Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Willen jullie met mij ook meedenken voor een hond erbij?
Moderator: moderatorteam
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Re: Willen jullie met mij ook meedenken voor een hond erbij?
Ik zie niets in je lijstje staan waarom een clumber niet zou kunnen. Zelfstandig jagen doen ze niet en weglopen zit niet in hun aard. Wat dit betreft zijn ze gemakkelijker dan o.a. Cockers en Welsh Springers. Hun kalme, bijna dogachtige karakter komt waarschijnlijk perfect overeen met de tatra. Prima bestand tegen kouder weer, je ziet ze overigens ook veel meer in Scandinavië dan in Nederland. En ze zijn ontzettend stabiel en vriendelijk. 
- *Petra*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
- Aantal honden: 6
Wat dat je van de nizinny? Poolse herdershondWilma schreef:Ik kan ook wel wat hulp gebruiken bij onze keuze voor een 2e hond. Bij voorbaat sorry voor de lange tekst maar een compleet plaatje is wel zo duidelijk volgens mij.
Wat zoeken/willen we wel en niet?
Hoogte: tot ± 45 cm.
Karakter: niet nerveus, onzeker of bang. Geen hond die een groot deel van de dag beziggehouden moet worden met allerlei opdrachten, spelletjes en doe-dingen. Tijdens wandelingen wordt er natuurlijk wel gespeeld e.d.. Bij voorkeur los kunnen lopen in het bos of over het land en in het zicht blijven, zonder er elke keer vandoor te gaan.
Vacht: Liever geen trim-, knip-, of plukvacht, kammen of borstelen is geen probleem.
Uiterlijk: geen platneuzen, geen bloteriken, geen Staffords, bulletjes of look-a-likes daarvan. Sorry, ik heb er niks mee.
Wat hebben we te bieden?
- Een Tatra-vriendin van 6½ jaar oud, 70 cm hoog, 55 kg die wat onzeker en terughoudend is maar ontzettend braaf en lief en heeft nog nooit een vlieg kwaad gedaan.
- Twee rustige volwassenen, geen huishouden waar de hele dag volk of kinderen in en uit lopen.
- Bijna altijd iemand thuis, op enkele uurtjes per week na voor wat boodschappen of een uitje.
- Een huis zonder trappen, met een hele grote (deels omheinde) tuin in een bosrijke en landelijke omgeving.
- Dagelijks een wandeling van 5 tot 15 kilometer als de (weers)omstandigheden dat toelaten. Daarnaast wat kortere stukjes maar dat varieert van 0 keer tot 3 keer. Het kan ook zijn dat er een hele morgen of middag aan de waterkant gelummeld wordt bijvoorbeeld.
Wat zou passen in dit plaatje? Welke rassen of een kruising daarvan komen in aanmerking?
Qua uiterlijk val ik als een blok voor de Engelse Cocker Spaniel en de Welsh maar die passen volgens mij qua vacht en karakter niet helemaal in het plaatje. Ook een langharige Teckel vind ik leuk en een Clumber bijvoorbeeld. Als ik zoek op karakter dan kom ik o.a. uit bij een Schipperke, een Corgi en wat hondjes uit rasgroep 9.
Afkomst: bij voorkeur geen hond van een stichting van buitenlandse honden met vage contracten en huisbezoeken e.d.. (we wonen in Zweden)
Geslacht: reu of teef maakt niet uit, zolang het maar samen kan en wil met Samica.
Leeftijd: tussen de 1 en 5 jaar.
Toelichting: Moet eventueel tegen een stootje kunnen ivm met de grootte van Sam. Moet tegen kou kunnen ivm het wonen in Zweden. Echt geen jager ivm het wild hier.
Voordat er allerlei linkjes en plaatjes komen (altijd leuk en alvast bedankt) het is niet voor nu direct maar voor later in het voorjaar of zomer. In ieder geval na de Paasdagen.

