Ik ook. Hij had HEEL goed door dat het niet mocht. Maar, dat geldt het volgende bezoekje natuurlijk niet meerJeannettebo schreef:Ik heb hem, geheel niet hf-verantwoord, bij zn kladden gepakt en tegen de grond gedrukt met![]()
![]()
Mss toch een plasbandje?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Reuen en markeren.
Moderator: moderatorteam
-
sjm
- Zeer actief
Re: Reuen en markeren.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Hier een reu die binnen nooit gemarkeerd heeft. In tuin thuis of op bezoek zelfs niet terwijl dat wel zou mogen.
Buiten markeert hij zich een ongeluk. Hij kent het commando 'netjes lopen', dan mag hij niet snuffen/markeren. Ruiken doet hij dan idd niet, markeren kan hij zo snel dat hem dat soms lukt terwijl hij aangelijnd is en ik zonder hinder van hem kan doorlopen
Hij is met 3 jaar gecastreerd. Enige verschil is dat hij iets minder langdurig ruikt en nauwelijks meer klappertandt en kwijlt. De poot gaat wel nog even vaak omhoog als het aan hem ligt.
Buiten markeert hij zich een ongeluk. Hij kent het commando 'netjes lopen', dan mag hij niet snuffen/markeren. Ruiken doet hij dan idd niet, markeren kan hij zo snel dat hem dat soms lukt terwijl hij aangelijnd is en ik zonder hinder van hem kan doorlopen
Hij is met 3 jaar gecastreerd. Enige verschil is dat hij iets minder langdurig ruikt en nauwelijks meer klappertandt en kwijlt. De poot gaat wel nog even vaak omhoog als het aan hem ligt.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Zodra ze hun poot begonnen op te tillen op plekken waar ik het niet wilde was het " Nee, niet hier. Hup, doorlopen." Net zolang tot we bij iets waren waar het wel mocht en dat kwartje viel best snel.sjm schreef:Maar eh, allemaal leuk en aardig "mijn hond doet dat niet, kwestie van opvoeding". Hoe kan het dan dat al jullie honden het niet doen en mijn chihuahuareu wel? Hij is perfect zindelijk, luistert goed, wordt strak opgevoed. Ik ben er echt niet "makkelijk" in ofzo?
Je kunt het een hond niet afleren voordat hij het doet, toch? Doen jullie honden het dan gewoon niet? Of hebben ze het een keer geprobeerd en heb je het afgeleerd?
Buiten markeren tijdens het wandelen maakt me niet uit. En ze kunnen ook prima doorlopen wanneer ik dat zeg. Maar in huis bij anderen wil Sammy het nu dus proberen. Het is niet vaak, niet veel, geen groot probleem. Maar ik WIL het gewoon NIET. Buiten plas je, binnen wil ik geen druppel vinden.
Chihuahua's zijn moeilijk ja, en soms ook moeilijk zindelijk te krijgen. Maar ze zíjn zindelijk, daar ligt het niet aan.
Hoe leer je 't zo'n eigenwijze draak af?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Sanner
- Zeer actief
Herkenbaar. Bij Teun zorgde dat er voor dat hij het niet deed als ik in de buurt was maar zodra ik maar even weg was was het weer raak.sjm schreef:Ik ook. Hij had HEEL goed door dat het niet mocht. Maar, dat geldt het volgende bezoekje natuurlijk niet meerJeannettebo schreef:Ik heb hem, geheel niet hf-verantwoord, bij zn kladden gepakt en tegen de grond gedrukt met![]()
![]()
Mss toch een plasbandje?
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik herken het wel bij chihuahua's. Die schijnen toch wat hardnekkiger te zijn in het afleren. Een vriendin van mij met een chi-reu flikte het ook bij mij (chi dan, niet de vriendinSanner schreef:Herkenbaar. Bij Teun zorgde dat er voor dat hij het niet deed als ik in de buurt was maar zodra ik maar even weg was was het weer raak.sjm schreef:Ik ook. Hij had HEEL goed door dat het niet mocht. Maar, dat geldt het volgende bezoekje natuurlijk niet meerJeannettebo schreef:Ik heb hem, geheel niet hf-verantwoord, bij zn kladden gepakt en tegen de grond gedrukt met![]()
![]()
Mss toch een plasbandje?
