Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het Spaanse opvanghondjes topic
Moderator: moderatorteam
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
-
Manu
Re: Het Spaanse opvanghondjes topic
Ze is op zichzelf maar ze zoekt ook steeds meer Manu op en Manu haar. Echt leuk, ze liggen inmiddels ook tegen elkaar aan 
- Roompie
- Zeer actief
Oh wat doen ze het goed zeg! Jimi die al lekker los komt en Niarla
Wat een mooie zachte blik hebben ze beiden.
Wat een mooie zachte blik hebben ze beiden.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Heerlijke foto's Manu! 
Ik zie ook duidelijk verschil met de foto's van de eerste dag. Zeker die derde foto is prachtig, wat een zacht, sierlijk en alert koppie!
Fijn dat Niarla en Manu ook al echt aan elkaar gewend zijn
Ik zie ook duidelijk verschil met de foto's van de eerste dag. Zeker die derde foto is prachtig, wat een zacht, sierlijk en alert koppie!
Fijn dat Niarla en Manu ook al echt aan elkaar gewend zijn
- Sientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Volg met plezier dit topic. Erg leuk om de verhalen te lezen.
En wat een mooie foto's van het podenco-meisje
En wat een mooie foto's van het podenco-meisje

-
dewiii
- Actief
Leuk al die updates! en wat is niarla een mooi meisje zeg, past heel goed bij manu 
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
- Aantal honden: 2
Oh je mag je mand al delen zie ik Nicky haha. Heerlijk stel die tweezijdig samen.
-
Manu
Ze verhaart minimaal. Ze heeft wel een gekke vacht, ze is wat ruwharig maar voornamelijk glad.Heavy schreef:wat een mooi koppie heeft ze echt sierlijk inderdaad .
Is ze ruwharig en verhaard ze?
Ze is zeker sierlijk. Echt een dame.
Ze eet nu vlees. 600 gram gisteren
Net kwamen we 2 Harley Davidson motoren tegen. Dat vond ze wel heel eng en dook onder Manu. We zijn vlot doorgelopen en toen was het ook gelijk over. Vuilniswagen, kinderwagens, traktors, niets is te spannend. En beide honden uitlaten gaat ook echt heel goed. Ik voel me net Cesar
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- sybertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermix
Ahh, alvast valentijnsfoto's. Je kan gewoon aan haar zien dat ze het goed doet!
-
Manu
Haha ja ik heb nog helemaal geen laptop aangeraakt. Veel te druk met knuffelen. Staat wel voor vanavond op de planning.Sas schreef:he mop, moet jij je blog niets eens bijwerken?
Ze doet het ook erg goed Sybertje. Zo mooi om te zien.
- Hanneke2
- Zeer actief
Oh die foto's...
Dat heeft Toto ook. Op zijn neus en op zijn rug is het een beetje ruwhaar, en de rest is glad.Manu schreef:Ze verhaart minimaal. Ze heeft wel een gekke vacht, ze is wat ruwharig maar voornamelijk glad.Heavy schreef:wat een mooi koppie heeft ze echt sierlijk inderdaad .
Is ze ruwharig en verhaard ze?
Geweldig!Ze is zeker sierlijk. Echt een dame.
Ze eet nu vlees. 600 gram gisteren![]()
Net kwamen we 2 Harley Davidson motoren tegen. Dat vond ze wel heel eng en dook onder Manu. We zijn vlot doorgelopen en toen was het ook gelijk over. Vuilniswagen, kinderwagens, traktors, niets is te spannend. En beide honden uitlaten gaat ook echt heel goed. Ik voel me net Cesar
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Net even bijgelezen wat leuk om te lezen allemaal over Jimi en Niarla
Simba gaat ook nog goed ,is bijzonder lief en slaapt bij mijn kleindochter op de kamer.
Als zij gaat slapen in de avond gaat hij direct mee ,moet dan later nog ene keer naar buiten met mijn zoon on daarna weer direct op zijn eigen plaatsje bij zijn minibaasje te gaan liggen
Buiten vind hij nog spannend , hij loopt dus nog vast , maar verder vind hij alles leuk.
Mijn kleindochter mocht hem komen laten zien aan haar klasgenootjes van Juf want ze was er zo vol over en ook daar pakt hij iedereen in en zoiets vind hij totaal niet eng of spannend.
Nee hoor dat vind Menner leuk en maakt met iedereen die dat wil vrolijk contact.
Wij zijn net terug dus ik ga nog even achter een update van Ren aan
Simba gaat ook nog goed ,is bijzonder lief en slaapt bij mijn kleindochter op de kamer.
Als zij gaat slapen in de avond gaat hij direct mee ,moet dan later nog ene keer naar buiten met mijn zoon on daarna weer direct op zijn eigen plaatsje bij zijn minibaasje te gaan liggen
Buiten vind hij nog spannend , hij loopt dus nog vast , maar verder vind hij alles leuk.
Mijn kleindochter mocht hem komen laten zien aan haar klasgenootjes van Juf want ze was er zo vol over en ook daar pakt hij iedereen in en zoiets vind hij totaal niet eng of spannend.
Nee hoor dat vind Menner leuk en maakt met iedereen die dat wil vrolijk contact.
Wij zijn net terug dus ik ga nog even achter een update van Ren aan

