer:
dat wordt dan dus de vroegste boot en in 1 ruk terug naar huis rijdencrutz schreef:Idd na 21 dagen geldig dus vanaf de 22ste dag en wij voeren op HvH en daar was de controle erg uitgebreid, zowel dus aan de Engelse zijde als in HvHfransoos schreef:nu loop ik tegen een ander probleem
overal las ik 21 dagen![]()
![]()
we moeten de 25e weer thuis zijn![]()

die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
- Hamilton
- Zeer actief
Afgelopen september 'n pup uit Engeland gehaald.Gechipped, da verklaring voor beide ballen en formulier 13 ( zie boven) samen met de fokster ingevuld.
Fokster heeft dit formulier met de benodigde ponden weer opgestuurd naar de Kennelclub.3 weken later kreeg ik het "owner registration certificate " van de kennelclub thuisgestuurd en weer enkele weken later de export pedigree.
Deze exportstamboom heb ik samen met het owner registration certificate ( zeer belangrijk niet vergeten mee te sturen) afgeleverd bij de Raad van Beheer ( op de Winner, scheelde mij aangetekend verzenden
) binnen no time 'n rekening gekregen en na die betaald te hebben kwam de chipper langs om de chip te controleren en 'n week later had ik de Exportstamboom mèt stempel Raad van Beheer weer terug !
Probeer formulier 13 samen met de fokster in te vullen zodat zij het naar de kennelclub kan sturen, scheelt jou porto en eventuele ponden/euros verschil bij de bank !
succes
Fokster heeft dit formulier met de benodigde ponden weer opgestuurd naar de Kennelclub.3 weken later kreeg ik het "owner registration certificate " van de kennelclub thuisgestuurd en weer enkele weken later de export pedigree.
Deze exportstamboom heb ik samen met het owner registration certificate ( zeer belangrijk niet vergeten mee te sturen) afgeleverd bij de Raad van Beheer ( op de Winner, scheelde mij aangetekend verzenden

Probeer formulier 13 samen met de fokster in te vullen zodat zij het naar de kennelclub kan sturen, scheelt jou porto en eventuele ponden/euros verschil bij de bank !
succes
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
O, ik zie dit nu pas.fransoos schreef:uuhhhh kennelclub is toch gewoon erkend door fci, dus kan hem toch gewoon inschrijven in het nhsbMarjoleine schreef:Engeland is geen FCI, he![]()
wat maakt dan het verschil ???
Ik bedoelde dat je niet uit moet gaan van FCI-regels, want Engeland is nou eenmaal Engeland en die hebben dus eigen regels. FCI en Engeland accepteren en respecteren elkaars regels maar er zijn wel verschillen.
En verder heeft Hamilton helemaal gelijk. Samen invullen!
Succes!
-
- Zeer actief
Vergeet De ontworming niet, die is maar drie dagen geldig, Moet bij De dierenarts gebeuren met een handtekening en een stempel en De tied van ons worming.
Ook Moet bij De rabies een speciale dierenarts stempel en handtekening.
Ik weet niet of dat alleen geld als je De UK in wilt maar ik zouden het toch even checken.
toen wij pups gingen Halen waren ze De handtekening vergeten, nee mochten De UK niet in. Half frankrijk afgereden naar een dierenarts die keek niet een naar De hond, zette een krabbel en das Dan 80 euro.
en hup weer terug naar De trein grrrr
Ik weet niet of dat alleen geld als je De UK in wilt maar ik zouden het toch even checken.
toen wij pups gingen Halen waren ze De handtekening vergeten, nee mochten De UK niet in. Half frankrijk afgereden naar een dierenarts die keek niet een naar De hond, zette een krabbel en das Dan 80 euro.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
wilma23 schreef:Vergeet De ontworming niet, die is maar drie dagen geldig, Moet bij De dierenarts gebeuren met een handtekening en een stempel en De tied van ons worming.
Das de UK in

- fransoos
- Zeer actief
- Contacteer:
moet ik trouwens ook importbelasting betalen ?
ooit een kat gehaalt uit Florida, daar kwam een mooi bedrag overheen op schiphol,
maar moet nu 3 grenzen over met de auto, ga ervanuit dat we geen controle krijgen op het vaste land, maar wel bij uitvoer van engeland natuurlijk met de boot
ooit een kat gehaalt uit Florida, daar kwam een mooi bedrag overheen op schiphol,
maar moet nu 3 grenzen over met de auto, ga ervanuit dat we geen controle krijgen op het vaste land, maar wel bij uitvoer van engeland natuurlijk met de boot

die je begaan hebt...

die je begaan hebt...