Dat ben ik niet met je eens. Lilo en Jack konden samen prima los, en konden ook los met hun (veel verder weglopende) podencovriendinnen en hun nooit luisterende beagle-vrienden en al die bevriende bracco-dames die echt voor de kill gingen.Nanna schreef:Ik weet nog wel een nadeel. Je zult ze ws nooit samen los kunnen laten. Twee honden met een flink jachtinstinct, daganiegoekomenie.Manu schreef:Jep. Dat is het nadeel
Ja, als een van de twee een spannend spoortje vindt of iets in de verte ziet rennen en dan zo gaat lopen jachtkeffen gaan ze er acuut samen vandoor. Maar juist als ze heel goed op elkaar zijn ingespeeld hoef je er eigenlijk maar eentje terug te kunnen roepen, en dan komt die ander ook wel.
En je hebt jachtinstinct en jachtinstinct. Uma is ook niet voor niks in een asiel beland. Superjagers die binnen no-time twintig konijnen binnen brengen komen niet in een asiel. Honden die het na vijf minuten achter een konijn aanrennen wel mooi vinden, of speelbuigingen gaan maken voor een uitgeput konijn, of achter een hondenvriendje aanrennen toch weer effe leuker vinden, of nu weer klaar zijn met rennen en even in een muizenhol moeten graven en dan met een dennenappel gooien en spelen, die komen in asiels terecht.
Wat ik ken aan podenco's, daarvan zijn de 'moeilijkste' als pup gekomen, en de makkelijkste zijn op straat gevonden of bij een asiel afgegeven. En ik gok dat Uma dus ook geen hele beste jager was. En dat zijn de leukste podenco's.