Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het Spaanse opvanghondjes topic
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Sigrid,Sandy en Diva
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sandy Shi tzu kruising, Diva Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Nala Bulgaar
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- deugenietje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer
Re: Het Spaanse opvanghondjes topic
leuk, ik ga ook volgen.
What's happening?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder
Ik meld me alvast; ik ga waarschijnlijk ook een hond opvangen.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Leuk!
Ik ben achterwacht, dus misschien komt er hier ook een logeetje.
Ik ben achterwacht, dus misschien komt er hier ook een logeetje.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Ach. Jezus, wat een koppies. En ik kan niet helpenFrolic schreef:Marion. schreef:What's happening?
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 0&t=295576

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Leuk idee dit topic, ik ga het zeker volgen 

- Feather__
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ook ik volg. Hier dan wel niet uit spanje maar ik kan vast van jullie leren 

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
-
- Zeer actief
ah had al wat op fb gezien maar vlug genegeerd.
wat een mooie beestjes allemaal.
ik hoop dat ze heel goed terecht komen.
wat een mooie beestjes allemaal.
ik hoop dat ze heel goed terecht komen.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Leuk gedaan Frolic
. Ik ben erg benieuwd naar alle verhalen. Ik duim voor een zachte landing voor Jimmy
.

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Spannend Jion!
Niarla komt dinsdag aan
Helemaal nieuw voor mij en vind het dan ook zeer spannend. Maar goede spanning
Ik ben zo benieuwd hoe Manu en ik het gaan vinden, een dame in huis!
Niarla komt dinsdag aan

Helemaal nieuw voor mij en vind het dan ook zeer spannend. Maar goede spanning

- marloes_2406
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Contacteer:
Ik meld me ook hier, ga als alles goed gaat ook een hond opvangen
Over een maand zou het zijn, dus ik zit nog even in spanning

Mij ook, de blik in haar ogen vind ik heel speciaal.Jion schreef:O dinsdag al, dat is ook al snel! Moet ze ook vliegen of komt ze over de weg?
Niarla lijkt me echt zo'n ontzettende lief gevoelig meisje.
Ze komt inderdaad met het vliegtuig. Ik ben echt heel benieuwd. Ze heeft nu al vele fans. Gaat vast gauw een baasje vinden! Als ik haar niet houd haha.
- Hanneke2
- Zeer actief
Oh wat spannend, ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hanneke2
- Zeer actief
Is het een idee om even wat tips op een rijtje te zetten? Niet dat ik nou bergen goeie adviezen heb na drie Spaanse herplaatsers, maar ik heb wel elke keer allerlei handige adviezen gekregen en daar heb ik toch veel aan gehad. En sommige dingen, daar ben ik gewoon zelf door schade en schande achter gekomen.
Ik denk dat iedereen wel weet dat je die hond met tuig plus halsband mee naar huis moet nemen, liefst nog extra gezekerd aan bijvoorbeeld je broek of jas, en zeker met een wat angstige of onzekere hond thuis de eerste dag of dagen 'sluizen', dus nooit een directe doorgang naar buiten openen. (Ik heb geen haldeur, bij Lilo heb ik een tuinstoel voor de opening naar de hal gezet.) En nu met Toto had ik beter nog een dag of wat door moeten gaan met alleen rijst met gekookte kip, dat is echt een prima recept om stressdiarree en darmklachten door overschakelen op ander voer zoveel mogelijk te voorkomen.
En zaken als 'Let op dat de hond misschien geen notie heeft van het verschijnsel 'stoep''. Dat klinkt heel stom, maar Jack kende het wel en Lilo zat tegen mijn been aangeplakt, dus pas bij Toto had ik opeens een hond die plotseling even van die stoep afstapte om ergens te snuffelen.
Dat soort dingen.
Als ik overkom als overdreven bezorgd, sorry, maar ik wil gewoon graag dat alle opvanghondjes straks blij en vrij in Nederland zitten.

Ik denk dat iedereen wel weet dat je die hond met tuig plus halsband mee naar huis moet nemen, liefst nog extra gezekerd aan bijvoorbeeld je broek of jas, en zeker met een wat angstige of onzekere hond thuis de eerste dag of dagen 'sluizen', dus nooit een directe doorgang naar buiten openen. (Ik heb geen haldeur, bij Lilo heb ik een tuinstoel voor de opening naar de hal gezet.) En nu met Toto had ik beter nog een dag of wat door moeten gaan met alleen rijst met gekookte kip, dat is echt een prima recept om stressdiarree en darmklachten door overschakelen op ander voer zoveel mogelijk te voorkomen.
En zaken als 'Let op dat de hond misschien geen notie heeft van het verschijnsel 'stoep''. Dat klinkt heel stom, maar Jack kende het wel en Lilo zat tegen mijn been aangeplakt, dus pas bij Toto had ik opeens een hond die plotseling even van die stoep afstapte om ergens te snuffelen.

