Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gezocht, losloop wandelgebied/route voor groepswandeling

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Gezocht, losloop wandelgebied/route voor groepswandeling

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Hallo allemaal,

Begin 2015 hoop ik weer een kromi-wandeling te gaan organiseren.
Omdat alle honden helaas erg verspreid zitten zoek ik een leuk gebied, beetje centraal gelegen, waar je met een groep honden los kunt wandelen.

Ik woon zelf in Friesland dus ik ken die gebieden niet.
Afgelopen voorjaar hebben we in Lage Vuursche gewandeld, prachtig gebied maar daar waar wij verzamelden geen toiletten of horeca.
En dat is toch lastig als je een paar uur in de auto hebt gezeten.

Een begin/eindpunt met horeca waar je ook met een groep honden eventueel gewoon binnen mag zitten om na te genieten van de wandeling zou wel heel fijn zijn.

Graag zou ik wat tips ontvangen welk gebied een aanrader is voor dit soort wandelingen.

Alvast bedankt!

Karen
Laatst gewijzigd door Pets_Passion op 28 nov 2014 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Re: Gezocht, losloop wandelgebied/route voor groepswandeling

Ongelezen bericht door fenneke »

Je bedoeld vast begin volgend jaar :engel:

Pets_Passion schreef:Hallo allemaal,

Begin dit jaar hoop ik weer een kromi-wandeling te gaan organiseren.

Karen
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Contacteer:

oeps.. ja, moet natuurlijk komend jaar zijn. Heb het even aangepast. ;-)
Afbeelding

63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Hoorneboegse Heide. Wandeling van ruim 6 km., honden mogen los, prachtige afwisselende wandeling, gemengd bos + heel mooi heidegebied, wandeling goed aangegeven. Naast de parkeerplaats is een hondvriendelijke uitspanning met wc's. :-) http://www.kwispelgids.nl/hondenlosloop ... ersum-5424" onclick="window.open(this.href);return false;
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Bij Austerlitz (Utrechtse Heuvelrug) kun je heel fijn wandelen met de hond(en). Bij de Pyramide van Austerlitz kun je wat eten/drinken:
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/sig/wan ... -14502.pdf
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

jvanringen schreef:Hoorneboegse Heide. Wandeling van ruim 6 km., honden mogen los, prachtige afwisselende wandeling, gemengd bos + heel mooi heidegebied, wandeling goed aangegeven. Naast de parkeerplaats is een hondvriendelijke uitspanning met wc's. :-) http://www.kwispelgids.nl/hondenlosloop ... ersum-5424" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou dan als uitgangspunt Vliegveld Hilversum kiezen. Erg hondvriendelijk en als je van te voren belt, reserveren ze een speciale hoek voor je en mogen alle honden naar binnen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Sita
Zeer actief

Soesterduinen is ook een perfecte plaats voor dit soort wandelingen. Parkeren bij de kiosk, daar zijn ook toiletten aanwezig. Met honden mag je daar niet naar binnen, moet je op het terras blijven.

Afbeelding
63673J

Sita schreef:
jvanringen schreef:Hoorneboegse Heide. Wandeling van ruim 6 km., honden mogen los, prachtige afwisselende wandeling, gemengd bos + heel mooi heidegebied, wandeling goed aangegeven. Naast de parkeerplaats is een hondvriendelijke uitspanning met wc's. :-) http://www.kwispelgids.nl/hondenlosloop ... ersum-5424" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou dan als uitgangspunt Vliegveld Hilversum kiezen. Erg hondvriendelijk en als je van te voren belt, reserveren ze een speciale hoek voor je en mogen alle honden naar binnen.
Oh, dat wist ik niet! Wij beginnen altijd op Noodweg 4 in Hilversum. Kun je vanuit Vliegveld Hilversum ook die route lopen?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Sita schreef: Ik zou dan als uitgangspunt Vliegveld Hilversum kiezen. Erg hondvriendelijk en als je van te voren belt, reserveren ze een speciale hoek voor je en mogen alle honden naar binnen.
Deze wilde ik ook aanraden, hebben wij een nieuwjaarswandeling gehouden van de rasvereniging een paar jaar geleden. Van tevoren wel even gereserveerd bij het restaurant inderdaad.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

LongFields schreef:
Sita schreef: Ik zou dan als uitgangspunt Vliegveld Hilversum kiezen. Erg hondvriendelijk en als je van te voren belt, reserveren ze een speciale hoek voor je en mogen alle honden naar binnen.
Deze wilde ik ook aanraden, hebben wij een nieuwjaarswandeling gehouden van de rasvereniging een paar jaar geleden. Van tevoren wel even gereserveerd bij het restaurant inderdaad.

