Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Spaanse opvanghondjes topic

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pino2012
Actief
Aantal honden: 1

Re: Het Spaanse opvanghondjes topic

Ongelezen bericht door Pino2012 »

Och wat is die jimmy toch lief! Fijn dat Roxy ook een plekje heeft! Sowieso wat een Tof topic.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Wat een leuk topc daar wordt je toch helemaal blij van :cheer:
Afbeelding
sybertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermix

Ongelezen bericht door sybertje »

Oh, jimmy is leuk. :I: :I:
M@rijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door M@rijke »

Wat leuk om te lezen en wordt er helemaal blij van dat deze hondjes het al zo goed doen :cheer:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wat een leuke kroelkip al die jimmy en zo thuis
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat een fijn topic. Honden op warme kleedjes en tegen de mensen aan hangen. Met hun neus in de boter, allemaal.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat een mooie verhalen en foto's :cheer:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Frolic schreef:Voor mij is dit een heel nieuw avontuur. Toby kwam zindelijk binnen was nergens bang voor. IK vermoed dat het dit keer heel anders zal zijn.
Ik vermoed dat het op dit gebied wel meevalt qua anders zijn, maar dat Gipsy op andere gebieden wel het totale tegenovergestelde van Toby is ;-)
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik word er een beetje emotioneel van. Zo'n reis gemaakt en dan gelijk al zo lief en geliefd. Wat zijn honden toch prachtige wezens.

Heerlijk om te lezen. Ik ben nu nog ongeduldiger. En ik hoop echt dat het ook bij ons zo goed zal gaan.
DeDiana
Zeer actief

Jion schreef:Ik heb aan de halsband die ik vanavond meeneem alvast een oude penning met mijn mobiele nummer bevestigd. De chips staan volgens mij al op onze adressen geregistreerd.
De chips staan nog niet op jullie adressen. Dat kan in Spanje niet, het is nogal ingewikkeld hier met de chipregistratie. Dat moet via de dierenarts met een heel officieel formulier met allerlei stempels, paspoortnummers, handtekeningen en het kan alleen op een Spaans adres.
Dus ze staan nog op naam van Naomi. Mocht er een hond kwijtraken en de chip wordt gelezen, dan komt er via Naomi wel een telefoontje bij mij binnen.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Wat een fijne berichten allemaal :ok:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Jion schreef:
DeDiana schreef:
Jion schreef:Ik heb aan de halsband die ik vanavond meeneem alvast een oude penning met mijn mobiele nummer bevestigd. De chips staan volgens mij al op onze adressen geregistreerd.
De chips staan nog niet op jullie adressen. Dat kan in Spanje niet, het is nogal ingewikkeld hier met de chipregistratie. Dat moet via de dierenarts met een heel officieel formulier met allerlei stempels, paspoortnummers, handtekeningen en het kan alleen op een Spaans adres.
Dus ze staan nog op naam van Naomi. Mocht er een hond kwijtraken en de chip wordt gelezen, dan komt er via Naomi wel een telefoontje bij mij binnen.
Ik neem aan dat dat nummer uiteindelijk wel op naam van de definitieve adoptant gezet kan worden?
Ja, uiteraard! :ok:
Maar dat gaan we dus pas doen als er een definitieve adoptant is, anders wordt het wel veel administratieve rompslomp.
DeDiana
Zeer actief

Jion schreef:Tot nu toe is Jimi hier perfect zindelijk. Maar dat is misschien meer omdat hij alles nog zo spannend vindt dat hij het gewoon heel lang ophoudt. Hij heeft vanmorgen vroeg in de tuin geplast (dat mag hier; sterker nog ik heb dat graag zodat ik niet 4 of 5 keer per dag hoef te wandelen), tijdens de wandeling (anderhalf uur gelopen) alleen gepoept, en net weer in de tuin geplast toen ik hem even de tuin in liet. Voor markeren is het allemaal nog veel te spannend blijkbaar.