Plasjes van pupjes opruimen vind ik niet erg, die moeten het nog leren. Bovendien heb ik een stenen vloer, dus da's geen probleem. Maar die chi markeerde in de hondenmanden of op de kleden.
En hij kreeg echt op z'n donder maar het hielp niet. Uiteindelijk heb ik maar gevraagd of zij alsjeblieft het hondje thuis wilde laten als ze op bezoek kwam.
Ben reuze makkelijk hoor in een hoop dingen, maar dat vind ik echt smerig. Overigens is me dat ook een keer overkomen bij een bezoekende colliefokster met reu. Die tilde doodleuk zijn poot op en plaste tegen mijn dressoir.
I was nót amused.
De ene reu die ik heb gehad was een flinke lastpak die een hoop vervelende dingen deed, maar hij heeft het nooit in zijn bolle hoofd gehaald om zulks te doen. Ik heb het dus ook nooit hoeven áfleren. Markeren buiten deed hij wel. Op plaatsen waar ik het toestond.
En mijn Bonnie en Maggie markeren ook. Met de poot omhoog.
Zou het iets Roemeens zijn?

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Mojo is begonnen met zijn poot optillen toen hij een maand of 8 was. Aangelijnd plast hij in principe gewoon in 1 keer uit, los mag hij markeren wat hij wil. Heggen, tuinmuurtjes, schuttingen en andere privé bezittingen moet hij met rust laten en dat doet hij ook. Binnen in huis markeert hij niet en heeft dit ook nooit gedaan, ook niet bij anderen.
Ik denk inderdaad wel dat het een wezenlijk verschil hebt of je een middelmaat of grote reu hebt, of eentje van het formaat Chi. Ik heb het van Chi's wel bovengemiddeld vaak gehoord, dat die in huis markeren en/of heel lastig zindelijk te krijgen zijn. Geen idee eigenlijk waar dat aan ligt.
Ik denk inderdaad wel dat het een wezenlijk verschil hebt of je een middelmaat of grote reu hebt, of eentje van het formaat Chi. Ik heb het van Chi's wel bovengemiddeld vaak gehoord, dat die in huis markeren en/of heel lastig zindelijk te krijgen zijn. Geen idee eigenlijk waar dat aan ligt.
-
sjm
- Zeer actief
Bij Sammy valt het gelukkig mee. Het is ook maar 1 minuscuul druppeltje. Ben nu ook bij m'n ouders en hij heeft 't nog niet gedaan.. Zou hij het toch ooit gaan snappen?
-
Angelique.
Binnenshuis moeten ze vooral in hun hoofd halen ja
lekker zou dat worden met 5 reuen
Buiten hebben ze die neiging wel en als ze los lopen gaan ze hun goddelijke gang maar maar de 5 a 10 minuten dat ze aan de riem zitten houden ze zich maar in, heb geen zin om bij elke grasspriet stil te moeten staan
dan ben ik volgende week nog niet waar ik wezen moet 
Buiten hebben ze die neiging wel en als ze los lopen gaan ze hun goddelijke gang maar maar de 5 a 10 minuten dat ze aan de riem zitten houden ze zich maar in, heb geen zin om bij elke grasspriet stil te moeten staan
-
JBK
Als je hem op heterdaad kunt betrappen, zou ik de fisher discs (aangeleerd) proberen. Onze reu gaat niet mee op bezoek, omdat hij alle kanten op stuitert dan dus van hem weet ik niet wat hij doet. Hij heeft het wel een keer bij de dierenarts gedaan. Ik was NIET blij 
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
als je op bezoek bent hem gewoon aan de lijn houden?
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Als ik ooit weer een reutje als pup krijg zou ik er veel meer op letten en consequent mee omgaan. Ik kwam er pas toen mijn hondje wat ouder werd achter dat het alsmaar markeren vrij irritant is
Als hij los loopt maakt het me niet uit hoor, maar aan de lijn en als we langs woningen lopen is het soms lastig.
Ik heb hem wel het commando 'schiet op' geleerd en dan plast hij snel in plaats van een kwartier te snuffelen. En mag hij ergens niet plassen, zeg ik gewoon nee en sleur ik hem mee.
Binnen markeert hij vrijwel nooit, al is het wel eens voorgekomen als hij ergens was waar meerdere hondjes binnen waren.
