Aaf heeft de laatste paar maanden (volgens mij is het pas veel erger geworden sinds ze de laatste keer loops is geweest) enorme piepbuien als we ergens heen gaan.
Ze doet dit trouwens ook als we bijvoorbeeld stil staan voor een rood licht. Ze is piept thuis ook wel eens zachtjes, maar dan kan ik het makkelijk corrigeren.
Pas moest ik even ergens iets ophalen wat op onze looproute lag, ...ze heeft de boel bij elkaar gekrijst. Dan helpen mijn correcties niet en negeren kan ik natuurlijk niet maken tegenover de mensen daar, ik wilde wel weg maar ik moest wachten op iemand. Dit gebeurd steeds vaker. Ik word er eerlijk gezegd tamelijk geïrriteerd van
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Het is ook totaal niet uit angst, ze is heel zelfverzekerd. Verder luistert ze heel goed, zeker voor een eigenwijze cocker spaniel
Ik wil haar heel graag mee blijven nemen, maar ik kan het niet maken tegenover andere mensen als ze zo een kabaal blijft maken. Het valt me ook op dat ze in totaliteit luider is geworden, tijdens het spelen met andere honden veel meer kabaal (speels blaffen en grommen). Ze is ook feller geworden tegenover reutjes, dat is gebleven sinds haar laatste loopsheid, hier ben ik totaal niet van gediend dus ik corrigeer haar zodra ik een teken van felheid bespeur (tenzij een reu haar lastig valt, dan vraag ik zijn baasje om de hond weg te halen).
Verder is ze super lief en boffen we erg met haar.
Wat denken jullie?
Ik had trouwens ook de zoekfunctie gebruikt, maar vond geen post over gepiep op openbare plekken(als ik het gemist heb, sorry hiervoor).