Duende was trouwens ook vanaf dag 1 zindelijk, daar heb ik niks voor hoeven doen. Rosca kostte iets meer tijd, en die piest ' s nachts af en toe eens in de gang als we niet wakker worden van haar vragende blik. :roll: :wink:
Bij volwassen opvanghonden is dit meestal geen probleem, zeker niet als je geregeld met ze naar buiten kunt in het begin en als er een andere hond bij is die het goede voorbeeld geeft.
Ik heb nog nooit een ongelukje gehad in huis met een volwassen opvanghond - alleen één keer een reu die markeerde (en dat was een heterdaadje, dus dat heeft hij na die ene keer ook nooit meer gedaan).
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Wat een geweldig leuk topic ! :cheer:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Manu schreef:Ik word er een beetje emotioneel van. Zo'n reis gemaakt en dan gelijk al zo lief en geliefd. Wat zijn honden toch prachtige wezens.

Ik ook, tevens baal ik ontzettend dat ik niet kan opvangen :(: Ontzettend tof van degene die het wel doen :ok:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Jion schreef:Rosca (...) die piest ' s nachts af en toe eens in de gang als we niet wakker worden van haar vragende blik. :roll: :wink:
Whahaha :LOL: .
DeDiana
Zeer actief

Jion schreef:Acht manden, kussens en vetbedden in de woonkamer en alles ligt momenteel op de bank. En we hebben net vorig jaar van die leuke elegant smalle nieuwe banken gekocht. :hmmm:

Vanmiddag deed ik even een dut en toen kroop Jimi, toch een flinke middelmaat, heel stiekem op het richeltje bank van hoogstens 15 cm om lepeltjelepeltje te liggen. Maar nu ligt hij helemaal uitgestrekt en bedekt hij gewoon driekwart van de bank. Die hond is gewoon te groot! :S:
Kijk, daar komen de streken al... :tongue:
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Wat een feelgood topic, al die foto's :I:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Diegene die zo makkelijk lijken daar moet je voor oppassen hoor :hmmm: als die eenmaal loskomen :mrgreen:
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Enorm leuk om te lezen hoe het de spanjooltjes vergaat in Nederland
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

ik zit echt mee te genieten
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Geweldig al die updates!
Ik ben benieuwd of mijn achterwachthondje door gaat, en zo ja, hoe het hier dan zal gaan.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Ik zit hier ook mee te genieten, ik heb zelf momenteel 2 roemeense opvangers dus kon niet meedoen met jullie . Maar wat zitten er prachtige honden bij zeg, die vinden vast snel hun thuis.
Afbeelding
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Ik vind Jimi echt geweldig :D
Hij is prachtig en hij klinkt ook als een hartstikke leuke hond :D

Misschien komt dat knorren ook wel van het wennen aan ander eten of wennen aan de nieuwe situatie?
Ik heb geen idee verder.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou niet meteen teveel voeren als hij nu mooi strak en gezond oogt. Bij Bas heb ik dat ook gedaan. Die was onverzadigbaar. En ze was best wel mager en spierloos toen ze kwam. Gevolg heb je gezien. Een hondje dat ging wennen en meer en meer en meer eten. Tot ze een corpulent tuinkaboutertje was. Nog steeds wil ze veel meer eten dan ze nodig heeft maar ik ben streng en Bas is weer netjes op gewicht.

Ben wel benieuwd naar hem. :wink:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Haha, die Jimi, ik zie het helemaal voor me ;-)
Hier was hij ook al heel erg geïnteresseerd in zijn spiegelbeeld :lol1:

Ik denk dat je qua eten gewoon een beetje moet zoeken en uitproberen. Het kan ook best zijn dat hij door alle opwinding en veranderingen wat minder eet of wat meer verbrandt, maar dat komt vanzelf wel goed. Jimi is geen dikzak, dus ook geen hond die maar door blijft eten (dat zie je in het asiel meteen, want ze hebben onbeperkt brokken staan).
laeken
Zeer actief

DeDiana schreef:Haha, die Jimi, ik zie het helemaal voor me ;-)
Hier was hij ook al heel erg geïnteresseerd in zijn spiegelbeeld :lol1:

Ik denk dat je qua eten gewoon een beetje moet zoeken en uitproberen. Het kan ook best zijn dat hij door alle opwinding en veranderingen wat minder eet of wat meer verbrandt, maar dat komt vanzelf wel goed. Jimi is geen dikzak, dus ook geen hond die maar door blijft eten (dat zie je in het asiel meteen, want ze hebben onbeperkt brokken staan).

