Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
bouvierpoedel schreef:Ja en dan .? Krijg je nog een wolk van strontwater wat die broek/luier uitloopt.
Ik geloof ook niet dat een hond daar gelukkig van wordt.
Ze is 9, dat is voor een bordeauxdog gewoon oud. Geef zo'n oudje dan ook de waardigheid die ze verdient.
Misschien een keer anabolen proberen icm pijnstilling, je richten op leuke dingen doen en als dat niet werkt stoppen.
Dat lijkt mij voor de hond veel prettiger dan hydrotherapie afdwingen en homeopathie.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 04 feb 2015 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Een luier is geen oplossing voor poep.
Wat bouvier al schrijft, dan krijg je alsnog vies water. Bij kinderen is dat ook zo, komen ze het water uit, lopen de bruine strepen over de beentjes....
Mits een broekje heel erg goed aansluit, dan valt het mee.
Maar dat krijg je bij een hond nooit voor elkaar met bestaande artikelen.
bouvierpoedel schreef:Ja en dan .? Krijg je nog een wolk van strontwater wat die broek/luier uitloopt.
Ik geloof ook niet dat een hond daar gelukkig van wordt.
Ze is 9, dat is voor een bordeauxdog gewoon oud. Geef zo'n oudje dan ook de waardigheid die ze verdiend.
Misschien een keer anabolen proberen icm pijnstilling, je richten op leuke dingen doen en als dat niet werkt stoppen.
Dat lijkt mij voor de hond veel prettiger dan hydrotherapie afdwingen en homeopathie.
I know, is waar ik ook mee worstel.
Gezien ik tot over een jaar zo'n 15u/week op wandel was met haar zocht ik dus naar een alternatief en volgens de DA ook zeer goed gezien het wandelen maar max een half uur per dag meer is of soms nog niet en dit was eerder om haar toch in beweging te houden, stramme spieren te gaan vermijden want niets meer doen is uit den boze en vaak zie je ze dan ook nog sneller achteruit gaan, net zoals bij alle oma's en opa's Het is ook een kwestie van wat extra tijd met haar door te brengen buiten de wandelingen gezien ze nu met energie in overvloed zit en ga wekelijks een half uurtje zwemmen of op de loopband in het water met haar (uiteraard aangepast) en heb ook wel doggy brain train en speel ook thuis met haar maar verder is het moeilijk gezien haar achterpootjes niet altijd even goed meewillen terwijl ze toch soms nog is gaat crossen maar dan vaak bekoopt achteraf. Een mens kan een boek lezen, zeuren, TV kijken en God weet ik veel wat maar hoe hou je honden het best bezig als ze fysiek niet meer zijn wat ze geweest zijn, desondanks heeft ze geen pijn en dat is uiteraard het belangrijkste...
dagmar88 schreef:
Ze is 9, dat is voor een bordeauxdog gewoon oud. Geef zo'n oudje dan ook de waardigheid die ze verdient.
Mijn idee. Ze vindt dat gezwem duidelijk niks. Láát haar dan.
Je gaat toch ook je krakkemikkige oma van 95 niet in het zwembad gooien omdat ze daar wat soepeler van wordt?
Ze is negen. Dat is voor een BD een ongelooflijke leeftijd. Maak het laatste stukje voor haar gewoon een zo prettig mogelijke tijd. Pijnstilling, leuke uitjes, lekkere hapjes.
Nou als er een leuk erfenisje is dan kun je die smoes wel gebruiken om die ouwe om zeep te helpen.Ahhhh ze hield zo van zwemmen die ouwe bes en nu is ze......
Echt, je gaat hier achteraf spijt van krijgen.
Aan de hand van je andere topic zou ik naar een andere dierenarts op zoek gaan en daar anabolen en pijnstilling mee bespreken.