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Wat heerlijk Tineke dat het zo goed gaat
En Niarla
wat fijn dat ze zich zo snel goed voelt, zeker bij een hond met haar achtergrond
En Niarla
-
Manu
Ze zijn vandaag 3 uurtjes met zijn twee geweest. Toen ik thuis kwam was Manu heel blij en Niarla stond ernaast. Ze kwispelde
Ze wist niet zo goed wat ze er verder mee moest en ze bleef maar kijken wat Manu ging doen.
Manu ligt ook graag onder het bed en net ging zij er onder liggen
Manu kwam verward naar me toe gerend met een KOP haha! Waarna hij weer naar het bed huppelde en begon te krabben en piepen. Toen kwam ze er weer onder vandaan met koude oren. Wat leuk om die twee zo bezig te zien 
Hanneke, dat heeft Niarla inderdaad ook. Op haar rug en neus zit ruwhaar, verder niet.
Ik heb overigens net een snelle update geplaatst op haar weblog.
Manu ligt ook graag onder het bed en net ging zij er onder liggen
Hanneke, dat heeft Niarla inderdaad ook. Op haar rug en neus zit ruwhaar, verder niet.
Ik heb overigens net een snelle update geplaatst op haar weblog.
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Mooi is dat om te zien, de eerste dagen zich optrekkend aan een de thuishond. Was hier in het begin ook zo met Freek. Gebeurde er voor hem wat nieuws, soms ook wat spannend, meteen kijken hoe Evert er op reageert en dat gedrag overnemen. En dat met alles, positief en iets minder positief gedrag haha.
- Melody
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo x Podenco
Oh dat bekkie van Niarla! Om te zoenen!
En al jullie verhalen zijn hartverwarmend! Echt leuk om te lezen.
En al jullie verhalen zijn hartverwarmend! Echt leuk om te lezen.
-
Alex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder
Wat leuk om allemaal weer te lezen
Hier zijn we er ook klaar voor, ik heb zelfs de kamer veranderd zodat de tweepersoons hondenbank er in past (eigenlijk meer een soort klein bed). De kat heeft hem gelijk toegeëigend, maar ik vraag me af of ze nog durft met twéé honden in huis
Diana heeft me filmpjes gestuurd van Rataplan. Bedankt nog, Diana, superleuk! Toen ik in het andere topic zag dat er nog geen opvang voor Rataplan was, heb ik gereageerd met het idee 'dat moet gewoon even gebeuren, die hond verdient een toekomst'. En bij ons kan dat, dus doen we dat even. Een vrij technische benadering, eigenlijk.
Maar goed, nu heb ik die filmpjes gezien... Wat een schatje met zijn lange poten en zijn flapoortjes en wat is hij mooi met zijn gestroomde kleur en zijn prachtige ogen en wat is hij leuk met zijn balletje en zijn verlegen uitnodiging tot spel
Daar ging mijn nuchtere benadering
Ik heb nog steeds dezelfde verwachtingen (namelijk: geen), maar ik ben toch al wel een pietsie gek op hem.
Hier zijn we er ook klaar voor, ik heb zelfs de kamer veranderd zodat de tweepersoons hondenbank er in past (eigenlijk meer een soort klein bed). De kat heeft hem gelijk toegeëigend, maar ik vraag me af of ze nog durft met twéé honden in huis
Diana heeft me filmpjes gestuurd van Rataplan. Bedankt nog, Diana, superleuk! Toen ik in het andere topic zag dat er nog geen opvang voor Rataplan was, heb ik gereageerd met het idee 'dat moet gewoon even gebeuren, die hond verdient een toekomst'. En bij ons kan dat, dus doen we dat even. Een vrij technische benadering, eigenlijk.
Maar goed, nu heb ik die filmpjes gezien... Wat een schatje met zijn lange poten en zijn flapoortjes en wat is hij mooi met zijn gestroomde kleur en zijn prachtige ogen en wat is hij leuk met zijn balletje en zijn verlegen uitnodiging tot spel
-
Manu
Wat leuk Alex!
Ook 8 maart?
Kijk, ik had voor eventjes 4 honden vandaag en dat ging prima. Ik kan er dus best nog 2 bij