Ik heb hem wel het commando 'schiet op' geleerd en dan plast hij snel in plaats van een kwartier te snuffelen. En mag hij ergens niet plassen, zeg ik gewoon nee en sleur ik hem mee.
Binnen markeert hij vrijwel nooit, al is het wel eens voorgekomen als hij ergens was waar meerdere hondjes binnen waren.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Wat heeft markeren met dominantie te maken? Hij is zelfzeker en laat weten waar hij geweest is.
Dat doen al mijn honden, en dat zijn teven.
Ze gaan hun gang maar, als het maar niet op/tegen andermans perceel is.
edit: voor de duidelijkheid: binnen markeren doen teven soms ook en dan leg i ze buitengewoon duidelijk uit dat dat niet de bedoeling is.
Dat doen al mijn honden, en dat zijn teven.
Ze gaan hun gang maar, als het maar niet op/tegen andermans perceel is.
edit: voor de duidelijkheid: binnen markeren doen teven soms ook en dan leg i ze buitengewoon duidelijk uit dat dat niet de bedoeling is.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als dat tijdens een bezoek van jou met hond is, dan kan het volgende toch?sjm schreef:Buitenshuis tijdens wandelen doen ze het allebei. Maar mijn reutje heeft nu ontdekt dat hij dit binnenshuis bij anderen kan doen.Zamunda schreef:Doel je dan op binnenshuis markeren? Dat doet mijn reu sowieso niet in ieder geval.
Buitenshuis markeert hij wat, maar vaak is het niet (het zijn meer plasjes dan zo'n typische markering van een halve seconde). Als ik doorloop stopt hij trouwens gelijk om weer mee te kunnen lopen (ook als hij los is), maar daar heb ik nooit iets voor gedaan. Ik ga juist stilstaan om hem even de tijd te geven om rustig zijn plasje te doen.
Laura84 schreef:als je op bezoek bent hem gewoon aan de lijn houden?
Dat zou ik ook zeggen.
Betere manier om op te letten dat hij het niet doet is er volgens mij niet.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik zal niet zeggen dat Kay nooit een poging heeft gedaan om te markeren op plekken waar dat niet gewenst was (tegen mensen aan, op bezoek). Echter heb ik er meteen maatregelen genomen, zodat ik dat kon voorkomen.
Van pups af een duidelijk beleid gehad. Er zijn plaatsen waar je van mij mag plassen. Tot een jaar of 2 heb ik hem voor elke plas en poep beloond en het benoemd (werd automatisme) en soms nog steeds. Jaja zelfs voor een slimme border collie ben ik dus lang met belonen bezig geweest. Gewoon omdat ik heel blij ben dat hij het op juiste plekken doet. In de wijk wordt er überhaupt niet gesnuffeld. Snuffelen = plassen. Hij krijgt vrij brief op groenstroken e.d. Dat kan gewoon aan de lijn (is onhandig als het nooit aan de lijn zou mogen). Ik loop toch altijd rechtstreeks naar plaatsen waar geplast mag worden, die meters kunnen ze echt wel even ophouden. Op vakantie bijvoorbeeld moet dat beleid op elke nieuwe plek wel weer even afgesproken worden. Maar zodra hij weet waar in de buurt de plasplekken zijn dat is meneer tussendoor geduldig. Gaat hij ergens snuffelen waar ik niet wil: dan is 'dóórlopén', 'nee, niet hier', of 'uhuh' voor hem duidelijk genoeg. Ik wacht niet tot hij al een poot wil optillen. Dan ben ik al te laat.
Bij visite is hij op jonge leeftijd gewoon aan de lijn gegaan. Je moet het zo'n jonge hond niet moeilijker maken dan het is. Je mag blij zijn dat ze het in je eigen huis snappen. Een andere omgeving, waar mogelijk ook nog andere hond is weer iets heel anders. Daar mag je een jonge hond best een beetje leertijd geven en niet gewoon maar losgooien. Het kan een keer gebeuren, maar je weet het nu. Dus voorlopig heeft je jonge reu even extra begeleiding nodig. Kan die vrijheid even niet aan, heeft duidelijk grenzen nodig.
En tja boosworden.... In veel gevallen op een geheel verkeerde manier waardoor het totaal geen zin heeft en de hond niks leert. Ik ben niet tegen ze hier voor flink op de donder te geven op moment dat je het ziet gebeuren, maar vaak gebeurt het als het eigenlijk al geschied is, de geur is al gezet (dat maakt een volgende keer aantrekkelijker), de toon is al gezet. Alleen maar heterdaden betrappen en vervolgens niet een plan de campagne over hoe dit te voorkomen is nutteloos. Het is lang niet altijd over na 1 keer boos worden.....
