Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Spaanse opvanghondjes topic

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Aniway

Re: Het Spaanse opvanghondjes topic

Ongelezen bericht door Aniway »

Spannend, Manu :D
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Jion schreef:
laeken schreef: Ik denk dat het met Rosca te maken heeft. Zover ik kan inschatten heeft zij een beetje sturing nodig hierin omdat zij de oproerpolitie is die haar taakje omdraait. Ze gaat bij opwinding de opwinding vergroten. Ze is hartstikke lief en sociaal maar zodra ze Duende in een positie ziet waarin hij iets wil regelen met een andere hond gaat ze zich bemoeien en hem daardoor versterken. Ik kan het helemaal verkeerd zien hoor, hou me ten goede.
Je ziet het precies goed. Spijker op de kop! :ok:
ik denk ook dat laeken daar een punt heeft, maar denk nog meer dat het hoe en waarom op dit moment niet zo heel belangrijk is.
het gedoe creeert spanning in je groep en dat zou je nu juist niet moeten hebben.
verder denk ik dat het feit dat jimi een voorkeursbehandeling krijgt -hij mag immers ontstressen op schoot, terwijl rosca een grote mond krijgt- hem ook niet bepaald geliefder zal maken in de ogen van jouw hondjes, die om te beginnen al niet zo blij met hem zijn.

als je het gemierk verbiedt gebeurt dat allemaal niet, voor mij zou het een makkelijke keus zijn hoor ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

Nog geen update van Manu :jank: ik blijf de hele tijd het forum checken
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ja nu willen we foto's van aankomst ontmoeting enzo
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Jion schreef:
renee-uk schreef:
Jion schreef:
laeken schreef: Ik denk dat het met Rosca te maken heeft. Zover ik kan inschatten heeft zij een beetje sturing nodig hierin omdat zij de oproerpolitie is die haar taakje omdraait. Ze gaat bij opwinding de opwinding vergroten. Ze is hartstikke lief en sociaal maar zodra ze Duende in een positie ziet waarin hij iets wil regelen met een andere hond gaat ze zich bemoeien en hem daardoor versterken. Ik kan het helemaal verkeerd zien hoor, hou me ten goede.
Je ziet het precies goed. Spijker op de kop! :ok:
ik denk ook dat laeken daar een punt heeft, maar denk nog meer dat het hoe en waarom op dit moment niet zo heel belangrijk is.
het gedoe creeert spanning in je groep en dat zou je nu juist niet moeten hebben.
verder denk ik dat het feit dat jimi een voorkeursbehandeling krijgt -hij mag immers ontstressen op schoot, terwijl rosca een grote mond krijgt- hem ook niet bepaald geliefder zal maken in de ogen van jouw hondjes, die om te beginnen al niet zo blij met hem zijn.

als je het gemierk verbiedt gebeurt dat allemaal niet, voor mij zou het een makkelijke keus zijn hoor ;)
Ik vind het juist wel interessant om te weten wat er precies gebeurt tussen de honden, en ook belangrijk omdat ik dan beter de interacties kan begeleiden.

Spanning onder de honden is er voortdurend wel sinds Jimi er is. Alleen is dat in 99% van de tijd onderhuidse spanning. Geen stress, maar alle honden zijn een beetje op hun hoede en Rosca en Duende trekken zich wat terug. En in die zin denk ik wel dat er een aantal directere interacties moeten komen tussen de honden zodat ze weten wat ze aan elkaar hebben, waarna er hopelijk ruimte kan komen voor totale ontspanning. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Jimi zoekt momenteel inderdaad heel veel troost en steun bij ons. Dat is vervelend voor Rosca en Duende, maar dat wil ik hem de eerste tijd toch echt wel geven, omdat hij het zo ontzettend nodig heeft nu. Hij begint al langzaam iets zelfstandiger te worden (ligt vaker bij mijn voeten inplaats van op de borst, zoekt ook al af en toe een mand op inplaats van op schoot, en hij blijft al regelmatig liggen als ik de kamer uitga), maar ik wil hem nu nog niet 'the cold shoulder' geven omdat hij nu nog zo onzeker is.

Wel waak ik ervoor dat Rosca en Duende ook hun knuffeltijd krijgen, en dat Jimi niet op de bank komt als een van hen daar ligt.

