Afgelopen zaterdag hadden we onze zwager, schoonzus en de twee kinderen over de vloer in ons kindervrije huis. Een van de twee kinderen is een baby van 2 maanden: merk je niks van. De ander is ruim 1 jaar en loopt inmiddels rond, maar kruipt ook wel. Ze hadden bovendien hun hond bij zich. Joep en hij zijn min of meer samen opgegroeid toen Joep nog hele dagen naar opa en oma ging en die andere hond ook, maar nu ik arbeidsongeschikt ben zit Joep nog zelden of nooit bij mijn schoonouders en zien ook de honden elkaar een stuk minder.
Joep vond het nodig om aan de andere hond te laten merken dat dit zijn huis is en dat hij hier de baas is. Geen probleem, zoeken ze maar fijn uit.
Het oudste kind liep lekker rond en onze honden vonden dat hartstikke leuk.
Totdat.... het kind een klein stukje kroop en zeer dicht bij Joep kwam. Ook Oscar, de andere hond, was vlakbij. Joep had bovendien geen speldje in en zag dus weinig.
Joep viel uit naar het kind, gelukkig geen beet ofzo. En eerlijk gezegd heb ik geen ideel hoe ik daarop moet reageren. Hij was zelf ook helemaal ontdaan.
Wat is wijsheid in dit soort gevallen? Ja, hond en kind nooit alleen laten, dat weet ik en dat was hier trouwens ook niet aan de orde: we zaten er gewoon bij. Ik heb zelf het gevoel dat Joep zich een beetje vergist heeft omdat hij Oscar spuugzat was en de kruipende baby wellicht voor Oscar aanzag, maar ja, je weet het niet.
Joep is in de gewone omgang voorzichtig maar erg lief voor kinderen. Hij komt regelmatig even bij ze kijken, kwispelt dan laag en gaat dan weer weg.
Iemand advies?
Groetjes,
Hanneke.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Joep en klein kind
Moderator: moderatorteam
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
- Aantal honden: 1
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Voorkomen door je hond weg te roepen uit dit soort situatie's. In alle eerlijkheid vind ik het helemaal wat veel van het goede...twee kinderen en 3 honden als ik het goed begrijp in 1 kamer. Ik zou ervoor kiezen de "op visite"hond lekker thuis te laten zodat je je ieder geval kan consentreren op je eigen honden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Hanneke
- Zeer actief
Tja, ze stonden gewoon voor de deur met hele spul.... wat doe je dan? Ik zal ze de volgende keer vragen de hond thuis te laten, die was ook erg irritant bezig.
Ik vind het trouwens niet heel erg hoor, als Joep niet zo kindvriendelijk zou zijn. Ben ik ook niet
en het komt zo sporadisch voor dat er hier kinderen over de vloer zijn dat ik er niet echt mee zit. Maar het verbaasde me wel omdat hij tot nu toe de indruk maakte de kinderen echt leuk te vinden. Hij zoekt ze zelf op en gaat ze op zich niet uit de weg.
Groetjes,
Hanneke.
Ik vind het trouwens niet heel erg hoor, als Joep niet zo kindvriendelijk zou zijn. Ben ik ook niet

Groetjes,
Hanneke.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zijn lage houding geeft wel zijn onzekerheid aan...dat is altijd iets om attent op te zijn. 

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Hanneke
- Zeer actief
- Simone62
- Actief
helemaal mee eens de andere hond thuis laten, en het is ook te druk 8OEline* schreef:Voorkomen door je hond weg te roepen uit dit soort situatie's. In alle eerlijkheid vind ik het helemaal wat veel van het goede...twee kinderen en 3 honden als ik het goed begrijp in 1 kamer. Ik zou ervoor kiezen de "op visite"hond lekker thuis te laten zodat je je ieder geval kan consentreren op je eigen honden.
als ik visite heb met kinderen, ben ik eigenlijk alleen maar bezig met de kinderen, chris is 1,5 en jambo nu 11 maanden. als er vriendinnen komen zij de kinderen niet ouder dan 2 jaar, tja gezellig kletsen is er niet bij
het is continu opletten, zeker op jambo want die vindt alles geweldig en kan nog wel eens iemand om ver lopen, chris is eraan gewend en draait snel weg, maar andere kinderen misschien niet.
wij zijn blij als de zomer er weer is, met het hele zooitje naar buiten

groetjes