Extra vrijheden kunnen ze bij bewezen braafheid langzaamaan weer terug verdienen, maar dus ook niet zo maar klakkeloos alsnog bij binnenkomst losgooien en pas weer aanlijnen als je na 3 uur weggaat.
Sleutelwoorden zijn dan korte momenten waar jij je aandacht bij kan houden, maar ook de afstand tussen jou en je hond niet te groot laat worden, hoe verder weg je zit, hoe minder effectief je correctie is bij een heterdaad.
Overigens vind ik een reu en makkelijker in te begeleiden. Mijn teven gaan gewoon zitten soms. Nee baasje kan het echt niet langer meer ophouden. Nu heb ik die ook niet vanaf pup af aan gehad, maar dat was ook lang niet bij alle reuen zo die ik heb gehad. Teven snuffelen ook niet, die hurken gewoon waar het uitkomt. Norah heeft tijdlang op deurmatten gepoept en geplast en dat vond ik minder makkelijk te voorkomen. Norah markeert denk ik ook meer dan Kay, ondanks dat ze minder snuffelt. Mooi met een pootje omhoog. Nu ben ik meer een reuenmens en vind ik teven erg intrigerend, maar zijn ze ook nog een groot vraagteken voor mij, nog moeilijk te doorgronden. Maar een typisch reuending is het voor mij dus niet
Van pups af een duidelijk beleid gehad. Er zijn plaatsen waar je van mij mag plassen. Tot een jaar of 2 heb ik hem voor elke plas en poep beloond en het benoemd (werd automatisme) en soms nog steeds. Jaja zelfs voor een slimme border collie ben ik dus lang met belonen bezig geweest. Gewoon omdat ik heel blij ben dat hij het op juiste plekken doet. In de wijk wordt er überhaupt niet gesnuffeld. Snuffelen = plassen. Hij krijgt vrij brief op groenstroken e.d. Dat kan gewoon aan de lijn (is onhandig als het nooit aan de lijn zou mogen). Ik loop toch altijd rechtstreeks naar plaatsen waar geplast mag worden, die meters kunnen ze echt wel even ophouden. Op vakantie bijvoorbeeld moet dat beleid op elke nieuwe plek wel weer even afgesproken worden. Maar zodra hij weet waar in de buurt de plasplekken zijn dat is meneer tussendoor geduldig. Gaat hij ergens snuffelen waar ik niet wil: dan is 'dóórlopén', 'nee, niet hier', of 'uhuh' voor hem duidelijk genoeg. Ik wacht niet tot hij al een poot wil optillen. Dan ben ik al te laat.
Bij visite is hij op jonge leeftijd gewoon aan de lijn gegaan. Je moet het zo'n jonge hond niet moeilijker maken dan het is. Je mag blij zijn dat ze het in je eigen huis snappen. Een andere omgeving, waar mogelijk ook nog andere hond is weer iets heel anders. Daar mag je een jonge hond best een beetje leertijd geven en niet gewoon maar losgooien. Het kan een keer gebeuren, maar je weet het nu. Dus voorlopig heeft je jonge reu even extra begeleiding nodig. Kan die vrijheid even niet aan, heeft duidelijk grenzen nodig.
En tja boosworden.... In veel gevallen op een geheel verkeerde manier waardoor het totaal geen zin heeft en de hond niks leert. Ik ben niet tegen ze hier voor flink op de donder te geven op moment dat je het ziet gebeuren, maar vaak gebeurt het als het eigenlijk al geschied is, de geur is al gezet (dat maakt een volgende keer aantrekkelijker), de toon is al gezet. Alleen maar heterdaden betrappen en vervolgens niet een plan de campagne over hoe dit te voorkomen is nutteloos. Het is lang niet altijd over na 1 keer boos worden.....
Extra vrijheden kunnen ze bij bewezen braafheid langzaamaan weer terug verdienen, maar dus ook niet zo maar klakkeloos alsnog bij binnenkomst losgooien en pas weer aanlijnen als je na 3 uur weggaat.