Ik probeer zoveel mogelijk 'harmonische gezamenlijke' acties te creëren, zoals samen eten en snacken en samen met elkaar oplopen. Net weer een heerlijke wandeling gehad, en dan speelt Jimi heerlijk met een Staande langhaar vriendin, terwijl Rosca en Duende 20 meter verderop muisjes staan te graven. Wat dat betreft is het gewoon jammer dat ze elkaars passies niet delen.
ik snap je wel, maar daarom zei ik ook 'op dit moment'.
voor mij persoonlijk zou zoveel mogelijk rust in de groep nu het belangrijkste zijn, de rest kun je allemaal later wel uitvogelen als ze wat meer aan elkaar gewend zijn.
en ik snap best dat jimi wat extra aandacht verdient en ook krijgt, maar je moet wel in de gaten houden dat dat niet gerelateerd is aan de spanning onderling, dan krijg je een soort van scheve gezichten namelijk en omdat ook dat weer zorgt voor spanning onderling wil je dat zeker op dit moment niet, lijkt mij tenminste.
daarom zou ik dat gedoe dus verbieden; zoals het nu gaat lost het helemaal niks op en door het niet toe te staan neem je de oorzaak van een hoop ongewenste spanning al weg.

maar goed, je vroeg om input en die heb ik -met onderbouwing- gegeven ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Frolic schreef:
Manu schreef:Ik denk dat het maar goed is dat Manu geen idee heeft waar ik het de hele tijd over heb. Anders zouden we samen stuiterend door het huis gaan.

Van werk al een extra kussen, riem en heel veel snacks meegenomen.
Ik denk dat ik toch ook maar een jas of trui ga halen. Of ben ik dan aan het miepen?
Nee, dat denk ik niet. Ik zit er ook al naar te kijken.
Gewoon voor de zekerheid.
En om met goede reden lekker te kunnen tutten en betuttelen :E:
Niarla is inmiddels aangekomen en opgehaald door Manu; de eerste update zal zo wel volgen!
Ze heeft heerlijk bij mij op bed geslapen (en een beetje gesnurkt) samen met mijn kat Lola :I:

Niarla is wel een enorme koukleum. Dus ze wilde de hele tijd ingestopt onder een dekentje liggen.
Ik denk dat een jasje niet eens zo'n gek idee is, want ze heeft het hier in Spanje dus al koud (en 's nachts is het hier ook wel vrij koud hoor).
Niarla is overigens een ruwhaar en flaporen heeft ze zeker niet :tongue:

Gipsy heeft volgens mij helemaal geen jas nodig, al vindt ze het vast heel tof om een eigen jas te hebben ;-)
Die is op de eerste plaats altijd bezig en heeft bovendien een vetlaagje, dus die kan veel meer hebben.
DeDiana
Zeer actief

Jion schreef:Jimi gaat hier trouwens als een zonnetje. Hij loopt fantastisch mee aan de lijn (gewoon in hetzelfde tempo en aan dezelfde kant), vreet niet van straat, sloopt niks, is een ontzettende knuffelbeer, is stikgehoorzaam en leert alles in sneltreinvaart, blijft inmiddels regelmatig gewoon liggen als ik door het huis loop, waakt niet en is sociaal naar alles en iedereen. Hij kan zelfs apporteren, helemaal uit zichzelf. :O:

Ik begin nu te beseffen hoe moeilijk Rosca en Duende eigenlijk zijn. :schrik:

Tussen Rosca en Duende aan de ene kant en Jimi aan de andere kant gaat het nog steeds wat moeizaam. Van tevoren had ik gedacht dat vooral Duende heel erg blij zou zijn met een stabiel reuenmaatje om zich aan op te trekken, gezien zijn speelse enthousiasme met de reuen die hier hebben gelogeerd of op bezoek zijn geweest. Maar Duende is het er niet mee eens. Ze mijden elkaar en tussendoor zijn er nu een paar (3) krachtmetingen geweest, waarbij Duende Jimi op een half-speelse manier uitdaagt (op zijn gebruikelijke hysterische wijze) en hem probeert te bestijgen. Jimi laat zich dan niet doen en doet dan hetzelfde terug (maar dan op de stoicijnse Jimi-manier) waarna hij helemaal over Duende heen gaat staan, en een flinke grauw geeft als Duende niet inbindt. Duende delft dan gelijk het onderspit, waarna Rosca Duende te hulp schiet en Jimi keihard aan gaat blaffen. Daardoor bindt Duende niet in omdat hij zich gesteund voelt door Rosca, en tot nu toe wordt het Jimi dan teveel en kruipt hij weg bij mij op schoot.