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
-
Domani
- geregistreerd lid
Misschien ben je al af van het idee van een cocker spaniel, maar ik wil toch even een bijdrage geven omdat we altijd grote honden hadden, maar ik nu erg blij met Aaf:
ze zou het heerlijk vinden als wij in zo'n omgeving zouden wonen. Ze is over het algemeen erg makkelijk, ze zou niet snel achter groot wild aangaan, maar bang is ze ook niet, wel nieuwsgierig. Ze ging ze wel vogels of eenden achterna maar ondertussen is het zo vaak mislukt dat ze het een beetje aan het opgeven is :') en zo niet kan ik haar binnen een paar meter terug roepen. Konijnen zijn inderdaad een ander verhaal, dan hoort of ziet ze me niet meer.
Aaf is een blauwschimmel, ze heeft een hele makkelijke vacht en ik laat haar altijd lekker kort knippen (sorry ik heb niks met het showmodel) en heb er zelf verder weinig omkijken naar behalve regelmatig borstelen, een-kleur vachten schijnen lastiger te zijn(ik heb daar geen ervaring mee). Ze kan ook heel goed tegen de kou, ze zwemt de hele winter door. Als het vriest moet ik haar wel echt aanlijnen omdat ik dat risico niet wil nemen. Binnen lekker voor de kachel en er is niks aan de hand.
Al met al zou een cocker prima kunnen in het plaatje wat jij schetst, behalve om de drie maanden de vacht. Maar elke hond heeft wel iets. Als je veel tijd steekt in de opvoeding heb je een meer dan geweldige hond: een kleine hond die super sociaal is, gek op mensen, kan overal mee naar toe, kan ook makkelijk thuis blijven, kan energiek en speels zijn maar ook lekker luieren. Het zijn wel echt kroelhonden, alle cockers die ik ken in ieder geval. Je moet wel echt houden van een hond op je voeten(nee niet ernaast, erop) of op schoot. Als het zou mogen zou ze zelfs mee gaan naar de wc:p. Heel aanhankelijk dus. Het kan natuurlijk verschillen per hond, maar heb wel het gevoel dat dit redelijk cocker eigen is allemaal.
Veel succes met kiezen!
ze zou het heerlijk vinden als wij in zo'n omgeving zouden wonen. Ze is over het algemeen erg makkelijk, ze zou niet snel achter groot wild aangaan, maar bang is ze ook niet, wel nieuwsgierig. Ze ging ze wel vogels of eenden achterna maar ondertussen is het zo vaak mislukt dat ze het een beetje aan het opgeven is :') en zo niet kan ik haar binnen een paar meter terug roepen. Konijnen zijn inderdaad een ander verhaal, dan hoort of ziet ze me niet meer.
Aaf is een blauwschimmel, ze heeft een hele makkelijke vacht en ik laat haar altijd lekker kort knippen (sorry ik heb niks met het showmodel) en heb er zelf verder weinig omkijken naar behalve regelmatig borstelen, een-kleur vachten schijnen lastiger te zijn(ik heb daar geen ervaring mee). Ze kan ook heel goed tegen de kou, ze zwemt de hele winter door. Als het vriest moet ik haar wel echt aanlijnen omdat ik dat risico niet wil nemen. Binnen lekker voor de kachel en er is niks aan de hand.
Al met al zou een cocker prima kunnen in het plaatje wat jij schetst, behalve om de drie maanden de vacht. Maar elke hond heeft wel iets. Als je veel tijd steekt in de opvoeding heb je een meer dan geweldige hond: een kleine hond die super sociaal is, gek op mensen, kan overal mee naar toe, kan ook makkelijk thuis blijven, kan energiek en speels zijn maar ook lekker luieren. Het zijn wel echt kroelhonden, alle cockers die ik ken in ieder geval. Je moet wel echt houden van een hond op je voeten(nee niet ernaast, erop) of op schoot. Als het zou mogen zou ze zelfs mee gaan naar de wc:p. Heel aanhankelijk dus. Het kan natuurlijk verschillen per hond, maar heb wel het gevoel dat dit redelijk cocker eigen is allemaal.
Veel succes met kiezen!