Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verschillende schnauzers

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

deugenietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer

Re: verschillende schnauzers

Ongelezen bericht door deugenietje »

Liesbeth schreef:
deugenietje schreef:
Liesbeth schreef:
deugenietje schreef:Zwart/zilver is duys anders dan peper/zout?

Vind ze ook best wel leuk.
Afbeelding
De zwart/zilver heeft zwarte haren en witt(ig)e haren(zilver).

De haren van de peper en zout Schnauzer zijn ook zwart en wit, maar dan in één haar. Aan de buiteneinden zijn de haren zwart en in het midden zijn ze wit.

Dank je wel voor de uitleg.

Jouw honden zijn ook erg mooi.

Wil je een paar foto's plaatsen?

Buiten deze ook schnauzers gehad?
Dank je wel. Ik vind ze ook mooi vooral Luuk, Tessa heeft een iets te diepe borstkast.
Maar mijn trimster heeft lelijkere teefjes op shows zien uitbrengen dan haar :mrgreen: .

Helaas heb ik geen 'goede' foto's waarop je ze helemaal kan zien. Beiden hebben moeite met stilstaan, vooral als het om foto's nemen gaat :roll: .

Sinds 30 jaar alleen middenslag peper en zout Schnauzers gehad :F: . Altijd reuen uit de Vanenblikhoeve-lijn. Tessa is de 'vreemde' eend in de bijt, ze is het eerste teefje en komt uit een heel andere lijn. En dat is ook te merken. Heel ander type qua karakter en gedrag.

Heb je dan toevallig foto's van je vorige honden..

Hoeveel anders in gedrag? Ze is natuurlijke en teefje, dus dat merk je ook.
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

deugenietje schreef:
Liesbeth schreef:Dank je wel. Ik vind ze ook mooi vooral Luuk, Tessa heeft een iets te diepe borstkast.
Maar mijn trimster heeft lelijkere teefjes op shows zien uitbrengen dan haar :mrgreen: .

Helaas heb ik geen 'goede' foto's waarop je ze helemaal kan zien. Beiden hebben moeite met stilstaan, vooral als het om foto's nemen gaat :roll: .

Sinds 30 jaar alleen middenslag peper en zout Schnauzers gehad :F: . Altijd reuen uit de Vanenblikhoeve-lijn. Tessa is de 'vreemde' eend in de bijt, ze is het eerste teefje en komt uit een heel andere lijn. En dat is ook te merken. Heel ander type qua karakter en gedrag.

Heb je dan toevallig foto's van je vorige honden..

Hoeveel anders in gedrag? Ze is natuurlijke en teefje, dus dat merk je ook.
Toen mijn man en ik wisten dat we een MS p&z reu wilden zijn we een paar shows af gegaan om te kijken hoe de reuen zich gedroegen, buiten en in de ring. Opvallend was toen dat de schnauzers uit de Vanenblikhoeve-lijn vrij rustig en flegmatiek reageerden, ook de teven.
Vrij veel Schnauzers uit andere lijnen reageerden veel meer op hun omgeving, vooral met geblaf, in de riem hangen en sommigen met af en toe wat uitvallen.

Waar Luuk, net zoals zijn voorgangers, rustig reageert op diverse situaties, gaat Tessa (on)behoorlijk uit haar dak. Ze is nu 6 jaar bij ons (7 maart wordt ze 8 ) en het gaat een heel stuk beter, maar ze is heel fanatiek in alles, vooral in waken.

Ik heb een kopie van Tessa's stamboom eens aan de fokker van Luuk laten zien en hij vond het niet vreemd dat zij is zoals zij is :mrgreen: .
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 07 feb 2015 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
deugenietje
Zeer actief

Jafeth is ook een pittige manneke.