Ik weet niet zo goed hoe ik dit gedrag aan moet pakken, heb geen ervaring met dit soort dominantie-conflicten en ben onzeker of ik het gewoon moet laten gaan of moet begeleiden (en zo ja, hoe). Dus tips zijn welkom!
Die reuen waar Duende zo enthousiast over was, waren vast niet gecastreerd? :idea:
Ik denk dat hij Jimi meer als 'gelijke' ziet: ook een gecastreerde reu, ongeveer dezelfde leeftijd. En dat hij er toch iets mee 'moet', een beetje langs elkaar heen leven is waarschijnlijk niet echt iets voor Duende.
Ik ben zelf altijd de eerste dagen best streng. Mila wil het liefst alles bepalen voor een andere hond en dat mag ze dus niet; ik laat ze dan ook (nog) niet zo veel zelf onderling uitzoeken. Dat doe ik meestal pas als ik zie dat ze meer aan de nieuwe situatie zijn gewend.
Mila trekt zich ook altijd de eerste ca. 3-5 dagen wat terug als er een nieuwe hond is, dus het duurt altijd even voordat zij ook weer helemaal zichzelf is en de honden allebei gewoon helemaal ontspannen zijn.
Ik zou denk ik ook nu nog al dit soort interactes afkappen en door blijven gaan met leuke dingen met de honden samen doen. Als het écht zo is dat Jimi en Duende nog iets uit te zoeken hebben samen, kan dat ook over 1 of 2 weken. Maar het kan dan ook gewoon overgewaaid zijn, omdat ze allemaal zijn gewend aan de nieuwe situatie en hun rol daarin.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

twinkeltje schreef:Ja nu willen we foto's van aankomst ontmoeting enzo
ik heb foto's gezien :F: , wat een leukerd!!!!
marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

:jank: en alweer een half uur niets.... :pffff:
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Eefje83 schreef:
:cry: :cry: Jij wel :cry: :cry:
Eefje83
Zeer actief

ik heb vals gespeeld. ze zal zo vast ook hier wel plaatjes komen posten maar ze moet ook de kennismaking begeleiden ,beestje een beetje rust geven misschien.Komt vast goed
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

sonj@ schreef:
Eefje83 schreef:
:cry: :cry: Jij wel :cry: :cry:
Ik ook, ze zal vast wel updaten hier.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Zo ik heb eindelijk tijd om even een heel stuk te typen en jullie te updaten :mrgreen:

Bij aankomst was Niarla erg aan het rillen, van spanning en kou denk ik.
Dus ik besloot haar inderdaad in de bench te laten en we liepen naar de auto. Daar bleek de bench niet in te passen, oops. Dus toch hond eruit, gelijk even benen laten strekken en ze leefde al helemaal op. De staart en oren gingen omhoog en ze stapte flink door.
Wel heel flink onder de indruk.
Afbeelding

In de auto klom ze gelijk op de achterbank maar dat was eigenlijk niet de bedoeling :mrgreen:
Ze lag bij mijn vriend zijn voeten voorin, dat leek me wat veiliger omdat er dan iemand bij zou zijn. Ze was helemaal dol van hem en lag alleen maar te knuffelen en ging na een kwartier knikkebollen en viel in slaap op zijn benen.
Afbeelding

Eenmaal thuis hebben we haar gelijk even uitgelaten en heb ik Manu gehaald. Manu leek te weten dat ze zijn cadeautje was. Hij was vreselijk enthousiast maar Niarla moest er niets van weten. Ze had het druk genoeg met de nieuwe geurtjes opsnuiven. Ze heeft Manu een paar keer een snauw gegeven en toen was het eigenlijk gewoon helemaal goed.
Binnenshuis ging dan ook hartstikke goed. Manu probeerde het nog een aantal keer maar nee hoor :nee: wegwezen puber.
Afbeelding
Afbeelding

Ze zoekt continue de mensen op. Maar vooral mijn vriend. Ze is helemaal weg van mijn vriend, echt zo leuk. Hij is ook helemaal gek van haar.
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb net een jas voor haar gekocht en een mooi tuigje. Ze was zo blij met haar jas dat ze gelijk op mijn schoot kwam liggen en zich in mij probeerde te wurmen :I:
Nog wat foto's:
Plaats aangewezen met een koekje. Manu had zijn koekje al op maar kwam gezellig naast haar liggen.
Afbeelding
Beetje kriebelen
Afbeelding

En nu? Nou dit :I: :I: :I:
Afbeelding
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Wat een leuke update, Manu :D
Laatst gewijzigd door Aniway op 10 feb 2015 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Aahwwww :I: wat een mooie update! Leuk dat zij en manu gelijk zo relaxed naast elkaar kunnen knagen en doen. En die foto op de bank met je vriend :I: tis wel een érg mooie dame zeg! Veel plezier met dr :ok:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat een mooi verhaal en prachtige foto's!
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Wat een leukerd en wat doet ze het geweldig!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
sybertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermix

Ongelezen bericht door sybertje »