Safimie schreef:Hallo,
Ik heb een Bordeauxdogje van inmiddels 9 jaar en heeft meer en meer last van haar gewrichten met name de achterpoten; uit onderzoek bij de dierenarts bleek dat ze nog maar weinig of geen gevoel meer heeft en ze soms gekke houdingen aanneemt. Ze stelde me het medicament Strichnine voor maar na wat algemene onderzoek op het net maak ik me wel wat zorgen gezien geen enkele andere dierenarts met Strichine werkt en je dit ook niet kan verkrijgen bij andere dierenartsen. Mijn dierenarts werkt met een apotheker uit NL. Het is en blijft een vergif en vraag me af of er iemand van jullie hier evaring mee heeft en welke de positieve en of negatieve effecten zijn. Het maakt me gewoon wat argwanend dat enkel mijn dierenarts dit voorschrijft (mee geeft). Volgens haar een heel goed middel en spectaculaire verbeteringen merkbaar maar tast dit dan geen andere organen aan en is er geen ander alternatief om het haar net iets makkelijker te maken? Ze heeft geen pijn, alleen heeft ze er wel meer en meer last van maar komt dan ook door de leeftijd uiteraard, toch zou ik graag jullie mening kennen...
Ik ben ook niet van plan om Strychnine te geven gezien daar heel veel onduidelijkheden over zijn en ik hier ook via het forum niet echt veel wijzer ben geworden dus in die zin was ik sowieso van plan om een 2e opinie te vragen bij de dierenkliniek in Merelbeke (BE) en daar zien wat ze voorstellen... Een 2e mening kan nooit kwaad al is en blijft het een oma van 9j en zie ik ook onder ogen, bedoeling is dat ik het voor haar nog zo gemoedelijk mogelijk wil maken en dat is het uiteindelijke doel..
Moest ik echt weten dat ze pijn heeft daarvan, zou ik hier niet mee doorgaan en dat ze beetje schrik heeft is op zich niet zo erg hoor, ze is anders fars genoeg
Dat ze het niet graag doet is natuurlijk minder maar ook ik doe de afwas o.a niet graag en doe het ook zonder dat het me schade toebrengt Als ik weet dat je er haar goed mee doet is dat natuurlijk bijzaak he
Moest ik echt weten dat ze pijn heeft daarvan, zou ik hier niet mee doorgaan en dat ze beetje schrik heeft is op zich niet zo erg hoor, ze is anders fars genoeg
Dat ze het niet graag doet is natuurlijk minder maar ook ik doe de afwas o.a niet graag en doe het ook zonder dat het me schade toebrengt Als ik weet dat je er haar goed mee doet is dat natuurlijk bijzaak he
Is dat zo? Je hebt het over een bordeaux dog van ruim 9 jaar oud. Een bejaarde dame.
Ik heb hier een oudje van bijna 12 rondlopen. Fysiek wordt ze steeds minder. Haar zicht gaat achteruit, ze heeft artrose en andere ellende in alle poten, en zo nog wat dingetjes. Krijgt dagelijks een hele zooi aan supplementen. Ik heb voor mezelf besloten dat ik niet tot het uiterste ga met haar. Als ze te veel ongemak krijgt, als ze steeds minder zelfstandig kan, dan houdt het op. Ik zou natuurlijk nog van alles kunnen proberen aan therapie etcetera, maar zij is niet het type hond dat zich daar prettig bij voelt. In plaats daarvan mag ze van mij dus bijvoorbeeld nog steeds af en toe achter De Bal aanracen. Voor haar botten zal dat vast niet goed zijn, maar wat wordt ze er blij van. Mentaal welzijn vind ik minstens zo belangrijk als fysiek welzijn.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 04 feb 2015 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody In liefdevolle herinnering: Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
En toch.. zou ik mijn oudje niet meer blootstellen aan iets dat ze niet graag doet, buiten misschien een noodzakelijk dierenarts bezoekje. Ik denk dat je het misschien een beetje teveel vermenselijkt?
Daarnaast zeg je dat je weet dat je haar er goed mee doet, maar zie je al verbetering dan? Ik heb zelf geen ervaring met anabolen enzo dus daar kan ik je geen tips over geven, maar deze hydrotherapie zou ik mijn oudje persoonlijk niet meer aan doen als ze het niet graag doet, zelfs zo niet graag dat ze haar ontlasting laat lopen... Ik vind het zelfs wel een beetje zielig...