Maar heb gemerkt nu hij bijna 5 is en ik kan hem meer loslaten lopen dat het heel goed gaat. Als ik zonder zijn bazinnetje loop dan luistert hij geweldig en gaat altijd goed met andere honden.
Maar we gingen er ook wel eens met ons drietjes uit. Dus de bazinnetje mee. Maar dan is het een hele andere hond. Echt fel naar andere honden en mensen.

Maar het baasje is niet meer zo flexibel en dan ga ik er vaak een dik uur samen met de hond erop uit. Heerlijk en een super goed luisterende hond.
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Hier een Ries P&Z. Die foto van de Ries P&Z is ook van mij afkomstig.

Hoewel de middenslag het oorspronkelijke type is, vind ik ze persoonlijk het minst mooi.
Zelf zie ik wel wat verschil in karakter en type tussen de zwarte en P&Z Riesen. De dwergjes en middenslagen ken ik minder goed om daarover te oordelen.

Afbeelding

Zal straks nog even wat meer foto's plaatsen
deugenietje
Zeer actief

vosse schreef:Hier een Ries P&Z. Die foto van de Ries P&Z is ook van mij afkomstig.

Hoewel de middenslag het oorspronkelijke type is, vind ik ze persoonlijk het minst mooi.
Zelf zie ik wel wat verschil in karakter en type tussen de zwarte en P&Z Riesen. De dwergjes en middenslagen ken ik minder goed om daarover te oordelen.

Afbeelding

:I:

Zal straks nog even wat meer foto's plaatsen

Lees ik het goed. Verschil qua karakter tussen de zwarte riesen en de p&z riezen?

Wat zie je dan precies?
vosse
Zeer actief

deugenietje schreef:

Lees ik het goed. Verschil qua karakter tussen de zwarte riesen en de p&z riezen?

Wat zie je dan precies?
Over het algemeen gezien en uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
De zwarten kunnen pittiger/feller zijn. De P&Z werkt ook leuk, maar ik denk dat de zwarten in hun werk net wat scherper zijn. Maar daar kan het baasje van Noah vast meer over vertellen, zij kent een P&Z die gefokt is uit werklijnen/mee loopt in de IPO. Zelf heb ik ook met enkele jonge P&Z IPO getraind en dat viel me niet tegen.
De P&Z vind ik wat stabieler, minder snel van de wijs te brengen. De zwarten kunnen wat sneller op hun teentjes getrapt zijn.
vosse
Zeer actief

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de hond van mijn schoonouders. Een zus van de onze
Afbeelding
deugenietje
Zeer actief

vosse schreef:
deugenietje schreef:

Wat zie je dan precies?
De zwarten kunnen pittiger/feller zijn. De P&Z werkt ook leuk, maar ik denk dat de zwarten in hun werk net wat scherper zijn. Maar daar kan het baasje van Noah vast meer over vertellen, zij kent een P&Z die gefokt is uit werklijnen/mee loopt in de IPO. Zelf heb ik ook met enkele jonge P&Z IPO getraind en dat viel me niet tegen.
De P&Z vind ik wat stabieler, minder snel van de wijs te brengen. De zwarten kunnen wat sneller op hun teentjes getrapt zijn.
\

Dank je wel voor de uitleg.

Nu wachten of het baasje van Noah ook uitleg wil geven.
deugenietje
Zeer actief

Mooie hond. :I: :I: :I: :I: :I:
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mito »

Ze is echt prachtig. Ik ken wel wat zwarte riezen, geen p/z. Jammer dat je ze zo weinig ziet
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

vosse schreef:
deugenietje schreef:

Wat zie je dan precies?
Ik gok dat je gelijk heb, al ken ik persoonlijk geen zwarte. Ik heb het idee dat de zwarte wat feller zijn, wat scherper. De Riesen p/z die ik ken is vooral een hele stabiele en moedige teef. Ze is niet zoals mijn Noah snel kwaad te krijgen, maar als het moet staat zij haar mannetje en Noah weer niet :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
vosse
Zeer actief

Ja idd. Herken ik ook in onze teef en in meerdere dieren bij de fokker
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”