Ja, een update. :cheer: Wat leuk dat ze zo naar je vriend trekt.
Volgens mij is ze al bezig met een verblijfsvergunning. :mrgreen:
Eefje83
Zeer actief

leuk leuk!
Als ze een beetje gewend is kom ik eens met mijn springkipje jullie kant op hoor, die kan lekker hard rennen ,vinden die van jou vast heel leuk!
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik ben helemaal blij :piew: wat heerlijk dat dit meisje ook weer goed terecht is gekomen :I: of het nou tijdelijk is of niet ze komt in ieder geval bij iemand terecht die haar ook weer goed gaat verzorgen :ok:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Wat heerlijk deze update; dus niarla is je vriend al om haar pootje aan het winden :mrgreen:
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
DeDiana
Zeer actief

Heerlijk om te lezen, ik krijg er helemaal een warm gevoel van :D
En fijn dat ze het zo goed doet, die lieve, gevoelige, prachtige podencoprinses Niarla! Ik zal haar wel missen hier hoor :I:
Ik zie dat de verwennerij al goed is begonnen en ik merkte gisteren hier al dat dat heel erg aan haar is besteed. Die zal wel slapen als een roosje vannacht.
Ze heeft hier overigens keurig buiten geplast en gepoept. Zodra ze gras onder haar voetjes voelde, ging ze zitten.

En Frolic: nee, vandaag is alleen Niarla naar Nederland gereisd. De meeste andere honden komen in maart.
Manu

-Lilo- schreef:Aahwwww :I: wat een mooie update! Leuk dat zij en manu gelijk zo relaxed naast elkaar kunnen knagen en doen. En die foto op de bank met je vriend :I: tis wel een érg mooie dame zeg! Veel plezier met dr :ok:
Ze wil op schoot :lol1: Gelijk al.
Manu geeft niet veel om botjes of speelgoed, dus ik kan hem wel ergens etend naast leggen. Haar blijkbaar ook :D Ze is inmiddels klaar met kluiven, dat maakt Manu af voor haar en madame ligt ingepakt met een fleecedekentje knock out.

:I:
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Heerlijk dat ze er is , ze is erg leuk zeg en geweldig dat ze zich gelijk al thuis voelt en lief dat ze zo naar je vriend trekt. ( dadelijk allebei een hond, dat is pas echte liefde :I: :I: )
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Wat een mooi en zacht ogend podencomeisje. Prachtig hondje met een mierzoet koppie. Leuk dat ze zo naar je vriend trekt.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ook slim om meteen de grenzen op te zoeken. Hup, samen kluiven. Prima. Gaat goed dus dat blijft zo waarschijnlijk. Ze geeft haar grenzen meteen aan bij Manu, ook super. Prima aanpak.
Afbeelding
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Leuk die blonde wimpertjes.
Ze zoekt jullie echt op zo te zien.
Manu

DeDiana schreef:Heerlijk om te lezen, ik krijg er helemaal een warm gevoel van :D
En fijn dat ze het zo goed doet, die lieve, gevoelige, prachtige podencoprinses Niarla! Ik zal haar wel missen hier hoor :I:
Ik zie dat de verwennerij al goed is begonnen en ik merkte gisteren hier al dat dat heel erg aan haar is besteed. Die zal wel slapen als een roosje vannacht.
Ze heeft hier overigens keurig buiten geplast en gepoept. Zodra ze gras onder haar voetjes voelde, ging ze zitten.

En Frolic: nee, vandaag is alleen Niarla naar Nederland gereisd. De meeste andere honden komen in maart.
Ze is echt een prinses ja. Ik heb haar net wat ingepakt met een dekentje en ze lag na 1 minuut al te slapen. Ze vindt dat dekentje over haar heen wel heel lekker.
Het was zo aandoenlijk dat ze zodra ik haar jas om deed ze helemaal in me probeerde te kruipen. Ze wreef haar hoofd in mijn borst en stortte zich bovenop me.

Mijn vriend wil haar al een andere naam geven en als ik haar niet houd wil hij haar wel :mrgreen: Maar goed, dat zijn allemaal nog grapjes. Denk ik. Ongeveer. Eerst maar even afwachten :cheer:
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ah! Wat een lief, schattig, mooi dametje!! :I:
Nicaaa!
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door Nicaaa! »

Ah wat leuk om mn reisgenootje zo terug te zien :I:
Hoop dat jullie veel plezier aan haar gaan beleven en dat ze een heerlijk leven hier in Nederland krijgt, ben ook erg benieuwd hoe ze het over een paar weekjes doet, de overgang van spaanse opvang naar nederlandse bank is niet niks natuurlijk, hoewel ze bij Diana al op de bank ging liggen alsof ze nooit anders gedaan had :mrgreen:

Veel plezier met haar!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”