Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
sleuren aan nekvel
Moderator: moderatorteam
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
sleuren aan nekvel
mijn mechelaarteefje speelt erg veel met andere honden.
wat me eigenlijk opvalt is dat alleen zij altijd aan de nekvel pakt en de honden probeert op de grond te krijgen,ze blijft aan het nekvel sleuren tot de honden niet anders kunnen dan te gaan liggen.
klein formaat hondjes pakt ze vast en schud ze mee,alsook met mijn kater doet ze dit.
wat betekend dit gedrag eigenlijk juist.
sonja
wat me eigenlijk opvalt is dat alleen zij altijd aan de nekvel pakt en de honden probeert op de grond te krijgen,ze blijft aan het nekvel sleuren tot de honden niet anders kunnen dan te gaan liggen.
klein formaat hondjes pakt ze vast en schud ze mee,alsook met mijn kater doet ze dit.
wat betekend dit gedrag eigenlijk juist.
sonja
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dat schudden moet je vreselijk mee oppassen, want dat is prooigedrag en dus pogen de andere hond dood te schudden.
Verder doet de beschrijving die je me geeft me in de verste verte niet denken aan spelen, maar aan puur machtsvertoon van je hond. Ik weet niet hoe oud is hond is, maar zeker als het een jonge hond betreft zou ik haar maar leren andere honden te negeren, anders kon ze zich nog wel eens ontpoppen tot een vechtersbaas....
Verder doet de beschrijving die je me geeft me in de verste verte niet denken aan spelen, maar aan puur machtsvertoon van je hond. Ik weet niet hoe oud is hond is, maar zeker als het een jonge hond betreft zou ik haar maar leren andere honden te negeren, anders kon ze zich nog wel eens ontpoppen tot een vechtersbaas....
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
- Zeer actief
Lijkt mij een beetje afhankelijk van hoe haar houding is en hoe fanatiek ze is.
Met kleine hondjes zou ik zeer opassen met wat jij schrijft, met name vanwege het schudden. Meestal is dit prooigedrag met als doel het doden van de prooi. Wat betreft het verschil in formaat van honden, kunnen de kleine hondjes dit niet goed hebben en snel serieuze verwondingen oplopen.
Met kleine hondjes zou ik zeer opassen met wat jij schrijft, met name vanwege het schudden. Meestal is dit prooigedrag met als doel het doden van de prooi. Wat betreft het verschil in formaat van honden, kunnen de kleine hondjes dit niet goed hebben en snel serieuze verwondingen oplopen.
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Vind het ook totaal niet klinken als spelen........klinkt wel als domineren.Eline* schreef:Dat schudden moet je vreselijk mee oppassen, want dat is prooigedrag en dus pogen de andere hond dood te schudden.

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
-
- Actief
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
Ik wist niet dat dit gedrag niet normaal is,ze is 3 jaar .
Maar als ik haar in het oog houd zie ik toch ook speelgedrag,de honden stormen achter elkaar en af en toe als ze stoppen zet ze zich vast in de nek,maar zo gauw de hond is gaan liggen laat ze los en stormen ze terug achter elkaar.
Met de kleinere hond,beagle, hetzelfde, eerst lopen ze achter elkaar en af en toe pakt ze dan die hond vast,ofwel zet ze zich vast in de nek,moet toegeven dat die hond piept en ik dan moet roepen om te lossen,wat ze ook doet,of ze pakt hem op en schud ermee,maar niet zo hevig als ik al heb gezien op programma's van bv wolven op tv.
dan laat ze hem los en spelen ze gewoon verder of er niets gebeurt is,verder is ze eigenlijk heel rustig en niet agressief.
vechten doet ze zo goed als nooit,alleen als er honden in haar huis komen ,dan heeft ze er al een paar keer er naar uitgevlogen en heb ik haar er al af moeten trekken omdat ze niet wil stoppen met vechten als ik roep,dit is ook de reden dat ze nog altijd alleen is,durf geen 2 de hond plaatsen,gagarandeerd dat er bloed bij te pas komt.
In haar eigen huis is ze erg dominant tegen andere honden.
IK zal het dan maar verder goed in het oog houden.
Zit het risico erin dat ze de poes ooit gaat doden,ook al is dat de bedoeling niet,want deze pakt ze ook vast,echt schudden doet ze niet,maar wel oppakken aan de nek en even een paar meter verder dragen,ze kauwd ook op de poes,pijn heeft deze denk ik niet want dan zou ik dit toch horen,natuurlijk corrigeer ik haar als ze dit doet.
En de poes komt zelf ook regelmatig naar haar en begint dan in de hond haar bek of poten te bijten.
sonja
Maar als ik haar in het oog houd zie ik toch ook speelgedrag,de honden stormen achter elkaar en af en toe als ze stoppen zet ze zich vast in de nek,maar zo gauw de hond is gaan liggen laat ze los en stormen ze terug achter elkaar.
Met de kleinere hond,beagle, hetzelfde, eerst lopen ze achter elkaar en af en toe pakt ze dan die hond vast,ofwel zet ze zich vast in de nek,moet toegeven dat die hond piept en ik dan moet roepen om te lossen,wat ze ook doet,of ze pakt hem op en schud ermee,maar niet zo hevig als ik al heb gezien op programma's van bv wolven op tv.
dan laat ze hem los en spelen ze gewoon verder of er niets gebeurt is,verder is ze eigenlijk heel rustig en niet agressief.
vechten doet ze zo goed als nooit,alleen als er honden in haar huis komen ,dan heeft ze er al een paar keer er naar uitgevlogen en heb ik haar er al af moeten trekken omdat ze niet wil stoppen met vechten als ik roep,dit is ook de reden dat ze nog altijd alleen is,durf geen 2 de hond plaatsen,gagarandeerd dat er bloed bij te pas komt.
In haar eigen huis is ze erg dominant tegen andere honden.
IK zal het dan maar verder goed in het oog houden.
Zit het risico erin dat ze de poes ooit gaat doden,ook al is dat de bedoeling niet,want deze pakt ze ook vast,echt schudden doet ze niet,maar wel oppakken aan de nek en even een paar meter verder dragen,ze kauwd ook op de poes,pijn heeft deze denk ik niet want dan zou ik dit toch horen,natuurlijk corrigeer ik haar als ze dit doet.
En de poes komt zelf ook regelmatig naar haar en begint dan in de hond haar bek of poten te bijten.
sonja
-
- Actief
pffff.....ik weet het niet,hoor,maar ook het verhaal met de poes klinkt mij niet zo bijster in de oren.Tot nu toe is alles goed gegaan en voor hetzelfde geld blÃjft het ook goed gaan,maar je hond ziet duidelijk de poes óók als prooi.Er zijn veel honden die "jagen"op katten,dat doen de mijne ook,en daar kun je in principe niets tegen doen,want dat is hun instinct.Die drift kun je niet helemaal uitbannen,wel voorzorgsmaatregelen nemen ,zodat het risico tot een minimum beperkt blijft.Ik zou ze nooit samen naar buiten laten gaan,daar zijn het de beesten onderling en gelden natuurwetten...ik zou als ik jou was toch alert blijven,want het zal je maar gebeuren dat hij achter je poes aangaat...

- M@ri@nne
- Zeer actief