Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ellen en de birmanen schreef:ik had afgelopen jaar een "coldplay nestje" met allemaal namen naar titels van platen van coldplay. met 10 dagen wil RvB de namen weten. De puppykopers hebben wel zelf hun roepnaam mogen kiezen.
ellen
Ik denk ook niet dat je dat kunt voorkomen
nou, ik ben ooit een fokker tegen gekomen die ook de pups hun roepnaam gaf, daar had je niks in te brengen. gelukkig geen hond daar gekocht.
ellen
Eh?
Hoe gaat ze dan controleren of je je hond ook zo roept?
Dat is toch dikke nonsens.
groetjes Madelief en Yanthe Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
ja precies. Mijn jongste heet Easy. Mooi man. Wij noemen haar Aiki. Zo staat het ook in har paspoort " Easy (Aiki) van de huppelepup" en ja, toen ik nog wel eens een show deed is het officieel Easy, net als op haar stamboom maar wat kan mij dat verrekken?
Mijn vriend zijn hobby is schieten en Hij verzamelt horloges en messen. Dus Ik zal gaan voor de namen van wapens of voor rolexen en messen. Ook past dat bij onze kennelnaam (uitzoondering op de horloges) kinguardian want dat betekend beschermer van de familie.
En dat geeft best leuke unieke namen eigenlijk. Goh kan nu al niet wachten op een nestje.
ellen en de birmanen schreef:ik had afgelopen jaar een "coldplay nestje" met allemaal namen naar titels van platen van coldplay. met 10 dagen wil RvB de namen weten. De puppykopers hebben wel zelf hun roepnaam mogen kiezen.
ellen
Ik denk ook niet dat je dat kunt voorkomen
nou, ik ben ooit een fokker tegen gekomen die ook de pups hun roepnaam gaf, daar had je niks in te brengen. gelukkig geen hond daar gekocht.
ellen
Tuurlijk wel , je zegt ja en amen en geeft dat beest thuis de naam die jij wil.
thema heeft ook zeker mijn voorkeur. Dat abc gedoe , dat doet iedereen al!!! haha. We gaan eerst maar eens kijken wanneer mevrouw loops wordt. En dan maar eens kijken of we de dekking tot een vruchtbaar eind kunnen brengen. We hebben er reuze veel zin en kunnen niet wachten haha. Wat duurt wachten dan lang!!!
Roepnaam kan je inderdaad nergens vast leggen dus dat is gewoon vrij voor de koper.
Kan me wel voorstellen dat als een fokker vindt dat ze een roepnaam voor jou pup kunnen bepalen en dat zij dus van mening zijn dat je daar geen keus in hebt, je daar ook geen pup gaat kopen.
Natuurlijk kan je ja en amen zeggen en dan thuis anders doen maar ik vindt persoonlijk een goed contact heel belangrijk. Je moet open en eerlijk naar de fokker kunnen zijn, als je op zulke dingen al anders denkt... lijkt een andere fokker me inderdaad beter.
Wat maf, alsof een fokker dat kan bepalen.
Hier houden mensen soms de stamboomnaam als roepnaam, en soms dus net. Net hoe ze die naam vinden.
Wij doen echte namen en soms kennen mensen iemand die zo heet, dus dat je het dan verandert is logisch.
Maar ik kan daar iets van vinden en meer niet, het is toch niet meer mijn hond? Raar hoor.
Ik vind het wel leuk als de stamboomnaam ook in gebruik is als roepnaam. Ik vraag dan ook of mensen een stamboom naam willen verzinnen. Het kan ook met twee namen, dus eerst de naam met de verplichte beginletter en de tweede naam de roepnaam.
Zelf doe ik beide. Ik neem twee namen, waarvan één van de twee de roepnaam is. En beide namen beginnen dan met de nestletter. Dus Thomasina Tres, Yulia Yindi, Vanna Vlinder, Hopla Hebe. Als ik zelf moet verzinnen dan probeer ik namen te kiezen die eventueel als roepnaam kunnen dienen, maar als mensen dan een andere roepnaam nemen is dat natuurlijk prima.