Is idd. een mooie wandeling. De Schotse Herder Vrienden heeft deze wandeling in juni gemaakt en ook bij het restaurant gezeten. :ok:

Trouwens, een stuk noordelijker, in Dwingeloo in Drenthe , kun je ook fijn wandelen met de honden. En er is daar ook een restaurant waar je met de honden welkom bent: http://www.anwb.nl/binaries/pdf/sig/wan ... -14566.pdf
Afbeelding
Sita
Zeer actief

jvanringen schreef:
Sita schreef:
Oh, dat wist ik niet! Wij beginnen altijd op Noodweg 4 in Hilversum. Kun je vanuit Vliegveld Hilversum ook die route lopen?
Weet het niet zeker, ik loop altijd zelf een route. Lopen er bijna dagelijks, dus kennen het gebied vrij goed. Maar ik kom wel eens die paaltjes tegen. Zal eens opletten de volgende keer waar het dichtstbijzijnde paaltje is vanaf het vliegveld.

Afbeelding
63673J

Dank je wel! Heerlijk als je daar zo vaak kunt lopen, ik vind het er echt prachtig.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Sita schreef:Ik zou dan als uitgangspunt Vliegveld Hilversum kiezen. Erg hondvriendelijk en als je van te voren belt, reserveren ze een speciale hoek voor je en mogen alle honden naar binnen.
Totdat het ineens onverwacht mooi weer is en de boel vol zit, dan zeggen ze doodleuk dat ze de reservering niet hebben ontvangen. Daar sta je dan met 50 mensen en bijna 30 honden... :roll:

Erkemederstrand is ook leuk trouwens, en bij de Jutter kun je prima wat eten en drinken.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

moosje schreef: Totdat het ineens onverwacht mooi weer is en de boel vol zit, dan zeggen ze doodleuk dat ze de reservering niet hebben ontvangen. Daar sta je dan met 50 mensen en bijna 30 honden... :roll:
Dat kun je natuurlijk heel eenvoudig voorkomen door je reservering per mail te laten bevestigen en niet alleen een telefoontje te plegen om te reserveren. :wink:
moosje schreef:Erkemederstrand is ook leuk trouwens, en bij de Jutter kun je prima wat eten en drinken.
De Jutter is inderdaad een leuke gelegenheid om met honden naartoe te gaan, ik vind zelf alleen het wandelen daar niet ideaal, je kunt er niet echt een route lopen, het is meer een heen en weertje.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

LongFields schreef:
moosje schreef: Totdat het ineens onverwacht mooi weer is en de boel vol zit, dan zeggen ze doodleuk dat ze de reservering niet hebben ontvangen. Daar sta je dan met 50 mensen en bijna 30 honden... :roll:
Dat kun je natuurlijk heel eenvoudig voorkomen door je reservering per mail te laten bevestigen en niet alleen een telefoontje te plegen om te reserveren. :wink:
Die had degene die gereserveerd had ook gekregen, ze had ook per mail gereserveerd, maar ze had de reservering niet uitgeprint, je gaat er toch vanuit dat het goed zit.
Eenmaal daar zei hij gewoon doodleuk dat hij van niks wist. En een dag of wat later stuurde hij een mail met dat hij de reservering gevonden had.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

moosje schreef:
LongFields schreef:
Die had degene die gereserveerd had ook gekregen, ze had ook per mail gereserveerd, maar ze had de reservering niet uitgeprint, je gaat er toch vanuit dat het goed zit.
Eenmaal daar zei hij gewoon doodleuk dat hij van niks wist. En een dag of wat later stuurde hij een mail met dat hij de reservering gevonden had.
Mijn ervaring daar is gelukkig heel anders. Wij hebben daar met heel wat mensen (denk een stuk of 40 a 50) en ook aardig wat honden heerlijk wat gegeten en gedronken, en alles is prima verlopen bij ons.
Pets_Passion
Zeer actief
Contacteer:

Sorry voor mijn late reactie.
Iedereen heel erg bedankt voor de input, er zitten hele leuke gebieden bij.
Dus dat gaat helemaal goedkomen.
Afbeelding

Pets_Passion
Zeer actief
Contacteer:

We hebben gekozen voor deze wandeling op de Hoorneboegse heide bij Hilversum.
Bij de genoemde route staat dat de paaltjes die de hondenroute aangeven beginnen bij de parkeerplaats van het pannenkoekenrestaurant.
Nou zitten we er eigenlijk over te denken om te verzamelen bij het restaurant bij het vliegveld van Hilversum.
Dat ziet er zo vanaf de pc veel leuker uit, ook met het oog op de jeugdige wandelaars.

Maar ik zie zo niet hoe ik vanaf het vliegveld restaurant bij die paaltjesroute kom?
Is dat vrij simpel te vinden?
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”