Sleutelwoorden zijn dan korte momenten waar jij je aandacht bij kan houden, maar ook de afstand tussen jou en je hond niet te groot laat worden, hoe verder weg je zit, hoe minder effectief je correctie is bij een heterdaad.
Overigens vind ik een reu en makkelijker in te begeleiden. Mijn teven gaan gewoon zitten soms. Nee baasje kan het echt niet langer meer ophouden. Nu heb ik die ook niet vanaf pup af aan gehad, maar dat was ook lang niet bij alle reuen zo die ik heb gehad. Teven snuffelen ook niet, die hurken gewoon waar het uitkomt. Norah heeft tijdlang op deurmatten gepoept en geplast en dat vond ik minder makkelijk te voorkomen. Norah markeert denk ik ook meer dan Kay, ondanks dat ze minder snuffelt. Mooi met een pootje omhoog. Nu ben ik meer een reuenmens en vind ik teven erg intrigerend, maar zijn ze ook nog een groot vraagteken voor mij, nog moeilijk te doorgronden. Maar een typisch reuending is het voor mij dus niet

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Mila markeert ook flink, maar niet aan de lijn en ook niet in huis. Ze heeft gelukkig nog nooit bedacht dat dat ook wel eens een optie zou kunnen zijn.
Ik heb wel een opvanger (gecastreerde reu) gehad die bij binnenkomst thuis meteen wilde markeren tegen de boekenkast. Toen die poot omhoog ging heb ik meteen 'nee' gebruld en dat snapte hij prima - hij heeft het nooit meer gedaan in ieder geval.
Bij mij mogen ze aan de lijn ook niet markeren, maar een plas doen op commando of als ik ze vrij geef om te snuffelen. Los mogen ze markeren zo veel ze willen.
Ik hoor het ook vaak over chihuahuas, ik vraag me af waarom het bij specifiek die honden lastiger af te leren lijkt te zijn.
Want dit is toch niet een probleem van alle kleine hondenrassen, maar echt specifiek voor chi's?
Ik heb wel een opvanger (gecastreerde reu) gehad die bij binnenkomst thuis meteen wilde markeren tegen de boekenkast. Toen die poot omhoog ging heb ik meteen 'nee' gebruld en dat snapte hij prima - hij heeft het nooit meer gedaan in ieder geval.
Bij mij mogen ze aan de lijn ook niet markeren, maar een plas doen op commando of als ik ze vrij geef om te snuffelen. Los mogen ze markeren zo veel ze willen.
Ik hoor het ook vaak over chihuahuas, ik vraag me af waarom het bij specifiek die honden lastiger af te leren lijkt te zijn.
Want dit is toch niet een probleem van alle kleine hondenrassen, maar echt specifiek voor chi's?
- Feather__
- Zeer actief
Mijn reu heeft dat 2x gedaan, in huis, dat was bij mijn moeder waar ook een teefje zit. Een keer in de caravan tegen het bed waarbij de sprei op de grond hing
en 1x in het nieuwe huis tegen de handdoek. Een schreeuw was genoeg
en dat moet hij gewoon niet doen, klaar.
In nieuwe huizen zit hij eerst een kwartier of half uur aan de riem en moet hij gewoon afliggen. Als hij zich netjes gedraagt mag die loslopen in huis, vertrouw ik hem niet dan blijft die aan de riem op zijn kleedje.
Hij had het heel snel door.
En wat een opluchting zeg een teef! Ze gaat 1x zitten tijdens de wandeling en plast ALLES eruit
In nieuwe huizen zit hij eerst een kwartier of half uur aan de riem en moet hij gewoon afliggen. Als hij zich netjes gedraagt mag die loslopen in huis, vertrouw ik hem niet dan blijft die aan de riem op zijn kleedje.
Hij had het heel snel door.
En wat een opluchting zeg een teef! Ze gaat 1x zitten tijdens de wandeling en plast ALLES eruit

- Hanneke2
- Zeer actief
De enige reu die hier in huis heeft gemarkeerd was de Godvertura van mijn broer, en dat is geen klein hondje.LongFields schreef:Mojo is begonnen met zijn poot optillen toen hij een maand of 8 was. Aangelijnd plast hij in principe gewoon in 1 keer uit, los mag hij markeren wat hij wil. Heggen, tuinmuurtjes, schuttingen en andere privé bezittingen moet hij met rust laten en dat doet hij ook. Binnen in huis markeert hij niet en heeft dit ook nooit gedaan, ook niet bij anderen.