Niarla vond het zo gezellig met al die hondjes en kon Spaans praten met Luna
Kijk, ik had voor eventjes 4 honden vandaag en dat ging prima. Ik kan er dus best nog 2 bij

-
Famvaz
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Portugese Pointer
Wat een ontzettend leuke foto's en verhalen hier!
Wat een prachtige honden heb je Manu!
Wij hebben vandaag onze Edo opgehaald! Edo is enkele maanden geleden ook vanuit Spanje naar Nederland gekomen en na een aantal maanden/weken in zijn 'gastgezin' woont hij sinds vandaag dus bij ons.
Op de, best wel lange, terugreis heeft hij heerlijk liggen slapen en na een wandeling en een paar uur thuis zijn loopt meneer rond alsof hij hier al jaren woont.
De kinderen hebben hem een rondleiding door het huis gegeven en hij huppelde vrolijk achter ze aan. De poezen schrokken zich een hoedje dat er ineens een hond in huis is, maar ze sluipen inmiddels om hem heen en hij vindt het allemaal wel prima.
Z'n mand wordt als het goed is morgen geleverd, maar hij vindt het kindermatrasje met deken ook prima liggen en hij ligt nu heerlijk te slapen. Gek om te zien hoe makkelijk hij zich tot dusver eigenlijk "aanpast" aan de situatie.
Ik liet mijn appeltaart met slagroom net 5 seconden op de salontafel staan en meneer zat al met zijn neus in de slagroom
Hij lijkt zich dus prima op zijn gemak te voelen. We zijn ZO blij dat 'ie er is!

Wij hebben vandaag onze Edo opgehaald! Edo is enkele maanden geleden ook vanuit Spanje naar Nederland gekomen en na een aantal maanden/weken in zijn 'gastgezin' woont hij sinds vandaag dus bij ons.
Op de, best wel lange, terugreis heeft hij heerlijk liggen slapen en na een wandeling en een paar uur thuis zijn loopt meneer rond alsof hij hier al jaren woont.
De kinderen hebben hem een rondleiding door het huis gegeven en hij huppelde vrolijk achter ze aan. De poezen schrokken zich een hoedje dat er ineens een hond in huis is, maar ze sluipen inmiddels om hem heen en hij vindt het allemaal wel prima.
Z'n mand wordt als het goed is morgen geleverd, maar hij vindt het kindermatrasje met deken ook prima liggen en hij ligt nu heerlijk te slapen. Gek om te zien hoe makkelijk hij zich tot dusver eigenlijk "aanpast" aan de situatie.
Ik liet mijn appeltaart met slagroom net 5 seconden op de salontafel staan en meneer zat al met zijn neus in de slagroom

- Thomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, wat fijn dat het direct zo goed gaat!Famvaz schreef:Wat een ontzettend leuke foto's en verhalen hier!
Ik liet mijn appeltaart met slagroom net 5 seconden op de salontafel staan en meneer zat al met zijn neus in de slagroomHij lijkt zich dus prima op zijn gemak te voelen. We zijn ZO blij dat 'ie er is!
![]()
Maargoed, erg magertjes hoor, één fotootje.