Ik vind het ook leuk als een naam iets betekent. Yindi betekent zon in het aborigonal, en het is ook een zonnetje in huis. Vanna is zweeds voor Liefje, en het is ook een liefje. Ik zal mijn hond ook nooit Sloper of Fighter noemen.
Dartel schreef:Ik vind het wel leuk als de stamboomnaam ook in gebruik is als roepnaam. Ik vraag dan ook of mensen een stamboom naam willen verzinnen. Het kan ook met twee namen, dus eerst de naam met de verplichte beginletter en de tweede naam de roepnaam.
Zelf doe ik beide. Ik neem twee namen, waarvan één van de twee de roepnaam is. En beide namen beginnen dan met de nestletter. Dus Thomasina Tres, Yulia Yindi, Vanna Vlinder, Hopla Hebe. Als ik zelf moet verzinnen dan probeer ik namen te kiezen die eventueel als roepnaam kunnen dienen, maar als mensen dan een andere roepnaam nemen is dat natuurlijk prima.
Ik vind het ook leuk als een naam iets betekent. Yindi betekent zon in het aborigonal, en het is ook een zonnetje in huis. Vanna is zweeds voor Liefje, en het is ook een liefje. Ik zal mijn hond ook nooit Sloper of Fighter noemen.
Welke verplichte beginletter.?????? Er is helemaal niet zoiets als een verplichte beginletter.
Er zijn genoeg landen die wel met een verplichte beginletter werken.
In NL is dat idd niet zo maar als je zoals ik via de Duitse RV fokt is het weer wel wenselijk. (verplichten kunnen ze het mij niet)
ik geef de namen zelf, dubbele met zelfde letter beginnend en in zelfde taal
alle reuen 1 dezelfde naam en alle teven 1 dezelfde naam en daaropvolgend hun eigen naam
deze ronde weer net goedgekeurd door de RvB klikkerdeklikklik HF linkje
Dartel schreef:Ik vind het wel leuk als de stamboomnaam ook in gebruik is als roepnaam. Ik vraag dan ook of mensen een stamboom naam willen verzinnen. Het kan ook met twee namen, dus eerst de naam met de verplichte beginletter en de tweede naam de roepnaam.
Welke verplichte beginletter.?????? Er is helemaal niet zoiets als een verplichte beginletter.
MIJN verplichte beginletter. Ik ben begonnen met de T en werk heel ouderwets het alfabet af en start weer bij de A. Ik had ook kunnen kiezen om bijvoorbeeld de naam van mijn eerste eigen gefokte hond als leidraad aan te houden, of mijn eigen naam. Tot voor kort zat ik bij een rv die verplichte dat in een nest alle pups dezelfde beginletter moesten hebben. Nu mag ik dat zelf uitmaken, maar ik vind het gewoon praktisch Ik verplicht de pupeigenaren dus dat de stamboomnaam moet beginnen met de letter die ik opgeef. Wat ze met de tweede naam op de stamboom doen, of met de roepnaam moeten ze zelf weten.
Volgens mij is het in België overigens wel zo, daar heb je per jaar voor alle ingeschreven honden een vaste beginletter.
hangt er van af waar.
in Belgie is het wel verplicht.
Heb ik dus een leuk thema bedacht!!!! Is vriendlief het er weer niet mee eens......zucht mannen..... Maar wat het dan wel moet worden weet hij ook niet. Dus we denken nog maar even verder. Lees graag jullie verhalen, meningen enz enz.....
malushoeve schreef:Heb ik dus een leuk thema bedacht!!!! Is vriendlief het er weer niet mee eens......zucht mannen..... Maar wat het dan wel moet worden weet hij ook niet. Dus we denken nog maar even verder. Lees graag jullie verhalen, meningen enz enz.....
Wat is zijn verdere invloed mbt t nest dat hij zo'n veto uit kan spreken
Nou we zijn eruit hoor. Ons 5 koppige gezin is het eens. Een tsjechisch ras, dus tsjechische namen!!!! Iedereen bedankt voor het toelichten van jullie namen,ideeen enz!!!!