Van mij mag er overal geplast worden, behalve tegen schuttingen of ander privé-bezit. Jack pieste elke wandeling wel een miljoen keer, en ik zie het probleem niet hoor. Ja, je moet vaak effe stil staan als je hond aan de lijn zit, en los merk je het amper. Over andere honden heen piesen vond ik wel irritant, maar een beetje slimme hond ontwijkt dat wel. Tegen mensen aan plassen heeft Jack 1 x gedaan, en ik heb verteld wat ik daarvan vond.
Lilo markeert als een gek, poot in haar nek. Ze doet haar best maar. En Toetje plast nog steeds meestal als een pup, heel af en toe dat hij een poot op tilt en dan over Lilo's plas probeert te plassen met die twee druppels die er nog in zitten.
Ik doe er echt verder niet moeilijk over, ze piesen maar lekker een end weg.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Buiten en dat mag... tenzij ze aangelijnd lopen dan niet bij elk grassprietje ... dat doen ze maar als ze loslopen..

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Kaya, teef, markeerde heel veel buiten, maar gelukkig niet in huis.
Puchu markeert buiten eigenlijk helemaal niet zoveel en in huis ook totaal niet, maar toen ik hem ooit meenam
naar Marloes die 2 teven heeft, ging hij spontaan tegen de bank aan pissen
ik schaamde me kapot, haha.
Dat had hij dus echt nog nooit gedaan.
Bij mijn schoonmoeder kwam vaak een teefje over de vloer en daar markeert hij ook niet in huis.
Kaya snuffelde overal buiten, gek werd je er soms van, maar Puchu (reu) doet dat vreemd genoeg eigenlijk maar
weinig, ook toen hij nog gewoon zijn ballen had. Hij is meer van het doorlopen en het rondje waar ik met hem 15 minuten
over doe, zou ik met Kaya zeker 30 minuten over gedaan hebben.
Maar goed, ik doe er dus weinig aan, bij Puchu is het ook bijna niet nodig en de enkele keer dat ik niet wil dat hij ergens
snuffelt of plast, geef ik gewoon een klein rukje aan de riem of zeg 'nee' of wat dan ook.
Kaya liet ik min of meer d'r gang gaan, de tijd buiten is hun tijd en mogen ze min of meer doen wat ze het liefste doen.
Puchu markeert buiten eigenlijk helemaal niet zoveel en in huis ook totaal niet, maar toen ik hem ooit meenam
naar Marloes die 2 teven heeft, ging hij spontaan tegen de bank aan pissen
Dat had hij dus echt nog nooit gedaan.
Bij mijn schoonmoeder kwam vaak een teefje over de vloer en daar markeert hij ook niet in huis.
Kaya snuffelde overal buiten, gek werd je er soms van, maar Puchu (reu) doet dat vreemd genoeg eigenlijk maar
weinig, ook toen hij nog gewoon zijn ballen had. Hij is meer van het doorlopen en het rondje waar ik met hem 15 minuten
over doe, zou ik met Kaya zeker 30 minuten over gedaan hebben.
Maar goed, ik doe er dus weinig aan, bij Puchu is het ook bijna niet nodig en de enkele keer dat ik niet wil dat hij ergens
snuffelt of plast, geef ik gewoon een klein rukje aan de riem of zeg 'nee' of wat dan ook.
Kaya liet ik min of meer d'r gang gaan, de tijd buiten is hun tijd en mogen ze min of meer doen wat ze het liefste doen.
- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Contacteer:
Hier hebben de jongens het binnen ook nooit geprobeerd.
Buiten in de wijk mogen ze niet tegen/in tuinen, enkel bij het plantsoen en sommige grasvelden en dat weten ze dondersgoed.
Aan de lijn is het inderdaad ook doorlopen en los mogen ze best elk grassprietje meenemen als ze zouden willen.
Ook bij bezoek doet Terre het in tuinen niet, dat mag thuis ook niet en daar dus ook niet, heeft hij ook nooit geprobeerd overigens.
Buiten in de wijk mogen ze niet tegen/in tuinen, enkel bij het plantsoen en sommige grasvelden en dat weten ze dondersgoed.
Aan de lijn is het inderdaad ook doorlopen en los mogen ze best elk grassprietje meenemen als ze zouden willen.