Als ik overkom als overdreven bezorgd, sorry, maar ik wil gewoon graag dat alle opvanghondjes straks blij en vrij in Nederland zitten.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Tineke
- Zeer actief
Mijn zoon en ik gaan vanavond naar Schiphol om Ren en Stimpy op te halen.
Ren komt in opvang bij mijn zoon en Stimpy bij een opvanggezin die twee hondjes heeft via Alma en mij , een xyorkje en een xpowderpufje en ook al eerder opvanggezin voor ons is geweest.
Mijn kleindochter vind het reuze spannend , ze mag mee vanavond naar Schiphol en is erg opgetogen dat Ren bij hun komt logeren.
Hij lijkt op Micron en ze heeft al wilde plannen waarbij we samen op stap gaan met allebei een Micron aan onze hand.
Micron is al ouder maar dat komt omdat ik Oma ben en de oudste bij mij past en het jonge hondje bij haar omdat zij nog kind is.
Tegen zoveel logica kan je niet op natuurlijk
Ren komt in opvang bij mijn zoon en Stimpy bij een opvanggezin die twee hondjes heeft via Alma en mij , een xyorkje en een xpowderpufje en ook al eerder opvanggezin voor ons is geweest.
Mijn kleindochter vind het reuze spannend , ze mag mee vanavond naar Schiphol en is erg opgetogen dat Ren bij hun komt logeren.
Hij lijkt op Micron en ze heeft al wilde plannen waarbij we samen op stap gaan met allebei een Micron aan onze hand.
Micron is al ouder maar dat komt omdat ik Oma ben en de oudste bij mij past en het jonge hondje bij haar omdat zij nog kind is.
Tegen zoveel logica kan je niet op natuurlijk

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
O, komen er nu al hondjes deze kant op! Dat is snel!
Cosette nog niet, maar ik heb sowieso nog geen bevestiging gehad wanneer ze precies komt.
Even afwachten dus nog!
Ben benieuwd hoe het bij iedereen gaat lopen.
Cosette nog niet, maar ik heb sowieso nog geen bevestiging gehad wanneer ze precies komt.
Even afwachten dus nog!
Ben benieuwd hoe het bij iedereen gaat lopen.

- Tineke
- Zeer actief
Ha ha en ik krijg net een telefoontje van mijn kleindochter of ik blijf logeren bij haar vanavond zodat we samen reizen naar Schiphol en dan kunnen we morgenochtend even naar Van der Meer de groothandel rijden want daar gaat ze een mandje en wat speelgoed en andere attributen kopen.
Oma moet dan maar mee zegt ze om uit te kiezen wat Beau (klaarblijkelijk heet Ren nu zo
) wel leuk zou vinden 
Oma moet dan maar mee zegt ze om uit te kiezen wat Beau (klaarblijkelijk heet Ren nu zo

- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Ik volg dit topic ook 

Hanneke, dat sluizen is een goede tip. Daar had ik nog niet aan gedacht. Mijn voordeur opent ook naar de tuin maar mijn hek is maar 1 meter hoog. Manu blijft erachter maar dat zou met Niarla wel eens anders kunnen zijn.
Verder had ik al bedacht haar tuig aan mijn heupriem vast te maken en een halsband met korte riem te gebruiken de eerste dagen. Ik ben benieuwd wanneer ik hen tegelijk kan lopen, Manu zal wel heel trots zijn op zijn nieuwe vriendin en dus wat debiel doen
En ik kan dus het beste meteen gekookte kip met rijst geven? Ik heb hier een zak graanvrije brok staan van mijn werk. Heel goed voer dus had dit voor haar bedacht.
En verder heb ik al een mooie rustplaats voor haar gemaakt met veel kleden. Gelukkig is het in mijn huis veel te klein om drukte te hebben dus ik vermoed dat ze snel tot rust komt en lekker zal gaan snurken.
Manu slaapt altijd bij mij op de slaapkamer dus zij ook
Verder had ik al bedacht haar tuig aan mijn heupriem vast te maken en een halsband met korte riem te gebruiken de eerste dagen. Ik ben benieuwd wanneer ik hen tegelijk kan lopen, Manu zal wel heel trots zijn op zijn nieuwe vriendin en dus wat debiel doen

En ik kan dus het beste meteen gekookte kip met rijst geven? Ik heb hier een zak graanvrije brok staan van mijn werk. Heel goed voer dus had dit voor haar bedacht.
En verder heb ik al een mooie rustplaats voor haar gemaakt met veel kleden. Gelukkig is het in mijn huis veel te klein om drukte te hebben dus ik vermoed dat ze snel tot rust komt en lekker zal gaan snurken.
Manu slaapt altijd bij mij op de slaapkamer dus zij ook

- Tineke
- Zeer actief
Ja genoeg voorgeslapenFrolic schreef:Leuk, ze heeft het voor elkaar. Genoeg voorgeslapenTineke schreef:Mijn zoon en ik gaan vanavond naar Schiphol om Ren en Stimpy op te halen.
Tegen zoveel logica kan je niet op natuurlijk![]()
Hoe oud is je kleindochter?Dus Ren komt in opvang? Ik dacht dat hij geadopteerd zou zorden, maar dan ben ik vast met een ander hondje in de war.

- Rebble
- Zeer actief
Ik volg die topic niet
Even vluchtig doorgelezen en ik word er jaloers van
Nah, vooruit dan maar...
Marloes en Frolic, welk hondje komt bij jullie de gelederen versterken?

Nah, vooruit dan maar...
Marloes en Frolic, welk hondje komt bij jullie de gelederen versterken?

-
- Zeer actief
Leuk en erg spannend. Ik ga ook volgen wat er gebeurd en ik verwacht vooral heel veel foto's.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat een leuk topic!
Lieve kleindochter Tineke
Lieve kleindochter Tineke

Ze is echt zoooo leuk
Zwijmel