Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nora aangevallen door andere hond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

malinois schreef:
nora schreef:Vandaag waren we dus weer in het park en ja hoor: dezelfde hond was er.
Dus kon ik toch even vragen wat er nu precies aan de hand was gisteren.
Volgens die vrouw had het dus met rangorde te maken, maar nu kwam Nora natuurlijk niet enthousiast naar de hond toe, nu deed ze niets, maar Nora was wel heel bang voor die hond, liep echt met d'r staart tussen d'r poten naar ons toe.
Het is natuurlijk altijd zielig als het je eigen hond aan gaat.
Is net als met kinderen vind ik, je komt toch altijd voor je eigen kinderen en beesten op.
Is niets zieligs aan hoor...ze heeft ervan geleerd blijkt wel!
Als jij iemand niet mag ga je er ook niet naar toe, zij nu ook niet meer...
De boodschap is in ieder geval duidelijk geweest voor haar...
Misschien gebeurt het, misschien niet, maar ooit zal zij misschien ook even een andere hond op z'n plek zetten...dat is hondentaal...
:ok:

:mrgreen: Niet zielig blijven vinden, hoor! Stanley liep ook altijd zo enthousiast op vreemde loslopende hond(en) af. Die werd regelmatig op z'n nummer gezet, want als hij zijn plaats niet kent en hij blijft drammen, is het z'n eigen schuld. Daarvan heeft hij geleerd een afwachtende houding aan te nemen en zich een beetje subtieler te mengen in een groep. Voordeel nu is dat als ik niet wil hebben dat hij zich erin mengt, het commando 'hier blijven' (meestal) perfect wordt opgevolgd. Geen problemen meer gehad.
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

nora schreef:Nou, ik hoop alleen 1 ding: dat ze niet haar spontaniteit hierdoor heeft verloren, want ze schrok zich echt een hoedje en zocht meteen bescherming bij ons.
*Ligt ook aan jou reactie op het gebeurde.Ga je je hond meteen aaien en troosten,zit het er dik in dat je hond angst krijgt.Ik doe meestal net of er niets aan de hand is en kijk daarna wel ff.Bowie verkoopt honden die te blij en zonder enige twijfel recht op hem af komen ook een oplawaai,de 2e keer doen ze het niet meer,ze leren er alleen maar van en zolang er geen bloed vloeit is er helemaal niets aan de hand.Kay heeft van Bowie en ook van andere honden wel een correctie gehad,het enige wat ze er van over heeft gehouden is dat ze een hond eerst voorzichtig en onderdanig benadert en als ze ziet dat de hond het niet leuk vind,zal ze er ook niet heengaan.Maar dit zie ik alleen maar als voordeel.Volgens sommige mensen is ze zelfs bang,omdat ze op haar rug gaat liggen,maar dit duurt maar heel ff en wanneer ze ziet dat een hond wel wil spelen,gaat zij ook mee spelen en wil ze zelfs nog wel eens domineren
Afbeelding
Ellemieke
Actief
Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pincher
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ellemieke »

twinkeltje schreef:halloa
toch kan zulk soort gedrag door vreemde honden veel verzieken bij een hond hoor mijn jackrussel is als pup zeinde een paar keer door een grote loslopende hond tot bloedens gebeten en de spontanie tijd van mijn jack tegen over andere honden was daarna gelijk verdwenen hij werd angstig voor al de vreemde honden en door zijn angst ging hij aanvallen zodat er op het laast echt een muilkorf moest komen honden die coriceren oke maar valse loslopende honden bah ik hoop dat je hond er niks aan over houd groetsels twink
Weet je wat de pest is met kleine hondjes en grotere? Als een groter een corectie geeft, kan het ook heel makkelijk fout aan komen..

Dina heeft een keer een klein jack russel pupje heel erg beschadig (hoorde ik ook pas later, en de vrouw van het pupje heeft het nooit gezegd) Ze was met Terrie aan het spelen, en het pupje moest zich er de hele tijd tegen aan bemoeien.. Had Dina dus genoeg van, en zette t pupje op zn plaats..Blijkt dus fout aan gekomen te zijn... Maar gelukkig is t pupje niet bang geworden voor Dina, Terrie ook niet.. De enige die Dina echt eng vind is t vrouwtje van die 2 hondjes.. Terrie wil nog steeds met Dina spelen (mag niet meer) en Puk (t mini pupje) heeft geleerd om Dina met respect te behandelen (gaat gelukkig niet gillend op de vlucht)
Er is dus eigenlijk weinig aan de hand tussen de honden, als is het wel heel vervelend dat Pukje wat had..
Heb er op dat moment dat het gebeurde ook geen aandacht aan gegeven, ook omdat het vrouwtje van die hondjes niet moeilijk deed, zei gewoon, "dat doet ze anders nooit' . Nu slaat ze helemaal op tilt als ze Dina ziet.. Roep ik Dina maar, en Terrie begrijpt er niks van, die wil spelen..
Maar goed, mijn punt, kan dus ook best dat het perongeluk gebeurd, het beschadigen,helemaal als het van die pietepeuterige hondjes zijn..
(ik hou dina daar nu wel van weg, gewoon voor de zekerheid)

Kwamen een tijd terug die 2 hondjes tegen, terrie spelen, puk uitgebreid op haar rug voor Dina, en toen heel rustig weg gelopen.. heb nog maar gezegd tegen t vrouwtje van de dames, dat Dina geen hapje genomen had,lol
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ja tuurlijk kan een ongelukje gebeuren
maar de baas van deze honden intreseerde zich nergens voor en hield ze na alles wat ze hadden gedaan niet alleen bij mijn hond toch nog niet aan de lijn het eenige wat hij gaf als je iets redelijks wilde vragen een grote mond jammer maar zulke mensen bezitten ook honden
groetsels twink
Ellemieke
Actief
Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pincher
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ellemieke »

OK, maar voel me er soms best lullig bij, en dan vooral om de reactie/gedrag van de eigenaar... Zolang de honden normaal met elkaar omgaan,en zo een pupje niet doodsbang wordt is er (voor mij) niet veel aan de hand. Zijn de baasjes die moeilijk doen.. ;)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”