Mijn dogje neemt anders niets van medicatie omdat het ook niet nodig is en bloedwaarden zijn prima, ze heeft alleen last van ouder worden, ene dag gaat het beter dan de andere maar we passen ons aan haar aan en volg haar ritme, het is niet dat ze pijn heeft maar is nooit echt een waterrat geweest desondanks ze geniet van in de plassen lopen en spelen, ze is vaak ook eerder lui dan moe hoor en heeft je sneller beet dan je denkt Op de loopband doet ze haar behoefte niet en is comfortabeler dan het zwemmen zelf. Het is zo dat ik wel verbetering zie, ik doe het nu een maand (1x week/half uurtje waarvan ze misschien 15' in het water is) en merk ook wel dat ze daags nadien iets fitter is dus in die zin zegt mijn buikgevoel me ook niet te stoppen. Ze is geen op en top fan van water maar is ook eigen aan de meeste BD's. Je moet natuurlijk alles in zijn context zien en ik ken mijn mieke het beste en als mijn buikgevoel iets anders zegt, ze signalen zou geven dan hou ik daar zeer zeker rekening mee...
Als ze zich op de loopband wel (redelijk) op haar gemak voelt, dan zou ik het daar bij houden en haar niet meer pesten met zwemmen in het grote bad. Dat ze in het grote bad haar ontlasting niet ophoudt, zou ik als een signaal zien dat ze zich daar hoogstwaarschijnlijk echt niet prettig bij voelt.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody In liefdevolle herinnering: Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Ik ging ook niet zwemmen om haar te pesten hoor en had al snel door dat het niets zou worden dus vandaar ik ook ben overgestapt naar de loopband en zal ook zo blijven hoor, don't worry..
Ik kan mijn hond lezen als geen ander... Het is zelf zo dat als ik me niet goed voel, buikloop heb of wat dan ook zij dat ook heeft, op dat vlak zijn wij zelf té close...
Ik geloof direct dat je het beste voor hebt met je hond. En natuurlijk wil je haar zo lang mogelijk, zo gezond mogelijk bij je houden.
Maar eerlijk is eerlijk: Ik vind het ontzettend sneu dat je een oude hond dwingt iets te doen waar ze, (om wat voor reden dan ook) niet blij en ontspannen van wordt.
Doe dingen met haar waar ze van geniet. Probeer eventueel pijnstilling zodat je zeker weet dat pijn niet de oorzaak is van 'mindere dagen'. En als er te veel dagen komen waar ze niet meer blij en ontspannen is, dan laat je haar gaan. In waardigheid, hoe pijnlijk dit ook voor jou als baas is. Liefde is loslaten.
Ik sluit me bij de rest aan en zou met zwemmen stoppen. Of als het mooi weer gaat worden straks lekker zelf een zwemwater opzoeken en dat met haar doen. Veel relaxter.
Ik denk echt niet dat je met een broekje iets op ga vangen. Bij mensen is het soms al moeilijk om alles erin te houden zoals het hoort . En dan zijn die broeken nog speciaal voor mensen gemaakt.
Eerst antwoordend op je vraag. Er worden uitwasbare luiers voor honden gemaakt. Wij hebben ooit met een incontinente oude schotse collie gezeten. Wij loste het op met nachtluiers voor kinderen tot een jaar of 8. Maar Lieke hier van het forum (of was het Suzanne, in ieder geval iemand met ook een incontinente Schotse Collie) volgens mij adviseerde mij toen die persoon die die luiers op maat maakte. Dus misschien hen even pb sturen?
Ik denk dat je kunt concluderen dat dit niet werk voor jou hond. Wij hebben hier een hondenfysiotherapeut die een aquatrainer heeft. Dat is een loopband in een bak die met water volgezet kan worden voor meer weerstand, maar ook minder belasting. De oude duitse herder van mijn zus had hier veel baat bij, maar de hd-hond van mijn andere zus ook. Misschien dat zo in het water minder poepgedrag opwekt (en vervelend is, want volgens mij wordt dat bad steeds weer vol gezet en leeggepompt)
Ik zou het toch op die zaken zoeken wat het beste bij je hond past. Poepen in het bad kan gewoon niet, dan zoek je naar andere alternatieven. Het middel moet niet erger worden dan de kwaal.