Ook bij bezoek doet Terre het in tuinen niet, dat mag thuis ook niet en daar dus ook niet, heeft hij ook nooit geprobeerd overigens.
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Zeg. Doe 'es niet! Mijn (eerste) reutje, een kruising Wawa komt Zaterdag aan....lieke schreef:Ik herken het wel bij chihuahua's. Die schijnen toch wat hardnekkiger te zijn in het afleren. Een vriendin van mij met een chi-reu flikte het ook bij mij (chi dan, niet de vriendinSanner schreef:Herkenbaar. Bij Teun zorgde dat er voor dat hij het niet deed als ik in de buurt was maar zodra ik maar even weg was was het weer raak.sjm schreef:Ik ook. Hij had HEEL goed door dat het niet mocht. Maar, dat geldt het volgende bezoekje natuurlijk niet meerJeannettebo schreef:Ik heb hem, geheel niet hf-verantwoord, bij zn kladden gepakt en tegen de grond gedrukt met![]()
![]()
Mss toch een plasbandje?). En dan niet één maal maar meerdere keren. Echt heel vervelend.
Plasjes van pupjes opruimen vind ik niet erg, die moeten het nog leren. Bovendien heb ik een stenen vloer, dus da's geen probleem. Maar die chi markeerde in de hondenmanden of op de kleden.
En hij kreeg echt op z'n donder maar het hielp niet. Uiteindelijk heb ik maar gevraagd of zij alsjeblieft het hondje thuis wilde laten als ze op bezoek kwam.
Ben reuze makkelijk hoor in een hoop dingen, maar dat vind ik echt smerig. Overigens is me dat ook een keer overkomen bij een bezoekende colliefokster met reu. Die tilde doodleuk zijn poot op en plaste tegen mijn dressoir.
I was nót amused.![]()
De ene reu die ik heb gehad was een flinke lastpak die een hoop vervelende dingen deed, maar hij heeft het nooit in zijn bolle hoofd gehaald om zulks te doen. Ik heb het dus ook nooit hoeven áfleren. Markeren buiten deed hij wel. Op plaatsen waar ik het toestond.
En mijn Bonnie en Maggie markeren ook. Met de poot omhoog.
Zou het iets Roemeens zijn?
- Hanneke2
- Zeer actief
Jezes mot ik weer gaan googelen hoe dat ding ook weer echt heet...Nanna schreef:Hanneke2 schreef: GodverturaWat moet ik me dáár bij voorstellen?
Gos d'Atura. Catalaanse herder dus. Ongecastreerd, leuke hyperhond, ik zie hem als mijn soort van macho tikje zwakbegaafde neefje-hond. Ik denk dat de eerste ontmoeting met Toto moeizaam gaat verlopen en dat Toto opeens wel die poot omhoog gaat gooien met plassen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Ik dacht dat het de náam van de hond was....
Hier in de buurt loopt ook een godvertura. Leuk beest.

- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Helaas is dit een veel voorkomend probleem bij kleine reutjes
Mijn 3 reutjes doen t ook
Helaas plasbanden weten ze af te krijgen
En ze weten dat het niet mag dus nu doen ze het als je niet kijkt
Een vriendin van mij heeft haar 2 chihuahua reutjes laten helpen en bij hun hweft het echt geholpen
Zelf zit ik r hier ook over te denken om ze te laten helpen
Je wordt er indd gillend gek van en je hele huis helpen ze naar zn moer
Een vriendin van mij heeft haar 2 chihuahua reutjes laten helpen en bij hun hweft het echt geholpen

- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Helaas is dit een veel voorkomend probleem bij kleine reutjes

-
Joey.K
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zit op facebook bij zo een chihuahua pagina en daar zeiken die reuen ook hele huizen kapot.
Bram heeft het tot nu toe nog nooit gedaan. Buiten wil hij wel overal tegen aan piesen maar dan 'trek' ik hem mee tot hij is waar hij mag plassen. En in het bos waar hij los kan gaat hij ook echt helemaal los, elke boom/struik/verhoging word meegenomen na 10x is hij echt op maar blijft vrolijk doorgaan.
