Wat bedoel je daarmee dan Ellen?*Ellen* schreef:Dat getrut van een eigen lijn willen hebben, daar trap ik niet in.lets have fun schreef:Nee. Het gaat erover dat je graag een eigen lijn wilt hebben. Daarvoor ben je veel fokdieren nodig maar die passen niet allemaal in je huis.*Ellen* schreef:Wat is de reden dat mensen een pup gratis weggeven met een contract erbij dat er wel drie nesten afgeleverd moeten worden ?
Dat gaat om geld en om niks anders.
Over broodfok gesproken.....
Wanneer een fokker iets aanhoudt is dat met de bedoeling daar verder mee te gaan. Dát is de hobby.
Een fokker begint met een teef waar ze graag een nest mee fokt en het liefst bepaalde aanvullingen om gezonde honden met een bepaald karakter en uiterlijk te ontwikkelen. Vanuit dat bewuste nest wordt er weer een teefje gekozen die ook voldoet aan de standaarden en daar wordt weer een reu voor uitgezocht die weer een toevoeging kan hebben. Ik kan genieten van bepaalde fokkers die de gezondheid, karakter en uiterlijk voor ogen blijven houden. En als ik zo nu en dan wat nakomelingen van mijn eigen teefje zie, dan denk ik potdorie best leuk uitgepakt dat nageslacht

Datzelfde heb ik als ik andere fokkers vol trots wel eens een foto zie plaatsen van nakomelingen. Ze streven naar een bepaalde lijn waar ze in geloven, en wat mij betreft verdienen ze een pluim als ze daadwerkelijk gezonde "mooie" nakomelingen kunnen laten zien.