Bas was ook totaal geen vreetzak en liet brokken gewoon staan. Je kon bij Bas zeker ook een bak brokken neerzetten zonder dat ze dik werd. Dat begon pas toen ze de smaak te pakken kreeg van kvv en vlees. Sindsdien eet ze als een bootwerker. Ik kan en heb haar in het verleden zo 250 gram vlees gegeven. Liefst at ze nog veel meer. Ze at dus net zoveel als Cleo. Die 4 x zo groot was. En toen werd Bas dik.... :engel:

Vaak vinden die Spanjaarden als ze er eenmaal aan gewend zijn kvv zo lekker dat ze er geen genoeg van kunnen krijgen. Bas spuwde brokken gewoon uit. Inmiddels is ze zo ver onder invloed van haar castratie dat ze alles eet. Brood, brokken, wat dan ook. En zoveel ze naar binnen kan proppen. Hier staan bij alle dierenwinkels bakken hondenvoer buiten. Brokken. Nou, Bas duikt erin en ik moet haar gewoon meetrekken omdat ze domweg niks meer hoort als ze eet :schrik: :LOL:

Zelfde hondje keek de eerste weken nogal vies naar alles wat geen vers vlees of blik was.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Is hij gecastreerd?
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Hij lijkt me zwaarder dan Kiwi? Dan mag hij volgens mij best wat meer dan 200 gr.
Kiwi kreeg al meer dan 200gr.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Jion schreef:Nou Jimi heeft de hemel op aarde ontdekt hoor: Het bed! Gisterenavond waren we om half 10 al uitgeteld dus toen zijn we met z'n allen boven gaan slapen. Daar stond een mooie mand klaar voor Jimi waar hij zich braaf in liet sturen om vervolgens zodra het licht uit was op bed te springen. En dat vond hij toch lekker! Hij heeft eerst 5 minuten in extase op zijn rug liggen rollen en met zijn snuit zitten wrijven over het dekbed, en viel toen met een diepe zucht in slaap. :slaap:

Vannacht werd ik even wakker van een enkele, zachte, diepe blaf en toen zat Jimi dus heel alert naar de kast te staren; hij zag zichzelf namelijk in de spiegel en dacht dat er een indringer-hond was. Na een aai over zijn kop snapte hij gelijk dat het toch geen indringer was en ging hij weer zoet slapen. Maar wat heeft hij een donkere blaf zeg, heel anders dan onze keffers.

Vandaag ga ik eens proberen of het lukt hem te wegen, want ik hoorde de hele nacht zijn maag knorren. Ik geef hem tot nu toe het dubbele van onze honden, maar misschien is dat nog te weinig?
Ha ha leuk , Stimpy vond de tv heel raar daar bleef hij echt naar kijken zo van waar komen die mensen in het klein hier nu toch in huis :lol1:

Hij wordt trouwens een blijvertje want mijn zoon en schoondochter willen hem niet meer kwijt :D
En niet in de laatste plaats mijn kleindochter uiteraard, die is in de wolken er is een eigen hondje en nog wel zo'n leuke.
Hij is zo vriendelijk en dol op mensen groot en klein en heeft iedereen al ingepakt daar met zijn charmeoffensief :ok:
Voortaan zal hij als Simba door het leven gaan.

Zijn broertje Ren gaat ook goed , dat is ook ene enorm vrolijk mannetje die het ook goed doet.
Hij kan prima met de andere hondjes daar overweg en qua zindelijk zijn gaan beide ook goed.
Simba heeft een ongelukje gehad en verder alles buiten gedaan.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”