Bram heeft het tot nu toe nog nooit gedaan. Buiten wil hij wel overal tegen aan piesen maar dan 'trek' ik hem mee tot hij is waar hij mag plassen. En in het bos waar hij los kan gaat hij ook echt helemaal los, elke boom/struik/verhoging word meegenomen na 10x is hij echt op maar blijft vrolijk doorgaan.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Hier markeren ze alledrie. Als ik de straat oversteek ben ik op de plaats waar het kan. Ze mogen, ook aan de lijn, markeren wat ze willen. Daar neem ik met de korte rondjes bewust even tijd voor. Vind ik het ook weer genoeg geweest dan moeten ze meelopen. Klaar is klaar.
Mag alleen tegen grassprieten en bomen. Tegen muren etc gedragen ze zich maar.
Oja, Mike markeert ook in zijn kennel. Hebben hem niet vanaf pup. Hebben ook nooit zo ons best gedaan om dat eruit te krijgen. Regelmatig de tuinslang erdoor en klaar.
Mag alleen tegen grassprieten en bomen. Tegen muren etc gedragen ze zich maar.
Oja, Mike markeert ook in zijn kennel. Hebben hem niet vanaf pup. Hebben ook nooit zo ons best gedaan om dat eruit te krijgen. Regelmatig de tuinslang erdoor en klaar.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Wij hebben een dominante draak van een dobermann gehad. Die kon ik echt niet meenemen op visite wat die wilde koste wat kost bij een ander binnen piesen. Ook aangelijnd, dan liet hij het gewoon even lopen of met een halve poot omhoog zodra je opstond en weg ging. Heel wat afgestraft, maar het hielp niks.
Vrienden van ons vonden ons te streng, ach laat hem lekker los(bij hen thuis). Dan hebben ze geweten.... hij sprong bovenop 1 van onze vrienden die op de bank zat(een man) en ja hoor pieste zo over hem heen
. Na dat incident, al tig keer bij mijn ouders (aangelijnd) en bij andere binnen te hebben gezeken, hebben we hem nooit meer meegenomen.
Thuis deed hij het niet en als we op vakantie gingen in een huisje deed hij het ook nooit. Buiten pieste hij misschien maar 3-5x op een wandeling. We hebben hem met ruim een jaar gecastreerd, maar dat bracht helaas geen verandering. Hij begon ermee met een maand of 8.
Hier mogen ze alleen 1x piesen aan de lijn en met los lopen alleen tegen natuurlijke objecten of lantaarnpalen. Mijn huidige honden piesen gelukkig niet binnen.
Vrienden van ons vonden ons te streng, ach laat hem lekker los(bij hen thuis). Dan hebben ze geweten.... hij sprong bovenop 1 van onze vrienden die op de bank zat(een man) en ja hoor pieste zo over hem heen
Thuis deed hij het niet en als we op vakantie gingen in een huisje deed hij het ook nooit. Buiten pieste hij misschien maar 3-5x op een wandeling. We hebben hem met ruim een jaar gecastreerd, maar dat bracht helaas geen verandering. Hij begon ermee met een maand of 8.
Hier mogen ze alleen 1x piesen aan de lijn en met los lopen alleen tegen natuurlijke objecten of lantaarnpalen. Mijn huidige honden piesen gelukkig niet binnen.
-
beatje
.
Laatst gewijzigd door beatje op 04 mar 2015 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Mijn reu kan buiten als hij losloopt markeren alsof zijn leven er vanaf hangt
In huis heeft hij het nog nooit geprobeerd. Komt niet eens in hem op.
Hij heef wel een keer tegen mij been aan gepist toen hij een maand of 10 was en er joekel van een dog even met ongezellige bedoelingen kwam buurten, het was zomer en ik had een kort broekje en slippers aan
Oh, de enige plek behalve buiten waar hij zijn poot op wilt tillen is in de dierenwinkel in de gang van de kattenbrokjes.
Hij wrijft eerst zijn hele lijf tegen die zakken aan en wilt dan zijn poot optillen.
In huis heeft hij het nog nooit geprobeerd. Komt niet eens in hem op.
Hij heef wel een keer tegen mij been aan gepist toen hij een maand of 10 was en er joekel van een dog even met ongezellige bedoelingen kwam buurten, het was zomer en ik had een kort broekje en slippers aan
Oh, de enige plek behalve buiten waar hij zijn poot op wilt tillen is in de dierenwinkel in de gang van de kattenbrokjes.
Hij wrijft eerst zijn hele lijf tegen die zakken aan en wilt dan zijn poot optillen.

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15