-
Famvaz
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Portugese Pointer
Haha, meer foto's volgen! De batterij van mijn telefoon is leeg (en de oplader zoek
) en mijn laptop maakt geen foto's helaas
Nu eerst even iets drinken na deze drukke dag en autorit van 5 uur
En vervolgens dit forum doorspitten want we zitten met best wat vragen m.b.t. welk voer, halsbanden/riemen, eventuele cursussen voor de toekomst et cetera. Fijne avond!
Nu eerst even iets drinken na deze drukke dag en autorit van 5 uur
En vervolgens dit forum doorspitten want we zitten met best wat vragen m.b.t. welk voer, halsbanden/riemen, eventuele cursussen voor de toekomst et cetera. Fijne avond!
- Hanneke2
- Zeer actief
Oh dat is ook een leukerd zeg! Veel geluk gewenst met jullie Spanjaardje!Famvaz schreef:Wat een ontzettend leuke foto's en verhalen hier!
Ik liet mijn appeltaart met slagroom net 5 seconden op de salontafel staan en meneer zat al met zijn neus in de slagroomHij lijkt zich dus prima op zijn gemak te voelen. We zijn ZO blij dat 'ie er is!
![]()
- Hanneke2
- Zeer actief
Wat goed joh! Jimi lijkt me echt een voorbeeldig hondje.Jion schreef:O en Jimi is zojuist getest met een klein kind (1 jaar) en dat deed hij uitstekend. Hij snuffelde even en ging daarna gewoon lekker rustig liggen. Superhond!
- Hanneke2
- Zeer actief
Indrukwekkend hoor!Manu schreef:Wat leuk Alex!Ook 8 maart?
-
flaneloba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
wat een leuke verhalen allemaal!
En Manu! ophouden (of nee niet ophouden!) met die lieve foto's. Wat is Niarla een pracht zeg!
En Manu! ophouden (of nee niet ophouden!) met die lieve foto's. Wat is Niarla een pracht zeg!

Dag monster... *14-01-2016
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Manu schreef:Niarla vond het zo gezellig met al die hondjes en kon Spaans praten met Luna
- Tineke
- Zeer actief
Leuk , als je een keer zin hebt samen op te lopen in Groenendaal moet je even een gil gevenManu schreef:Wat leuk Alex!Ook 8 maart?

- Tineke
- Zeer actief
Famvaz schreef:Wat een ontzettend leuke foto's en verhalen hier!
![]()
Wat een leukerd

- Tineke
- Zeer actief
Net even contact met mijn kleindochter zelf gehad , of ik even op de fb pagina wilde vermelden dat Stimpy geplaatst was dus niet meer zoekende was.
Ze is erg blij met hem en helemaal verliefd op hem ,haar eigen woorden.
Het is haar eigen hondje en beslissingen neemt zij zelf over hem , vandaar dat hij op haar kamer slaapt.
Doet me denken aan mijn dochter ,die had ook een klein hondje toen ze nog jong was en thuis woonde.
Benji een klein mixje waar ze ook dol op was.
In de weekenden nam ze die vaak mee naar haar vader ,tenzij de planning anders was en ze weg moesten.
Op een keer stortte het van de regen en Benji moest uit dus zei vader ,ik doe dat wel blijf jij maar binnen.
Vader stapte naar buiten waarop ze hem terugriep dat hij een paraplu moest meenemen.
Verguld liep hij weer weg met plu denkend wat een attente dochter heb ik toch.
Waarop ze hem even later nariep , pap je moet die paraplu wel boven Benji houden niet boven je eigen hoofd
Gelukkig kon haar vader er wel om lachen.
Ze is erg blij met hem en helemaal verliefd op hem ,haar eigen woorden.
Het is haar eigen hondje en beslissingen neemt zij zelf over hem , vandaar dat hij op haar kamer slaapt.
Doet me denken aan mijn dochter ,die had ook een klein hondje toen ze nog jong was en thuis woonde.
Benji een klein mixje waar ze ook dol op was.
In de weekenden nam ze die vaak mee naar haar vader ,tenzij de planning anders was en ze weg moesten.
Op een keer stortte het van de regen en Benji moest uit dus zei vader ,ik doe dat wel blijf jij maar binnen.
Vader stapte naar buiten waarop ze hem terugriep dat hij een paraplu moest meenemen.
Verguld liep hij weer weg met plu denkend wat een attente dochter heb ik toch.
Waarop ze hem even later nariep , pap je moet die paraplu wel boven Benji houden niet boven je eigen hoofd
Gelukkig kon haar vader er wel om lachen.